Pipedrive

CRM criado por vendedores para vendedores.

Classificação geral

4,5 /5
(2 552)
Relação qualidade/preço
4,4/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,6/5
Suporte ao cliente
4,4/5

94%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

2552 avaliações

Lorraine
Classificação geral
  • Setor: E-Learning
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Um bom relacionamento

Avaliado em 11/08/2021

Rapidez

Vantagens

Facilidade de encontrar as informações e navegabilidade (UX).

Desvantagens

Ter que utilizar o Zapier para fazer integrações para algo simples, como alternar a entrada do Lead para cada vendedor.

Alternativas consideradas

Pipefy e HubSpot CRM

Razões para escolher o Pipedrive

O CRM do Active era muito engessado e precisávamos de mais autonomia.

Software anterior

ActiveCampaign

Razões para mudar para o Pipedrive

A facilidade em configurar as informações dentro do sistema.
Marcelo
Classificação geral
  • Setor: Suprimentos e equipamentos para empresas
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

O que eu acho do Pipe drive

Avaliado em 06/08/2021

Converti muitas vendas quando utilizei este CRM, me ajudou muito na organização , métricas, ele conversa com você e não te deixa na mão.

Vantagens

A praticidade e dinamismo em poder controlar o funil de vendas, com organização das tarefas, alertas amei a ferramenta.

Desvantagens

Não tenho o que reclamar. Foi maravilhoso trabalhar com ele e sempre recomendo em todas as empresas que trabalho e ja trabalhei.

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud

Razões para mudar para o Pipedrive

porque ja trabalhei com ele em outras empresas e foi fantástica a facilidade, dinamismo e controle de funil de vendas , me ajudou a converter muitas vendas .
Luana
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ótima ferramenta

Avaliado em 23/09/2022

Vantagens

Ter em mãos todo o fluxo de clientes e leads com suas respectivas jornadas, mostrando a origem de cada um.

Desvantagens

Algumas informações ficam desorganizadas às vezes. É preciso ter muita paciência para organizar cada item

Diego
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Surpreendente ! Realmente faz a diferença no dia a dia !

Avaliado em 23/09/2022

Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !

Vantagens

Não sei como não tinha usado antes. Trouxe um ganho de eficiencia imenso. Nossa ! Eu queria ter usado muito tempo antes. Além disso, queria que todos tivesse acesso porque é surpreendente. Amando demais !

Desvantagens

Ele tem muita coisa boa, muita coisa ruim mas poderia ser mais intuitivo.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Outro durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

CRM fácil de utilizar

Avaliado em 14/02/2021

Uma das mais plataformas de gestão comercial mais fáceis de utilizar existentes no mercado.

Vantagens

Plataforma intuitiva e fácil de utilizar. Simples, porém robusta no gerenciamento dos processos para equipes de vendas.

Desvantagens

Não sou um utilizador diário da plataforma e não tenho contras para listar até então. Ajudei a implementar a solução e as equipes que o utilizam não tem maiores reclamações sobre o Pipedrive.

Mateus
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excelente ferramenta para funil de vendas

Avaliado em 16/09/2022

Vantagens

Muito prático e completo. É possível fazer todo um acompanhamento desde o primeiro contato com um cliente potencial, até a confecção do contrato.

Desvantagens

Nada a declarar. Atende perfeitamente minhas necessidades.

Mércia
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excelente para capturar Leads

Avaliado em 03/10/2022

Experiência de aprendizado.

Vantagens

A facilidade de manusear o software, é muito tranquilo.

Desvantagens

Ter que abrir outra tela para pesquisar produtos.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Ainda avaliando

Avaliado em 30/05/2020

Acredito que para o meu uso não vale a pena nem para a minha agencia

Vantagens

Estou ainda utilizando, avaliando e testando mas sinceramente não estou gostando muito o software utilizado

Desvantagens

Não acho muito pratico , muitas funções acabam atrapalhando as funções mais simples, ou seja algo simples acaba se tornando complicado

Geoffrey
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Pipedrive as the ideal tool to protect information

Avaliado em 30/10/2022

The benefits are of high quality when using this Pipedrive tool because it allows us to store the information we want in the cloud in such a way that it frees up space on our devices and guarantees security and trust at all times.

