Sobre o Housecall Pro

Housecall Pro supports professionals with all aspects of their daily workflow, including: job scheduling, customer database, invoicing and payment processing, technician dispatch, and much more. It is also fully integrated with access to the Housecall consumer booking app.

Housecall Pro is a full-service tool that enables service professionals to run their entire business on their smartphone and complimentary web portal. The app is offered at a competitive low cost and supports service professionals with all aspects of their workflow, including: QuickBooks Desktop & Online integration, job scheduling, customer database, invoicing and payment processing, technician dispatch, and much more. It is also fully integrated with access to the Housecall consumer booking app.

Housecall Pro levels the playing field by arming small businesses with high-tech tools at the most competitive low cost to better compete in the marketplace and is ideal for businesses with 1 to 30 employees. It saves time, money and provides a customer remarketing tool that has strong potential to, on average, double the number of jobs for the service professional. With over 30+ vertical offerings for home service needs, Housecall Pro is the easiest way to take control and organize a business.

This all-in-one tool allows professionals to offer their customers something their competitors are not able to. Housecall Pro allows businesses to move away from pen & paper to digital, streamlining their workflow and operations. Best of all, it's affordable and it even assists in helping small businesses transfer and import their existing client database with ease.

Preços a partir de:

US$ 49,00/mês

  • Teste Grátis
  • Versão grátis
  • Assinatura

Principais benefícios do Housecall Pro

  • Housecall Pro delivers premium features packaged in an extremely easy to use interface on mobile and web.
  • What separates Housecall Pro from the rest is its seamless user experience-driven look and feel.
  • Even for the most technologically adverse individuals, Housecall Pro makes it easy to digitize and mobilize a business.
  • Supports apps for iOS, Android, and web, giving users the flexibility to work on the go.
  • Provides users with a dashboard complete with business stats, enabling users to gain actionable insight into business performance.

  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Canadá, Estados Unidos

    Idiomas

    inglês

    Preços a partir de:

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    Imagens

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    Housecall Pro - Vídeo
    Captura de tela do Housecall Pro: Captura de tela do Housecall Pro: Captura de tela do Housecall Pro: Captura de tela do Housecall Pro: Captura de tela do Housecall Pro: Captura de tela do Housecall Pro:

