Jira

4,4 (12 048)
Software de rastreamento de projetos e itens: saiba por que estamos em 1º lugar!

Classificação geral

4,4 /5
(12 048)
Relação qualidade/preço
4,2/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,0/5
Suporte ao cliente
4,1/5

90%
dos usuários recomendam este app
Classificar por

12048 avaliações

Guilherme C.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Superou minhas expectativas!

Avaliado em 23/08/2021

Vantagens

Eu vinha de uma plataforma diferente para o controle dos cards para realização das tarefas, mas desde que comecei a usar o jira, me senti bastante confortável e familiar, podendo gerenciar minhas demandas, diferenciando por necessidades e afins.

Desvantagens

Poderia ser um pouco mais organizado visualmente quanto temos muitos “cards” abertos, otimizando scrolls e afins, mas nada problemático, a plataforma funciona muito bem.

João victor B.
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Ótima ferramenta para lançar horas e gestão

Avaliado em 24/12/2021

O Jira é ótimo em comparação a outras ferramentas, para equipes que trabalham no modelo ágil e perfeito e se encaixa muito bem, existe vários plugins adicionais que complementam a ferrameta e auxiliam bastante.

Vantagens

A ferramenta é muito fácil e prática, em poucos minutos você aprender a trabalhar com ela e a realizar a gestão de suas tarefas e projetos

Desvantagens

é uma ferramenta ótima, porém a curva de aprendizado da ferramneta é um pouco complicada, você paga por usuário que utiliza a ferramenta, o que tende a ter um preço elevado em empresas maiores,

Rodrigo V.
Classificação geral
  • Setor: Roupa e moda
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Um dos melhores softwres para gerenciamento de projetos

Avaliado em 23/05/2022

Vantagens

A interface é muito amigavel e facil de usar, conta com muitas features que podem ajudar no trabalho no dia a dia.

Desvantagens

Até o momento todos os recursos que preciso ja está no Jira.

Jonatas O.
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Uso muito o Jira

Avaliado em 06/10/2020

De forma geral o Jira atende muito bem as minhas expectativas e necessidade e recomendo muito no uso diário. Acompanho muito bem o que tem que ser feito nos meus projetos.

Vantagens

O Jira é uma ferramenta excelente para gestão de processos e equipe ágil. Ele possui muitas funções importantes como as automações que são fáceis de configurar.

Desvantagens

No decorrer da utilização, percebi que o projeto de última geração não possui as mesmas funções de um projeto clássico. Com isso, tive dificuldade em criar um novo quadro no mesmo projeto.

Rafael R.
Classificação geral
  • Setor: Seguros
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Agilidade e controle no dia a dia

Avaliado em 10/12/2021

Vantagens

A praticidade de acompanhar e registrar todas as tarefas da área em um único lugar

Desvantagens

alguns painéis de acompanhamento, contagem de tempo e pontos.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excelente ferramenta para acompanhamento de projetos

Avaliado em 14/02/2021

Acompanhamento de projetos ágeis é com o Jira. Não é atoa que é uma das soluções mais utilizadas.

Vantagens

Funcionalidades que auxiliam no acompanhamento de projetos amplamente utilizadas por equipes ágeis. As possibilidades de integrações são uma boa pedida para quem deseja automatizar ainda os seus processos.

Desvantagens

Sem problemas até então. No início pode ser um pouco confuso, mas nada que não seja impossível de dominar.

Rogerio R.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excelente

Avaliado em 03/12/2021

Excelente

Vantagens

Facilidade de uso, bem organizado, boas funcionalidades

Desvantagens

quando o backlog fica muito grande, fica difícil de encontar as tarefas

Luciana G.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excelente recurso para solicitação de suporte técnico

Avaliado em 23/11/2021

Vantagens

Esse software sempre nos ajudou a manter a comunicação e registro de chamados de ajuda por parte de TI , sempre fluído, prático e fácil de explicar em seus formulários.

Desvantagens

Muitas vezes a maneira como são configurados os formulários nos faz cometer alguns erros na hora de registrar a solicitação de ajuda técnica.

Carlos C.
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Jira

Avaliado em 10/12/2021

Temos um ganho interno bem gratificante na organização e recursos do software com as áreas.

