ISL Light

Software de suporte remoto e acesso remoto não assistido

Classificação geral

4,7 /5
(633)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,6/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,7/5

98%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

633 avaliações

Nuno
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Experimente ISL e será boa escolha

Avaliado em 15/01/2023

Vantagens

Experimentamos este software na nossa empresa de forma a substituir um software da concorrência que anualmente era um custo muito elevado e foi uma excelente decisão, facilidade de acesso, transferência ficheiros, acesso sem supervisão, partilha de ecran.

Desvantagens

Tivemos alguma dificuldade inicial em implementar em todos os clientes e tempos alguma dificuldade em gerir computadores que tenham sido instalados por funcionários que já não se encontram na empresa.

Alternativas consideradas

AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

Custo demasiado elevado do logmein
José
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Software prático, a nossa opção para a empresa

Avaliado em 10/01/2023

Vantagens

Licença conforme o pretendido pelo cliente, um software prático de usar no dia a dia, rapida instalação nos clientes e a nivel de custo dos mais em conta.

Desvantagens

Alguma dificuldade por vezes em o software ficar online nos computadores dos clientes, por vezes é necessario pedir ao cliente para forçar o inicio da aplicação em ligar/desligar para termos acesso.

Deolinda
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Uma excelente alternativa ao muito conhecido Teamviewer e Anydesk

Avaliado em 29/12/2022

Vantagens

Preço, pratico e leve, permite enviar arquivos, partilhar ecran e dar assistência sem se instalar o software

Desvantagens

Poderia ser melhor na gestão dos computadores, ficando associado ao instalados os outros não conseguem remover o computador ou renomear o nome

Tiago
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excelente software de apoio remoto que facilita o dia a dai

Avaliado em 13/12/2022

Vantagens

Acesso sem autorização, envio e receção ficheiros e gravação de sessão

Desvantagens

A gestão como é instalado nos clientes, se for instalado por um utilizador não é possivel outro utilizador mudar o nome daquele computador no ISL

Alternativas consideradas

AnyDesk
Sergio
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Excelente software de controlo remoto em vários dispositivos

Avaliado em 10/01/2023

Com o ISL tenho todos os clientes numa lista e qualquer problema que ele tenham, eu consigo rapidamente aceder aos seus equipamentos sem qualquer necessidade de o cliente se preocupar.

Vantagens

Possibilidade de rapidamente criar o acesso autónomo num equipamento e depois ter a lista de todos os equipamentos numa lista organizada por mim.

Desvantagens

Por vezes a ligação é um pouco instável caso a banda de Internet do cliente não seja muito boa.

Telmo
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Ferramenta Completa

Avaliado em 13/12/2022

Facilidade de Transferência de ficheiros.Acesso estável mesmo com internet fraca no cliente.

Vantagens

Além da versatilidade e facilidade é uma ferramenta bastante estável.

Desvantagens

Funções de copy paste de texto por vezes não são fáceis entre o operador e o computador remoto.

Tania
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Prático, funcional

Avaliado em 29/12/2022

Para já a experiência tem sido positiva!

Vantagens

Serve o propósito ; Prático e estável, tudo o que se pode esperar.

Desvantagens

Nada a apontar. o programa faz o que procuro. Pena apenas o trial ser curto para testar tudo.

Tiago
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

ISL Light - Prático, funcional

Avaliado em 10/01/2023

Cumpre a função ; Permite o acesso remoto, facilita bastante na ajuda ao cliente, e para nós também é muito prático.

Vantagens

Experiência de utilizador apenas, é simples e intuitivo; serve o propósito.

Desvantagens

Alguns colegas têm reportado problemas com Android ; Não tenho experiência para falar sobre o assunto; Nada a apontar em Microsoft

Stef
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great product and great support (lot's of extras)

Avaliado em 20/02/2019

Remote support to users on Windows platform. Users are working on different version of Windows (like: 7, 8, 10 and some server editions too).

Vantagens

Most important of course is that ISL Light delivers the goods when it's about remote support. I've looked at multiple other products (after deciding to leave Teamviewer) to find a solution that fits my requirements. One of them is remote support to individual Windows users on a virtual Windows Server. ISL Always On basically is the only product that could do this easily. Also many other products have different products (or subscriptions) for attended and unattended support. With ISL you get ISL Light (attended) and ISL Always On (unattended) and all for a very good price.

Desvantagens

You only get one concurrent session with each licence. This might be just not as flexible as you would like. You can however add an option to allow multi-sessions. You have to pay a little extra though.
It would be nice to have a list of users that previously asked for support so you don't need a sessioncode to get connected. Than again it might be more secure this way.

Joze
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Evaluation as replacement for TeamViewer

Avaliado em 14/12/2022

Vantagens

It is easier to work with than with TeamViewer, specially since TV requires user to accept EULA and has stricter password requirements. The process of giving instructions to users how to run ISL Light Client is also easier. And process of switching to session with elevated privileges is also much easier and faster.