    Recursos

    Total de recursos do Housecall Pro: 160

    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Agendamento
    • Agendamento automatizado
    • Agendamento de compromissos
    • Agendamento de grupo
    • Agendamento de manutenção
    • Agendamento de trabalhos
    • Agendamento em tempo real
    • Alertas do celular
    • Alertas/notificações
    • Alertas/transferência
    • Antecedentes profissionais
    • Aplicativo móvel
    • Armazenamento de arquivos
    • Armazenamento de dados seguros
    • Arrastar e soltar
    • Assinatura eletrônica
    • Atualização em tempo real
    • Automação dos processos comerciais
    • Backup automático
    • Banco de dados de clientes
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • Banco de dados do cliente
    • Bate-papo/Mensagens instantâneas
    • CRM
    • Calendário de eventos
    • Campanhas gota a gota
    • Captura de assinatura por celular
    • Catalogação/Categorização
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Coleta de pagamento no campo
    • Compras e recebimento
    • Compromissos recorrentes
    • Comércio e indústria
    • Conciliação bancária
    • Configuração do fluxo de trabalho
    • Confirmação/lembretes
    • Contas de clientes
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle do processo de aprovação
    • Controles/permissões de acesso
    • Criação de diagramas
    • Criação de faturas
    • Criação de ordem de serviço
    • Custos do trabalho
    • Dados em tempo real
    • Editor gráfico de fluxo de trabalho
    • Estimativa de materiais
    • Estimativas
    • Extração de dados
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação online
    • Ferramentas de colaboração
    • Filtros
    • Formulários personalizáveis
    • GPS
    • Gerenciamento de contatos
    • Gerenciamento de documentos
    • Gerenciamento de e-mails
    • Gerenciamento de faturas
    • Gestão da comunicação
    • Gestão de atividades
    • Gestão de atribuições
    • Gestão de auditorias
    • Gestão de calendários
    • Gestão de cartões de crédito
    • Gestão de clientes
    • Gestão de clientes
    • Gestão de contratos e licenças
    • Gestão de descontos
    • Gestão de expedição
    • Gestão de financiamento
    • Gestão de formulários
    • Gestão de frotas
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de impostos de vendas
    • Gestão de lances
    • Gestão de leads
    • Gestão de pedido de mudanças
    • Gestão de pedidos de trabalho
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recibos
    • Gestão de reservas
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de terceirização
    • Gestão de trabalhos
    • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão preventiva
    • Gestão técnica
    • Histórico de atendimento
    • Histórico de faturas
    • Histórico do cliente
    • Imagem de marca personalizável
    • Importação/exportação de dados
    • Indicador de disponibilidade
    • Integração da contabilidade
    • Integração de QuickBooks
    • Integrações de terceiros
    • Layouts de imóveis
    • Lembretes
    • Manutenção de equipamentos
    • Mapas geográficos
    • Marcação
    • Marketing por e-mail
    • Mensagens de SMS
    • Mobilidade militar e GSA
    • Modelos personalizáveis
    • Monitoramento do progresso
    • Monitoramento em tempo real
    • Mudanças internacionais
    • Mudanças locais
    • Notificações em tempo real
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos móveis
    • Pagamentos online
    • Pagamentos parciais
    • Painel de atividades
    • Painel personalizável
    • Para empresas de climatização
    • Para instaladores comerciais e/ou industriais
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de pessoal
    • Ponto de vendas (PDV)
    • Portal de autoatendimento
    • Portal do cliente
    • Portal do funcionário
    • Processamento de cartões de crédito
    • Processamento de pagamentos
    • Rastreamento da localização
    • Rastreamento de conformidade
    • Rastreamento de e-mails
    • Rastreamento de equipamentos
    • Rastreamento de interações
    • Rastreamento de recomendações
    • Rastreamento de trabalho
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Registro de auditoria
    • Relatório de historiais
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios em tempo real
    • Relógio de ponto online
    • Reservas online
    • Respondedores automáticos
    • Roteamento
    • Seguimento de status
    • Segurança de SSL
    • Sincronização de calendários
    • Tarefas recorrentes
    • Tarifas de mão de obra
    • Visualização de dados
    • Várias localizações

    Alternativas

    FieldPulse

    4,6
    #1 alternativa ao Housecall Pro
    FieldPulse is an all-in-one field service management solution with fully featured mobile apps for Android & iOS...

    ServiceWorks

    4,1
    #2 alternativa ao Housecall Pro
    ServiceWorks is a cloud-based field operations management solution which provides tools for scheduling, dispatch,...

    Jobber

    4,6
    #3 alternativa ao Housecall Pro
    O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem que permite que pequenas e médias empresas...

    simPRO

    4,2
    #4 alternativa ao Housecall Pro
    simPRO is a powerful field service management software solution that helps trade contractors streamline operations to...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,7 /5
    (2.522)
    Relação qualidade/preço
    4,7/5
    Recursos
    4,5/5
    Praticidade
    4,7/5
    Suporte ao cliente
    4,8/5

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    Exibindo 5 avaliações de 2.522
    Rayanne W.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    EXCELLENT

    Avaliado em 28/08/2020

    Vantagens

    HCP is very easy to use and a very intuitive layout. When we tried ProjX360 and D-Tools SI, there was a HUGE initial setup required and a HUGE learning curve to figure out how to use the programs. Not HCP. Easy to use from Day 1 and it's quick and easy for new employees to learn.
    One of the best things is the customer service. It's top notch. They always solve the problem, even if they have to go research and get back to me the next day (and they actually DO get back to me). They also make it easy to contact them with a button on the bottom right of the screen. Other softwares I have to scour the internet trying to find out how to contact customer service.

    Desvantagens

    Would like to see more integrations and there are little things I would change here and there, but I know that's hard to do since the software covers so many different industries. A better way to pull reports would be especially good.

    Tommy S.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    A Service Company Must-Have

    Avaliado em 16/04/2021

    From beginning to end, set up and integration, a great experience.

    From beginning to end, set up and integration, a great experience.

    Vantagens

    Easy of use in the mobile phase of the program, and the software's ability to send automatic reminders, postcards, etc to the customer.

    Desvantagens

    Hard to think of one, but pictures of items in the inventory would be nice.

