
HubSpot CRM
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3955 avaliações
- Setor: Recursos Humanos
- Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Avaliação Hubspot
Avaliado em 21/08/2023

- Setor: Design
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
CRm incrível e com ótimas funciolidades
Avaliado em 30/04/2023
Eu adorei o HubSpot adorei a sua interface e está funcionando com a minha empresa
Eu adorei o HubSpot adorei a sua interface e está funcionando com a minha empresa
Vantagens
Gostei da interface para o usuário, e da mobilidade do aplicativo
Desvantagens
Acredito que poderia melhor a velocidade das buscas por palavras
Alternativas consideradas
Zoho DeskRazões para mudar para o HubSpot CRM
Gostei da da interface simplificada, isso ajuda bastante aos usuários- Setor: Internet
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Minha opinião sobre o uso do app para CRM
Avaliado em 04/05/2023
Excelente.
Excelente.
Vantagens
Além de ser gratuito, a usabilidade fácil é captação de leads.
Desvantagens
O suporte ao usuário por não ter utilizado.
- Setor: Roupa e moda
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Ótimo
Avaliado em 15/10/2023
Muito ótima amei de mais
Muito ótima amei de mais
Vantagens
Muito ótimo e muito bem paciente amei ótimo
Desvantagens
Muita responsabilidade e atenção ao cliente ótima
- Setor: Think Tanks
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Excelente exposição das demandas
Avaliado em 23/03/2023
Ótima, tem nos ajudado muito
Ótima, tem nos ajudado muito
Vantagens
Impactou diretamente a minha equipe, os trabalhos são entregues mais rapidamente
Desvantagens
No início o programa é diferente, no entanto, depois se acostuma e é excelente
- Setor: Bens de consumo
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Hubspot CRM
Avaliado em 02/04/2020
O gerenciamento de vendas ficou muito mais facil com essa ferramenta
O gerenciamento de vendas ficou muito mais facil com essa ferramenta
Vantagens
Excelente aplicativo, bem intuitivo e fácil de se aprender a utilizar para realizar o gerenciamento de vendas
Desvantagens
Poderia deixar utilizar dois usuários por vez sem falar que algumas funções não funcionam de maneira adequada

- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Suíte de Gestão Incrível
Avaliado em 20/04/2022
Vantagens
O Hubspot permite que você gerencie não só os clientes, mas, todos os processos e dados por trás dessa jornada
Desvantagens
Usabilidade, poderia ser mais simples e pratico usar
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 3.0 /10
Hubspot
Avaliado em 04/05/2023
Vantagens
Todas as informações ficam no mesmo lugar e é possível fazer upload facilmente dos documentos necessários
Desvantagens
A organização das abas , muitas coisas ficam perdida no sistema
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Muito bom CRM
Avaliado em 27/01/2023
Vantagens
CRM simples, intuitivo, totalmente integrado.
Desvantagens
Alguma melhorias de interface (UI) poderão colocá-lo noutro nível.
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Ótimo CRM
Avaliado em 23/02/2022
Vantagens
Gosto muito do fluxo automatizado do Hubspot e da possibilidade de poder ver esse fluxo em kanban e em lista
Desvantagens
Acho o preço um ano quanto alto se levarmos em consideração outras ferramentas no mercado.

- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Surpreendente ! Realmente faz a diferença no dia a dia !
Avaliado em 23/09/2022
Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter...
Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Vantagens
Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !
Desvantagens
Ele tem muita coisa boa, muita coisa ruim mas poderia ser mais intuitivo.

- Setor: Suprimentos e equipamentos para empresas
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
O que acho do Hub Spot
Avaliado em 06/08/2021
Utilizava para enviar e-mail em massa, captar e-mails como leads , mas não como CRM, utilizei por...
Utilizava para enviar e-mail em massa, captar e-mails como leads , mas não como CRM, utilizei por 6 meses e tive uma certa dificuldade em manusear. Poderia ser mais simpática a interface do Sorftware, menos complicada.
Vantagens
Conseguia capitar e-mails dos sutes corporativos
Desvantagens
Achei um pouco chatinha de mexer, não achei dinâmica, mas até que muito util.