Desvantagens

It is a little bit pricier than what we pay for TeamViewer.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

I chose but didn't switch yet because of subcription to TV.
Anton
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

ISL Review

Avaliado em 20/12/2022

We are solvng remote problems daily in seconds. It's great and easy.

Vantagens

It's easy to use, very helpfull and easy to install.

Desvantagens

Licences for multiple users should be more flexible. One user and one session is history I am doing on multiple desktops and I have to switch evertime.

Joshua
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

It's almost perfect.

Avaliado em 17/05/2021

Pretty good the sales team were very good the development team could be a bit better at responding to customer needs and issues.

Vantagens

Hosting the software ourselves is very comforting as we don't have to rely on other servers if it goes down we are to blame. Reading the customer the ID is very nice versus the other way around as it helps prevent errors and gets read at a consistent rate. Also being able to email and transfer the session is very helpful. The software file transfer is the best I've tried much faster than the competitors.

Desvantagens

A couple of things that I wish would be improved would be. When comparing to Teamviewer, ISL is considerably slower; if you have them sitting side by side, you will be able to complete tasks almost twice as fast with Teamviewer. When opening UAC within Windows, there is a considerable delay in displaying the Yes and No prompt that doesn't happen with Teamviewer. Multiple monitors work pretty well, but once you get past three monitors, the software starts to fall apart. It's even slower. Also, sometimes, it won't even show dialog boxes in the large zoomed-out view that exists when using Teamviewer. You won't see all the monitors at once, so you will need to toggle each monitor until you are on the right one. Switching monitors is also a drag as it's also very, very slow to display the content of each individual monitor. I've been told that one of the reasons for ISL slowness is that it is more secure than Teamviewer, and while that might be true, I wish they would give the End User the option to have faster speed/less secure or slower speeds more secure.

Alternativas consideradas

TeamViewer e AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

Cost savings.

Software anterior

TeamViewer e Central

Razões para mudar para o ISL Light

Cost savings, self-hosted solution, I wish I could say more but until they fix the issues these are the only advantages.

Resposta do ISL Online Traduzido para o Português

Hello,
the delays you are experiencing in a session where two computers are side by side, in comparison with TeamViewer, is due to difference in how the sessions work. With ISL Online, every session goes through a dedicated ISL server, making such a connection much more secure - in comparison, TeamViewer connections are peer-to-peer, so the session is established directly from one computer to another, with no server inbetween. This opens the session up to potential security issues. In cases where the computers are side by side, you may find the ISL session has a slightly higher delay, however in most cases, where remote computer is not next to the operator's computer, the session should not have any more delay than a TeamViewer session.

For the multi-monitor issues you are experiencing - we have created an internal ticket to improve this functionality!

You're always welcome to contact us through our live chat at www.islonline.com.

ISL Online Support Team

Brian
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Cross platform, bullet proof remote support software.

Avaliado em 13/10/2022

As a sole practitioner, this allows me to support customers from anywhere I have internet. I can get away to the sun for a month in the summer and still support my customers.

Vantagens

Integration to my website. The user interface is intuitive. Ability to reboot without losing connection.

Desvantagens

The Pallava in connecting to a Mac the first time (this is more abut the MacOS security)

Miha
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great customer support product used on daily basis

Avaliado em 20/12/2022

We use ISL on a daily basis to help our clients remotly on their computers

Vantagens

Simplicity of use, the feature to gain administrative control on remote computer

Desvantagens

Sometimes it's quite slow, but we can live with that :)

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

Lower price, more features
Kim
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

ISL on Your site

Avaliado em 06/12/2022

Updating, PCs and servers. Installing new software. Supporting clients.

Vantagens

Ease of use. It is by far the essayist remote controle product I have used.

Desvantagens

None. There is nothing about this software that I dont like.

Slavko
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

No title

Avaliado em 06/12/2022

Satisfied!

Vantagens

The easy of use! The possibility to pay the singular impuls!

Desvantagens

Too many windows till you arrive to the end.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

Because I support the slovenian knowledge.
Davor
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best software for remote work/support

Avaliado em 20/12/2022

Vantagens

Ease od use. Normal price range. Great and quick support. Available for all platforms.

Desvantagens

I don't have any complaints about software.

Jure
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great product

Avaliado em 21/12/2022

I use ISL on a daily basis and I can't imagine running my business without it. I can solve my customer's problems within minutes which adds a lot of value.

Vantagens

Ease of use, the user interface is not cluttered, stable connections...

Desvantagens

1. File sharing from customers to me is not working (it doesn't open the dialogue box to choose the file). 2. When connecting to a Mac user I can only see a black screen and the customer's mouse moving.3. When connecting with a mobile app I cannot move the mouse cursor, I can just watch the screen

Christian
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Solid alternative to Teamviewer

Avaliado em 30/05/2019

It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.