Vantagens

I like to use this essential tool to store information in a database that maintains high-quality reliability and security; I also like it because it maintains an attractive design and wide compatibility that makes handling very easy

Desvantagens

What I don't like is that this tool sometimes generates errors when trying to upload data to the cloud when there is not adequate stability in the connection

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

One CRM to rule them all

Avaliado em 12/11/2022

My fav. CRM

Vantagens

Super easy to use, well prices. I think the biggest advantage for my team is the reporting module - easy to customise reports.

Desvantagens

Maybe it could have more fancy stuff to help generate/manage leads from the marketing perspective. It simply could have more features around lead generation or maybe some AI to help us get more out of our leads (more deals)

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud

Razões para escolher o Pipedrive

We needed more complex reporting. The price was lower too

Software anterior

HubSpot CRM

Razões para mudar para o Pipedrive

Less complex, easy to use, price
Maud
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

It should be developed.

Avaliado em 02/11/2022

Vantagens

It is practical to reach customer profiles.

Desvantagens

The product is very boring to use. Hard to understand. It is both less functional and higher priced than its competitors.

Aimee
Classificação geral
  • Setor: Medicina alternativa
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Fast, Simple to Set Up, Intuitive Pipelines

Avaliado em 23/09/2022

Excellent. When I try a software, give up and try to find an alternative then come back - I know it’s good. No other tool really measures up to this, and even though there are other software that do the same thing - the interface on this wins in every way.

Vantagens

I love how easy this was to set up. It took less than 15 minutes to upload my students & set up multiple pipelines to track their progress.

Desvantagens

The billing was a little hard to navigate. I signed up months ago, but when the free trial was over somehow I was placed on the most expensive plan and when I reached out about it I was not given steps to downgrade, so I gave up. I tried doing this in Airtable & Hubspot - both took too much time 8 energy and had more steps then pipedrive. This time I figured out on my own how to set myself up with the most inexpensive plan to start, which is $19.

Alternativas consideradas

HubSpot Marketing Hub

Razões para escolher o Pipedrive

Active campaign was just too clunky, and felt really heavy and cumbersome to use. I prefer lightweight, fast, easy to set up and use tools that make me happy when I use them.

Software anterior

ActiveCampaign

Razões para mudar para o Pipedrive

Faster & much more simple! I tried to set this up in hubspot and it required at least 5 more steps for every program and course I was setting up. Too many steps is an automatic no for me. Pipedrive has no steps to set up, just type into template,m!
Genau
Classificação geral
  • Setor: Internet
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Good service, but too expensive

Avaliado em 04/10/2022

good experience. easy to use

Vantagens

we can integrate easily. the lead process is intuitive.

Desvantagens

price and less incentives. also is not easy to track email responses and provide a track timeline connected with the lead strategy.

Alternativas consideradas

Snov.io

Razões para escolher o Pipedrive

more tools to get leads and create the funnel

Software anterior

Snov.io

Razões para mudar para o Pipedrive

good trial experience.
Claus
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Fair Enough

Avaliado em 14/11/2022

Pipedrive helps to automate a lot of different processes and great tool for targeting and setting goals (insights)

Vantagens

A lot of different functions in one (revenue numbers, email campaigns, lead generation, calling etc). Also a lot of help articles how to max the use of Pipedrive

Desvantagens

Jumping between different functions takes a short time and often when sending email the first time it does not send it through.

Peter
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best and Top Rated CRM

Avaliado em 06/11/2022

State of the art solution and fantastic CRM. Top rated sales lead

Vantagens

Sales lead management , Customer relation management

Desvantagens

Enable more on video communication and build more on video conferencing

Gabriela
Classificação geral
  • Setor: Recursos Humanos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great platform to manage leads and sales pipeline

Avaliado em 24/10/2022

Great CRM software. Pipedrive helps us on tracking our leads and organizing the sales pipeline

Vantagens

I really like how Pipedrive helps you to track leads, do follow-up automation, and manage tasks + contacts database.

Desvantagens

The platform ux is not simple and not intuitive. I consider it a complicated tool to use.

Youssef
Classificação geral
  • Setor: E-Learning
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Pipedrive, the CRM tool for you!

Avaliado em 15/11/2022

You can instantly know that a software is good when you look for an alternative, but you come back anyways. I don't think that there is another software that can compete with Pipedrive when it comes to E-mail marketing and/or CRM.

