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Porte da empresa
Tempo utilizado
643 avaliações
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Experimente ISL e será boa escolha
Avaliado em 15/01/2023
Vantagens
Experimentamos este software na nossa empresa de forma a substituir um software da concorrência que anualmente era um custo muito elevado e foi uma excelente decisão, facilidade de acesso, transferência ficheiros, acesso sem supervisão, partilha de ecran.
Desvantagens
Tivemos alguma dificuldade inicial em implementar em todos os clientes e tempos alguma dificuldade em gerir computadores que tenham sido instalados por funcionários que já não se encontram na empresa.
Alternativas consideradas
AnyDeskRazões para escolher o ISL Light
Custo demasiado elevado do logmein- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Software prático, a nossa opção para a empresa
Avaliado em 10/01/2023
Vantagens
Licença conforme o pretendido pelo cliente, um software prático de usar no dia a dia, rapida instalação nos clientes e a nivel de custo dos mais em conta.
Desvantagens
Alguma dificuldade por vezes em o software ficar online nos computadores dos clientes, por vezes é necessario pedir ao cliente para forçar o inicio da aplicação em ligar/desligar para termos acesso.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Uma excelente alternativa ao muito conhecido Teamviewer e Anydesk
Avaliado em 29/12/2022
Vantagens
Preço, pratico e leve, permite enviar arquivos, partilhar ecran e dar assistência sem se instalar o software
Desvantagens
Poderia ser melhor na gestão dos computadores, ficando associado ao instalados os outros não conseguem remover o computador ou renomear o nome
- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Excelente software de apoio remoto que facilita o dia a dai
Avaliado em 13/12/2022
Vantagens
Acesso sem autorização, envio e receção ficheiros e gravação de sessão
Desvantagens
A gestão como é instalado nos clientes, se for instalado por um utilizador não é possivel outro utilizador mudar o nome daquele computador no ISL
Alternativas consideradas
AnyDesk- Setor: Software
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
ISL Light
Avaliado em 15/05/2023
Com esta ferramenta consigo solucionar diversos problemas que ocorrem no dia a dia de trabalho, o cliente relata um problema, peço que ele instale o programa e me passe as informações de acesso, tudo é feito de forma bem tranquila e satisfatória, tornando uma experiência muito boa.
Vantagens
O produto é fácil de usar e implantar. O acesso é feito de forma bem rápida e eficiente. Melhorou muito minha rotina de trabalho, todos os meus clientes esta familiarizados com ele. Oferece segurança para o cliente acessado e o usuário operador.
Desvantagens
Poderia aumentar o número de acessos simultâneos na versão free.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Excelente software de controlo remoto em vários dispositivos
Avaliado em 10/01/2023
Com o ISL tenho todos os clientes numa lista e qualquer problema que ele tenham, eu consigo rapidamente aceder aos seus equipamentos sem qualquer necessidade de o cliente se preocupar.
Vantagens
Possibilidade de rapidamente criar o acesso autónomo num equipamento e depois ter a lista de todos os equipamentos numa lista organizada por mim.
Desvantagens
Por vezes a ligação é um pouco instável caso a banda de Internet do cliente não seja muito boa.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Ferramenta Completa
Avaliado em 13/12/2022
Facilidade de Transferência de ficheiros.Acesso estável mesmo com internet fraca no cliente.
Vantagens
Além da versatilidade e facilidade é uma ferramenta bastante estável.
Desvantagens
Funções de copy paste de texto por vezes não são fáceis entre o operador e o computador remoto.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Semanal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
ISL Light - Prático, funcional
Avaliado em 10/01/2023
Cumpre a função ; Permite o acesso remoto, facilita bastante na ajuda ao cliente, e para nós também é muito prático.
Vantagens
Experiência de utilizador apenas, é simples e intuitivo; serve o propósito.
Desvantagens
Alguns colegas têm reportado problemas com Android ; Não tenho experiência para falar sobre o assunto; Nada a apontar em Microsoft
- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Prático, funcional
Avaliado em 29/12/2022
Para já a experiência tem sido positiva!
Vantagens
Serve o propósito ; Prático e estável, tudo o que se pode esperar.
Desvantagens
Nada a apontar. o programa faz o que procuro. Pena apenas o trial ser curto para testar tudo.

- Setor: Software
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great product and great support (lot's of extras)
Avaliado em 20/02/2019
Remote support to users on Windows platform. Users are working on different version of Windows (like: 7, 8, 10 and some server editions too).
Vantagens
Most important of course is that ISL Light delivers the goods when it's about remote support. I've looked at multiple other products (after deciding to leave Teamviewer) to find a solution that fits my requirements. One of them is remote support to individual Windows users on a virtual Windows Server. ISL Always On basically is the only product that could do this easily. Also many other products have different products (or subscriptions) for attended and unattended support. With ISL you get ISL Light (attended) and ISL Always On (unattended) and all for a very good price.
