ISL Light

Software de suporte remoto e acesso remoto não assistido

Classificação geral

4,7 /5
(643)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,6/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,7/5

98%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

643 avaliações

Nuno
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Experimente ISL e será boa escolha

Avaliado em 15/01/2023

Vantagens

Experimentamos este software na nossa empresa de forma a substituir um software da concorrência que anualmente era um custo muito elevado e foi uma excelente decisão, facilidade de acesso, transferência ficheiros, acesso sem supervisão, partilha de ecran.

Desvantagens

Tivemos alguma dificuldade inicial em implementar em todos os clientes e tempos alguma dificuldade em gerir computadores que tenham sido instalados por funcionários que já não se encontram na empresa.

Alternativas consideradas

AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

Custo demasiado elevado do logmein
José
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Software prático, a nossa opção para a empresa

Avaliado em 10/01/2023

Vantagens

Licença conforme o pretendido pelo cliente, um software prático de usar no dia a dia, rapida instalação nos clientes e a nivel de custo dos mais em conta.

Desvantagens

Alguma dificuldade por vezes em o software ficar online nos computadores dos clientes, por vezes é necessario pedir ao cliente para forçar o inicio da aplicação em ligar/desligar para termos acesso.

Deolinda
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Uma excelente alternativa ao muito conhecido Teamviewer e Anydesk

Avaliado em 29/12/2022

Vantagens

Preço, pratico e leve, permite enviar arquivos, partilhar ecran e dar assistência sem se instalar o software

Desvantagens

Poderia ser melhor na gestão dos computadores, ficando associado ao instalados os outros não conseguem remover o computador ou renomear o nome

Tiago
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excelente software de apoio remoto que facilita o dia a dai

Avaliado em 13/12/2022

Vantagens

Acesso sem autorização, envio e receção ficheiros e gravação de sessão

Desvantagens

A gestão como é instalado nos clientes, se for instalado por um utilizador não é possivel outro utilizador mudar o nome daquele computador no ISL

Alternativas consideradas

AnyDesk
Elisa
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

ISL Light

Avaliado em 15/05/2023

Com esta ferramenta consigo solucionar diversos problemas que ocorrem no dia a dia de trabalho, o cliente relata um problema, peço que ele instale o programa e me passe as informações de acesso, tudo é feito de forma bem tranquila e satisfatória, tornando uma experiência muito boa.

Vantagens

O produto é fácil de usar e implantar. O acesso é feito de forma bem rápida e eficiente. Melhorou muito minha rotina de trabalho, todos os meus clientes esta familiarizados com ele. Oferece segurança para o cliente acessado e o usuário operador.

Desvantagens

Poderia aumentar o número de acessos simultâneos na versão free.

Sergio
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Excelente software de controlo remoto em vários dispositivos

Avaliado em 10/01/2023

Com o ISL tenho todos os clientes numa lista e qualquer problema que ele tenham, eu consigo rapidamente aceder aos seus equipamentos sem qualquer necessidade de o cliente se preocupar.

Vantagens

Possibilidade de rapidamente criar o acesso autónomo num equipamento e depois ter a lista de todos os equipamentos numa lista organizada por mim.

Desvantagens

Por vezes a ligação é um pouco instável caso a banda de Internet do cliente não seja muito boa.

Telmo
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Ferramenta Completa

Avaliado em 13/12/2022

Facilidade de Transferência de ficheiros.Acesso estável mesmo com internet fraca no cliente.

Vantagens

Além da versatilidade e facilidade é uma ferramenta bastante estável.

Desvantagens

Funções de copy paste de texto por vezes não são fáceis entre o operador e o computador remoto.

Tiago
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

ISL Light - Prático, funcional

Avaliado em 10/01/2023

Cumpre a função ; Permite o acesso remoto, facilita bastante na ajuda ao cliente, e para nós também é muito prático.