Vantagens

Pipedrive appears to offer the most compatibility with multi-language users when compared to other CRM applications. It is simple to use and browse, therefore no technical knowledge is required. It also aids in successful sales automation because it is less expensive and has a short learning curve.

Desvantagens

I think the problem with Pipedrive is the pricing, other than that it is good.

Vanshika
Classificação geral
  • Setor: Redação e edição de texto
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

easy and effective

Avaliado em 11/10/2022

Vantagens

easy and effective versatile to use. Customer support is excellent.

Desvantagens

sometimes it lags basic updates. overall great.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Good enough for your sales team

Avaliado em 30/07/2022

Pipedrive is an excellent software for sales CRM purpose. Very easy to deploy, sales pipeline is customizable and it is actually a good match for SaaS type of companies. We can add next activity, log them and put necessary documentation in the deals. Having subscription and invoice options are really useful to track revenues. The reporting section is useful and there are plenty of metrics. It is possible to create different dashboards with certain metrics. Lead Booster add-ons cane be useful so that you can add chat bot or connect your web forms.

Vantagens

Great tool to track and manage end-to-end sales activities.
I like the illustrations when a deal is closed :)
Possibility to integrate with many tools.
Simple UI.
Good reporting section with customizable dashboards.
Forecasting and revenue tracking options - good for SaaS companies.

Desvantagens

When we had a smaller team, we just wanted to have a tool that we could use to track leads and deals. As we wanted to have more teams like marketing, client success and HR to use CRM, Pipedrive is not that capable. Another issue is that you need to pay extra to use some custom fields in the reporting.

Alfredo
Classificação geral
  • Setor: Entretenimento
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

My best CRM platform but...

Avaliado em 15/07/2022

I have been using PD for more than 3 years, and I love it... in fact I recommended it to some colleagues of mine. I used it for a very particular selling task in my job. During first year I increased sales 20%, second year was 2020... and you know. I was preparing it fore this new period, but then one of the sales teams I admire the most in my business began to use another CRM very specific for this sector, and then...

Vantagens

I think (because i tried others), this is a software with a great ease of use and configurability, and especially it is a software that becomes addictive to use, which returns in profits for your business. Lately, a lot of updates were being made focused on controlling the communication with the client itself. Good Tech Asist too!

Desvantagens

If I have to point a "Con" is about these updates I said before... Every new feature has a limited range of use if you don't want to pay more.

Alternativas consideradas

Zoho CRM

Razões para escolher o Pipedrive

Access makes many things pretty good, but it's not the ideal solution as a CRM software, I think.

Software anterior

Microsoft Access

Razões para mudar para o Pipedrive

Ease of use and configurability, and its interface
Andrés
Classificação geral
  • Setor: Relações públicas e comunicações
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Massive Pipedrive fan

Avaliado em 12/07/2022

Being able to manage our customer base and network in an easy and usable way. Also it has become my second brain. Best software I have found for this. Strongly recommend.

I have used [SENSITIVE CONTENT] coaching and group sessions to get more skilled in using Pipedrive. I also recommend [SENSITIVE CONTENT] He is very good.

Vantagens

Ease of use, good service. I also appreciate how fast they ship updates.

Desvantagens

It is a little bit too much focused on sales for me, as I am mainly using the CRM features but I understand that that is its main use for most people.

Alternativas consideradas

Salesforce Sales Cloud

Razões para escolher o Pipedrive

It was recommended to me.

Software anterior

Highrise

Razões para mudar para o Pipedrive

Cheaper and more lightweight and web based. Also I saw how fast people were adopting it.
Sam
Classificação geral
  • Setor: Transporte rodoviário e ferroviário
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Customizable CRM that is easy to deploy and offers endless customization possibilities

Avaliado em 26/04/2022

It is great! I've used it in the past, got locked into Hubspot for too long, and once I was out of their contract, I immediately came back to Pipedrive.

Every so often, I test other CRM, and while some others may have cool bells and whistles, the features that other CRMs have and Pipedrive lacks tend to be related to shiny object syndrome. Pipedrive is practical, easy to use, and simple to train and onboard new employees.

Another great thing about Pipedrive is its active community. Their forum is a great place to gain inspiration for the service and communicate with others for assistance in building unique integrations.

