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633 avaliações
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Experimente ISL e será boa escolha
Avaliado em 15/01/2023
Vantagens
Experimentamos este software na nossa empresa de forma a substituir um software da concorrência que anualmente era um custo muito elevado e foi uma excelente decisão, facilidade de acesso, transferência ficheiros, acesso sem supervisão, partilha de ecran.
Desvantagens
Tivemos alguma dificuldade inicial em implementar em todos os clientes e tempos alguma dificuldade em gerir computadores que tenham sido instalados por funcionários que já não se encontram na empresa.
Alternativas consideradas
AnyDeskRazões para escolher o ISL Light
Custo demasiado elevado do logmein- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Software prático, a nossa opção para a empresa
Avaliado em 10/01/2023
Vantagens
Licença conforme o pretendido pelo cliente, um software prático de usar no dia a dia, rapida instalação nos clientes e a nivel de custo dos mais em conta.
Desvantagens
Alguma dificuldade por vezes em o software ficar online nos computadores dos clientes, por vezes é necessario pedir ao cliente para forçar o inicio da aplicação em ligar/desligar para termos acesso.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Uma excelente alternativa ao muito conhecido Teamviewer e Anydesk
Avaliado em 29/12/2022
Vantagens
Preço, pratico e leve, permite enviar arquivos, partilhar ecran e dar assistência sem se instalar o software
Desvantagens
Poderia ser melhor na gestão dos computadores, ficando associado ao instalados os outros não conseguem remover o computador ou renomear o nome
- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Excelente software de apoio remoto que facilita o dia a dai
Avaliado em 13/12/2022
Vantagens
Acesso sem autorização, envio e receção ficheiros e gravação de sessão
Desvantagens
A gestão como é instalado nos clientes, se for instalado por um utilizador não é possivel outro utilizador mudar o nome daquele computador no ISL
Alternativas consideradas
AnyDesk- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Excelente software de controlo remoto em vários dispositivos
Avaliado em 10/01/2023
Com o ISL tenho todos os clientes numa lista e qualquer problema que ele tenham, eu consigo rapidamente aceder aos seus equipamentos sem qualquer necessidade de o cliente se preocupar.
Vantagens
Possibilidade de rapidamente criar o acesso autónomo num equipamento e depois ter a lista de todos os equipamentos numa lista organizada por mim.
Desvantagens
Por vezes a ligação é um pouco instável caso a banda de Internet do cliente não seja muito boa.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Ferramenta Completa
Avaliado em 13/12/2022
Facilidade de Transferência de ficheiros.Acesso estável mesmo com internet fraca no cliente.
Vantagens
Além da versatilidade e facilidade é uma ferramenta bastante estável.
Desvantagens
Funções de copy paste de texto por vezes não são fáceis entre o operador e o computador remoto.
- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Prático, funcional
Avaliado em 29/12/2022
Para já a experiência tem sido positiva!
Vantagens
Serve o propósito ; Prático e estável, tudo o que se pode esperar.
Desvantagens
Nada a apontar. o programa faz o que procuro. Pena apenas o trial ser curto para testar tudo.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 201-500 funcionários
- Usado Semanal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
ISL Light - Prático, funcional
Avaliado em 10/01/2023
Cumpre a função ; Permite o acesso remoto, facilita bastante na ajuda ao cliente, e para nós também é muito prático.
Vantagens
Experiência de utilizador apenas, é simples e intuitivo; serve o propósito.
Desvantagens
Alguns colegas têm reportado problemas com Android ; Não tenho experiência para falar sobre o assunto; Nada a apontar em Microsoft

- Setor: Software
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great product and great support (lot's of extras)
Avaliado em 20/02/2019
Remote support to users on Windows platform. Users are working on different version of Windows (like: 7, 8, 10 and some server editions too).
Vantagens
Most important of course is that ISL Light delivers the goods when it's about remote support. I've looked at multiple other products (after deciding to leave Teamviewer) to find a solution that fits my requirements. One of them is remote support to individual Windows users on a virtual Windows Server. ISL Always On basically is the only product that could do this easily. Also many other products have different products (or subscriptions) for attended and unattended support. With ISL you get ISL Light (attended) and ISL Always On (unattended) and all for a very good price.
Desvantagens
You only get one concurrent session with each licence. This might be just not as flexible as you would like. You can however add an option to allow multi-sessions. You have to pay a little extra though.
It would be nice to have a list of users that previously asked for support so you don't need a sessioncode to get connected. Than again it might be more secure this way.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Evaluation as replacement for TeamViewer
Avaliado em 14/12/2022
Vantagens
It is easier to work with than with TeamViewer, specially since TV requires user to accept EULA and has stricter password requirements. The process of giving instructions to users how to run ISL Light Client is also easier. And process of switching to session with elevated privileges is also much easier and faster.