Vantagens

We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.

Desvantagens

Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

After playing Teamviewer's forced paid updates game for a couple of years we finally left them. Teamviewer is on a very high horse in our opinion and totally lost connection to their actual user base a long time ago. Never again.
Tine
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best all round remote dekstop support software

Avaliado em 20/04/2022

We primarily use the product for offering remote technical support to our clients and customers. We are an outsourcing IT company, and we provide services and support to various business in the region. When we have the possibility of providing remote support, we use ISL.

Because we only have to provide an eight-digit number to our customers, it makes the whole process much easier and faster. Some clients have become so familiar with the product, that they have it already ready when we call them and they only ask, “what is the number”. The icon is also very distinguishable, so it’s easy to explain the customers what to look for on the website or the desktop.
The ability to set an “always on” connection is also very valuable, as we don’t have to interact directly with the clients to establish the connection. It also allows for a fast glance at the operation of the systems, to see if they are online or not. The ability to save the computers and categorize them in groups also saves us time.
The stability and reliability of the whole system is very valuable and In our many years of use we haven’t had one incident, where we weren’t able to provide remote assistance because of ISL issues.
The sessions can also be paused and transferred to another operator, so if one operator has issues, it can be transferred to another technician, without interruption from the client side. Since everyone can see the active sessions, we can also collaborate much easier.

Vantagens

- Easy to use for users and operators
- Very fast installation and general use
- Easy to start a session with users, only 8 digit number needed
- Lots of features, RDP, always on, file sharing, recording, etc

Desvantagens

I don't have any real issues with this software.

Elvis
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

My review

Avaliado em 26/04/2022

We use it only for remote support, but we know that there are a lot of other functionalities.
It is perfect for our use, it is offer all what we need and it is easy to use.

Vantagens

It just work almost everywhere. It is also very easy to configure some next generation firewalls as in most cases, you can just tell that you are using ISL.
Very friendly for helpdesk and for customer.

Desvantagens

Maybe downloading client. Some customers sometimes have a problem to find where is located this download.

Alternativas consideradas

AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

Price and quality of product

Software anterior

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

It is complete and secure solution and because is a Slovenian product
Peter
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Ease of use

Avaliado em 20/04/2022

Our experience with ISL Light is PERFECT overall compared to other products we used in past.

Vantagens

The featrure that is most usefull is access 24/7 and abbility to solve issues before they happen.

Desvantagens

The features that could be improved are use on 3rd party mobile phones that use not google Android and other OS.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para escolher o ISL Light

We made the switch because of price and fact that this is our Slowenian (Slovenski) product.

Software anterior

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

We chose ISL Light over other products because it is easy to use and overall usability.
Steve
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Every day tool

Avaliado em 05/04/2022

I use it regularly to either show or see what a problem clients machine is doing and then get in and fix the issue without travelling to site.

Vantagens

Relatively easy to use and does all that I need as far as cutomer support is concerned

Desvantagens

It is not always that easy to get a client to actually install it - not helped by the browsers constantly changing the download location. Neither is it helped whan asking a client what browser are you using - usual answer os google.

Alternativas consideradas

TeamViewer e AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

ISL was faster and easier to implement

Razões para mudar para o ISL Light

Cheaper than teamviewer - anydesk seems to be the tool of choice for the scammers.
Will
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 501-1 000 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

ISL review

Avaliado em 03/11/2022

Really good and easy to use software for both us IT and the End user, not overcomplicated and I think anyone could use it

Vantagens

Remote restarts are really good, we use when quick assist does not work on the client machine and being able to log into the admin account remotely is a life saver

Desvantagens

Session codes being 8 digits is a bit of a pain sometimes, I think a 6 digit code is good enough.

Alternativas consideradas

TeamViewer e Zoho Desk

Razões para escolher o ISL Light

Cost and LogMeIn has a lot of pointless features

Razões para mudar para o ISL Light

Felt it was better value and the Team enjoyed using it more
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Adhoc support tool, webchat and more

Avaliado em 08/07/2020

Our technical support team love it, as it just works no firewall issues or horrendous end user experiences as we can create a session send an email invite or ask the user to visit the our branded ISL landing page.

Vantagens

We first came to use ISL after having experienced the ease of connection many years ago with one of our suppliers. We loved the fact that the end user just had to enter a session number download and run. It also allowed us to host live web chat facilities on our website, which was another separate service we were paying for.

Desvantagens

The webchat isn't as proactive as some other services, informing you when there are visitors on your site. But the remote desktop support makes up for this.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para escolher o ISL Light

Better end user experience, quicker RDP sessions and combined 2x services - remote chat + remote desktop into one service which saved us money.