- Setor: Think Tanks
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
A product worthy your time. Getting customer relations right with HubSpot CRM.
Avaliado em 14/11/2023
HubSpot CRM has allowed us to cultivate on our relationship with our customers by helping us offer...
HubSpot CRM has allowed us to cultivate on our relationship with our customers by helping us offer them the most effective and easy to access support services. With this product, we can easily receive customers issues, work on solving them and do follow ups to ensure their total satisfaction.
Vantagens
HubSpot CRM allows us to care and support the most important and the heart of our organization that is our customers. We have been able to achieve a very solid relationship with our customers thanks to HubSpot CRM interaction and customer management tools. It makes it easy to offer not just services but personal and professional support services at a very simple and cheap way yet very effective. Whether is meeting our customers virtually or communicating through live chats, HubSpot CRM has allowed us to reach our customers more effectively.
Desvantagens
Am very grateful to HubSpot CRM for the experience am getting. For now, i have nothing to complain about it.
- Setor: Emprego e contratação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Hubspot is the best CRM for a startup
Avaliado em 13/10/2023
Vantagens
I love the ease of integration with other products, The lead to opportunity process is by far the easiest and the import of a contact list and mapping is the best compared to over 50 other crm's i have used in the past.
Desvantagens
Nothing with the CRM but i did find it got a bit more expensive than other marketing platforms once we got to 100k subscribers.
Razões para escolher o HubSpot CRM
Integration with our WebsiteSoftware anterior
Pipedrive- Setor: Saúde, bem-estar e condicionamento físico
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Mensal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Hubspot review
Avaliado em 02/10/2023
It was ok we were able to add some additional features to make our workflow easier. However there’s...
It was ok we were able to add some additional features to make our workflow easier. However there’s still seems to be quite a bit of redundancy
Vantagens
It was inexpensive and has some features that we were interested in using it does feel clunky at times and we have to use many clicks to get a task done
Desvantagens
I’m speaking from an end user perspective we used it and it was not a good experience. However I don’t know of too many CRM projects that are good
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Hubspot is awesome: My review
Avaliado em 19/09/2023
My overall experience with HubSpot has been fantastic! In a time when it is difficult to get...
My overall experience with HubSpot has been fantastic! In a time when it is difficult to get consistent, quality services, it is refreshing to do business with a company/service that delivers.
Vantagens
I love the HubSpot platform. It's well designed, user-friendly and a very effective CRM tool. Pound-for-pound, dollar-for-dollar, HubSpot provides the most value of the business tools that I use.HubSpot is
Desvantagens
I really don't have any major cons for the HubSpot CRM service. The only note I would share with is that I have to re-log in at times but is a very minor inconvenience.
Alternativas consideradas
PipedriveRazões para escolher o HubSpot CRM
After doing some research, I determined that HubSpot was better equipped to meet my needs.Software anterior
PipedriveRazões para mudar para o HubSpot CRM
After doing some research, I determined that HubSpot was better equipped to meet my needs.
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
The best and essential tool to boost your online business
Avaliado em 18/11/2023
HubSpot has made it possible to automate repetitive tasks, such as sending emails, scheduling...
HubSpot has made it possible to automate repetitive tasks, such as sending emails, scheduling social media posts, and segmenting contacts, with a built-in tool that allows you to easily manage contacts and monitor customer interactions, and provides useful metrics and analysis to evaluate the performance of marketing and sales strategies, helping to make data-driven decisions.
Vantagens
I like this tool for being an all-in-one tool designed to help businesses attract visitors, convert them into leads, and close sales. Offering a wide range of tools, such as CRM, marketing automation, data analysis, content management, social media and more. It offers its wonderful focus mainly on inbound marketing, which involves creating valuable and relevant content to attract customers naturally.
Desvantagens
Despite being a robust platform, HubSpot may have certain limitations in terms of customization and specific adaptation to the needs of some companies, the cost and the value that HubSpot can bring to your company before choosing a plan Take advantage of the analysis tools to Continuously improve your marketing and sales strategies.