Vantagens

Experiência de utilizador apenas, é simples e intuitivo; serve o propósito.

Desvantagens

Alguns colegas têm reportado problemas com Android ; Não tenho experiência para falar sobre o assunto; Nada a apontar em Microsoft

Tania
Classificação geral
  • Setor: Hardware
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Prático, funcional

Avaliado em 29/12/2022

Para já a experiência tem sido positiva!

Vantagens

Serve o propósito ; Prático e estável, tudo o que se pode esperar.

Desvantagens

Nada a apontar. o programa faz o que procuro. Pena apenas o trial ser curto para testar tudo.

Stef
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great product and great support (lot's of extras)

Avaliado em 20/02/2019

Remote support to users on Windows platform. Users are working on different version of Windows (like: 7, 8, 10 and some server editions too).

Vantagens

Most important of course is that ISL Light delivers the goods when it's about remote support. I've looked at multiple other products (after deciding to leave Teamviewer) to find a solution that fits my requirements. One of them is remote support to individual Windows users on a virtual Windows Server. ISL Always On basically is the only product that could do this easily. Also many other products have different products (or subscriptions) for attended and unattended support. With ISL you get ISL Light (attended) and ISL Always On (unattended) and all for a very good price.

Desvantagens

You only get one concurrent session with each licence. This might be just not as flexible as you would like. You can however add an option to allow multi-sessions. You have to pay a little extra though.
It would be nice to have a list of users that previously asked for support so you don't need a sessioncode to get connected. Than again it might be more secure this way.

Brian
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Cross platform, bullet proof remote support software.

Avaliado em 13/10/2022

As a sole practitioner, this allows me to support customers from anywhere I have internet. I can get away to the sun for a month in the summer and still support my customers.

Vantagens

Integration to my website. The user interface is intuitive. Ability to reboot without losing connection.

Desvantagens

The Pallava in connecting to a Mac the first time (this is more abut the MacOS security)

Silvester
Classificação geral
  • Setor: Rede de computadores
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Isl

Avaliado em 20/12/2022

Vantagens

Easy to access many computers from one console.

Desvantagens

When you add computer it's hard to tag computer.

Alternativas consideradas

TeamViewer
Paul
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

A solid industry tool suited to IT professionals and easy enough for any company to use

Avaliado em 12/10/2022

We selected ISL to replace TeamViewer, as it was becoming too costly to use TeamViewer.

We were pleased to have a super-quick onboarding with ISL, with good support and guides to getting things setup and secured approaching

Vantagens

For our business ISL helps ensure that we have secure and logged access to PC's, servers, and mobile phones of the clients that we support. Able to quickly and easily guide even the most IT challenged individual to downloading the client and enabling a connection is a huge plus.

Desvantagens

Copying and pasting data within the tool isn't perfect, it sometimes pastes backwards when pushed into SQL Management Studio, and sometimes it refuses to copy and paste data between ISL and the local PC

Ryan
Classificação geral
  • Setor: Consultório médico
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great for on-demand remote support

Avaliado em 13/10/2022

Vantagens

Work's great for us - we have a link on our website for customers to use which takes them to a branded ISL page for them to enter the support code. Has the ability to take full admin access as well which is great for those locked down scenarios. The new iOS/Android option is fantastic for supporting mobile apps!

Desvantagens

No real issues from our side - if our help desk staff were able to easily see who is using the sessions that would help us. (Occasionally someone might leave a session open which uses a license)

Roman
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Remote support tool which works really well

Avaliado em 12/10/2022

Single solution for supporting many platforms

Vantagens

Unattended and on demand support have easy start of sessions or setting up access + other features, all for reasonable price.
Being able to see or even control mobile devices is a great benefit.