Desvantagens
You only get one concurrent session with each licence. This might be just not as flexible as you would like. You can however add an option to allow multi-sessions. You have to pay a little extra though.
It would be nice to have a list of users that previously asked for support so you don't need a sessioncode to get connected. Than again it might be more secure this way.
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Cross platform, bullet proof remote support software.
Avaliado em 13/10/2022
As a sole practitioner, this allows me to support customers from anywhere I have internet. I can get away to the sun for a month in the summer and still support my customers.
Vantagens
Integration to my website. The user interface is intuitive. Ability to reboot without losing connection.
Desvantagens
The Pallava in connecting to a Mac the first time (this is more abut the MacOS security)
- Setor: Rede de computadores
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Isl
Avaliado em 20/12/2022
Vantagens
Easy to access many computers from one console.
Desvantagens
When you add computer it's hard to tag computer.
Alternativas consideradas
TeamViewer- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
A solid industry tool suited to IT professionals and easy enough for any company to use
Avaliado em 12/10/2022
We selected ISL to replace TeamViewer, as it was becoming too costly to use TeamViewer.
We were pleased to have a super-quick onboarding with ISL, with good support and guides to getting things setup and secured approaching
Vantagens
For our business ISL helps ensure that we have secure and logged access to PC's, servers, and mobile phones of the clients that we support. Able to quickly and easily guide even the most IT challenged individual to downloading the client and enabling a connection is a huge plus.
Desvantagens
Copying and pasting data within the tool isn't perfect, it sometimes pastes backwards when pushed into SQL Management Studio, and sometimes it refuses to copy and paste data between ISL and the local PC
- Setor: Consultório médico
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great for on-demand remote support
Avaliado em 13/10/2022
Vantagens
Work's great for us - we have a link on our website for customers to use which takes them to a branded ISL page for them to enter the support code. Has the ability to take full admin access as well which is great for those locked down scenarios. The new iOS/Android option is fantastic for supporting mobile apps!
Desvantagens
No real issues from our side - if our help desk staff were able to easily see who is using the sessions that would help us. (Occasionally someone might leave a session open which uses a license)
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Remote support tool which works really well
Avaliado em 12/10/2022
Single solution for supporting many platforms
Vantagens
Unattended and on demand support have easy start of sessions or setting up access + other features, all for reasonable price.
Being able to see or even control mobile devices is a great benefit.
Desvantagens
Connecting to Macs would be nice to get some notice that the customer needs to set their privacy settings instead of black screen and have a button to to retry viewing screen once the customer allows in their privacy settings (currently can stop screen sharing and start sharing again which usually works or start a new session but could be simplier)
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para escolher o ISL Light
Cost and featuresRazões para mudar para o ISL Light
More cost effective for all features available- Setor: Construção
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Fantastic Remote Software Tool
Avaliado em 12/10/2022
It is an amazing tool that I can't do without. It was instrumental in supporting users during the pandemic, and continues to be invaluable in my day to day administration tasks. Heartily recommended.
Vantagens
I can convenient access and remote support all users and devices within the business. I can use this from any location with Internet access, and feel secure knowing I'll be able to get to a machine whether unattended, or through user authorisation.
Desvantagens
I'd like more mobile support features. This looks to be in development.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
It had a better cost model, and someone else I know was already using it.- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
An Easy to use Alternative to Teamviewer
Avaliado em 05/07/2022
I would not be without ISL Light - it is my go-to connection software. I do use Teamviewer via my RMM software but I always have this as a backup!
Vantagens
Software just works - never experienced any downtime with this product and the ad-hoc functionality is great - go here put in session code and run and I'm in - so easy!
Desvantagens
It can be a bit of pain on MacOS... mainly due to Apple's restrictions, I don't know how Teamviewer get around this - but it would be good if ISL could match them here too
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
ISL review
Avaliado em 03/11/2022
Really good and easy to use software for both us IT and the End user, not overcomplicated and I think anyone could use it
Vantagens
Remote restarts are really good, we use when quick assist does not work on the client machine and being able to log into the admin account remotely is a life saver
Desvantagens
Session codes being 8 digits is a bit of a pain sometimes, I think a 6 digit code is good enough.
Razões para escolher o ISL Light
Cost and LogMeIn has a lot of pointless featuresRazões para mudar para o ISL Light
Felt it was better value and the Team enjoyed using it more- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great software
Avaliado em 21/06/2020
Vantagens
Using the self hosted you get all of the features that competing software charges double yearly vs the cost of purchase.
Desvantagens
The webinar function does not work properly. I would very much like to use this but it has not been maintained to deal with new security restrictions at the OS level.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best all round remote dekstop support software
Avaliado em 20/04/2022
We primarily use the product for offering remote technical support to our clients and customers. We are an outsourcing IT company, and we provide services and support to various business in the region. When we have the possibility of providing remote support, we use ISL.