Their support is excellent and always available via chat right from your CRM.

Vantagens

Most CRMs force you to use it the way they think is best. But not all sales teams are alike. Pipedrive works well for us because we can customize it to work exactly how we need it. Customizing is easy and does not require coding.

Pipedrive integrates nicely with services like Zapier and various forms of plugins. This allows us to connect our CRM with all of our software applications.

Desvantagens

Pipedrive has great email functionality, but it lacks a shared inbox (similar to Help Scout). We have a general sales email that our team manages as a sales team. If you want to use Pipedrive, you are forced to require all salespeople to communicate with their email instead of company-wide accounts.

This creates separation within our organization as we can't rely on Pipedrive for email communication.

Benjamin
Classificação geral
  • Setor: Capital de risco e capital privado
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

I switched from Hubspot to Pipedrive on a friend's recommendation

Avaliado em 02/02/2022

With Pipedrive I can easily track and manage my leads on a daily basis.

Vantagens

Pipedrive is very intuitive to use. Easy to parameter, no headhache. It features an automated import process to switch from one CRM to the other without losing any data. On top of it, it is really cheap compared to Hubspot and tailor-made for entrepreneurs ! Support is available and very friendly. Go for it.

Desvantagens

I do not really like the mobile version because I do not see the point of using it

Alternativas consideradas

Dynamics 365

Razões para escolher o Pipedrive

I tested the Enterprise version of Hubspot with a discount for start-up, with 90% discount. Once I was hit by the full price version, I quitted within days. Too expensive for a small business like me.

Software anterior

HubSpot CRM

Razões para mudar para o Pipedrive

Pipedrive is much cheaper with comparable features and works perfectly for me

Resposta do Pipedrive Traduzido para o Português

Hi Benjamin,

Thank you for the feedback! It is really important for us to know it!

We are glad to know you are happy with Pipedrive. That's our goal!

With Pipedrive Mobile App you are able to take actions while offline, make calls and log them directly to Pipedrive, attach photos or files, and more.

Regardless, if you ever need any help or have any questions, our Support Team is here 24/7 to help you!

Have a lovely week!

Kind regards,
Pipedrive Team

Amanda
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Pipedrive is a total game changer! Hands down BEST CRM

Avaliado em 13/01/2022

Our customer service has been phenomenal since implementing Pipedrive! It's extremely rare a new lead or a task for a customer is missed and that only happens from user error (not setting a task for that customer). No more paper files. The activity log Pipedrive keeps of all our employees is an awesome feature too! We have used a few CRMS over the years and this one is by far the BEST. No big issues and we've been using this one since about 2017. Other CRMS are cheaper but like the old saying, you get what you pay for!

Vantagens

Pipedrive was soooo easy to implement for our company. It is very user friendly and tech support is a email away. The most important aspect of Pipedrive is having all our customer files in a central location, easily accessible to keep notes and to set tasks for ourselves allowing us to provide excellent customer service that was not always perfect just using an Excel spreadsheet. Sorting all of our customers into different pipelines and stages is awesome too! Easily see where everyone is.

Desvantagens

The email feature has not been working. We use Yahoo Small Business for our emails and for some reason our emails unlink from Pipedrive and now we are unable to relink them but that's not a huge issue as each customer file in Pipedrive has it's own link you can paste in the BCC of your customer email and it copies it to that customer's Pipedrive.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Formação profissional e coaching
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Good CRM for small sales organizations without too much bloat

Avaliado em 06/12/2021

Overall experience is very positive and I will continue to use this over other bloated softwares.

Vantagens

I like how simple and intuitive Pipedrive is to use without the bloat of a huge CRM and complex features a small business or sales department may not need. It has good integrations, notifications for customer actions, and easy sorting for customer profiles.

Desvantagens

Nothing I dislike about this software, all is good. I am trying to think if there is anything I dislike and there is nothing on my mind.

Alternativas consideradas

ActiveCampaign, Ontraport e HubSpot CRM

Razões para escolher o Pipedrive

ActiveCampaign was too bloated for our sales organization and we did not need all the complex marketing automation, and Pipedrive in comparison is very lean and easy to use.

Software anterior

ActiveCampaign

Razões para mudar para o Pipedrive

Easy integrations, lack of marketing bloat, ease of use in UI, customer alerts