Atera

Atera

Software MSP tudo-em-um para fornecedores de serviços gerenciados (MSPs na sigla em inglês) e empresas de suporte de TI.

4,5/5 (134 avaliações)

Resumo do Atera

O que é o Atera?

O Atera foi projetado especificamente para fornecedores de serviços gerenciados (MSP na sigla em inglês) e empresas de suporte de TI, independentemente do tamanho. É a única plataforma tudo-em-um que combina monitoramento e gerenciamento remotos (RMM na sigla em inglês), automação de serviços profissionais (PSA na sigla em inglês), acesso remoto baseado na nuvem e serviços na nuvem integrados em uma plataforma simples de usar.

O Atera é uma plataforma SaaS (software como serviço) moderna, criada na nuvem e projetada para integração rápida com uma experiência do usuário simples e intuitiva.

Há um modelo de preços exclusivo, transparente e simples, com base em técnico, sem taxas ocultas, que inclui estações de trabalho e servidores monitorados ilimitados.

A plataforma oferece:
• Poderosos recursos proativos de gestão da TI
• Gestão do relacionamento com o cliente (CRM na sigla em inglês) e central de serviços integrados
• Portfólio integrado de serviços na nuvem terceirizados
• Poderosos recursos analíticos
• Um modelo software como serviço (SaaS na sigla em inglês) puro e exclusivo, com integração simples de autoatendimento
• Uma experiência do usuário simples e fácil de aprender
• Modelo de preços acessível e transparente
• Recursos móveis

Resumo do Atera

Preços

A partir de
US$ 79,00/mês

Opções de preços

Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço

Recursos do Atera

Dispositivos
Porte da empresa
P M G
Mercados
Ásia, Austrália, Brasil, Canadá, China e outros 5, Europa, Alemanha, Índia, Japão, América Latina
Idiomas
Inglês

Capturas de tela

Captura de tela do Atera: All-in-One MSP Tool
Captura de tela do Atera: All-in-One MSP Tool Captura de tela do Atera: Monitor Devices From Any Device Captura de tela do Atera: Get Alerts and Solve Issues On The Spot Captura de tela do Atera: $79 Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple. Captura de tela do Atera: Atera – Features

Atera - Avaliações

Atera - Avaliações

Classificação geral
4,5
/
5
Excelente
76

Muito bom
50

Regular
5

Ruim
3

Péssimo
0

Relação qualidade/preço
4,7
Recursos
4
Praticidade
4,6
Suporte ao cliente
4,5
94% dos usuários recomendam este app
Troy P.

Lightweight - Easy to Navigate - Decent integration

Easy management of hundreds of endpoints/customers.


Traduzir com Google
Rich L.

Highly recommend Atera

Customers are happy that I can quickly and easily remotely connect to their computers and resolve issues. Generating reports for customers is very valuable as it shows what my customers are getting for the price they pay for my services. Having customers simply send an email for support tickets has greatly reduced call volume and made things less stressful.


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James D.

Quality has gone downhill

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!


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Aziz K.

Atera Review

Atera allows us to have a Help Desk system, remote login capabilities, and inventory management all in one.


Traduzir com Google
Saad M.

Most options available for a small MSP

Overall we love ATERA, we use it daily to perform several tasks, monitor our client's entire networks and PC's we are then able to suggest improvements and stay on top of our client's needs.


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Troy P.
Porte da empresa: 13-50 funcionários
Traduzido para o Português

Lightweight - Easy to Navigate - Decent integration

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 17/07/2018
Fonte da avaliação: Capterra

Easy management of hundreds of endpoints/customers.

Vantagens

Splashtop is a very lightweight and easy to deploy streamer. The RMM client is also very lightweight and resource light compared to others. Email Ticketing and portal ticketing work very well. Reports and metrics are very comprehensive and easy to generate. The recent addition of a chat client was a great move, and adds a few steps of fucntionality. REST API (See Cons)

Desvantagens

Quickbooks integration is available but is finicky. No matter how much we work with them to get the few wrinkles ironed out, it never seems to improve (Class types not populating properly once imported to QB)

REST API is very powerful, until its not. There are a lot of options in the API, but there could definitely be more. They offer a community forum to request features, but any API requests seem to go unseen/unattenteded.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Rich L.
Setor: Serviços e tecnologia da informação
Porte da empresa: Profissional autônomo
Traduzido para o Português

Highly recommend Atera

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 17/12/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Customers are happy that I can quickly and easily remotely connect to their computers and resolve issues. Generating reports for customers is very valuable as it shows what my customers are getting for the price they pay for my services. Having customers simply send an email for support tickets has greatly reduced call volume and made things less stressful.

