Sobre o Avaza

Avaza is a business management solution which includes features for project management, resource scheduling, online timesheets, expense management, online invoicing, recurring invoicing, quotes and invoices, and more. Avaza also integrates with third party platforms to streamline workflows. Avaza is an integrated cloud solution for professional services companies and is optimized for tablet & mobile devices.

Users can easily run their entire client-focused business in Avaza, allowing them to run efficient projects with support for resource management, project & task tracking, time & expense management, quoting, invoices & online payments. Keep clients happy with online project collaboration. Drag & drop tasks and files as needed. View tasks in list view, Kanban boards or on Gantt charts.

Avaza helps businesses save time with easy time & expense tracking, as well as get paid faster with online payments directly from their invoices. Powerful reporting on metrics such as estimates by status, financial transactions, expenses by customer, and more, in order to provide business insight.

Preços a partir de:

11,95 US$/mês

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5 principais alternativas ao Avaza

Principais benefícios do Avaza

  • Integrated solution: Avaza is a cloud-based software suite that offers project management & collaboration, timesheets, expense management, quoting and invoicing - all in one place. Small businesses can now access ERP-level functionality at competitive rates.

  • Any device: Avaza is accessible online without download or installation on any device, and is 100% optimized for smartphones and tablets, with native mobile apps for Android and iOS.

  • Invoicing to payments: Send professional looking invoices in moments, and seamlessly accept online payments. Access multi-currency expense tracking, flexible credit note functionality and powerful reporting tools to understand revenue, review customer transactions, issue statements and track receivables.

  • Simple and intuitive interface: Avaza offers an easy-to-use interface for managing tasks. Choose between list view, Kanban view, or Gantt view for tasks, and drag and drop tasks and files where needed. Access all your, or the entire team's tasks, in one page. Easily view estimated hours per task, and actual hours logged against them.
  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Austrália, Brasil, Canadá, Suíça, China, Alemanha, Finlândia, Reino Unido, Irlanda, Índia, Japão, México, Noruega, Nova Zelândia, Suécia, Estados Unidos, África do Sul

    Idiomas

    inglês

    Preços a partir de:

    11,95 US$/mês

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    5 principais alternativas ao Avaza