- Setor: Automotivo
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
HubSpot CRM helps get creative in building customer relationships.
Avaliado em 23/10/2023
HubSpot CRM is valuable product in our organization and plays an important role in helping us...
HubSpot CRM is valuable product in our organization and plays an important role in helping us interact with our customers in a more mutually beneficial way. With HubSpot CRM, it has become an easy task for us to personalize our support services and ensure that every customer feels appreciated in our organization.
Vantagens
HubSpot CRM features are very clear and simple to interact with. We find it very valuable when offering our customers with support services as it allows us to simplify ticketing and live support through live chatting and meetings. It has super interactive dashboards and reports which gives us visibility on every single customer interaction and with this information, we are able to do follow ups in order to ensure every customer case is solved and they are all satisfied.
Desvantagens
HubSpot CRM has been answering all our calls and has at its best performance when it comes to helping us maintain our customer relationships.

- Setor: Maquinário
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Valuable partner for improving customer relations.
Avaliado em 14/11/2023
The overall experience with HubSpot CRM has been prospering. It has allowed us to give our...
The overall experience with HubSpot CRM has been prospering. It has allowed us to give our customers the care they deserve by offering them a very simple and efficient way to reach out to us. We have seen great improvements on our customers relationship and this has been of great benefit to the continued growth and flourishing of our organization.
Vantagens
A notable impact we have seen with HubSpot CRM is how it allows us to bring together and unify our customer service systems into a single platform which is easy to manage and control. With this, it becomes easy to do follow up on customer tickets and requests to ensure that all our customers get the support services they are looking for. It allows us to speed up our response time and the live chatting function gives our customers an easier and faster option to reach out for assistance.
Desvantagens
It has all been gains with HubSpot CRM and nothing have fallen short to amaze and satisfy me.

