
Sobre o Copper
Copper, antigo ProsperWorks, é um aplicativo de gestão de relacionamento com o cliente (CRM) que se integra totalmente às ferramentas do G Suite que você já usa para oferecer um intercâmbio de dados perfeito entre esses aplicativos. A integração ao Gmail permite que você veja todas as informações de contato associadas aos seus e-mails diretamente da caixa de entrada. Isso inclui os detalhes básicos de contato, como empresa, cargo e número de telefone, juntamente com todo o histórico de interações e arquivos e anotações associados.
O Copper também permite gerenciar contatos fora do Gmail, oferecendo uma visão abrangente do cliente no aplicativo Copper. Esses perfis de clientes são preenchidos automaticamente com dados rastreados da Internet, bem como anexos de arquivos extraídos de seus e-mails. Os perfis mostram todo o seu histórico de interações, um registro dos seus e-mails e todos os eventos passados e futuros do calendário. Você também pode fazer chamadas diretamente desses perfis usando um botão integrado do Google Hangouts.
Juntamente com a gestão de clientes, o Copper também oferece gestão de oportunidades. Você pode ver uma representação visual de todas as suas oportunidades por meio de um pipeline personalizável compatível com a edição de arrastar e soltar. Você pode usar filtros personalizados para aprofundar as informações e o aplicativo envia alertas quando as negociações parecem estar obsoletas. O Copper também oferece um relatório de progresso do pipeline para ver como as negociações estão progredindo de semana para semana.
O Copper oferece gestão de leads, além da gestão de clientes e oportunidades. Você pode importar leads de qualquer um de seus aplicativos integrados e ver uma lista de todos os seus leads com nome, empresa, e-mail, telefone, status e proprietário. Você pode usar esse recurso para atribuir novos leads e tarefas aos membros da equipe. O aplicativo oferece ações sugeridas para tarefas de acompanhamento e você pode usar a interação do Google Hangout para fazer chamadas para leads.
Imagens





Not sure about Copper?
Compare with a popular alternative
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
Freshsales

Salesforce Service Cloud

Dynamics 365

Intercom

Avaliações
Já tem o Copper?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Espetacular
Avaliado em 17/10/2023
Excelente atendimento
Excelente atendimento
Vantagens
Excelente atendimento e um ótimo respeito
Desvantagens
Por enquanto nada tanquinho respeito a empresa
Alternativas consideradas
NotionRazões para mudar para o Copper
Porque são excelentes profissionais
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
I work with hundreds of clients in LATAM. Prosperwork is a great support to manage my company.
Avaliado em 14/07/2018
I work in a service company that offers hardware and software solutions with hundreds of clients in...
I work in a service company that offers hardware and software solutions with hundreds of clients in LATAM. Prosperwork is a fundamental support for the management of our company, it allows us to follow up on the objectives set, measure deviations, marketing actions and contact with our customers.
Vantagens
Prosperwork is a CRM, which works in the cloud, which allows improving the sales management of any company. Among the most brilliant features is the complete merger with the Google Suite, but that articulation does not stop there, it also has the option of integrating with other web tools such as MailChimp, on cloud solution for handling email marketing campaigns, which makes an essential support tool for the work of our marketing department.
It also offers synchronization with Dropbox, which makes it easy to transfer information through the tool.
Due to being a solution on cloud, you can follow up, in real time, the work of the sales department. Contributing to the making of early decisions, avoiding the deviation from the goal proposed by our board.
Desvantagens
We are very satisfied with the solution presented by this software, to the point of not having found ourselves before anything we want to do and can not do it in the tool.
Although it is intuitive, it can be a bit confusing to use in the first few changes. Then, everything flows with a lot of precision and speed. The main reason for this situation is the large number of options and configurations that can be made in Prosperwork.
- Setor: Artes e artesanato
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Copper is helping me keep track of my customers
Avaliado em 02/04/2020
Overall it has been helpful to keep track of my contacts. I wish that there were more features for...
Overall it has been helpful to keep track of my contacts. I wish that there were more features for the lower price point, like marketing and email features.
Vantagens
I like that it syncs to my Gmail and automatically goes back through 1 year of communication to add all those emails to my connections with my contacts. The Gmail extension makes it super easy to add new contacts to my CRM and keep track of our conversations. It also makes it easy to keep track of leads and opportunities and what stage they are at. The Task function is nice how it adds to-do items to my calendar and sends me reminders. That is helpful so I don't forget to do things daily.
Desvantagens
It's pretty expensive for only one user and many of the best features of it are only available for the higher pay level. Also, it's doable to use from Gmail on a phone but not easy. I wish the app extension worked better.
Razões para escolher o Copper
Mailchimp was really just my email list and I couldn't use it as a proper CRM to keep track of leads and projects, etc.Software anterior
MailchimpRazões para mudar para o Copper
Syncing to gmail automatically.- Setor: Construção
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 2.0 /10
Copper Has Failed
Avaliado em 03/09/2019
A CRM is a great thing, but Copper has not delivered! The software is unreliable, the customer...
A CRM is a great thing, but Copper has not delivered! The software is unreliable, the customer service has fallen short. What we were promised is not what we have received. It is too bad, because I love a lot of the features.
Vantagens
It is easy to use, once you get the hang of it. Good customization. Phone App. Copper integrates with all things Google.
Desvantagens
The Software isn't solid!
In a matter of 6 weeks the CRM has had 2 major malfunctions, called "bugs" according to Copper support staff.
1)People Records Malfunction - I am the admin of this software and the person responsible for uploading 28 years of Legacy Data (all of our customer records). In attempting to update some of the outdated contact info changing phone numbers and addresses, emails etc. which I populated into Copper from various spreadsheets, work order lists, Quick Book records, and email contact lists. The "People" records began to malfunction; phone numbers literally began jumping around. Example, I would open someone's customer's record and another customers number would populate, I would end up calling the wrong customer. Copper engineers have been "working" on this for a month, still no fix.
2.) Opportunity Pipeline Malfunction - Imports are mapping to the wrong Pipeline. I have hundreds of business opportunity records, Google sheet based spreadsheets, that I am attempting to import (bulk) thousands of cells of data to the CRM, despite properly mapping the import (correct methods on my part) this crucial business information imports to the wrong pipeline & tons of data is lost in the process. This is huge, if you can't import and map your customers spreadsheet records (bulk) you have to hand enter each record. What should take 5 mins will take days/weeks/months! This has been going on for over a week now, and no one at Copper seems to care.
Resposta do Copper
Thank you for the honest review, Bronwyn. This is beyond helpful and we'll be taking your feedback to the team and look into improving where we were unable to provide a stellar user experience for you.

- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Avaliação gratuita
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
I have Increasing my efficiency and business organization
Avaliado em 21/08/2023
Automating tasks has greatly improved my efficiency and I am able to set up custom reminders and...
Automating tasks has greatly improved my efficiency and I am able to set up custom reminders and workflows to ensure that no sales opportunity is missed with this I have been able to stay organized and not miss any important opportunity.
Vantagens
What I like the most about this platform is that it has an incredible integration with Google applications. As a business that uses Google Workspace for our daily operations, having a CRM that automatically syncs with Gmail and other Google tools is really a huge benefit and that's why I don't have to worry about manually entering every interaction with my customers as with this platform I can automatically record all emails, meetings and tasks in the corresponding contact.
Desvantagens
While the system offers a wide variety of pre-defined reports and data export, I would like the ability to customize the reports a lot more to my needs and while I can get the essential information I need, sometimes I would like more customization options and Flexibility in data presentation.
Perguntas frequentes sobre o Copper
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Copper.P: Que tipo de planos o Copper oferece?
O Copper oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: 25,00 US$/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Copper?
Os clientes habituais do Copper são:
2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500
P: Em que idioma o Copper está?
O Copper está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O Copper é compatível com dispositivos móveis?
O Copper é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Copper se integra com quais outros aplicativos?
O Copper se integra com os seguintes aplicativos:
AWeber, Adobe Commerce, Asana, Constant Contact, DocuSign, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Google Voice, Google Workspace, Grow, HubSpot Marketing Hub, Intercom, JustCall, Keap, Mailchimp, MailerLite, Meta for Business, Operations Hub, Outfunnel, Outreach, PandaDoc, PersistIQ, Proposify, Quickbooks Online, Reply, SendPulse, Slack, Smartsheet, Surfe, TimeHero, Tray.io, Trello, Twitter/X, Typeform, VOGSY, WebMerge, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk Suite
P: Que nível de suporte o Copper oferece?
O Copper oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para Copper.
- Sistemas CRM
- Software de Gestão de Contatos
- Sistemas de Automação de Vendas
- Software de Gestão de Leads
- Software de Dinamização de Vendas
- Software CRM Online
- Software CRM para Construção
- Software de CRM para Imobiliárias
- Software de Análise Preditiva de Leads
- Software para Agência de Publicidade
- Software de Publicidade de Display
- Software de Acompanhamento de Vendas