Vantagens

A praticidade na organização e a visualização do modo kaban

Desvantagens

Implementação com o CRM para que possa proporcionar uma melhor experiência.

Guilherme B.
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Ótima solução para desafios em equipe

Avaliado em 07/01/2022

Otimizou muito o trabalho em projetos com equipes multidisciplinares. O sistema de organização das tarefas é clean e funcional.

Vantagens

A facilidade de criar tarefas em equipe é fantástica. Além disso, todo acompanhamento das solicitações é visualizada de maneira simplificada e otimizada.

Desvantagens

Acredito que as notificações via e-mail poderiam ser otimizadas, esse follow-up é interessante quando temos muitos cards abertos. Além disso, poderia ser otimizado visualmente para ser mais intuitivo.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Administração pública
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Semanal durante Avaliação gratuita
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Eu estou esperimentando

Avaliado em 23/09/2021

Jira é um software comercial que auxilia meu dia a dia , me facilita a gerenciar meu negocio.

Vantagens

pratico para relatórios, roteiros, ajuda a equipe a manter o foco. nao ha grandes dificuldades na implantação e muito menos na execução, e facil para mexer e tambem pratico.

Desvantagens

estou em período de experiência sendo assim, nao tenho nada contra ainda.

Michel K.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Outro durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 4.0 /10

Diversificado

Avaliado em 21/07/2020

Ele é simples, dinâmico e ajuda a ser um trabalhador pró ativo.

Vantagens

É bem intuitivo no quesito gerenciar trabalho, subjugar etapas, monitorar serviços. O layout é bem simples, positivamente falando

Desvantagens

Pra quem não tem noção ou não entende o objetivo do programa, terá dificuldades com o engajamento por falta de um tutorial.

Mauricio D.
Classificação geral
  • Setor: Imobiliárias
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Outro durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Bom software

Avaliado em 27/07/2021

Sempre que necessário a abertura de chamados, consigo acompanhar as solicitações através dos recursos da ferramenta.

Vantagens

ferramenta intuitiva e de fácil preenchimento

Desvantagens

não tenho dada a reclamar da ferramenta

Paulo ricardo M.
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Mensal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Avaliação Jira Service Desk Quaestor

Avaliado em 23/11/2021

Vantagens

varias funcionalidades imbutidas para o time de backoffice se organizar.

Desvantagens

Não enxerguei nada que não goste ou goste menos nele.

Mattia M.
Classificação geral
  • Setor: Mídia digital
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Jira, the eldest son of the Atlassian family

Avaliado em 07/06/2022

Very positive experience and without any bugs. this has always favored teamwork which has benefited from a time consuming point of view.

Vantagens

a complete and very user-friendly workflow management tool that allows you to optimize work times with a perfect management of all tasks, collaborators, project delivery times and more generally "who does what" on each single activity. Thanks to the easy connection with Trello it is possible to have a complete and easily accessible platform also from mobile for the management of team work. once discovered you will not be able to do without it because it has a free version available complete with all the features you need to manage even complex projects.

Desvantagens

I have been using this software for several years and I have never encountered a problem either at a technical level or at the interface with the different businesses that I have managed. Implementations are always welcome so I look forward to testing some new features that they will release in the future for now everything works great.

Alternativas consideradas

FullStory e Trello

Razões para mudar para o Jira

It is a complete and easy to use tool in a team, especially with creatives and developers. Sometimes I integrate it with the use of other software that may already be used in agencies or private individuals.
Meraz H.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Best-in-class and Reliable Project Management Companion

Avaliado em 22/04/2022

Jira is presently utilized to manage our projects and workflows. We utilize it to manage team members' progress on projects, track outstanding work, and offer context for objectives and procedures. This is utilized across the organization and provides visibility for a large portion of the development effort on a range of projects.

Vantagens

1) Integrate seamlessly with development tools like Slack, Github, or Bitbucket.
2) Workspace is very configurable; you may customize the components of each task on your board, as well
as create your own icons, labels, and automated processes.
3) Connect all issues/tasks to Epics and view the anticipated outcomes in the Product Roadmap.
4) It offers the flexibility of a kanban board, which provides the user with a clearer view of what has been accomplished, what is in process, and what remains.
5) User story statuses may be used to monitor progress and control workflows.
6) Allows for bulk import of epics and user stories, which speeds up administrative duties if this information was previously recorded in another format, such as CSV.

