Sobre o Avaza

Avaza is a business management solution which includes features for project management, resource scheduling, online timesheets, expense management, online invoicing, recurring invoicing, quotes and invoices, and more. Avaza also integrates with third party platforms to streamline workflows. Avaza is an integrated cloud solution for professional services companies and is optimized for tablet & mobile devices.

Users can easily run their entire client-focused business in Avaza, allowing them to run efficient projects with support for resource management, project & task tracking, time & expense management, quoting, invoices & online payments. Keep clients happy with online project collaboration. Drag & drop tasks and files as needed. View tasks in list view, Kanban boards or on Gantt charts.

Avaza helps businesses save time with easy time & expense tracking, as well as get paid faster with online payments directly from their invoices. Powerful reporting on metrics such as estimates by status, financial transactions, expenses by customer, and more, in order to provide business insight.

Preços a partir de:

11,95 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Avaza

Principais benefícios do Avaza

  • Integrated solution: Avaza is a cloud-based software suite that offers project management & collaboration, timesheets, expense management, quoting and invoicing - all in one place. Small businesses can now access ERP-level functionality at competitive rates.

  • Any device: Avaza is accessible online without download or installation on any device, and is 100% optimized for smartphones and tablets, with native mobile apps for Android and iOS.

  • Invoicing to payments: Send professional looking invoices in moments, and seamlessly accept online payments. Access multi-currency expense tracking, flexible credit note functionality and powerful reporting tools to understand revenue, review customer transactions, issue statements and track receivables.

  • Simple and intuitive interface: Avaza offers an easy-to-use interface for managing tasks. Choose between list view, Kanban view, or Gantt view for tasks, and drag and drop tasks and files where needed. Access all your, or the entire team's tasks, in one page. Easily view estimated hours per task, and actual hours logged against them.
  • Consumidores típicos

    • Autônomos
    • Pequenas empresas (2-50)
    • Médias empresas (51-500)
    • Grandes empresas (500 ou mais)

    Implantação

    • Baseado na nuvem
    • Instalação local

    Mercados

    Austrália, Brasil, Canadá, Suíça, China , Alemanha, Finlândia, Reino Unido, Irlanda, Índia, Japão, México, Noruega, Nova Zelândia, Suécia, Estados Unidos, África do Sul

    Idiomas

    inglês

    Preços a partir de:

    11,95 US$/mês

    • Versão gratuita
    • Teste Grátis
    • Assinatura

    5 principais alternativas ao Avaza

    Imagens

    Avaza Software - 1
    Avaza Software - 2
    Avaza Software - 3
    Avaza Software - 4
    Avaza Software - 5
    Avaza Software - 6
    Avaza Software - 7
    Avaza Software - 8
    Ver mais 9
    Avaza - Vídeo
    Avaza Software - 1
    Avaza Software - 2
    Avaza Software - 3
    Avaza Software - 4
    Avaza Software - 5
    Avaza Software - 6
    Avaza Software - 7
    Avaza Software - 8