    Imagens

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    Avaza Software - 8

    Recursos

    Total de recursos do Avaza: 176

    • @menções
    • API
    • Aceita o método Scrum
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
    • Agendamento
    • Agendamento de projetos
    • Agendamento de recursos
    • Agendamento de tarefas
    • Alertas/notificações
    • Alocação e planejamento de recursos
    • Análise de dados em tempo real
    • Aplicativo móvel
    • Armazenamento de dados seguros
    • Armazenamento de documentos
    • Arrastar e soltar
    • Atualização em tempo real
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • Bate-papo ao vivo
    • Bate-papo em tempo real
    • Bate-papo/Mensagens instantâneas
    • CRM
    • Categorização/Agrupamento
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança por horas
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Comentários/notas
    • Compartilhamento de arquivos
    • Compensação de pagamento excedente
    • Compras e recebimento
    • Contabilidade
    • Contabilidade de projetos
    • Contas a receber
    • Controle de despesas
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de horas pelo cliente
    • Controle de horas pelo projeto
    • Controle de licenças
    • Controle de marcos
    • Controle de tempo por celular
    • Controle do processo de aprovação
    • Controle do progresso de tarefas
    • Controle do tempo do projeto
    • Controle e acesso remoto
    • Controles/permissões de acesso
    • Conversão de e-mails em tarefas
    • Criar subtarefas
    • Criação de faturas
    • Criação de painel
    • Cronômetro
    • Cálculos de impostos
    • Câmbio
    • Códigos/ícones com cores
    • Dados em tempo real
    • Demonstrativo de lucros e perdas
    • Discussões/Fóruns
    • Edição/atualização de tarefas
    • Estimativas
    • Etiquetagem de tarefas
    • Faturamento de contingências
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação automática
    • Faturação online
    • Feed de notícias/atividades
    • Ferramentas de colaboração
    • Fluxo de trabalho do projeto
    • Fórum/Painel de discussão
    • Geração de propostas
    • Geração de relatórios financeiros
    • Gerenciamento de arquivos
    • Gerenciamento de contatos
    • Gerenciamento de documentos
    • Gerenciamento de e-mails
    • Gerenciamento de faturas
    • Gestão da comunicação
    • Gestão de atribuições
    • Gestão de calendários
    • Gestão de campanhas
    • Gestão de capacidades
    • Gestão de carteira
    • Gestão de clientes
    • Gestão de edição
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de impostos de vendas
    • Gestão de mudanças
    • Gestão de orçamento
    • Gestão de prazos
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recibos
    • Gestão de recursos
    • Gestão de reembolsos
    • Gestão de requisitos
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de taxas de cobrança
    • Gestão de testes e controle de qualidade
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão do quadro de horários
    • Gestão financeira
    • Gráfico de barras
    • Histórico de faturas
    • Histórico de transcrições/chat
    • Horas faturáveis e não faturáveis
    • Imagem de marca personalizável
    • Importação/exportação de dados
    • Indicadores de desempenho
    • Integrações de terceiros
    • Lembretes
    • Listas de tarefas
    • Livro de contas a receber
    • Logon único
    • Marcação
    • Mensagens instantâneas
    • Metodologias ágeis (Agile)
    • Modelos de projetos
    • Modelos personalizáveis
    • Monitoramento de tempo online
    • Monitoramento do progresso
    • Multidepartamento/Projeto
    • Métodos tradicionais
    • Múltiplas moedas
    • Múltiplos projetos
    • Notificações em tempo real
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Pagamento recorrente
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos móveis
    • Pagamentos online
    • Pagamentos parciais
    • Painel
    • Painel de atividades
    • Para gestão de projetos de TI
    • Permissões por função
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de pessoal
    • Planejamento de projetos
    • Planejamento de tarefas
    • Planificação/Programação de projetos
    • Portal de cobrança
    • Portal do cliente
    • Previsão
    • Priorização
    • Processamento de pagamentos
    • Projeções
    • Quadro de referência de produtos
    • Quadro kanban
    • Rastreamento de habilidades
    • Rastreamento de itens faturáveis
    • Rastreamento de percentual de progressão
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Rastreamento do projeto
    • Registro automático de tempo
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios de utilização
    • Relatórios do andamento
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios em tempo real
    • Relógio de ponto online
    • Seguimento de relatórios/projetos
    • Seguimento de status
    • Seguimento do custo até a conclusão
    • Sincronização de calendários
    • Tarefa de nível superior
    • Tarefas de importação
    • Tarefas recorrentes
    • Taxas de cobrança múltiplas
    • Upload de recibos por celular
    • Visualização de Gantt/linha do tempo
    • Visualização em tabela de tarefas
    • Várias localizações
    • Vários idiomas

    Alternativas

    monday.com

    4,6
    #1 alternativa ao Avaza
    O monday.com é a plataforma de trabalho mais fácil para gerenciar qualquer equipe e qualquer projeto: Sincronize,...

    Asana

    4,5
    #2 alternativa ao Avaza
    O Asana é uma solução de gestão de projetos e trabalhos para equipes. Você pode organizar tudo, desde os objetivos da...

    Trello

    4,5
    #3 alternativa ao Avaza
    O Trello pode ser organizado e personalizado do jeito que funciona melhor para as necessidades e o estilo de trabalho...

    Wrike

    4,2
    #4 alternativa ao Avaza
    O Wrike é uma ferramenta de colaboração e gestão de projetos que ajuda os usuários a gerenciar projetos do início ao...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,6 /5
    (382)
    Relação qualidade/preço
    4,7/5
    Recursos
    4,5/5
    Praticidade
    4,6/5
    Suporte ao cliente
    4,7/5

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    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

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    Exibindo 5 avaliações de 382
    Juliana W.
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Great to have everything from task management to invoicing in one place

    Avaliado em 11/12/2019

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually...

    Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

    Vantagens

    The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

    Desvantagens

    Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

    Hanno S.
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante Avaliação gratuita
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    The most comprehensive free Project Management Tool I know

    Avaliado em 25/08/2019

    I wanted to plan the founding process of my new agency and AVAZA helped me a lot with it.

    I wanted to plan the founding process of my new agency and AVAZA helped me a lot with it.

    Vantagens

    It's richness on features. Gantt-Charts, easy import and export of data, integrated time tracking.

    Desvantagens

    It's not as fast and beautiful as other tools.

    Alternativas consideradas

    MeisterTask

    Razões para escolher o Avaza

    I was looking for something more sophisticated.

    Software anterior

    Trello

    Razões para mudar para o Avaza

    It has more features.
    Jean michel Q.
    Classificação geral
    • Setor: Engenharia mecânica ou industrial
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    Excellent product

    Avaliado em 12/05/2022

    Allows me to get extremely useful insight into our operations on a per project basis

    Allows me to get extremely useful insight into our operations on a per project basis

    Vantagens

    Very easy to implement and use, easy time and cost tracking per project, good estimate management

    Desvantagens

    Tried to upload past timesheets from another software app - failed!
    WIP management is not as easy as I thought but I am getting there

    Sarah P.
    Classificação geral
    • Setor: Publicidade e marketing
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

    Functional but not a perfect fit

    Avaliado em 12/03/2018

    Vantagens

    I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

    Desvantagens

    We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

    Resposta do Avaza Software

    Hi Sarah, thanks for your feedback.

    Avaza rolled out a fully customizable account dashboard some time back. User can add and remove dashboard widgets as they wish.

    We plan to add to the widget library over time.

    As for pricing, we believe Avaza is one of the most price competitive product in the market.

    Erica M.
    Classificação geral
    • Setor: Contabilidade
    • Porte da empresa: Profissional autônomo
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    I'll Never Use Another Software

    Avaliado em 24/06/2022

    Easy to use and seamless once you get setup. Overall I love all their features.

    Easy to use and seamless once you get setup. Overall I love all their features.

    Vantagens

    The time tracking and filter reporting system were a must have for me when shopping for softwares. Avaza is the only software that met those needs perfectly.

    Desvantagens

    If I had to put something, I'd say that task roll-overs aren't as suitable as I would like. I would like for the new created tasks to be able to roll-over with more clarity as to which new job this is. Also, I do not like that completed tasks continue to show up as a timesheet task after completion as this over-populates and confuses this area. This would be never ending if you had weekly task completions that rolled over.

    Exibindo 5 avaliações de 382 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Avaza

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Avaza.

    O Avaza oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: 11,95 US$/mês
    • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
    • Avaliação gratuita: Disponível

    All Avaza features except recurring tasks are included in the FREE account, including unlimited projects, unlimited project users & unlimited tasks. There are some limitations on the number of free admin/timesheet users, scheduling users, customers & monthly invoices. These can be extended by upgrading to paid plans. Paid Plans: Startup - $11.95 per month - includes 2 timesheet users & 50 invoices per month Basic - $23.95 per month - includes 5 timesheet users & 100 invoices per month. Business - $47.95 per month - includes 10 timesheet users & unlimited invoices.

    Os clientes habituais do Avaza são:

    Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

    O Avaza está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O Avaza é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O Avaza se integra com os seguintes aplicativos:

    ActiveCampaign, ActiveCollab, Asana, Basecamp, Constant Contact, Dropbox Business, Evernote Teams, GetResponse, GitHub, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, Gravity Forms, HubSpot CRM, Insightly, Jira, Mailchimp, Microsoft To Do, PayPal, Payoneer, Pipedrive, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Slack, Stripe, Todoist, Trello, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk, Zoho CRM, monday.com

    O Avaza oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo

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