17 avaliações

Adjust

Solução de inteligência comercial para profissionais de marketing de aplicativos móveis.

4,4 /5 (17 avaliações) Escreva uma avaliação!
Classificação geral
4,4
/
5
Relação qualidade/preço
3,5
Recursos
4,1
Praticidade
3,8
Suporte ao cliente
4,8
100% dos usuários recomendam este app
17 avaliações
Erica N.
Setor: Publicidade e marketing
Porte da empresa: 11-50 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Adjust is a must for mobile app marketers

Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
Avaliado em 28/03/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

It is an amazing mobile app tracking software and the greatest feature for me is that it is very good at preventing mobile ad fraud by easily detecting fake clicks

Desvantagens

I am very satisfied with it. I have not come across any problem yet

Detalhamento da qualificação

Praticidade

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Fernando M.
Setor: Ócio, viagens e turismo
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Very good platform

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 01/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

In general I like to use Adjust. The cost benefit is very good, and the tool is very complete. Their support is very good. Always very available and willing to talk and help.

Vantagens

Adjust is very simple to use. They have a lot of documentation with all information you need to make an implementation and setup, and the dashboard are so simple to use and understand.
The integration with other partners is so easy and the changes made start to work immediately.
The dashboard contains the main KPIs, and is so clean and easy to use. It's perfect for a quick analysis.

Desvantagens

The simplicity of the dashboard can sometimes be negative. When you want to make a deeper analysis of the user, the platform ends up not answering. It is necessary to integrate Adjust and your database, which is more laborious and can end up making analysis more complex and time-consuming.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Jogos de computador
Porte da empresa: 11-50 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

A Necessary Evil

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 12/12/2018
Fonte da avaliação: Capterra

It's a necessary evil when you need attribution data. There are others, but most of our partners use Adjust. I really don't like the UI where you must click on an item a second time to get it to go away. It's difficult to learn and even the best / most experienced engineers seem to set it up wrong. Be ready to reach out to support if you're new to the platform as they are good.

Vantagens

When set up correctly, it does provide attribution data...but there must be a better way!
Good technical support

Desvantagens

- the UI is clunky and non-intuitive
- it's overpriced for what you get

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade

Probabilidade de recomendação: 4.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Publicidade e marketing
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Good apptracker

Usado Semanal durante 1 a 5 meses
Avaliado em 11/09/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

What I most like about Adjust are the antifraud filters and the modelling attribution.

Desvantagens

What I least like about Adjust is the price, so expensive.

Detalhamento da qualificação

Praticidade

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Leonardo.. M.
Setor: Serviços financeiros
Porte da empresa: 10.000+ funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Mobile attributions with Adjust

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 01/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

We were able to solve a measurement problem in business results with the entry of Adjust.

Vantagens

Recognize paid media attributions in my mobile marketing actions.

Desvantagens

Need for hiring in local currency, in my case Brazil BRL.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Eduardo O.
Setor: Telecomunicações
Porte da empresa: 10.000+ funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Good enough, but could be better.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 01/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

Most of the features are very intuitive, you can easily set up a new customer tracking link or add new events with just few clicks away. The testing console it's been a life savier for us, most of the time we do not have access to the source code so we use it for debugging new implementantions and fingerprinting.

Desvantagens

Despite of the all easyness found in Adjust we do miss a more user friendly analytics enviroment. Yes, we have access to the statistics but it is hard for the high level manager (and some of the day-to-day users) to have upfront, easy and direct insights from the platform. Some graphics showing CTIT to detect bad traffic, daily installs monitoring, assisted conversion and so on.

Detalhamento da qualificação

Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Bancos
Porte da empresa: 10.000+ funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Powerful tool, but UI and payments methods needs to improve.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 02/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

the information available such as uninstall, click time, impressions, partner cost (facebook and google), are of great value to large advertisers, with large investments in paid mobile media.

Desvantagens

The purpose of Adjust is to assist with mobile attribution, and it does this very well; however, the user interface and campaign setting are not designed for applications that serve multiple business units.

and the lack of a local payment method, generates many unnecessary tax costs.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 7.0/10

Kaique K.
Setor: Imobiliárias
Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

the best tool to track my app

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 01/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Better experience with a data partner

Vantagens

The service is the best in the market.
the interface meets all my needs, and is always evolving

Desvantagens

my only point against is the loading speed of the platform

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Serviços financeiros
Porte da empresa: 10.000+ funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

analyze about adjust

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 11/04/2020
Fonte da avaliação: Capterra

The customized support given by the company to Itaú has a great differential, where we can solve big problems quickly.

Vantagens

The ease of creating deeplinks and trackers for implementing in applications is the big difference. Anti-fraud filters also perform very well.

