Avaliações do Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud

4,4 (773)
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Soluções de gestão de trabalho de campo e atendimento ao cliente

Classificação geral

4,4 /5
(773)
Relação qualidade/preço
4,2/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,1/5
Suporte ao cliente
4,2/5

91%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

773 avaliações

Sônia
Sônia
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce

Avaliado em 27/09/2023

É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.

É uma ferramenta de trabalho excelente, completa, consegue atender todo tipo de empresas.

Vantagens

Praticidade, facilidade no acesso, armazenamento.

Desvantagens

Call center, agilidade na informação, rapidez

Nikole Mayara
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Agilidade nos processos

Avaliado em 04/01/2023

Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.

Ótimo produto. Agilidade para os processos operacionais e organização da rotina de trabalho.

Vantagens

Produto fácil de manusear.Ótimo para organização para rotina de trabalho.

Desvantagens

Poderia integrar com outros tipos de software dos computadores.

Silvia
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Avaliação SF

Avaliado em 13/03/2023

No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a...

No mais a ferramenta é muito amigável, o trailhead tbm é uma ferramenta muito útil no apoio a usabilidade

Vantagens

A ferramenta ajudou a elevar o patamar do atendimento, uma aplicação dinâmica, com compilação de dados importantes para oferecer um melhor atendimento

Desvantagens

Apenas na configuração de estruturação de árvore de assuntos do atendimento que tem certa complexidade na união dos objetos.

Renan
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Mensal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Sales force

Avaliado em 21/04/2023

Vantagens

as inúmeras possobilidades de se comunicar com o cliente de forma estrategica

Desvantagens

Não sei se é meu pouco tempo de uso, mas estou achando bem complicado de usar, pouco intuitivo, layout pouco usual

José
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Semanal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Não é o CRM mais simples

Avaliado em 10/02/2023

Vantagens

É uma ferramenta com muitas potencialidades e recursos. Dá resposta às necessidades mesmo as mais complexas.

Desvantagens

É demasiado complexo quando se pretende tratar de processos e workflows simples.A adaptação ao software é longa, não é intuitva e a interface não ajuda, demora a perceber a lógica da plataforma.

Grace
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Perfeito

Avaliado em 16/09/2022

retorno dos processos ágeis

retorno dos processos ágeis

Vantagens

recursos diversos, aplicabilidade, agenda de atividades e tarefas, inclusão de documentos

Desvantagens

não identifiquei pontos negativos pois atendeu minhas necessidades

Fabio
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Mensal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Funcional

Avaliado em 05/11/2022

Vantagens

Excelente ferramenta para acompanhamento das solicitações dos clientes

Desvantagens

A interface poderia ser melhor e mais amigável

Gamze
Gamze
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great for Service Management

Avaliado em 23/05/2024

Overall, although costly, a great tool to maintain service management data sets.

Overall, although costly, a great tool to maintain service management data sets.

Vantagens

We can easily manage all the service data thanks to this tool.

Desvantagens

It does not support small sized services, which is not great for our operation.

Magdalena
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excellent tool, when used correctly

Avaliado em 14/07/2024

When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition...

When implemented appropriately for your size and business needs the tool is an excellent addition to your CRM/analytics toolbox. Recommend

Vantagens

Plenty of integrations, deeply adaptable to your business’ needs. Can be small and simple or greatly expand in sophistication as the business does. Adds order to a growing sales pipeline or team, helping ensure customers get the best of your service

Desvantagens

Put effort to keep it as lightweight as possible. I’ve seen the implementation being overdone in so many places - can make employees reluctant to use it properly and reduce the accuracy/benefits of the tool. Keep it simple and it will do wonders for your business - ask yourself ‘do we really need this field, what value do we get from it’ - if there’s no good answer - bin it.

Maggie
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Good if using Salesforce CRM

Avaliado em 12/05/2023

It was okay - great for us, terrible for clients.

It was okay - great for us, terrible for clients.

Vantagens

The service cloud + CRM in Salesforce is a great combo to know everything you need to know about a client before contacting them!

Desvantagens

Even if you are using the CRM, the experience for the client is not great. It's almost like you need to know how to use Salesforce before you can use their service cloud, and most of our clients have never even heard of Salesforce, wildly enough.

Eric
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

SF Service Cloud rules

Avaliado em 23/09/2024

i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges...

i've been in the SF real for about 12 years and love it. It's always growing and always challenges to learn

Vantagens

Highly customizable to suit business needs. Ease of use.

Desvantagens

The cost of SF licenses can be prohibitive. Sometimes the need to hire experts is there and expensive.

Joemar
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce Review

Avaliado em 16/06/2024

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

I am very impress with Salesforce since it can be used for incoming, outgoing calls and chat support

Vantagens

The user interface is less complicated and the ticket are well organize

Desvantagens

It freezes during new changes are being implemented

Luciana
Luciana
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 3.0 /10

The ultimate tool for sales and CRM

Avaliado em 10/06/2024

Vantagens

I love how customizable it can be and how it makes sales and management life’s easier. Perfect as a information center and also pipeline visibility tool.

