Zendesk

Empresa de serviços de CRM, que cria ferramentas de suporte e vendas

Classificação geral

4,4 /5
(3 129)
Relação qualidade/preço
4,1/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,2/5

88%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

3129 avaliações

Vanderlei
Classificação geral
  • Setor: Pesquisa
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ótimo produto para avaliações dos clientes e consumidores

Avaliado em 25/04/2022

Utilizado para compôr com outros produtos e serviços destinados na capatação e orientação de regulamentação para geriri novos clientes e ambientes de pesquisas.

Vantagens

O produto é muito bom sendo de maior competência na utilização de avaliação para pesquisas destinada ao clientes de mercado de consumo em geral . Fácil de usar sem nenhuma complicação de modo geral. Como utilizo destinado a pesquisas, a introdução foi de forma dinâmica e sem senhum descompacto funcional.

Desvantagens

Somente em caso de geração de dúvidas o retorno direto ou indireto para atualização do programas e seus recursos secundários. Provém em um pouco de lentidão diante do retorno automático para questões e dúvidas pertinentes ao seu uso.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Atendimeto via E-mail

Avaliado em 03/03/2022

Para mimo sistema foi ótima para exercer meu trabalho, no tempo que fiquei utilizando pude desenvolver minhas atividades de maneira bem dinâmica e com uma agilizada maior, devido à facilidade na utilização que o sistema disponibiliza, além disso, meu processo de treinamento e conhecimento do sistema foi bem rápida, por se tratar de um sistema muito didático.

Vantagens

O sistema da Zendesk é bem fácil de se manipular, muito didático, isso ajuda no dia a dia para atendimento ao cliente, além de proporcionar a criação de scripts nele. Dessa forma conseguimos ter um atendimento mais dinâmico e atender uma maior número de usuários, dando vanzão ao nosso fluxo de acionamentos.
Por ser um sistema bem didático, conseguimos ensinar para os novos funcionários a utilização dele de uma forma mais tranquila, isso permite que eles consigam ter uma produtividade alta nos seus primeiro contatos com a plataforma.

Desvantagens

Creio que a plataforma poderia fazer uma ligação a mais com os apps disponibilizados pelo Google, isso ajudaria no dia a dia de atendimento e rotinas.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Suporte ao cliente

Avaliado em 10/03/2022

Vantagens

O Zendesk é excelente para gerenciar o contato dos clientes de maneira assertiva e automatizada. Possui recursos variados e um suporte presente para solucionar possíveis dúvidas.

Desvantagens

O Zendesk possui muitas funções e por vezes elas não estão tão claras no layout, portanto, não é muito intuitivo.

Mateus
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Melhor CRM do Planeta

Avaliado em 16/09/2022

Vantagens

Software extremamente robusto em funcionalidades. Muito fácil de usar e personalizar. Todo integrado.

Desvantagens

Nada a declarar. Atende perfeitamente minhas necessidades.

Amanda
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ótimo para abertura de chamados

Avaliado em 05/04/2022

Utilizava a ferramenta para abertura de chamados, ele era direcionado ao setor que fazia a tratava do mesmo e voltava pra mim com o fechamento da resolução.

Vantagens

Gosto muito da facilidade de utilização.
Utilizava essa ferramenta na empresa onde trabalhei anteriormente para abertura de chamados.

Desvantagens

Utilizei a ferramenta por nove meses, nesse tempo não houve nada que desagradasse na ferramenta.
Sempre cumpriu com o que prometeu.

Jaime
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Acesso as respostas

Avaliado em 13/09/2022

Óptima experiencia e de interface fácil de interagir

Vantagens

Interatividade instantânea com cliente e facilidade de utilizar

Desvantagens

Extração de relatórios poderia ser facilitado exportando para planilha excell

Carlos
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Zendesk

Avaliado em 01/07/2022

Histórico e usabilidade de comunicação com os usuários

Vantagens

Usabilidade e recursos de comunicação e histórico com os usuários

Desvantagens

Compartilhamento de arquivos com usuários apresenta algumas limitações sobre a extensão de arquivos.