Desvantagens

Platform with little intuitive navigation and no translation into Portuguese, which gets in the way of users with little experience

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 6.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Bancos
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Good product for mobile attribution!

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 11/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

On top of attribution, Adjust does a great job automatically pulling in cost data from major channels. Their fraud tool is easy to use and the custom audience builder is great for retargeting segments of users.

Desvantagens

The UI is a little tough to digest and takes some getting used to.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 5.0/10

Ozan O.
Setor: Software
Porte da empresa: 11-50 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Valuable tracking information for your mobile app

Usado Semanal durante 6 a 12 meses
Avaliado em 23/10/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Adjust gives great audience data with ad intelligence. But it is not very easy to implement and use. And it should be really expensive when you activated tracking of all of the ad channels you used.

Vantagens

Adjust is a valuable tracking tool for your mobile applications. When it comes to sales, attribution and conversion data Adjust gives really good and detailed information. You can also track custom links for conversion which is really essential when working with social media influencers. You can create a link and track which one generates more sales, downloads etc.
Maybe the best part of Adjust is generating lookalike audiences for converting users so you can use it any ad platform supporting to import lookalike audiences.

Desvantagens

The user interface of admin panel is far away from being easy to use. Setup SDK should be another headache. It is ok that Adjust serves great insights but the price should be very very high when you activated the ad channel tracking.

Detalhamento da qualificação

Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Yuksel Y.
Setor: Jogos de computador
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

A Powerful Tool for Users Behavior Analysis

Usado Semanal durante Mais de um ano
Avaliado em 02/05/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Adjust is very solid product and we’ve never been faced related issues coming from it and helps us to analyze our user's behaviors.

Vantagens

You can see all your apps at once within the Adjust main dashboard. I like the quick side panels that show more details that you’re looking for such as app details at a glance. Having a statistic panel makes it easy to figure out what goes around behind your apps very well.

Desvantagens

Actually Adjust is a very solid product and meets our needs. The only thing I can add might be there could be new features like notifications/warnings allow us to set when some apps reach the thresholds. But again it is more a wish, not a dislike.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 7.0/10

Alex G.
Setor: Publicidade e marketing
Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Great Mobile Tracking App

Usado Semanal durante Mais de um ano
Avaliado em 22/08/2018
Fonte da avaliação: Capterra

Adjust is a great mobile tracking software. Lacks the ability to do web attribution, so the only customer journey contacts you will see are mobile ones.

Vantagens

Ease of use
Flexibility among apps
API integration in order to facilitate work
Client Service
Has improved the UI significantly

Desvantagens

Complicated measurement system.
It's not easy to find a particular segment.
When looking for a specific campaign it's complicated to find it because the search bar does not have the best capabilities.
Does not have any tool/report to find untracked campaigns.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Natalia F.
Setor: Ócio, viagens e turismo
Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Complete but improvable platform

Usado Semanal durante 6 a 12 meses
Avaliado em 01/06/2020
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

What I like the most about Adjust's product is how complete it is: you can find pretty much every metric and feature you need within their platform.

Desvantagens

Adjust's user interface could improve so that where to find the tools and how to use them becomes obvious for the user, which is not the current case. It would be nice to have more customizable view options as well.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Allen M.
Setor: Publicidade e marketing
Porte da empresa: 5.001-10.000 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Difficult to setup properly but works well once that is done

Usado Semanal durante 6 a 12 meses
Avaliado em 27/11/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Great for mobile event tracking, but hard to set up initially

Vantagens

Adjust makes it simple to track link clicks/installs/purchases or any other down-funnel metric once set up properly.

Desvantagens

User interface is a little difficult to navigate, multiple clicks to get to one action. Also, set up can be difficult for engineers to nail the first time

Detalhamento da qualificação

Praticidade

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Vishwanath K.
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Adjust is a business insight stage for versatile applications.

Usado Semanal durante 1 a 5 meses
Avaliado em 29/03/2018
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

Change is a business knowledge stage for portable applications, giving the most astounding quality investigation and attribution answers for organizations around the world.

Desvantagens

Adjust is the main attribution supplier to actively prevent mobile performance promotion extortion etc.

Detalhamento da qualificação

Praticidade

Beth K.
Setor: Publicidade e marketing
Porte da empresa: Profissional autônomo
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

A little confusing but valuable

Usado Semanal durante 1 a 5 meses
Avaliado em 26/11/2018
Fonte da avaliação: Capterra

Really looking forward to see how powerful this thing is.

Vantagens

Adjust makes it super easy to create trackable links by campaign

Desvantagens

Adjust is super valuable to my clients, but is not extremely easy to navigate

Detalhamento da qualificação

Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 6.0/10