Vantagens

Atera is very much interested in what their customers think and request for suggestions or improvements. Atera is affordable because they charge per technician instead of per end point. The Atera interface is fast and not bogged down with so many features that it makes it confusing and time consuming. I really like that the main features of support tickets, Alerts, and Reports are easy to get to and analyze. The support ticket system is quick and easy to use as a technician and it's great that customers just have to send a simple email to create a support ticket. Atera Reports are great to create and send to customers to show what is happening behind the scenes. Remote connection to customers' computers is another feature that works very well. Connecting remotely to my customers' computers is quick and easy. No messing around with codes or having customers download and install extra special software.

Desvantagens

Not much to dislike about Atera. I would like to see the Alerts to be improved upon by making them not alert me every time a computer has a small spike in CPU and/or memory usage as well as temperatures. I would also like to see the Atera website more compatible with the new Microsoft Edge browser that is being released in January of 2020. Currently the support tickets' information details appear as narrow paragraphs. Currently there is no mobile app to get notifications of new support tickets and to access and edit current support tickets.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

James D.
Setor: Serviços e tecnologia da informação
Porte da empresa: 2-10 funcionários
Traduzido para o Português

Quality has gone downhill

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 17/03/2019
Fonte da avaliação: Capterra

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Vantagens

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Desvantagens

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 0.0/10

Aziz K.
Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
Porte da empresa: 13-50 funcionários
Traduzido para o Português

Atera Review

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 22/08/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Atera allows us to have a Help Desk system, remote login capabilities, and inventory management all in one.

Vantagens

The amount of features for the price is hard to compete with.

Desvantagens

The user interface isn't as simple and elegant as other more expensive alternatives. Searching for devices based on serial number still hasn't been implemented.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 8.0/10

Saad M.
Setor: Segurança de rede e informática
Porte da empresa: 2-10 funcionários
Traduzido para o Português

Most options available for a small MSP

Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
Avaliado em 23/12/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Overall we love ATERA, we use it daily to perform several tasks, monitor our client's entire networks and PC's we are then able to suggest improvements and stay on top of our client's needs.

Vantagens

Atera's Pricing model that includes most services and unlimited nodes for one price. The support is also excellent

Desvantagens

Nothing to Dislike but Lack of Linux agent is killing us.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Recomendação do usuário
8,8/10
Baseado em 134 usuários
Compare as alternativas por recomendação dos usuários
Compare com alternativas

Preço do Atera

Preço do Atera

A partir de
US$ 79,00/mês
Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço
Relação qualidade/preço
4,7/5
Baseado em 134 usuários
Compare as alternativas por relação qualidade/preço
Compare com alternativas

Recursos do Atera

Recursos do Atera

API
Acompanhamento de atividades
Alertas/transferência
Auditoria
Controle do acesso
Dados em tempo real
Ferramentas de colaboração
Gestão de conformidade
Gestão de permissões
Gestão do fluxo de trabalho
Importação/exportação de dados
Integração de terceiros
Interface para arrastar e soltar
Monitoramento
Monitoramento em tempo real
Notificações automáticas
Painel de atividades
Permissões por função
Relatórios e estatística
Visualização de dados
Recursos
4/5
Baseado em 134 usuários
Compare as alternativas por avaliações dos recursos
Compare com alternativas

Categorias

Vídeos e Tutoriais

Vídeos e Tutoriais

Perguntas frequentes sobre o Atera

Perguntas frequentes sobre o Atera

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Atera.

P: Que tipo de planos o Atera oferece?

O Atera oferece os seguintes planos de pagamento:

A partir de: US$ 79,00/mês

Modelo de preços: Assinatura

Teste Grátis: Disponível

P: Quais são os principais recursos do Atera?

Não temos informações sobre os recursos do Atera.

P: Quem costuma usar o Atera?

Os clientes habituais do Atera são:

Autônomos, Grandes empresas, Empresas de médio porte, Pequenas empresas

P: Em que idioma o Atera está?

O Atera está nos seguintes idiomas:

Inglês

P: Que tipo de planos o Atera oferece?

O Atera tem os seguintes planos de preços:

Assinatura

P: O Atera é compatível com disponíveis móveis?

O Atera é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P: O Atera se integra com quais outros aplicativos?

O Atera se integra com os seguintes aplicativos:

IT Glue, ITBoost, QuickBooks Online, RescueAssist, Splashtop Business Access, Splashtop Remote Support, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Xero, Zapier

P: Que nível de suporte o Atera oferece?

O Atera oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs, Base de conhecimento, Suporte online, Tutoriais em vídeo, Suporte por telefone, Fórum