Ivan
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Issuing

Avaliado em 18/09/2022

Muito boa

Vantagens

Sua gestão de relatório é sensacional para nossa questão.

Desvantagens

A principio ele cumpre tudo que promete.

Guilherme
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Outro durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ferramenta robusta para o gerenciamento de clientes

Avaliado em 03/06/2021

Uma experiência muito boa, ferramenta muito estável e funcional. Recomendo!

Vantagens

As integrações e distribuições de chamados se dão de forma muito eficaz, algo que realmente impressiona. Além disso, é muito fácil utilizar a plataforma.

Desvantagens

Acredito que o principal fator negativo seja alto valor, o que acaba impossibilitando a utilização por empresas menores.

Rafaela
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Mensal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Software muito útil para centralizar solicitações para o time de suporte

Avaliado em 15/09/2022

Vantagens

Sou apenas usuária do software, então gosto muito da visão do menu inicial que possibilita a visualização de arquivos em PDF que os administradores disponibilizam. Além disso, a interface para o envio de solicitações é muito intuitiva.

Desvantagens

Como usuária não tenho nada a reclamar sobre o software em questão.

Priscìla
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Plataforma Simples e prática

Avaliado em 28/07/2022

Vantagens

Usabilidade fácil, todas as ferramentas em um só lugar.

Desvantagens

Não tenho nada do que reclamar, tudo é bom.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Mensal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Avaliação usuário

Avaliado em 20/06/2022

Vantagens

O software entrega tudo o que promete ao usuário

Desvantagens

A interface por vezes não facilita a experiência no dia a dia.

Gustavo
Classificação geral
  • Setor: Educação superior
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best almost zero configuration ticketing system

Avaliado em 29/07/2022

Excelent product, I think it stands out from the competition, it’s the preferred tool for managing tickets

Vantagens

Almost none configuration needed. API is a great way to develop additional functionality without paying for additional features

Desvantagens

Reporting is very expensive, also each additional agent

Narendra Kumar
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best Email Support Platform, If you are dealing with more Customers.

Avaliado em 21/08/2022

Having a track of support tickets we are getting and how many of them are solved, how much average time they are taken to get solved, and who had solved them. etc. these metrics are something that we can't get access in traditional email platforms. Zendesk is the platform that helped us in setting up all these things with ease and solved the biggest headache of ours.

Vantagens

The way it delivers the emails to the right customer support agent based on the query. We used to deal with a lot of customers and it is not possible for us to go with the G-mail to solve the customer queries and especially when there are a lot of queries with different categories. we have chosen Zendesk to segregate emails automatically and based on the query and also to which certain emails should fall. We have used the autoreply function for some of the emails where there is a standard reply. It is a pretty good dashboard to track the support tickets as well as team performance.

Desvantagens

Not sure, as I didn't find any flaws in my usage time.

Alternativas consideradas

Freshdesk e Zoho Desk

Razões para mudar para o Zendesk

Not sure why we have taken Zendesk, however never felt regret after going for it.
Danielle
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Cost More While Providing Less Than Competitors

Avaliado em 08/09/2022

For a company that specializes in customer service, they are a joke. It takes several days to get a response from someone, you will never get support from someone in your time zone so when they do respond, it will be during overnight hours. They also will not have a phone number or post their working hours in their signatures. They don't even use their own product correctly-- I have received emails showing one name in the "From" line and a totally different name in the signature. Their automations will also send at inappropriate times-- I responded to an agent's request for more details, the agent responded and stated that they are working on the issue. Soon after, I received an automation stating they haven't heard from me and are closing the ticket.

They will also try to charge you to get your data exported. Don't fall for it! There are free programs that will do this for you quickly and easily, including all of your Knowledgebase articles and the images associated with them. When importing to another system, you will need to reinsert the images within the articles because they are no longer hosted on Zendesk but the free export programs offered by competitors will name the files in a way that makes it clear and easy to identify which image goes where.