Desvantagens
It is a little bit pricier than what we pay for TeamViewer.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
I chose but didn't switch yet because of subcription to TV.- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
ISL Review
Avaliado em 20/12/2022
We are solvng remote problems daily in seconds. It's great and easy.
Vantagens
It's easy to use, very helpfull and easy to install.
Desvantagens
Licences for multiple users should be more flexible. One user and one session is history I am doing on multiple desktops and I have to switch evertime.
- Setor: Hardware
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
It's almost perfect.
Avaliado em 17/05/2021
Pretty good the sales team were very good the development team could be a bit better at responding to customer needs and issues.
Vantagens
Hosting the software ourselves is very comforting as we don't have to rely on other servers if it goes down we are to blame. Reading the customer the ID is very nice versus the other way around as it helps prevent errors and gets read at a consistent rate. Also being able to email and transfer the session is very helpful. The software file transfer is the best I've tried much faster than the competitors.
Desvantagens
A couple of things that I wish would be improved would be. When comparing to Teamviewer, ISL is considerably slower; if you have them sitting side by side, you will be able to complete tasks almost twice as fast with Teamviewer. When opening UAC within Windows, there is a considerable delay in displaying the Yes and No prompt that doesn't happen with Teamviewer. Multiple monitors work pretty well, but once you get past three monitors, the software starts to fall apart. It's even slower. Also, sometimes, it won't even show dialog boxes in the large zoomed-out view that exists when using Teamviewer. You won't see all the monitors at once, so you will need to toggle each monitor until you are on the right one. Switching monitors is also a drag as it's also very, very slow to display the content of each individual monitor. I've been told that one of the reasons for ISL slowness is that it is more secure than Teamviewer, and while that might be true, I wish they would give the End User the option to have faster speed/less secure or slower speeds more secure.
Razões para escolher o ISL Light
Cost savings.Razões para mudar para o ISL Light
Cost savings, self-hosted solution, I wish I could say more but until they fix the issues these are the only advantages.Resposta do ISL Online Traduzido para o Português
Hello,
the delays you are experiencing in a session where two computers are side by side, in comparison with TeamViewer, is due to difference in how the sessions work. With ISL Online, every session goes through a dedicated ISL server, making such a connection much more secure - in comparison, TeamViewer connections are peer-to-peer, so the session is established directly from one computer to another, with no server inbetween. This opens the session up to potential security issues. In cases where the computers are side by side, you may find the ISL session has a slightly higher delay, however in most cases, where remote computer is not next to the operator's computer, the session should not have any more delay than a TeamViewer session.
For the multi-monitor issues you are experiencing - we have created an internal ticket to improve this functionality!
You're always welcome to contact us through our live chat at www.islonline.com.
ISL Online Support Team
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Cross platform, bullet proof remote support software.
Avaliado em 13/10/2022
As a sole practitioner, this allows me to support customers from anywhere I have internet. I can get away to the sun for a month in the summer and still support my customers.
Vantagens
Integration to my website. The user interface is intuitive. Ability to reboot without losing connection.
Desvantagens
The Pallava in connecting to a Mac the first time (this is more abut the MacOS security)
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great customer support product used on daily basis
Avaliado em 20/12/2022
We use ISL on a daily basis to help our clients remotly on their computers
Vantagens
Simplicity of use, the feature to gain administrative control on remote computer
Desvantagens
Sometimes it's quite slow, but we can live with that :)
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
Lower price, more features- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
ISL on Your site
Avaliado em 06/12/2022
Updating, PCs and servers. Installing new software. Supporting clients.
Vantagens
Ease of use. It is by far the essayist remote controle product I have used.
Desvantagens
None. There is nothing about this software that I dont like.
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
No title
Avaliado em 06/12/2022
Satisfied!
Vantagens
The easy of use! The possibility to pay the singular impuls!
Desvantagens
Too many windows till you arrive to the end.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
Because I support the slovenian knowledge.- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best software for remote work/support
Avaliado em 20/12/2022
Vantagens
Ease od use. Normal price range. Great and quick support. Available for all platforms.
Desvantagens
I don't have any complaints about software.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great product
Avaliado em 21/12/2022
I use ISL on a daily basis and I can't imagine running my business without it. I can solve my customer's problems within minutes which adds a lot of value.
Vantagens
Ease of use, the user interface is not cluttered, stable connections...
Desvantagens
1. File sharing from customers to me is not working (it doesn't open the dialogue box to choose the file). 2. When connecting to a Mac user I can only see a black screen and the customer's mouse moving.3. When connecting with a mobile app I cannot move the mouse cursor, I can just watch the screen
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Solid alternative to Teamviewer
Avaliado em 30/05/2019
It was a positive experience for us so far. The software allows us to provide a professionally looking remote support service to mostly new and unknown users.
Vantagens
We've just renewed our license for the third year. We're using it to provide remote tech support for our customers and it never let us down so far. Our support staff likes working with it. Certainly not looking back to Teamviewer again.
