Atera
Sobre o Atera
O Atera foi projetado especificamente para fornecedores de serviços gerenciados (MSP na sigla em inglês) e empresas de suporte de TI, independentemente do tamanho. É a única plataforma tudo-em-um que combina monitoramento e gerenciamento remotos (RMM na sigla em inglês), automação de serviços profissionais (PSA na sigla em inglês), acesso remoto baseado na nuvem e serviços na nuvem integrados em uma plataforma simples de usar.
O Atera é uma plataforma SaaS (software como serviço) moderna, criada na nuvem e projetada para integração rápida com uma experiência do usuário simples e intuitiva.
Há um modelo de preços exclusivo, transparente e simples, com base em técnico, sem taxas ocultas, que inclui estações de trabalho e servidores monitorados ilimitados.
A plataforma oferece:
• Poderosos recursos proativos de gestão da TI
• Gestão do relacionamento com o cliente (CRM na sigla em inglês) e central de serviços integrados
• Portfólio integrado de serviços na nuvem terceirizados
• Poderosos recursos analíticos
• Um modelo software como serviço (SaaS na sigla em inglês) puro e exclusivo, com integração simples de autoatendimento
• Uma experiência do usuário simples e fácil de aprender
• Modelo de preços acessível e transparente
• Recursos móveis
Preços a partir de:
US$ 79,00/mês
- Teste Grátis
- Assinatura
Dispositivos
Porte da empresa
Mercados
Idiomas
Preços a partir de:
US$ 79,00/mês
- Teste Grátis
- Assinatura
Imagens

Recursos
Total de recursos do Atera: 33
- API
- Acesso remoto
- Acompanhamento de atividades
- Antivírus
- Análise empresarial
- Atualizações em tempo real
- Backup automático
- Contas de clientes
- Controle do acesso
- Controle remoto
- Faturação automática
- Gerenciamento de correções
- Gerenciamento de tickets de suporte
- Gestão da base de conhecimento
- Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
- Gestão de avaliações
- Gestão de escalonamento
- Gestão de estoques
- Imagem de marca personalizável
- Integração de terceiros
- Monitoramento
- Monitoramento de tempo de funcionamento
- Monitoramento do servidor
- Monitoramento em tempo real
- Monitoramento remoto
- Notificações em tempo real
- Permissões por função
- Rastreamento de horas faturáveis
- Registros de eventos
- Relatórios de desempenho
- Relatórios de resumos
- Relatórios e estatística
- Transferência de arquivos
Alternativas
ActiveBatch
Freshservice
Remote Desktop Manager
Caspio
Avaliações
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Escreva uma avaliação!- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great RMM product
Avaliado em 10/09/2020
always friendly and supportive.
always friendly and supportive.
Vantagens
ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and
Desvantagens
There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)
Resposta do Atera
Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!
- Setor: Serviços de informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Does almost everything we need.
Avaliado em 28/12/2020
Over all I'm really happy with Atera it meets many of our needs and does almost all that we need it...
Over all I'm really happy with Atera it meets many of our needs and does almost all that we need it too. Also their support has been top notch.
Vantagens
Atera offers us a solid foundation for running our MSP business. Atera makes it simple to support our customers with a interface that is easy to manage and use.
Desvantagens
The business management side could use some work so that we could more easily manage all of our customers products and cost in a single location.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great value. The features and functions continue to grow and get better all the time.
Avaliado em 29/01/2021
Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if...
Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if I just have a quick question. Very clean interface. I don't like cluttered screens and this one has just enough info to not be overwhelming.
Vantagens
Deployment is very using using Group Policy and provided MSI. You can create a custom MSI for each client. Alerts are immediate. Remote access is extremely fast and reliable. Customized branding looks great!. Create your own Power Shell scripts and schedule or launch when needed. Saves a tonne of time. Monitor SNMP devices and Network devices. Glad I no longer have to host this my self. It's nice to have this service in the cloud.
Desvantagens
Reports need improving. Very limited. I'd like the ability to cherry pick what I want in the report. Example: Computer Name, CPU, RAM, HDD or SSD, OS ver, Date Last Seen. Although I can export a report that contains this info, it also contains all other info that needs to be trimmed down in Excel. Reporting should be a quick process.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 0.0 /10
Quality has gone downhill
Avaliado em 17/03/2019
We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the...
We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!
Vantagens
The price point for this product is excellent, if it worked properly.
Desvantagens
Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.
Resposta do Atera
Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.
- Setor: Manutenção predial
- Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept
Avaliado em 17/12/2020
It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.
It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.
Vantagens
The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.
Desvantagens
Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.
Resposta do Atera
Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!
Perguntas frequentes sobre o Atera
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Atera.P: Que tipo de planos o Atera oferece?
O Atera oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: US$ 79,00/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Teste Grátis: Disponível
P: Quais são os principais recursos do Atera?
Não temos informações sobre os recursos do Atera.
P: Quem costuma usar o Atera?
Os clientes habituais do Atera são:
Pequenas empresas, Grandes empresas, Autônomos, Empresas de médio porte
P: Em que idioma o Atera está?
O Atera está nos seguintes idiomas:
Inglês
P: O Atera é compatível com disponíveis móveis?
O Atera é compatível com os seguintes dispositivos:
Android, iPhone, iPad
P: O Atera se integra com quais outros aplicativos?
O Atera se integra com os seguintes aplicativos:
GoToAssist, IT Glue, ITBoost, QuickBooks Online, Splashtop Business Access, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Warranty Master, Xero, Zapier
P: Que nível de suporte o Atera oferece?
O Atera oferece as seguintes opções de suporte:
FAQs, Base de conhecimento, Suporte online, Tutoriais em vídeo, Suporte por telefone, Fórum
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- Software para Consultoria
- Software de Serviços Profissionais
- Software de Tickets de Atendimento ao Cliente
- Software de Automatização de Serviços Profissionais
- Programas de Assistência Remota
- Software para IT, Servidor e Monitoramento de Rede
- Ferramentas de Gestão de TI
- Programas de Serviço de TI
- Software de Gestão de Patches Informáticos
- Ferramentas ITSM
- Software de Gestão de Ativos de TI
- Ferramentas de Monitoramento de Redes
- Software de Sistemas Administrativos
- Sistemas de Service Desk
- Software para Gestão e Monitoramento Remoto