Vantagens

I had a good laugh when they advised me to use Google search instead of their own search tool.

Desvantagens

The features are limited and sales will mislead you to believe that they help you get started. They neglect to mention that there are additional costs for certain features that they tell you are "included with your subscription", and the training options are insane. They charge $350 for a 10 minute video that didn't even answer one of my questions. Fortunately this cost was waived for me after going through 2 account executives, a sales manager, and 2 support/training specialists (calling themselves developers) over the course of 9 months while trying to get a simple answer about how to use and report on Tags.

Brandon R
Classificação geral
  • Setor: Sem fio
  • Porte da empresa: 501-1 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Query history management and aggregation by tags (content) can be done easily

Avaliado em 25/07/2022

Customer queries used to be managed in Excel. Still, it was time-consuming to track history and the status of responses could not be managed, resulting in cases where there were omissions in responses. However, with the introduction of Zendesk, it is possible to aggregate by tags and monitor trends easily. Since it is possible to manage match/no match status, there are no match omissions.

Vantagens

Excellent for query management. When managed as a ticket, there are no omissions and it is difficult to deal with duplicates. difficult to deal with duplicates. If you create a view correctly, you can easily understand the scope of correspondence for each department, and the reporting function is also important, so it is easy to look back.

Desvantagens

There is a high degree of freedom in customization and several settings, but it is difficult to understand visually and takes time to learn. There is also a query response function, but where is the content of the response saved, where is the draft, etc. are difficult to understand.

Alternativas consideradas

Pure Chat

Razões para escolher o Zendesk

I felt there was a limit to managing queries and tracking query content in Excel, but by introducing Zendesk, I could reduce the man-hours for history management. It also helps with tracking by managing query content through tab settings.

Software anterior

Microsoft Excel

Razões para mudar para o Zendesk

Tags and triggers tend to be complicated and, if used across multiple departments, affect each other, requiring a supervising administrator. The Zendesk installation was well organized. Queries that were handled by a small number of people have increased in the number of people, departments, products, frequent omissions, and duplicate responses have greatly decreased.
Daniel
Classificação geral
  • Setor: Manutenção predial
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

customer support ticket chat review

Avaliado em 19/08/2022

customer support replies quick so that helps but sometimes the lack of knowledge and training can be a little frustrating.

Vantagens

the immediate response from a live chat. the support tickets seem to get replies to very quickly no matter what time of the day. the solutions aren’t always what we desire but the response is quick.

Desvantagens

wish they offered better solutions to problems that arise. not sure if they are trained for our line of work or if it’s just a script they follow.

Amit
Classificação geral
  • Setor: Bens de consumo
  • Porte da empresa: 501-1 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Awesome CRM tool!

Avaliado em 05/08/2022

CRM, Ticketing & Prioritisation: It has helped us to simply these (automation available too). It has helped us reduce our TAT for customer support & inquiries. Overall, I am a satisfied customer.

Vantagens

CRM & Ticketing is something that I love about this tool. It's easy to use and complements the efficiency of the customer support team.

Desvantagens

It's an enterprise product; the cost is on a bit higher side but I guess it's worth it.

Alternativas consideradas

Freshdesk, HubSpot CRM e Intercom

Razões para mudar para o Zendesk

It's an established enterprise product with a high-performance history. We have got good reviews about this from our colleagues and investors; hence we choose Zendesk. Its UX is pretty simple and intuitive as well.
Nishant
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Zendesk - buyer's review

Avaliado em 07/09/2022

Overa a good experience with zendesk and looking to make the most of it

Vantagens

User and administrator coexist at this platform and work together to resolve thw issue easily and simultaneously.

Desvantagens

It is like every other tool, a little expensive.

Angus
Classificação geral
  • Setor: Logística e cadeia de fornecimento
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great Software To Manage Customer Relations And Queries

Avaliado em 05/08/2022

Zendesk made the task of communications with customers and solving their issues a breeze, if that's what you need to do, then I recommend them.

