Sobre o Avaza

Avaza is a business management solution which includes features for project management, resource scheduling, online timesheets, expense management, online invoicing, recurring invoicing, quotes and invoices, and more. Avaza also integrates with third party platforms to streamline workflows. Avaza is an integrated cloud solution for professional services companies and is optimized for tablet & mobile devices.

Users can easily run their entire client-focused business in Avaza, allowing them to run efficient projects with support for resource management, project & task tracking, time & expense management, quoting, invoices & online payments. Keep clients happy with online project collaboration. Drag & drop tasks and files as needed. View tasks in list view, Kanban boards or on Gantt charts.

Avaza helps businesses save time with easy time & expense tracking, as well as get paid faster with online payments directly from their invoices. Powerful reporting on metrics such as estimates by status, financial transactions, expenses by customer, and more, in order to provide business insight.

Preços a partir de:

US$ 9,95/mês

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5 principais alternativas ao Avaza

Principais benefícios do Avaza

  • Integrated solution: Avaza is a cloud-based software suite that offers project management & collaboration, timesheets, expense management, quoting and invoicing - all in one place. Small businesses can now access ERP-level functionality at competitive rates.

  • Any device: Avaza is accessible online without download or installation on any device, and is 100% optimized for smartphones and tablets, with native mobile apps for Android and iOS.

  • Invoicing to payments: Send professional looking invoices in moments, and seamlessly accept online payments. Access multi-currency expense tracking, flexible credit note functionality and powerful reporting tools to understand revenue, review customer transactions, issue statements and track receivables.

  • Simple and intuitive interface: Avaza offers an easy-to-use interface for managing tasks. Choose between list view, Kanban view, or Gantt view for tasks, and drag and drop tasks and files where needed. Access all your, or the entire team's tasks, in one page. Easily view estimated hours per task, and actual hours logged against them.

  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Austrália, Brasil, Canadá, China, Alemanha e outros 5, Reino Unido, Índia, Japão, México, Estados Unidos

    Idiomas

    inglês

    Preços a partir de:

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    5 principais alternativas ao Avaza

    Imagens

    Avaza Software - 1
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    Recursos

    Total de recursos do Avaza: 167

    • @menções
    • API
    • Aceita o método Scrum
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
    • Agendamento de projetos
    • Agendamento de recursos
    • Agendamento de tarefas
    • Alertas/notificações
    • Alocação e planejamento de recursos
    • Análise de dados em tempo real
    • Apto para a metodologia ágil
    • Armazenamento de dados seguros
    • Armazenamento de documentos
    • Arrastar e soltar
    • Atualização em tempo real
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • Bate-papo ao vivo
    • Bate-papo em tempo real
    • Calendários de equipe
    • Categorização/Agrupamento
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança por horas
    • Comentários/notas
    • Compartilhamento de arquivos
    • Compensação de pagamento excedente
    • Compras e recebimento
    • Contabilidade
    • Contabilidade de projetos
    • Contas a receber
    • Controle de despesas
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de horas pelo cliente
    • Controle de horas pelo projeto
    • Controle de licenças
    • Controle de marcos
    • Controle de tempo por celular
    • Controle do processo de aprovação
    • Controle do progresso de tarefas
    • Controle do tempo do projeto
    • Controle e acesso remoto
    • Controles/permissões de acesso
    • Conversão de e-mails em tarefas
    • Criar subtarefas
    • Criação de painel
    • Cronômetro
    • Cálculos de impostos
    • Câmbio
    • Códigos/ícones com cores
    • Dados em tempo real
    • Demonstrativo de lucros e perdas
    • Discussões/Fóruns
    • Edição/atualização de tarefas
    • Estimativas
    • Etiquetagem de tarefas
    • Faturamento de contingências
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação automática
    • Faturação online
    • Feed de notícias/atividades
    • Ferramentas de colaboração
    • Fórum/Painel de discussão
    • Geração de propostas
    • Geração de relatórios financeiros
    • Gerenciamento de arquivos
    • Gerenciamento de contatos
    • Gerenciamento de documentos
    • Gerenciamento de e-mails
    • Gerenciamento de faturas
    • Gestão da comunicação
    • Gestão de atribuições
    • Gestão de calendários
    • Gestão de campanhas
    • Gestão de capacidades
    • Gestão de carteira
    • Gestão de clientes
    • Gestão de edição
    • Gestão de impostos de vendas
    • Gestão de mudanças
    • Gestão de orçamento
    • Gestão de prazos
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recibos
    • Gestão de recursos
    • Gestão de reembolsos
    • Gestão de requisitos
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de taxas de cobrança
    • Gestão de testes e controle de qualidade
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão do quadro de horários
    • Gráfico de barras
    • Histórico de faturas
    • Histórico de transcrições/chat
    • Horas faturáveis e não faturáveis
    • Imagem de marca personalizável
    • Importação/exportação de dados
    • Indicadores de desempenho
    • Integrações de terceiros
    • Lembretes
    • Listas de tarefas
    • Livro de contas a receber
    • Logon único
    • Marcação
    • Mensagens instantâneas
    • Metodologias ágeis (Agile)
    • Modelos de projetos
    • Modelos personalizáveis
    • Monitoramento de tempo online
    • Multidepartamento/Projeto
    • Métodos tradicionais
    • Múltiplas moedas
    • Múltiplos projetos
    • Notificações em tempo real
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos móveis
    • Pagamentos online
    • Pagamentos parciais
    • Painel
    • Painel de atividades
    • Permissões por função
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de pessoal
    • Planejamento de projetos
    • Planejamento de tarefas
    • Planificação/Programação de projetos
    • Portal de cobrança
    • Portal do cliente
    • Previsão
    • Priorização
    • Processamento de pagamentos
    • Projeções
    • Quadro de referência de produtos
    • Quadro kanban
    • Rastreamento de erros
    • Rastreamento de habilidades
    • Rastreamento de itens faturáveis
    • Rastreamento de percentual de progressão
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Rastreamento do projeto
    • Registro automático de tempo
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios de utilização
    • Relatórios do andamento
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios em tempo real
    • Relógio de ponto online
    • Seguimento de relatórios/projetos
    • Seguimento de status
    • Seguimento do custo até a conclusão
    • Sincronização de calendários
    • Tarefa de nível superior
    • Tarefas de importação
    • Tarefas recorrentes
    • Taxas de cobrança múltiplas
    • Upload de recibos por celular
    • Visualização de Gantt/linha do tempo
    • Visualização em tabela de tarefas
    • Várias localizações
    • Vários idiomas