Desvantagens

Connecting to Macs would be nice to get some notice that the customer needs to set their privacy settings instead of black screen and have a button to to retry viewing screen once the customer allows in their privacy settings (currently can stop screen sharing and start sharing again which usually works or start a new session but could be simplier)

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para escolher o ISL Light

Cost and features

Razões para mudar para o ISL Light

More cost effective for all features available
Jassen
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Fantastic Remote Software Tool

Avaliado em 12/10/2022

It is an amazing tool that I can't do without. It was instrumental in supporting users during the pandemic, and continues to be invaluable in my day to day administration tasks. Heartily recommended.

Vantagens

I can convenient access and remote support all users and devices within the business. I can use this from any location with Internet access, and feel secure knowing I'll be able to get to a machine whether unattended, or through user authorisation.

Desvantagens

I'd like more mobile support features. This looks to be in development.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

It had a better cost model, and someone else I know was already using it.
Martin
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

An Easy to use Alternative to Teamviewer

Avaliado em 05/07/2022

I would not be without ISL Light - it is my go-to connection software. I do use Teamviewer via my RMM software but I always have this as a backup!

Vantagens

Software just works - never experienced any downtime with this product and the ad-hoc functionality is great - go here put in session code and run and I'm in - so easy!

Desvantagens

It can be a bit of pain on MacOS... mainly due to Apple's restrictions, I don't know how Teamviewer get around this - but it would be good if ISL could match them here too

Will
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

ISL review

Avaliado em 03/11/2022

Really good and easy to use software for both us IT and the End user, not overcomplicated and I think anyone could use it

Vantagens

Remote restarts are really good, we use when quick assist does not work on the client machine and being able to log into the admin account remotely is a life saver

Desvantagens

Session codes being 8 digits is a bit of a pain sometimes, I think a 6 digit code is good enough.

Alternativas consideradas

TeamViewer e Zoho Desk

Razões para escolher o ISL Light

Cost and LogMeIn has a lot of pointless features

Razões para mudar para o ISL Light

Felt it was better value and the Team enjoyed using it more
Kris
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great software

Avaliado em 21/06/2020

Vantagens

Using the self hosted you get all of the features that competing software charges double yearly vs the cost of purchase.

Desvantagens

The webinar function does not work properly. I would very much like to use this but it has not been maintained to deal with new security restrictions at the OS level.

Tine
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best all round remote dekstop support software

Avaliado em 20/04/2022

We primarily use the product for offering remote technical support to our clients and customers. We are an outsourcing IT company, and we provide services and support to various business in the region. When we have the possibility of providing remote support, we use ISL.

Because we only have to provide an eight-digit number to our customers, it makes the whole process much easier and faster. Some clients have become so familiar with the product, that they have it already ready when we call them and they only ask, “what is the number”. The icon is also very distinguishable, so it’s easy to explain the customers what to look for on the website or the desktop.
The ability to set an “always on” connection is also very valuable, as we don’t have to interact directly with the clients to establish the connection. It also allows for a fast glance at the operation of the systems, to see if they are online or not. The ability to save the computers and categorize them in groups also saves us time.
The stability and reliability of the whole system is very valuable and In our many years of use we haven’t had one incident, where we weren’t able to provide remote assistance because of ISL issues.
The sessions can also be paused and transferred to another operator, so if one operator has issues, it can be transferred to another technician, without interruption from the client side. Since everyone can see the active sessions, we can also collaborate much easier.

Vantagens

- Easy to use for users and operators
- Very fast installation and general use
- Easy to start a session with users, only 8 digit number needed
- Lots of features, RDP, always on, file sharing, recording, etc

Desvantagens

I don't have any real issues with this software.

Gary
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

ISLOnline easy to use

Avaliado em 31/10/2019

It allows me to support my customers 24-7 not just Monday-Friday 9-5. It saves site visits and allows me to quickly fix a problem.

Vantagens

Easy to setup and supports multiple platforms. You can add multi sessions for a fixed fee. Flexible subscription I started off with a price per use with a few customer then upgraded when the I built a larger customer base. Recently I have started to use the Web Conference feature for hosting online demos.

