Avaliações do Salesforce Service Cloud
Salesforce Service Cloud
Classificação geral
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Porte da empresa
Tempo utilizado
773 avaliações
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce
Avaliado em 27/09/2023
É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.
É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.
Vantagens
Praticidade, facilidade no acesso, armazenamento.
Desvantagens
Call center, agilidade na informação, rapidez
- Setor: Hospitais e Saúde
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Agilidade nos processos
Avaliado em 04/01/2023
Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.
Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.
Vantagens
Produto fácil de manusear.Ótimo para organização para rotina de trabalho.
Desvantagens
Poderia integrar com outros tipos de software dos computadores.
- Setor: Serviços ao consumidor
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Avaliação SF
Avaliado em 13/03/2023
No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a...
No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a usabilidade
Vantagens
A ferramenta ajudou a elevar o patamar do atendimento, uma aplicação dinâmica, com compilação de dados importantes para oferecer um melhor atendimento
Desvantagens
Apenas na configuração de estruturação de árvore de assuntos do atendimento que tem certa complexidade na união dos objetos.
- Setor: Varejistas
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Mensal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Sales force
Avaliado em 21/04/2023
Vantagens
as inúmeras possobilidades de se comunicar com o cliente de forma estrategica
Desvantagens
Não sei se é meu pouco tempo de uso, mas estou achando bem complicado de usar, pouco intuitivo, layout pouco usual
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Semanal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Não é o CRM mais simples
Avaliado em 10/02/2023
Vantagens
É uma ferramenta com muitas potencialidades e recursos. Dá resposta às necessidades mesmo as mais complexas.
Desvantagens
É demasiado complexo quando se pretende tratar de processos e workflows simples.A adaptação ao software é longa, não é intuitva e a interface não ajuda, demora a perceber a lógica da plataforma.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Perfeito
Avaliado em 16/09/2022
retorno dos processos ágeis
retorno dos processos ágeis
Vantagens
recursos diversos, aplicabilidade, agenda de atividades e tarefas, inclusão de documentos
Desvantagens
não identifiquei pontos negativos pois atendeu minhas necessidades
- Setor: Telecomunicações
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Mensal durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Funcional
Avaliado em 05/11/2022
Vantagens
Excelente ferramenta para acompanhamento das solicitações dos clientes
Desvantagens
A interface poderia ser melhor e mais amigável
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Semanal durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Great for Service Management
Avaliado em 23/05/2024
Overall, although costly, a great tool to maintain service management data sets.
Overall, although costly, a great tool to maintain service management data sets.
Vantagens
We can easily manage all the service data thanks to this tool.
Desvantagens
It does not support small sized services, which is not great for our operation.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Excellent tool, when used correctly
Avaliado em 14/07/2024
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition...
When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition to your CRM/analytics toolbox. Recommend
Vantagens
Plenty of integrations, deeply adaptable to your business’ needs. Can be small and simple or greatly expand in sophistication as the business does. Adds order to a growing sales pipeline or team, helping ensure customers get the best of your service
Desvantagens
Put effort to keep it as lightweight as possible. I’ve seen the implementation being overdone in so many places - can make employees reluctant to use it properly and reduce the accuracy/benefits of the tool. Keep it simple and it will do wonders for your business - ask yourself ‘do we really need this field, what value do we get from it’ - if there’s no good answer - bin it.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Good if using Salesforce CRM
Avaliado em 12/05/2023
It was okay - great for us, terrible for clients.
It was okay - great for us, terrible for clients.
Vantagens
The service cloud + CRM in Salesforce is a great combo to know everything you need to know about a client before contacting them!
Desvantagens
Even if you are using the CRM, the experience for the client is not great. It's almost like you need to know how to use Salesforce before you can use their service cloud, and most of our clients have never even heard of Salesforce, wildly enough.
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
SF Service Cloud rules
Avaliado em 23/09/2024
i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges...
i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges to learn
Vantagens
Highly customizable to suit business needs. Ease of use.
Desvantagens
The cost of SF licenses can be prohibitive. Sometimes the need to hire experts is there and expensive.
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce Review
Avaliado em 16/06/2024
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support
Vantagens
The user interface is less complicated and the ticket are well organize
Desvantagens
It freezes during new changes are being implemented
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 3.0 /10
The ultimate tool for sales and CRM
Avaliado em 10/06/2024
Vantagens
I love how customizable it can be and how it makes sales and management life’s easier. Perfect as a information center and also pipeline visibility tool.