    Alternativas

    Ravetree

    4,2
    #1 alternativa ao Avaza
    Ravetree is an all-in-one work management solution for project-driven organizations and teams with tools for managing...

    HarmonyPSA

    4,5
    #2 alternativa ao Avaza
    O HarmonyPSA é compatível com todo o ciclo de vida do negócio, desde a geração de leads até a renovação de contratos....

    monday.com

    4,6
    #3 alternativa ao Avaza
    O monday.com é a plataforma de trabalho mais fácil para gerenciar qualquer equipe e qualquer projeto: Sincronize,...

    ClickUp

    4,7
    #4 alternativa ao Avaza
    O ClickUp é uma maneira fundamentalmente nova de trabalhar, trazendo aplicativos separados como tarefas, documentos,...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,6 /5
    (364)
    Relação qualidade/preço
    4,7/5
    Recursos
    4,5/5
    Praticidade
    4,6/5
    Suporte ao cliente
    4,7/5

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    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

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    Exibindo 5 avaliações de 364
    Juliana W.
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Great to have everything from task management to invoicing in one place

    Avaliado em 11/12/2019

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually...

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

    Vantagens

    The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

    Desvantagens

    Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

    Simon D.
    Classificação geral
    • Setor: Serviços e tecnologia da informação
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

    Avaliado em 10/05/2020

    Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate...

    Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

    Vantagens

    I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

    Desvantagens

    A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

    Razões para escolher o Avaza

    We found ProofHub clunky, lacking in features, slow support help when needed, and expensive for what it provided. Avaza solved all these issues - and is a lot cheaper than ProofHub.

    Software anterior

    ProofHub

    Razões para mudar para o Avaza

    User interface experience, modern framework, task creation/update speed, simplicity but with superb functionality, support, and price.

    Resposta do Avaza Software

    Hi Simon, we are excited to inform you that we have launched the Avaza chat module. The new module enables Direct, Group, Channel and Task chat from a single user interface. A truly unified inbox for all your discussions. The mobile app with push notifications keeps you up to date with all your discussions.

    You can learn more by following this link https://www.avaza.com/chat

    I hope you enjoy the new chat module and we look forward to receiving your feedback.

    Daintree P.
    Classificação geral
    • Setor: Software
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

    Definitely aiming to be all-in-one software

    Avaliado em 20/09/2021

    Good, solid tool with good reliability.

    Good, solid tool with good reliability.

    Vantagens

    It is easy to navigate and use, and the project boards are quite customisable.

    Desvantagens

    It does not excel at any one thing, but rather is seeking to do many (all?) things. Also, the pricing model (while inexpensive) is confusing/restrictive.

    Sarah P.
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

    Functional but not a perfect fit

    Avaliado em 12/03/2018

    Vantagens

    I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

    Desvantagens

    We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

    Resposta do Avaza Software

    Hi Sarah, thanks for your feedback.

    Avaza rolled out a fully customizable account dashboard some time back. User can add and remove dashboard widgets as they wish.

    We plan to add to the widget library over time.

    As for pricing, we believe Avaza is one of the most price competitive product in the market.

    Robert H.
    Classificação geral
    • Setor: Arquitetura e planejamento
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Avaza Review

    Avaliado em 09/07/2021

    I am enjoying the reporting section, creating and saving new reports along with the email integratio...

    I am enjoying the reporting section, creating and saving new reports along with the email integration is pretty handy!

    Vantagens

    I really enjoyed how simple it was to import our project and timesheet data into Avaza.

    Desvantagens

    I don't like how there is not an easy way to edit multiple projects once they're imported into Avaza. Everything has to be done manually.

    Resposta do Avaza Software

    Hi Robert, thanks for taking the time and leaving us a nice review.

    We would love to learn more about your workflow regarding updates to multiple projects concurrently. Please feel to reach out to our friendly 24/7 customer success team with details.

    Exibindo 5 avaliações de 364 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Avaza

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Avaza.

    O Avaza oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: US$ 9,95/mês
    • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
    • Teste Grátis: Disponível

    Os clientes habituais do Avaza são:

    Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

    O Avaza está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O Avaza é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O Avaza se integra com os seguintes aplicativos:

    ActiveCampaign, ActiveCollab, Asana, Basecamp, Constant Contact, Dropbox Business, Evernote Teams, GetResponse, GitHub, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, Gravity Forms, HubSpot CRM, Insightly, Jira, Mailchimp, Microsoft To Do, PayPal, Payoneer, Pipedrive, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Slack, Stripe, Todoist, Trello, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk, Zoho CRM, monday.com

    O Avaza oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo

    Categorias relacionadas

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