    Paul D.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

    Marginally useful for scheduling

    Avaliado em 05/09/2019

    Extremely disappointing. Huge mistake for us.

    Extremely disappointing. Huge mistake for us.

    Vantagens

    HCP is marginally useful for scheduling.

    Desvantagens

    1) No way to document when a client accepts your proposal, which means No CONTRACT. Even if your customer accepts your estimate, you have no documentation of such. This, of course, means that you do not have a contract with the customer, and you have no hope of being paid for the work you did. Kind of a huge problem.
    2) Inability to control alerts and messages to customers. It's either ON or OFF -Customers receive annoying alerts every single day you're on the job -at least a half-hour before you begin work...so like 6:30 every morning...Or, no alerts at all. That's your only choice
    3) Every interaction with Customer Support ends with "No you're not able to do that, but we'll forward this to our engineering team." Every single interaction. All of them end like this. Nothing is ever resolved -at least in our experience.
    4) The product development team keeps churning out more and more features to charge for -when the infrastructure of what they've already built is woefully lacking in usability.
    5) When a job takes more than one day to complete, there's an option to add what they call a Segment. You can add as many segments as you like for multiple-day jobs, but each successive segment is blank. So if you want your crews to know what their scope of work is -or if you want them to have access to the attachments you added -you have to re-attach and resubmit your scope of work for every single segment you add.
    6) I could go on and on -but I think my time would be better spent

    Resposta do Housecall Pro

    We would love it if you would reach out to the chat team and ask for a call to go over the features. It looks like we just need to go over them in better detail so you can get the most from them. We'd be happy to help you better utilize our software!

    Every time a customer approves or declines an estimate it shows up on the estimate details page.

    Customers can only receive 5 types of automated notifications:
    1. When a job or estimate is scheduled.
    2. When you press the "on my way" button
    3. When you press the "finish" button
    4. When payment is made (they receive a receipt via email)
    5. Any re-marketing emails or postcards that you (manually) set up

    You control the daily "on my way" and "finish" messages (you do not have to press them).

    When you create a new segment try "Copy to new segment" and all attachments will carry over.

    Lastly, our chat team forwards feature requests to development so they can be considered for work. It's the best path to being worked on.

    Anthony S.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Housecall Pro Pros & Cons

    Avaliado em 23/01/2021

    I am very happy with it. I came from Wintac. I was with Wintac for about 25 years and made the...

    I am very happy with it. I came from Wintac. I was with Wintac for about 25 years and made the switch to Housecall Pro and it has helped me with things Wintac was not capable of helping me with, like my online presence, getting more reviews, tracking how long employees take at jobs, etc.

    Vantagens

    Very easy to use, the user interface is clear, has mobile app, has desktop app, the company listens to its users and make updates to the software pretty quick. Has open API to a lot of 3rd party software and is open to having more. work orders are great

    Desvantagens

    Still building new features that are very important to have but not there yet, some important features are there but seems like not a lot of time was put into those features where more time might have been put in other less important features. Reporting does not dig deep enough. service agreements need work

    Justin J.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Great Software

    Avaliado em 17/02/2021

    Vantagens

    The user friendly interface, when it comes to using an all in one program for running a business, this is one of the best, it’s easy to use, very tech friendly for the guys in the field and customer service is great anytime I have any questions, I just send an email and get a response back very quickly. Would highly recommend to other companies.

    Desvantagens

    Our company uses it on IPads in the field and also on computers at the office, and what I felt could be improved upon is allowing certain features to be used on the app as well as the site version on desktop. Certain features and functions you can only do from the desktop.

    Exibindo 5 avaliações de 2.522 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Housecall Pro

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Housecall Pro.

    O Housecall Pro oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: US$ 49,00/mês
    • Modelo de preços: Gratuito, Assinatura
    • Teste Grátis: Disponível

    Não temos informações sobre os recursos do Housecall Pro.

    Os clientes habituais do Housecall Pro são:

    Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

    O Housecall Pro está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O Housecall Pro é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O Housecall Pro se integra com os seguintes aplicativos:

    Facebook, Google Calendar, Mailchimp, Mixpanel, Quickbooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio Voice, Zapier

    O Housecall Pro oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

    Categorias relacionadas

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