    Recursos

    Total de recursos do Avaza: 185

    • @menções
    • API
    • Aceita o método Scrum
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
    • Agendamento
    • Agendamento de projetos
    • Agendamento de recursos
    • Agendamento de tarefas
    • Alertas/notificações
    • Alocação e planejamento de recursos
    • Análise de dados de campanhas
    • Análise de dados em tempo real
    • Aplicativo móvel
    • Armazenamento de dados seguros
    • Armazenamento de documentos
    • Arrastar e soltar
    • Atualização em tempo real
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • Bate-papo ao vivo
    • Bate-papo em tempo real
    • Bate-papo/Mensagens instantâneas
    • CRM
    • Categorização/Agrupamento
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança por horas
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Comentários/notas
    • Compartilhamento de arquivos
    • Compensação de pagamento excedente
    • Compras e recebimento
    • Contabilidade
    • Contabilidade básica
    • Contabilidade de projetos
    • Contas a pagar
    • Contas a receber
    • Controle de despesas
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de horas pelo cliente
    • Controle de horas pelo projeto
    • Controle de licenças
    • Controle de marcos
    • Controle de tempo por celular
    • Controle do processo de aprovação
    • Controle do progresso de tarefas
    • Controle do tempo do projeto
    • Controle e acesso remoto
    • Controles/permissões de acesso
    • Conversão de e-mails em tarefas
    • Criar subtarefas
    • Criação de faturas
    • Criação de painel
    • Cronômetro
    • Cálculos de impostos
    • Câmbio
    • Códigos/ícones com cores
    • Dados em tempo real
    • Demonstrativo de lucros e perdas
    • Discussões/Fóruns
    • Edição/atualização de tarefas
    • Estimativas
    • Etiquetagem de tarefas
    • Faturamento de contingências
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação automática
    • Faturação online
    • Feed de notícias/atividades
    • Ferramentas de colaboração
    • Fluxo de trabalho do projeto
    • Fórum/Painel de discussão
    • Geração de propostas
    • Geração de relatórios financeiros
    • Gerenciamento de anúncios gráficos
    • Gerenciamento de arquivos
    • Gerenciamento de contatos
    • Gerenciamento de documentos
    • Gerenciamento de e-mails
    • Gerenciamento de faturas
    • Gestão da comunicação
    • Gestão de atribuições
    • Gestão de calendários
    • Gestão de campanhas
    • Gestão de capacidades
    • Gestão de carteira
    • Gestão de clientes
    • Gestão de edição
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de impostos de vendas
    • Gestão de mudanças
    • Gestão de orçamento
    • Gestão de prazos
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recibos
    • Gestão de recursos
    • Gestão de reembolsos
    • Gestão de requisitos
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de taxas de cobrança
    • Gestão de testes e controle de qualidade
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão do quadro de horários
    • Gestão financeira
    • Gráfico de barras
    • Histórico de faturas
    • Histórico de transcrições/chat
    • Horas faturáveis e não faturáveis
    • Imagem de marca personalizável
    • Implantação baseada na web
    • Importação/exportação de dados
    • Indicadores de desempenho
    • Integrações de terceiros
    • Lembretes
    • Listas de tarefas
    • Livro de contas a receber
    • Logon único
    • Marcação
    • Mensagens instantâneas
    • Metodologias ágeis (Agile)
    • Modelos de projetos
    • Modelos personalizáveis
    • Monitoramento de tempo online
    • Monitoramento do progresso
    • Multidepartamento/Projeto
    • Métodos tradicionais
    • Múltiplas moedas
    • Múltiplos projetos
    • Notificações em tempo real
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Pagamento recorrente
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos móveis
    • Pagamentos online
    • Pagamentos parciais
    • Painel
    • Painel de atividades
    • Para agências criativas
    • Para gestão de projetos de TI
    • Para pequenas empresas
    • Permissões por função
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de pessoal
    • Planejamento de projetos
    • Planejamento de tarefas
    • Planificação/Programação de projetos
    • Portal de cobrança
    • Portal do cliente
    • Previsão
    • Priorização
    • Processamento de faturas
    • Processamento de pagamentos
    • Projeções
    • Quadro de referência de produtos
    • Quadro kanban
    • Rastreamento de habilidades
    • Rastreamento de itens faturáveis
    • Rastreamento de percentual de progressão
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Rastreamento do projeto
    • Razão geral
    • Registro automático de tempo
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios de utilização
    • Relatórios do andamento
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios em tempo real
    • Relógio de ponto online
    • Seguimento de relatórios/projetos
    • Seguimento de status
    • Seguimento do custo até a conclusão
    • Sincronização de calendários
    • Tarefa de nível superior
    • Tarefas de importação
    • Tarefas recorrentes
    • Taxas de cobrança múltiplas
    • Upload de recibos por celular
    • Visualização de Gantt/linha do tempo
    • Visualização em tabela de tarefas
    • Várias localizações
    • Vários idiomas

    Alternativas

    ProWorkflow

    4,5
    #1 alternativa ao Avaza
    Mantenha-se a par de projetos e prazos com o ProWorkflow, solução de colaboração para tarefas, monitoramento de horas e...

    Streamtime

    4,7
    #2 alternativa ao Avaza
    Streamtime is project management, quoting and invoicing for creative teams and businesses. Plan and track time on the...

    WorkflowMax

    4,3
    #3 alternativa ao Avaza
    WorkflowMax lets you manage all your job management & project management needs in a single, seamlessly integrated...

    Zoho Projects

    4,2
    #4 alternativa ao Avaza
    Interface do usuário (IU) totalmente reinventada, pesquisa e filtros aprimorados, alocação fácil, novo painel de...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,6 /5
    (390)
    Relação qualidade/preço
    4,7/5
    Recursos
    4,5/5
    Praticidade
    4,6/5
    Suporte ao cliente
    4,7/5

    Já tem o Avaza?

