
Atera
Sobre o Atera
O Atera foi projetado especificamente para fornecedores de serviços gerenciados (MSP na sigla em inglês) e empresas de suporte de TI, independentemente do tamanho. É a única plataforma tudo-em-um que combina monitoramento e gerenciamento remotos (RMM na sigla em inglês), automação de serviços profissionais (PSA na sigla em inglês), acesso remoto baseado na nuvem e serviços na nuvem integrados em uma plataforma simples de usar.
O Atera é uma plataforma SaaS (software como serviço) moderna, criada na nuvem e projetada para integração rápida com uma experiência do usuário simples e intuitiva.
Há um modelo de preços exclusivo, transparente e simples, com base em técnico, sem taxas ocultas, que inclui estações de trabalho e servidores monitorados ilimitados.
A plataforma oferece:
• Poderosos recursos proativos de gestão da TI
• Gestão do relacionamento com o cliente (CRM na sigla em inglês) e central de serviços integrados
• Portfólio integrado de serviços na nuvem terceirizados
• Poderosos recursos analíticos
• Um modelo software como serviço (SaaS na sigla em inglês) puro e exclusivo, com integração simples de autoatendimento
• Uma experiência do usuário simples e fácil de aprender
• Modelo de preços acessível e transparente
• Recursos móveis
Imagens




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Atera
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
Zoho CRM

N-central

ManageEngine ServiceDesk Plus

Auvik

Avaliações
Já tem o Atera?
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- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Lightweight - Easy to Navigate - Decent integration
Avaliado em 17/07/2018
Easy management of hundreds of endpoints/customers.
Easy management of hundreds of endpoints/customers.
Vantagens
Splashtop is a very lightweight and easy to deploy streamer. The RMM client is also very lightweight and resource light compared to others. Email Ticketing and portal ticketing work very well. Reports and metrics are very comprehensive and easy to generate. The recent addition of a chat client was a great move, and adds a few steps of fucntionality. REST API (See Cons)
Desvantagens
Quickbooks integration is available but is finicky. No matter how much we work with them to get the few wrinkles ironed out, it never seems to improve (Class types not populating properly once imported to QB)
REST API is very powerful, until its not. There are a lot of options in the API, but there could definitely be more. They offer a community forum to request features, but any API requests seem to go unseen/unattenteded.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Recommend to any IT admin or service company
Avaliado em 27/10/2020
Fantastic!
Fantastic!
Vantagens
Easy to keep track of all customers and their equipment. The alerts is a major plus and the ability to break down certain customers to folders for locations is great. The integration with Splashtop and Teamviewer is a big deal also. Pushing scripts remotely, installing software remotely and the automation of patch management is incredible and invaluable to my job. My favorite thing though has to be the dedication the Atera team shows this product as it is being constantly improved and added to which my previous product did not.
Desvantagens
Honestly I have not dug into every part of the software because I just have no need to use every single feature. The worst thing I would say is probably the file size limitation when moving files via Manage > File Transfer
Alternativas consideradas
NinjaOneRazões para escolher o Atera
Comodo One was a "free forever" until it wasn't. The product was not worth spending money on because of the horrible interface and lack of improvements and features.Razões para mudar para o Atera
Cost was much lower, the fact you can add as many machines as you want and it doesn't drive the cost up. The fact it's a per technician license instead of per machine, you know the cost up front and it only increases if you add additional things such as backups/work from home etc.Resposta do Atera
Thank you for the review Jake, and for the nice words! Our team is constantly working on the product, and seeing our customers and partners notice our work, and make good use of our features is what is driving us forward. If you are interested in finding out more about Atera, feel free to use our fresh Atera Academy module, which will showcase features and ways of optimizing your workflow in fun and interactive ways, including quizzes!
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 5.0 /10
Atera is for small environments
Avaliado em 19/03/2023
Nice GUI and that's it.
Nice GUI and that's it.
Vantagens
As soon you have more than a thousand devices it's time to switch away
Desvantagens
Patch management is not working properly
- Setor: Segurança de rede e informática
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Best licensing model for an MSP platform
Avaliado em 26/02/2023
Vantagens
Atera address all the needs of an MSP, offering a smart licensing model based on technicians insetd of agents.
Desvantagens
Atera lacks of some feature, if compared with other MSP Platform, but developers are investing to improve it on a regular basis
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
The best software for an SMB MSP
Avaliado em 09/07/2020
Overall this is an outstanding product. It has radical pricing, and integrates so easily with the...
Overall this is an outstanding product. It has radical pricing, and integrates so easily with the rest of my business. With it's lightweight tools, I can run everything from a tablet even. New features are being brought out all the time, that I can choose to incorporate or not, and with the branding options, my customers see MY logo and my menu items. There is no better product on the market.
Vantagens
I run a small MSP focused on providing IT services to small (<50 employees) businesses. I have tried many software packages over the 15 years I have been in business, and all of them suffered from the same weakness. Ease of use/learning curve. They may have had some great features, but I would never get to use them because they were lost in a sea of confusion. The interface for Atera is clean, simple, and effective. You can do everything you need to without having to dig for it. If I have to search for a feature, I am not going to remember that it is even there to use, and with Atera, it is all laid out so well that it is intuitive. You open your account, setup your clients, and away you go. Nothing else even comes close to comparing
Desvantagens
The only part that is clumsy in my opinion is the patching. Rather than approving patches, you exclude patches. Back when most of my users had windows 7 this was more of an issue, as I tended towards rolling out ones I knew had no issues, rather than selectively declining. The list of patches you are excluding becomes tediously long and difficult to manage, but with Windows 10, you can only put off patches so long before they are just going to be forced, so in reality patching, where it used to be a major part of our service, is now more of an afterthought.
Razões para escolher o Atera
Initially the pricing was what lured me in. I wasn't finding I was using the full features of Naverisk, because if I didn't use them all the time, I either forgot about them, or forgot how to use them easily. Having a fixed cost no matter how many clients I use it on was game changing for me.Software anterior
NaveriskRazões para mudar para o Atera
Ease of use, pricing model.Perguntas frequentes sobre o Atera
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Atera.P: Que tipo de planos o Atera oferece?
O Atera oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: 99,00 US$/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Atera?
Os clientes habituais do Atera são:
Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500
P: Em que idioma o Atera está?
O Atera está nos seguintes idiomas:
alemão, francês, inglês
P: O Atera é compatível com dispositivos móveis?
O Atera é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Atera se integra com quais outros aplicativos?
O Atera se integra com os seguintes aplicativos:
Acronis Cyber Backup, AnyDesk, Bitdefender GravityZone, Chocolatey, GoToAssist, IT Glue, Ninite Pro, Quickbooks Online, ScalePad, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Webroot DNS Protection, Xero, Zapier
P: Que nível de suporte o Atera oferece?
O Atera oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para Atera.
- Software MSP
- Software para Consultoria
- Software de Serviços Profissionais
- Sistemas de Help Desk
- Software de Automatização de Serviços Profissionais
- Programas de Assistência Remota
- Software para IT, Servidor e Monitoramento de Rede
- Ferramentas de TI
- Programas de Serviço de TI
- Software de Gestão de Patches Informáticos
- Software ITSM
- Software de Gestão de Ativos de TI
- Ferramentas de Monitoramento de Redes
- Software de Gestão de Servidores
- Sistemas de Service Desk
- Software para Gestão e Monitoramento Remoto