Desvantagens

1) Only internal users may be allocated to tasks and user stories. This might result in unnecessarily long delays when external users want immediate input or participation.
2) When many boards exist within a project, statuses (user stories) cannot be established explicitly for each board.
3) User stories may be assigned to just two categories of users: assignees and reporters. JIRA does not permit the assignment of numerous assignees to a single user story.

Alternativas consideradas

monday.com e Smartsheet

Razões para escolher o Jira

Jira was more cost-effective and better for us because it met our needs more. It worked better with other Atlassian products that we were going to buy. So, it's clear that Jira is the best modern Project Tracking tool on the market right now.

Software anterior

Trello

Razões para mudar para o Jira

Because Atlassian has a lot more products, they were able to keep everything under the same roof. When we used JIRA integrations with other tools, they worked really well at the time and were very useful.
Marta R.
Classificação geral
  • Setor: Jogos de computador
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

I enjoy Jira software but there are few things that can be improved in my opinion.

Avaliado em 24/05/2022

My overall experience with Jira is good and I do not plan to switch to other tool right now.

Vantagens

I like that I can really easily navigate between the projects because I am in multiple projects at once. I really like the possiblity to customize a lot of things, mostly the kanban board lanes and tickets details. I love linking feature, I find it really useful and I use it a lot. What is very important to me is also the Tempo application and I like how it's integrated in Jira, so I can really easily log my time into proper tickets. In our company we also use the Bitbucket and Confluence and I really enjoy that I can easily create feature branches, commits or pull requests from Jira itself. I also like the report tools to control my overall work.

Desvantagens

I have a lot of diffuculties with Tempo application search issues feature. Since I am participating in a lot of different projects it is really hard to search proper ticket, neither using ticket code nor ticket name is not functioning good enough. Sometimes I feel also overwhelmed with the amount of features which I don't use at all and I am getting lost in the user interface.

Surajit C.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best Tool for Any Project Management

Avaliado em 21/05/2022

It is phenomenal for group coordinated effort, I love that I can redo it however much I need, I love its natural point of interaction, I likewise love its great notice framework, the hunt is awesome and proficient, and it is extremely simple to share records, the method for producing Reporting is astounding, it's ideal for saving time, the organization works on a ton, I like that it is so natural to append pictures while making a document, it incorporates with Hip Chat and Slack, it's outwardly satisfying and permits me to follow without question, everything.

Vantagens

I love the UI, it is extremely natural, I like it a great deal since it is cordial and justifiable, the client can adjust rapidly to its capacities, I love it since it is excellent for getting sorted out and doing my undertakings and ventures, I love its Scrum and Kanban loads up, it is very imagining the work process, it is exceptionally valuable since I can see the improvement of the assignments progressively, I like it since it is extremely simple to produce a report with this instrument, it coordinates very well with Trello and Slack, the task the board is ideal.

Desvantagens

As of now I found it very useful tool . One problem I think only Software Industry people can use it but other industry like finance and marketing industry won't be able to use it.

Alternativas consideradas

Todoist, Remember The Milk e Trello

Razões para mudar para o Jira

We changed to Jira so the whole organization overall beginning involving similar framework for more straightforward interchanges and set aside cash. Each here concurs that Jira is getting everything done well.
Waqas a C.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Jira, the best technical task management tool!

Avaliado em 28/04/2022

Overall, it was a great experience using Jira. We're still using it, exploring it and learning that how to improve our development processes and make ease for both management and the developers.

Vantagens

- Easy for devs to understand
- Easy to integrate with bitbucket
- Easy to integrate third party apps like slack, zephyr and many more
- Help employees to manage their tasks and track their production time
- Help management to keep track of progress of the project and also to get an idea of employee's performance.

Desvantagens

A bit lengthy tool, for new users, one should be able to use it once s/he will spend 1 month on it.

Alternativas consideradas

Asana

Razões para escolher o Jira

Because of features and ease.

