Sobre o Zoho Subscriptions

O Zoho Subscriptions é voltado para o crescimento de empresas de assinatura que desejam automatizar todo o processo de gerenciamento de assinaturas sem qualquer aborrecimento.

A partir do momento em que um cliente assina seu serviço/produto, o Zoho Subscriptions envia faturas, cobra renovações, envia notas de agradecimento após pagamentos, notifica você e seus clientes se um pagamento falha, tenta efetuar o pagamento novamente e repete tudo isso até que sua assinatura expire. E faz tudo isso automaticamente.

Nível de experiência: iniciante ao avançado
Tamanho de empresa: pequenas e médias
Preço: começa em US$ 39 por organização por mês, cobrados anualmente (sem taxa de configuração. Não é necessário cartão de crédito).
Clientes satisfeitos: FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags, Mobile Loyalty, Bentley Parking Services

Preços a partir de:

49,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Emirados Árabes Unidos, Austrália, Brasil, Canadá, Alemanha , Espanha, França, Reino Unido, Índia, Itália, México, Arábia Saudita, Estados Unidos

Idiomas

alemão, chinês, espanhol, francês, inglês , italiano, japonês, neerlandês, português, sueco

Preços a partir de:

49,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

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Recursos

Total de recursos do Zoho Subscriptions: 71

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração de impostos
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados em tempo real
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conformidade com o PCI
  • Controle de despesas
  • Cálculos de impostos
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gestão de agências de cobranças
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de cancelamentos
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de descontos
  • Gestão de restituições
  • Gestão do plano de assinatura
  • Gestão financeira
  • Histórico de faturas
  • Histórico de transações
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integração de serviços de processamento de pagamentos
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento de transações
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplas opções de pagamento
  • Pagamento a posteriori
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos em pessoa
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Pesquisa e filtro
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de cartões de débito/crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de status
  • Seguimento/Análise de uso
  • Segurança de dados
  • Visualização de dados
  • Vários idiomas

Alternativas

Stripe

4,7
#1 alternativa ao Zoho Subscriptions
O Stripe é uma ferramenta de processamento de pagamentos online para negócios virtuais. O Stripe cuida de tudo,...

Pabbly Subscriptions

4,3
#2 alternativa ao Zoho Subscriptions
Pabbly Subscriptions is a recurring billing management software that helps businesses streamline operations related to...

Chargebee

4,4
#3 alternativa ao Zoho Subscriptions
O Chargebee ajuda a gerenciar o faturamento recorrente e as assinaturas porque trabalha com uma camada de inteligência...

MoonClerk

4,5
#4 alternativa ao Zoho Subscriptions
MoonClerk is a cloud-based billing and online payment solution which enables users to create online payment forms for...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(85)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,1/5

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Exibindo 5 avaliações de 85
Matthew
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great for automating payments from clients

Avaliado em 25/11/2019

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer...

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Vantagens

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Desvantagens

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Resposta do Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Lucas
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Outro durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Avaliado em 26/04/2020

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscripti...

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Vantagens

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Desvantagens

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

Alternativas consideradas

MoonClerk, Stripe e Chargebee

Razões para mudar para o Zoho Subscriptions

Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Resposta do Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Azizah
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 5 001-10 000 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Subscription management product

Avaliado em 11/09/2022

Vantagens

The product's subscription payment tools, including their methods and coding customization preferences, were highlights for me. We were given a lot of latitudes, and it worked out wonderfully. It was also crude and straightforward to make differences to existing plans and materialize new ones.

Desvantagens

We are still not happy with the duration it takes for ACH transfers to be completed. We are constantly updated on our budget status. However, outstanding invoices will remain reflected as such. So it is hard to tell which bills are overdue.

Dave
Classificação geral
  • Setor: Imobiliárias
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

UK Businesses - EU Businesses Dont waste your time.

Avaliado em 09/05/2022

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means...

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means this service is no longer fit for purpose. The first I knew of any issues was March when all my payments started declining. Its taken multiple emails and online chats for Zoho to May 9th to finally agree that they no longer support UK card payments (and they have no intention of doing so in the near future"

We now have over 7,000 subscriptions to transfer to an alternative provider.

Vantagens

Whilst working this was the ideal cost effective solution,

Desvantagens

Zoho support is disgraceful. Irrespective of the situation and the urgency of a particular matter when speaking to someone you get the same generic response of we will get someone from technical support to look into it and contact you" the minimum this will take is 2 weeks. Even when they respond, their response either bares not resemblance to the matter you raised, or its someone else's fault.

Alexander
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

A decent solution to subscription management

Avaliado em 26/01/2021

It was an easy way to setup and start offering subscriptions, and it's quite easy to manage users...

It was an easy way to setup and start offering subscriptions, and it's quite easy to manage users and current subscriptions. However it does not seem like a sufficient long-term solution, and you might find a better experience elsewhere.

Vantagens

It's quite easy to setup, far easier than other solutions. Nearly everything can be done 'no-code', where you can easily create subscriptions and start accepting payments easily. API is quite easy to use, if you need it.

Desvantagens

It's extremely limited in what it can do, and the interface is a little clunky. I constantly experienced bugs when integrating it with Zapier, often times having to reach out to support in order to deploy a fix. You cannot do multi-lingual checkouts, which can be a huge issue in certain regions. The customer portal that they provide is also quite lacking in visual appeal.

Alternativas consideradas

Stripe

Razões para mudar para o Zoho Subscriptions

Easier setup compared to Stripe, but far more limiting.
Exibindo 5 avaliações de 85 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Zoho Subscriptions

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Zoho Subscriptions.

O Zoho Subscriptions oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do Zoho Subscriptions são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O Zoho Subscriptions está nos seguintes idiomas:

alemão, chinês, espanhol, francês, inglês, italiano, japonês, neerlandês, português, sueco

O Zoho Subscriptions é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Zoho Subscriptions se integra com os seguintes aplicativos:

2Checkout, Authorize.Net, Avalara, Box, CSG Forte, Dropbox Business, Evernote Teams, Gmail, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Joomla, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, PayPal, Paytm, Razorpay, Slack, Strikingly, Stripe, Twilio, Unbounce, WePay, Weebly, Wix, WordPress, Worldpay, Zapier, Zendesk, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Docs, Zoho Flow, Zoho Inventory, Zoho Mail, Zoho Sites, Zoho WorkDrive

O Zoho Subscriptions oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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