Desvantagens
Two relatively small issues with it, last time we checked:
1. The chat identifies our staff as "Desk" and there is no way to change this. In TeamViewer we could set our identification to whatever we wanted (We had it set to "Firstname Lastname - Company" for clarity and personal touch).
2. It uses the chat like a log, so everything that happens while we're connected gets logged in the chat, and we feel it's difficult to carry on a conversation with someone with log output cluttering the chat.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
After playing Teamviewer's forced paid updates game for a couple of years we finally left them. Teamviewer is on a very high horse in our opinion and totally lost connection to their actual user base a long time ago. Never again.- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Best all round remote dekstop support software
Avaliado em 20/04/2022
We primarily use the product for offering remote technical support to our clients and customers. We are an outsourcing IT company, and we provide services and support to various business in the region. When we have the possibility of providing remote support, we use ISL.
Because we only have to provide an eight-digit number to our customers, it makes the whole process much easier and faster. Some clients have become so familiar with the product, that they have it already ready when we call them and they only ask, “what is the number”. The icon is also very distinguishable, so it’s easy to explain the customers what to look for on the website or the desktop.
The ability to set an “always on” connection is also very valuable, as we don’t have to interact directly with the clients to establish the connection. It also allows for a fast glance at the operation of the systems, to see if they are online or not. The ability to save the computers and categorize them in groups also saves us time.
The stability and reliability of the whole system is very valuable and In our many years of use we haven’t had one incident, where we weren’t able to provide remote assistance because of ISL issues.
The sessions can also be paused and transferred to another operator, so if one operator has issues, it can be transferred to another technician, without interruption from the client side. Since everyone can see the active sessions, we can also collaborate much easier.
Vantagens
- Easy to use for users and operators
- Very fast installation and general use
- Easy to start a session with users, only 8 digit number needed
- Lots of features, RDP, always on, file sharing, recording, etc
Desvantagens
I don't have any real issues with this software.
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
My review
Avaliado em 26/04/2022
We use it only for remote support, but we know that there are a lot of other functionalities.
It is perfect for our use, it is offer all what we need and it is easy to use.
Vantagens
It just work almost everywhere. It is also very easy to configure some next generation firewalls as in most cases, you can just tell that you are using ISL.
Very friendly for helpdesk and for customer.
Desvantagens
Maybe downloading client. Some customers sometimes have a problem to find where is located this download.
Alternativas consideradas
AnyDeskRazões para escolher o ISL Light
Price and quality of productSoftware anterior
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
It is complete and secure solution and because is a Slovenian product- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Ease of use
Avaliado em 20/04/2022
Our experience with ISL Light is PERFECT overall compared to other products we used in past.
Vantagens
The featrure that is most usefull is access 24/7 and abbility to solve issues before they happen.
Desvantagens
The features that could be improved are use on 3rd party mobile phones that use not google Android and other OS.
Alternativas consideradas
TeamViewerRazões para escolher o ISL Light
We made the switch because of price and fact that this is our Slowenian (Slovenski) product.Software anterior
TeamViewerRazões para mudar para o ISL Light
We chose ISL Light over other products because it is easy to use and overall usability.- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Every day tool
Avaliado em 05/04/2022
I use it regularly to either show or see what a problem clients machine is doing and then get in and fix the issue without travelling to site.
Vantagens
Relatively easy to use and does all that I need as far as cutomer support is concerned
Desvantagens
It is not always that easy to get a client to actually install it - not helped by the browsers constantly changing the download location. Neither is it helped whan asking a client what browser are you using - usual answer os google.
Razões para escolher o ISL Light
ISL was faster and easier to implementRazões para mudar para o ISL Light
Cheaper than teamviewer - anydesk seems to be the tool of choice for the scammers.- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 501-1 000 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
ISL review
Avaliado em 03/11/2022
Really good and easy to use software for both us IT and the End user, not overcomplicated and I think anyone could use it
Vantagens
Remote restarts are really good, we use when quick assist does not work on the client machine and being able to log into the admin account remotely is a life saver
Desvantagens
Session codes being 8 digits is a bit of a pain sometimes, I think a 6 digit code is good enough.
Razões para escolher o ISL Light
Cost and LogMeIn has a lot of pointless featuresRazões para mudar para o ISL Light
Felt it was better value and the Team enjoyed using it more- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Adhoc support tool, webchat and more
Avaliado em 08/07/2020
Our technical support team love it, as it just works no firewall issues or horrendous end user experiences as we can create a session send an email invite or ask the user to visit the our branded ISL landing page.
Vantagens
We first came to use ISL after having experienced the ease of connection many years ago with one of our suppliers. We loved the fact that the end user just had to enter a session number download and run. It also allowed us to host live web chat facilities on our website, which was another separate service we were paying for.
Desvantagens
The webchat isn't as proactive as some other services, informing you when there are visitors on your site. But the remote desktop support makes up for this.