Software anterior

Smartsheet

Razões para mudar para o Jira

Because of having more functionalities, and flexibility.
Daniel C.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

All in one Project Management solution

Avaliado em 18/05/2022

Vantagens

I like the scalability and collaboration capabilities of JIRA, we started small with a team of 8 for JIRA with free trial, as we grew we could easily scale and adapt JIRA for complex use cases and project management
Agile project management cannot be done better with any other software out there

Desvantagens

Lack of predefined templates which team can adopt is what I felt can be improved for JIRA

Alternativas consideradas

Trello, Rally e Asana

Razões para escolher o Jira

Collaboration and knowledge base capabilities of JIRA made us switch to JIRA

Software anterior

Zoho Sprints
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Jogos de computador
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Powerful but heavy tool

Avaliado em 13/05/2022

Vantagens

It has a lot of features that let you plan and schedule work on application development. It's also highly customizable so you can tweak a lot of features into your needs.

Desvantagens

It's learning curve is pretty steep when you compare it to other tools. But as soon as you get used to it you bother no more as it's an industry standard so most of the companies use it. It can also be heavy in execution time but it depends whether you host it on your own server or use Attlasian cloud.

Michael H.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Don't be put off by the connotation of this being only for developers

Avaliado em 27/05/2022

We track both our software development and website development with Jira, and the communication within our internal team and external team is so good we very rarely need meetings.

Vantagens

Jira makes it easy to quickly add tasks to a KanBan style task list. It has tons of features that enable you to track and prioritize your tasks.

Desvantagens

I think Jira could do a better job in explaining some of the more advanced functionality.

César josé R.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excellent, perfect and intuitive

Avaliado em 10/05/2022

Vantagens

Before using Jira, I found it difficult to keep my team's tasks organized in a neat and visually friendly way. In addition, it provides me with many tools that help create a more productive and efficient team, and generates reports that show if the team is making real progress.

Desvantagens

I consider that the price can be a barrier to entry when planning whether to decide to purchase the software or not, which can deprive many users of trying this wonderful tool. Also, the support one receives for the product sometimes does not solve the problems one may have while using the software.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 4.0 /10

Tasks management for Software Developers

Avaliado em 12/05/2022

Vantagens

It's used by a lot of companies (specially IT teams), and easy to be used by developers and engineers.

Desvantagens

Isn't a tool conceived for non engineers members, for who is searching a tool that can be used abroad the whole company I think it's too complex and hard to be used by non technical employees.

Solomon M.
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Everything You Need to Know About Jira

Avaliado em 25/05/2022

Almost every software team uses a project management tool like Jira.

The importance of a well-managed development process cannot be stressed enough. A streamlined workflow is vital to ensuring that a development project doesn’t spin out of control and that your client will always receive high-quality work.

Being able to keep track of multiple projects, clients, and deliverables simultaneously is key to improving overall productivity as well as maintaining an airtight workflow.

Vantagens

Pro 1: Easy Time Tracking
One of my favorite things about Jira is its time-tracking feature. You can easily track which team members spent their time working on certain issues, giving you insight into how your projects are progressing. (This could also be a con if you work in a more collaborative environment).

Pro 2: Easy Project Management
Prioritizing tasks is an essential aspect of project management. With its dashboards, Jira allows you to prioritize projects by quickly identifying which are progressing well and which need help. With a quick glance at your dashboard, you can easily prioritize what’s next for your project teams.

Desvantagens

Con 1: Technical Issues
Projects created in Jira have an issue type called technical that is often confused with bugs. Because issue types are pre-defined by default, it’s hard to use your own words to describe what a technical issue is. When you create an issue for a bug or technical problem, there’s no way to group it with other issues about similar problems so users can focus on problems across several projects at once.

Con 2: Difficult to Get Support
The biggest negative about JIRA is that it's tough to get support when you need it. This is due to Atlassian's heavy reliance on their community forums, which are frequently inundated with low-quality questions from new users. If you have a complicated issue, or your problem isn't being addressed in any forum threads, Atlassian's usually helpful but small team of professional service agents (PSAs) may be a better bet than waiting for help from other users.