Desvantagens

I would prefer a drag and drop to specific folder when transferring files. I would also like remote printing

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

One of my suppliers used ISL and I like the pay per use license as I initially had very few customers

Resposta do ISL Online Traduzir para o Português

The newest ISL Light version added support for our new File Manager functionality. This functionality will allow you to simply transfer files between the local and remote computer by drag and dropping files in a simple-to-use graphical interface. Currently, the File Manager functionality is available for ISL AlwaysOn connections, as well as on-demand sessions where the remote client is a Linux or macOS machine. For on-demand connections with Windows remote machines, by default, this functionality is not available. However, if you would require this functionality in such a session, it is possible to instruct the client to download the ISL Light application instead of the ISL Light Client, then in the ISL Light application choose Options -> Join and join the session this way. Then, the File Manager functionality will be available in this session as well.

Marko
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Easy to use, great to work with

Avaliado em 13/11/2019

Vantagens

In 20 years in IT I have tested a lot of remote support applications. But I found that ISL Light is the best of them to use and recomend. Also customers find it easy to run and recive support from our team.

Desvantagens

The only option I miss is SMS notification with support code so it would be able to connect one-time later if you dont want to install ISL always on.

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

Better price / performance / user friendly ratio
Alexander
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best TeamViewer alternative I have ever seen

Avaliado em 30/04/2021

I use ISL nearly every day and the experience is very nice. The support with ISL is fully functional, fast and easy.

Vantagens

This software is very fast, functional and the best, it could be self hosted.

Desvantagens

There is nothing worth to say about ISL online

Alternativas consideradas

TeamViewer e AnyDesk

Razões para escolher o ISL Light

Price, Self hosting

Software anterior

TeamViewer

Razões para mudar para o ISL Light

Price, Self Hosting, teamviewer like functions
Mark
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great Value Remote Support Software

Avaliado em 14/02/2019

I used to use LogMeIn and was approached by ISL to try out there product initially I said no then the price of the other product had its third increase in twelve months which made it too expensive. Since then I haven't looked back, I can connect to my clients quickly and securely and provide the type of service my clients expect as if I was there in person. I must use the software three to four times a day on average and now most of my support work is done remotely saving journey time and fuel cost. It's made me more efficient.

Vantagens

ISLOnline has all the features of it's competitors but at a more competitive price. The software is continually being developed and improved and can be branded to suit your company needs. It supports remote connections to multi platform and devices and has a chat platform for you to converse with your customers which can be added to your website. Technical support is first class and they are extremely helpful when you first begin using the software. You get an evelauation period to trial the fully featured software and this can be extended if needs be so you can be sure. Did I mention the price?

Desvantagens

I would like to see some improvements in the Remote support logging page as I use this to generate invoicing information and it takes an export of the log and some reformatting to get it in the state I need.

Resposta do ISL Online Traduzir para o Português

Hello,

thank you for your review!

We are currently developing some new features for the reports page, which will soon show the name of the computer in the list aswell, making it easier to see which computer you were connected to in a particular session.

If you have any requests which you would like to see added to the reports page (or to ISL products in general) please send us an email to [email protected] or visit our live chat on our website www.islonline.com!

Best regards,
Domen Vidmar
ISL Online Team

Dario
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Easy and convenient, perfect for remote support

Avaliado em 29/06/2022

We have never had a problem using the software. Installing the server side on premise has been easy and their support is always great.

Vantagens

This software is perfect fot Remote IT support and IT services, plus having it on premise makes it feel more reliable.

Desvantagens

In some scenarios, it can be difficult for a remote user using MacOS to enable all the necessary privacy policies to make the software work.

Alternativas consideradas

TeamViewer e GoTo Connect

Razões para escolher o ISL Light

MacOS support and on premise server

Razões para mudar para o ISL Light

Less expensive and installable on premise