Desvantagens

It’s not intuitive at all. Training is necessary.

Giacomo
Classificação geral
  • Setor: Serviços de Facilities
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Salesforce Service Cloud Has Been a Reliable and Effective Solution

Avaliado em 11/04/2024

Vantagens

I like the accuracy of Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud is amazing and super excellent to manage.

Desvantagens

No dislikes about Salesforce Service Cloud.
Salesforce Service Cloud works so well for us.

Rodrigo
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Perfect CRM for a company

Avaliado em 13/05/2024

my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they...

my overall experience is very positive with Salesforce and for sure I am still a learner as they have lots of great tools still to be explored.

Vantagens

What I love most are the reports that we can create based on the information that we want to see

Desvantagens

I think that could be very cool to create a feature for reminder that could pop up on our page when we log into Salesforce.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great for sales tracking not so good for customer management

Avaliado em 25/03/2024

Vantagens

It’s great software to track sales due to its interfaces with other softwares and very customizable

Desvantagens

It’s not easy to use and a first time user will have difficulties setting up an account. Also hard to manage clients

Ursula
Ursula
Classificação geral
  • Setor: Design
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Mensal durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Salesforce as a customer service representative

Avaliado em 09/06/2024

It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also...

It was great to use for interaction with customers. I was able tot rack sales processes and also see how they integrated with marketing campaigns, and customer interactions.

Vantagens

It has a great user interface. It is very intuitive and easy to learn.

Desvantagens

I felt a little limited when using the app

Lillian
Lillian
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Complete customer relationship management on the cloud

Avaliado em 13/02/2023

It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for...

It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for calculating sales quotas and conducting thorough sales assessments based on hard numbers. Data reporting is also simple.

Vantagens

All the tools you need—case management, live chat, and knowledge management—are neatly integrated and simple to use in one platform to handle client interactions and support enquiries. There is a wide variety of configuration choices that may be made to improve efficiency and productivity in the workplace. Also, having access to comprehensive information and dashboards is crucial for spotting patterns.

Desvantagens

It's a complex program with a lot to learn before you can use it effectively. There are some ways in which Salesforce Service Cloud can be tailored to match their unique requirements, but this is not to the extent that they would like.

Dawn
Classificação geral
  • Setor: Automotivo
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Sales Force comes with all the force!

Avaliado em 25/06/2024

Vantagens

I love customer management as well as employee tasking and account detail

Desvantagens

There's not a whole lot I don't like about Salesforce it gives you every bit of information on every customer and every aspect of every customer account

Courtney
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Salesforce Service is a Good one

Avaliado em 10/06/2024

Vantagens

It is a really good tool with customers. Very easy to navigate

Desvantagens

There is nothing to not like about salesforce it is there to help

Jessica
Jessica
Classificação geral
  • Setor: Bens de consumo
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great for Call Centers

Avaliado em 16/11/2023

Vantagens

I Like that it makes transferring calls, recording calls, and gathering call data very easy and in one place.

Desvantagens

I do wish it was just a little bit cheaper.

Sonya
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Salesforce Service Cloud

Avaliado em 07/09/2023

Simple to work with and get used to, which is a plus for new employees to get up to speed ASAP and...

Simple to work with and get used to, which is a plus for new employees to get up to speed ASAP and for everyone else to be able to work more efficiently.

Vantagens

User-friendly options, it has everything that a customer ticketing system software needs.

Desvantagens

There is nothing in particular that I did not like about it.

Chiara
Classificação geral
  • Setor: Artes e artesanato
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

It makes your work easier

Avaliado em 02/11/2023

It made my work easier and that was positive for me and for my employers as well.
I felt more...

It made my work easier and that was positive for me and for my employers as well.
I felt more comfortable to use it when I have a client on the phone as it’s faster than other software programs. So I had a good experience in the overall.

Vantagens

As a customer assistant this program helped me in managing clients datas easily and quick. When you have a client on the phone you have to be quick in filling the forms with its datas to sell a power or gas contract and recorder a vocal agreement.

Desvantagens

It’s too simple and it doesn’t have many tools. It suits only for certain jobs. In my opinion it could be improved.

Magdalena Lidia
Magdalena Lidia
Classificação geral
  • Setor: Terceirização/Deslocalização
  • Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 3.0 /10

big corporate machine to manage leads

Avaliado em 21/08/2023

I don't want to use it anymore.

I don't want to use it anymore.

Vantagens

it took me a while to understand a fraction of function. I had only make calles and left comments, and moved leads in the progress line.

Desvantagens

difficult to find the right customers in borwser, to manage the task after long break. create pipeline of customers and reports. Without a lot of work and patience I would though out through widow the computer.

Karen
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Super software

Avaliado em 06/07/2023

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

I have had a very good experience using salesforce and I would recommend it to others.

Vantagens

I love that it is user friendly and easy to learn.

Desvantagens

Nothing it works well for what we needed it for.