    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

    Exibindo 5 avaliações de 390
    Juliana
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Great to have everything from task management to invoicing in one place

    Avaliado em 11/12/2019

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually...

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

    Vantagens

    The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

    Desvantagens

    Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

    Denise
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: 201-500 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

    Work smart with this great PM software

    Avaliado em 31/10/2022

    There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza...

    There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza is an excellent tool for any group working on numerous projects together, especially those with a high volume of interrelated tasks. Time tracking for teams, individual work hours, and even smaller tasks and subtasks are all included.

    Vantagens

    Avaza is mostly utilized by our company for PM and tasks. By removing mundane, time-consuming tasks, it frees up a significant amount of our time each week. Our actions are closely tracked and evaluated by Avaza. The process aids in locating bottlenecks and other trouble spots. Avaza is vital to the smooth functioning of our Admin, BD, and TS departments.

    Desvantagens

    Although the quoting mechanism is solid, it lacks the adaptability necessary for our purposes. We'd love it if large projects could be broken up into stages. It would be nice if screenshots of attached images could be shown in the chat window.

    Sarah
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

    Functional but not a perfect fit

    Avaliado em 12/03/2018

    Vantagens

    I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

    Desvantagens

    We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

    Resposta do Avaza Software

    Hi Sarah, thanks for your feedback.

    Avaza rolled out a fully customizable account dashboard some time back. User can add and remove dashboard widgets as they wish.

    We plan to add to the widget library over time.

    As for pricing, we believe Avaza is one of the most price competitive product in the market.

    Taryn
    Classificação geral
    • Setor: E-Learning
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Freelancer Life Saver

    Avaliado em 25/08/2022

    Vantagens

    As a freelancer who has to track time differently for each job and everyone wants invoices done a different way, Avaza has been so helpful. Not only does it help when it comes to invoicing to keep things organized, but the time tracking has helped me understand how long tasks are taking me and HOW I'm spending my days and make adjustments from there. An essential tool for freelancers and those curious about their task/time habits. Also, it's free. Rarely do you find good quality FREE products but Avaza is one of the good ones!

    Desvantagens

    Getting invoices the way I want them is still a trial and error. I wish when I went to adjust how I want the invoice displayed that it would remove what's currently in there and redisplay with the new conditions. However, it just adds the same tasks/hours in a new format so it doubles up instead of replacing the old format.

    Alternativas consideradas

    Harvest

    Razões para escolher o Avaza

    Cost and ability to add many organizations to bill for.

    Software anterior

    Harvest
    Kristin
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Incredibly intuitive and efficient

    Avaliado em 11/10/2022

    We needed a tool that our operations people and other team members could use to enter their time,...

    We needed a tool that our operations people and other team members could use to enter their time, create estimates, projects, and invoices, and communicate easily between workers and approvers. This program was built by people who understand what is needed to support a proper project management workflow. Absolutely no complaints.

    Vantagens

    We can move smoothly from estimate to projects/tasks to invoicing in a click. Everything is obvious, smooth, uncluttered. Nothing is hidden behind nested menus or un-obvious navigational labels. Best project management software I've tested, and I've tested dozens.

    Desvantagens

    Nothing. And if we ever have a question or issue, customer support is fantastic.

    Exibindo 5 avaliações de 390 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Avaza

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Avaza.

    O Avaza oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: 11,95 US$/mês
    • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
    • Avaliação gratuita: Disponível

    All Avaza features except recurring tasks are included in the FREE account, including unlimited projects, unlimited project users & unlimited tasks. There are some limitations on the number of free admin/timesheet users, scheduling users, customers & monthly invoices. These can be extended by upgrading to paid plans. Paid Plans: Startup - $11.95 per month - includes 2 timesheet users & 50 invoices per month Basic - $23.95 per month - includes 5 timesheet users & 100 invoices per month. Business - $47.95 per month - includes 10 timesheet users & unlimited invoices.

    Os clientes habituais do Avaza são:

    Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

    O Avaza está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O Avaza é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O Avaza se integra com os seguintes aplicativos:

    ActiveCampaign, ActiveCollab, Asana, Basecamp, Constant Contact, Dropbox Business, Evernote Teams, GetResponse, GitHub, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, Gravity Forms, HubSpot CRM, Insightly, Jira, Mailchimp, Microsoft To Do, PayPal, Payoneer, Pipedrive, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Slack, Stripe, Todoist, Trello, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM, monday.com

    O Avaza oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo

    Categorias relacionadas

    Veja todas as categorias de software encontradas para Avaza.