Because we only have to provide an eight-digit number to our customers, it makes the whole process much easier and faster. Some clients have become so familiar with the product, that they have it already ready when we call them and they only ask, “what is the number”. The icon is also very distinguishable, so it’s easy to explain the customers what to look for on the website or the desktop.
The ability to set an “always on” connection is also very valuable, as we don’t have to interact directly with the clients to establish the connection. It also allows for a fast glance at the operation of the systems, to see if they are online or not. The ability to save the computers and categorize them in groups also saves us time.
The stability and reliability of the whole system is very valuable and In our many years of use we haven’t had one incident, where we weren’t able to provide remote assistance because of ISL issues.
The sessions can also be paused and transferred to another operator, so if one operator has issues, it can be transferred to another technician, without interruption from the client side. Since everyone can see the active sessions, we can also collaborate much easier.
Vantagens
- Easy to use for users and operators
- Very fast installation and general use
- Easy to start a session with users, only 8 digit number needed
- Lots of features, RDP, always on, file sharing, recording, etc
Desvantagens
I don't have any real issues with this software.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
ISLOnline easy to use
Avaliado em 31/10/2019
It allows me to support my customers 24-7 not just Monday-Friday 9-5. It saves site visits and allows me to quickly fix a problem.
Vantagens
Easy to setup and supports multiple platforms. You can add multi sessions for a fixed fee. Flexible subscription I started off with a price per use with a few customer then upgraded when the I built a larger customer base. Recently I have started to use the Web Conference feature for hosting online demos.
Desvantagens
I would prefer a drag and drop to specific folder when transferring files. I would also like remote printing
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
One of my suppliers used ISL and I like the pay per use license as I initially had very few customersResposta do ISL Online Traduzir para o Português
The newest ISL Light version added support for our new File Manager functionality. This functionality will allow you to simply transfer files between the local and remote computer by drag and dropping files in a simple-to-use graphical interface. Currently, the File Manager functionality is available for ISL AlwaysOn connections, as well as on-demand sessions where the remote client is a Linux or macOS machine. For on-demand connections with Windows remote machines, by default, this functionality is not available. However, if you would require this functionality in such a session, it is possible to instruct the client to download the ISL Light application instead of the ISL Light Client, then in the ISL Light application choose Options -> Join and join the session this way. Then, the File Manager functionality will be available in this session as well.
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Easy to use, great to work with
Avaliado em 13/11/2019
Vantagens
In 20 years in IT I have tested a lot of remote support applications. But I found that ISL Light is the best of them to use and recomend. Also customers find it easy to run and recive support from our team.
Desvantagens
The only option I miss is SMS notification with support code so it would be able to connect one-time later if you dont want to install ISL always on.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
Better price / performance / user friendly ratio- Setor: Telecomunicações
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best TeamViewer alternative I have ever seen
Avaliado em 30/04/2021
I use ISL nearly every day and the experience is very nice. The support with ISL is fully functional, fast and easy.
Vantagens
This software is very fast, functional and the best, it could be self hosted.
Desvantagens
There is nothing worth to say about ISL online
Razões para escolher o ISL Light
Price, Self hostingSoftware anterior
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
Price, Self Hosting, teamviewer like functions- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great Value Remote Support Software
Avaliado em 14/02/2019
I used to use LogMeIn and was approached by ISL to try out there product initially I said no then the price of the other product had its third increase in twelve months which made it too expensive. Since then I haven't looked back, I can connect to my clients quickly and securely and provide the type of service my clients expect as if I was there in person. I must use the software three to four times a day on average and now most of my support work is done remotely saving journey time and fuel cost. It's made me more efficient.
Vantagens
ISLOnline has all the features of it's competitors but at a more competitive price. The software is continually being developed and improved and can be branded to suit your company needs. It supports remote connections to multi platform and devices and has a chat platform for you to converse with your customers which can be added to your website. Technical support is first class and they are extremely helpful when you first begin using the software. You get an evelauation period to trial the fully featured software and this can be extended if needs be so you can be sure. Did I mention the price?
Desvantagens
I would like to see some improvements in the Remote support logging page as I use this to generate invoicing information and it takes an export of the log and some reformatting to get it in the state I need.
Resposta do ISL Online Traduzir para o Português
Hello,
thank you for your review!
We are currently developing some new features for the reports page, which will soon show the name of the computer in the list aswell, making it easier to see which computer you were connected to in a particular session.
If you have any requests which you would like to see added to the reports page (or to ISL products in general) please send us an email to [email protected] or visit our live chat on our website www.islonline.com!
Best regards,
Domen Vidmar
ISL Online Team
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Easy and convenient, perfect for remote support
Avaliado em 29/06/2022
We have never had a problem using the software. Installing the server side on premise has been easy and their support is always great.
Vantagens
This software is perfect fot Remote IT support and IT services, plus having it on premise makes it feel more reliable.
Desvantagens
In some scenarios, it can be difficult for a remote user using MacOS to enable all the necessary privacy policies to make the software work.