- Setor: Editoras
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Bringing customers, new and old, closer with HubSpot CRM.
Avaliado em 06/11/2023
We are now keeping our customers, the old and the new ones, more closer to us through more...
We are now keeping our customers, the old and the new ones, more closer to us through more efficient and easy to access engagement services and this has all been possible thanks to HubSpot CRM. It has made such an impact on our customer services delivery that even our customers are appreciating us for it.
Vantagens
Better customer engagement results to more beneficial relationship with customers and HubSpot CRM has been the product helping us achieve this. It offers us with the most reliable link up with our customers allowing us to interact through meetings and live chatting and other ways. For better follow ups on customer requests and tickets, HubSpot CRM gives us access to very insightful reports containing all the details about a customer who has reached out for our services.
Desvantagens
Am getting quality time with HubSpot CRM and it has been so good i cannot find anything to like least about it.
- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best CRM for simple sales cycles
Avaliado em 16/10/2023
Very good!
Very good!
Vantagens
It's easy to setup , it doesn't cost much and it forces me to follow a sales procedure with pipeline management etc that makes my job easier.
Desvantagens
The fact that you can't create email marketing campaign on the company level but just on the contact level.
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
A CRM with great bang for the buck
Avaliado em 05/10/2023
It has been great so far, with everything from automations, integrations, email templates etc...
It has been great so far, with everything from automations, integrations, email templates etc working like a charm.
Vantagens
The simplicity, user interface and the wide range of functionality in the free tier
Desvantagens
Their ability to experiment a lot recently with the user interface. Feels like some color have changed or a button moved every time I enter now a days.
Alternativas consideradas
PipedriveRazões para mudar para o HubSpot CRM
Ease of use
- Setor: E-Learning
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 3.0 /10
A potentially excellent business suite that is hobbled by its numerous pay walls.
Avaliado em 25/03/2021
Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. ...
Hubspot has a great starter plan that resembles the software mechanics of "free to play" games. The user interface, integrations, email marketing, contact tracking are all top-notch. As long as your contact list is small, your email marketing frequency is sparse, and you don't need automations, you are good to go.
However, as your business grows, your contact list will swell up, your email marketing frequency will increase, and the sheer scale will make automations a must. So what is the problem? Let me give you a quick rundown of the costs involved, using 2000 contacts as a baseline:
1) You can start with Free CRM (0$ per month)
2) Once you need a few features, then you upgrade to Growth Starter suite, which is $67 per month, or $804 per year.
3) However, once you need automations, you must upgrade to professional growth suite, which is currently at $1253 a month, with a 12-month commitment, and a $3500 onboarding fee, which means your yearly costs balloons to $18536.
I do not think there is any startup or early business that can afford to increase its marketing and CRM suite costs by 2300%. Most businesses must make the painful decision to abandon Hubspot and find new CRM suites which much more reasonable cost escalations. By then, you lost 1 to 2 months migrating, learning the new tools and onboarding your team.
In all, a great tool for enterprises. Small businesses and startups, just stay way. You will end up regretting it just as your business begins to take off.
Vantagens
The email marketing tool is very robust, almost as good as Mailchimp (but falling short in design options). The ability to upload PDFs and other documents brings two benefits: not having to re-edit permalinks when you do file changes and, most important of all, tracking. Hubspot allows you to track document opens, which is useful to measure lead engagement and segment further.
The service ticket is very good and allows and admin to track the team. The CRM app is as good as any other. The Gmail add-on is great for tracking, as is the Outlook plug-in. However, at my time of use, the outlook plugin was only available for Windows.
Customer support was top-notch, too. The few times I had some issues, I had access to a huge library of FAQs sites, and the chat support was quick as well. They do tend to try to upsell you some features while they help you, but it is not too naggy.
Desvantagens
The amount of emails you can send is directly related to how many contacts you have. If you send a lot of them per month, you will need to increase your contact list to twice of what you have, just to be able to send more marketing campaigns. Business who send heavily segmented mails depend on this for dear life.
Alternativas consideradas
ActiveCampaignRazões para mudar para o HubSpot CRM
Recommendation from a Inbound marketing expert.- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Probably the best free cRM on the market
Avaliado em 28/06/2020
absolutely perfect if goals are price point and only track contact info, and realize will want to...
absolutely perfect if goals are price point and only track contact info, and realize will want to manage actual deal flow through some task management tool.
Vantagens
Hubspot is absolutely great as a CRM so long as you plan to use another tool for actual deal flow -- if your goal is to track names, contact info, notes, and docs, along with email traffic, Hubspot is perfect.
Hubspot also has about the best import and export capability, and the auto-linking to external domain logos is wonderful -- really great job of minimizing contact updates.
Desvantagens
Like almost every other CRM, Hubspot *lacks* the capability to drag and drop tasks to plan your day or week -- so managing deals is next to impossible and salesforce too expensive.
Pipedrive has some ability to do so, however, only across stages of the deal and not within the stage; if you don't mind shelling out a few dollars, Pipedrive also has better Trello and other integrations, e.g., looking up a contact in Trello to manage the deals.
Razões para escolher o HubSpot CRM
we needed to conserve dollarsSoftware anterior
PipedriveRazões para mudar para o HubSpot CRM
tracks contact info and email traffic; if Hubspot made it possible to easily drag & drop tasks, would be home run at almost any price point
- Setor: Imobiliárias
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
You will be spot on if you use HubSpot.
Avaliado em 17/04/2023
I used to hate CRM software. I would make my own CRM from Microsoft One Note. However once I...
I used to hate CRM software. I would make my own CRM from Microsoft One Note. However once I started using this I liked it so much better than salesforce. I love the interface, how it keeps me on top of clients, the notifications. I like to set reminders months in advance and I never lose track of any customers. It helped me personally manage a campaign of hundreds of leads and few hundred more of existing clients.
Vantagens
The email campaigns, customer management, sales campaigns and customization.
Desvantagens
The price you need to pay to put together an email sequencing campaign. Last I checked it was $400 a month to enable that feature. That's my only issue with the software. Other than that I love it.