Desvantagens
It’s not intuitive at all. Training is necessary.
- Setor: Serviços de Facilities
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Salesforce Service Cloud Has Been a Reliable and Effective Solution
Avaliado em 11/04/2024
Vantagens
I like the accuracy of Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud is amazing and super excellent to manage.
Desvantagens
No dislikes about Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud works so well for us.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Perfect CRM for a company
Avaliado em 13/05/2024
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they...
my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they have lots of great tools still to be explored.
Vantagens
What I love most are the reports that we can create based on the information that we want to see
Desvantagens
I think that could be very cool to create a feature for reminder that could pop up on our page when we log into Salesforce.
- Setor: Software
- Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great for sales tracking not so good for customer management
Avaliado em 25/03/2024
Vantagens
It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable
Desvantagens
It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients
- Setor: Design
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Mensal durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Salesforce as a customer service representative
Avaliado em 09/06/2024
It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also...
It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also see how they integrated with marketing campaigns, and customer interactions.
Vantagens
It has a great user interface. It is very intuitive and easy to learn.
Desvantagens
I felt a little limited when using the app
- Setor: Hospitais e Saúde
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Complete customer relationship management on the cloud
Avaliado em 13/02/2023
It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for...
It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for calculating sales quotas and conducting thorough sales assessments based on hard numbers. Data reporting is also simple.
Vantagens
All the tools you need—case management, live chat, and knowledge management—are neatly integrated and simple to use in one platform to handle client interactions and support enquiries. There is a wide variety of configuration choices that may be made to improve efficiency and productivity in the workplace. Also, having access to comprehensive information and dashboards is crucial for spotting patterns.
Desvantagens
It's a complex program with a lot to learn before you can use it effectively. There are some ways in which Salesforce Service Cloud can be tailored to match their unique requirements, but this is not to the extent that they would like.
- Setor: Automotivo
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Sales Force comes with all the force!
Avaliado em 25/06/2024
Vantagens
I love customer management as well as employee tasking and account detail
Desvantagens
There's not a whole lot I don't like about Salesforce it gives you every bit of information on every customer and every aspect of every customer account
- Setor: Bancos
- Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
- Usado Semanal durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Salesforce Service is a Good one
Avaliado em 10/06/2024
Vantagens
It is a really good tool with customers. Very easy to navigate
Desvantagens
There is nothing to not like about salesforce it is there to help
- Setor: Bens de consumo
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Semanal durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Great for Call Centers
Avaliado em 16/11/2023
Vantagens
I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.
Desvantagens
I do wish it was just a little bit cheaper.
- Setor: Serviços ao consumidor
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Salesforce Service Cloud
Avaliado em 07/09/2023
Simple to work with and get used to, which is a plus for new employees to get up to speed ASAP and...
Simple to work with and get used to, which is a plus for new employees to get up to speed ASAP and for everyone else to be able to work more efficiently.
Vantagens
User-friendly options, it has everything that a customer ticketing system software needs.
Desvantagens
There is nothing in particular that I did not like about it.
- Setor: Artes e artesanato
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
It makes your work easier
Avaliado em 02/11/2023
It made my work easier and that was positive for me and for my employers as well.
I felt more...
It made my work easier and that was positive for me and for my employers as well.
I felt more comfortable to use it when I have a client on the phone as it’s faster than other software programs. So I had a good experience in the overall.
Vantagens
As a customer assistant this program helped me in managing clients datas easily and quick. When you have a client on the phone you have to be quick in filling the forms with its datas to sell a power or gas contract and recorder a vocal agreement.
Desvantagens
It’s too simple and it doesn’t have many tools. It suits only for certain jobs. In my opinion it could be improved.
- Setor: Terceirização/Deslocalização
- Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 3.0 /10
big corporate machine to manage leads
Avaliado em 21/08/2023
I don't want to use it anymore.
I don't want to use it anymore.
Vantagens
it took me a while to understand a fraction of function. I had only make calles and left comments, and moved leads in the progress line.
Desvantagens
difficult to find the right customers in borwser, to manage the task after long break. create pipeline of customers and reports. Without a lot of work and patience I would though out through widow the computer.
- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
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Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Super software
Avaliado em 06/07/2023
I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.
I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.
Vantagens
I love that it is user friendly and easy to learn.
Desvantagens
Nothing it works well for what we needed it for.