Vantagens

I like how Zendesk makes it so easy for customers to submit a ticket when they have an issue. Once they have submitted one, it's extremely easy for one of my staff to view and reply, they have made the process as simplified as it can be, it's great.

Desvantagens

The only issue I had with the software was the price, which was why I moved away, but it it a great piece of software bar that.

Rocio
Classificação geral
  • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

The CRM we needed

Avaliado em 31/08/2022

Vantagens

What I like the most is the amount of time it allows to optimize in solving customer problems. live chat is the best.

Desvantagens

The price is high if the use you are going to give to the tool is basic, it is recommended for companies with a certain growth.

Nazar
Classificação geral
  • Setor: Relações públicas e comunicações
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Greate support in help desk & CRM Soulutions.

Avaliado em 08/08/2022

Vantagens

They provides me a work flexibility deal with customer requests and their inquiries, and enabled to increase response rate and our organisation gets a positive feedback about our product and services.

Desvantagens

There is no specific reason of least like but sometimes it takes weeks to hear back from anyone despite adding on urgent basis in somehow critical situation.

Alaa
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best applications for managing the process of responding to customer requests and inquiries.

Avaliado em 25/07/2022

Zendesk provided us with great flexibility to deal with customer requests and inquiries, and enabled us to increase the speed of response as well as enable us to document all procedures automatically, and the reports it provides to us are comprehensive and we can always take advantage of them to develop our operations.

Vantagens

Zendesk is a great and organized space, with its features, the staff can organize everything related to customer tickets and inquiries, as well as live chat with them, self-service features, and also accurate documentation of all actions. I love how Zendesk's high-quality automation enables us to automatically track incoming tickets from customers and how we can customize an autoresponder to respond to them and also quickly distribute them to the responsible team member. I also like how all those times, the procedures that took place and the extent of customer satisfaction with the speed of response are documented within records, through which we can measure the ability of team members to respond quickly as well as the extent of customer satisfaction with that. I also like how easy it is to customize Zendesk in different languages ​​so that we can give the customer the space to choose the language that suits them and how easy it is to use it to answer customer inquiries and requests via SMS so we can expand our operations.

Desvantagens

I haven't experienced any negative functionality with Zendesk, the user interface design is amazing, all the tools and tickets are easy to access, and the way tickets are coded is innovative and simplifies for the client as well as team members to easily follow.

Sarah
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Zendesk is a good helpdesk with many features

Avaliado em 09/06/2022

We are really pleased with the Zendesk platform. Since then, we've seen an increase in the quality of service we provide to our customers. I particularly appreciated the ease with which a new manager or technician could be added to the system without requiring a significant overhaul of the dashboard.

Vantagens

It's a great cloud application with great uptime, and it streamlines our job while we're doing live chat with customers to resolve a specific issue. For my team and myself, automating the ticketing process is the ideal solution. When a ticket is created, an automatic email is sent to the client, and when it is resolved or closed, another email is sent to the customer.

Desvantagens

Even though I appreciated the functionality and automation, I had to spend a lot of time figuring out how to use the dashboard. This application's pricing is too expensive for an early company since it has functionality that they may not require.

Denise
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

This helps us to better serve our customers

Avaliado em 09/06/2022

We can use this data to improve the client experience by putting new processes in place. We've increased our output significantly, and now everything is in plain sight. It's incredible how much freedom we have when it comes to putting up a self-help library for our clientele. We were able to create a help center based on the Copenhagen theme, but we customized it to our liking with custom CSS styling.

Vantagens

There is nothing Zendesk does that I don't like! The back-end user experience is the greatest I've ever encountered. The integration of Shopify and the capturing of knowledge is effortless. We've been using Zendesk Support for years and I'm sure we've only scratched the surface of what it can accomplish, but for a little business like ours, it's more than enough.

Desvantagens

New feature requests should be implemented more quickly, in my opinion. I would also like Zendesk to manage all new implementation requests.