Sobre o Helpshift

Helpshift is an in-app customer engagement and web-based customer support platform that enables mobile apps to improve customer experience, drive higher ratings, reduce churn and increase retention. By reducing the number of incoming support requests with an in-app knowledge base and leveraging in-depth user and device data to proactively engage mobile customers with targeted push notifications & in-app surveys, Helpshift’s customer care suite has proven to improve agent resolution times and increase user satisfaction with their in-app experience.

Helpshift understands the importance of meeting customers in their preferred context and continues to makes it easier for businesses, large and small, to care for their customers through in-app FAQ's, in-app Chat, and relevant device data, to provide customer care throughout the mobile user's experience.

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5 principais alternativas ao Helpshift

Principais benefícios do Helpshift

  • Helpshift enables app users to send messages to teams running the app, without interrupting their own user experience.

  • Messages from users flow into the Helpshift dashboard in real-time, where teams can manage, prioritize and then respond to conversations quickly.

  • Helpshift sends push and in-app notifications to bring users back into the app, increasing app engagement.

  • With FAQs native and locally cached inside the app, users can access the FAQ even when they're offline. Users can self-serve and instantly find answers to their problems.

  • FAQs can be localised in multiples languages. Helpshift's mobile SDK can automatically detect the users language settings to deliver FAQs in the relevant language.

  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Austrália, Brasil, Canadá, China, Alemanha e outros 5, Reino Unido, Índia, Japão, México, Estados Unidos

    Idiomas

    alemão, chinês, coreano, dinamarquês, espanhol e outros 21, finlandês, francês, hebraico, holandês, húngaro, indonésio, inglês, irlandês, italiano, japonês, norueguês, polonês, português, russo, sueco, tailandês, tcheco, turco, ucraniano, zh-hant, árabe

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    5 principais alternativas ao Helpshift

    Imagens

    Helpshift Software - 1
    Helpshift Software - 2
    Helpshift Software - 3
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    Helpshift Software - 6
    Helpshift Software - 7
    Helpshift Software - 8
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    Helpshift - Vídeo
    Helpshift Software - 1 Helpshift Software - 2 Helpshift Software - 3 Helpshift Software - 4 Helpshift Software - 5 Helpshift Software - 6 Helpshift Software - 7 Helpshift Software - 8

    Recursos

    Total de recursos do Helpshift: 87

    • @menções
    • API
    • Acesso offline
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Alertas/notificações
    • Alertas/transferência
    • Análise de dados do atendimento ao cliente
    • Análise de dados visual
    • Análise de sentimentos
    • Armazenamento de documentos
    • Assistente virtual
    • Atualização em tempo real
    • Ações ativadas por eventos
    • Banco de dados do cliente
    • Bate-papo ao vivo
    • Bate-papo com o consumidor em tempo real
    • Bate-papo em tempo real
    • Bate-papo proativo
    • Bate-papo/Mensagens instantâneas
    • CRM
    • Campos personalizáveis
    • Chatbot
    • Compartilhamento de arquivos
    • Compartilhamento de tela
    • Comunicação multicanal
    • Configuração do fluxo de trabalho
    • Controle e acesso remoto
    • Controles/permissões de acesso
    • Dados em tempo real
    • Ferramentas de colaboração
    • Formulário offline
    • Formulários personalizáveis
    • Gerenciamento de comentários
    • Gerenciamento de e-mails
    • Gerenciamento de multicanal
    • Gerenciamento de tickets de suporte
    • Gestão da base de conhecimento
    • Gestão de caixa de entrada
    • Gestão de call centers
    • Gestão de campanhas
    • Gestão de experiência do cliente
    • Gestão de filas
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de help desk
    • Gestão de tíquetes
    • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gravação de chamadas
    • Histórico de transcrições/chat
    • Histórico do cliente
    • Imagem de marca personalizável
    • Importação/exportação de dados
    • Indicadores de desempenho
    • Integração de redes sociais
    • Integrações de terceiros
    • Logon único
    • Macros e modelos de respostas
    • Marcação
    • Modelos de e-mails
    • Modelos personalizáveis
    • Múltiplas contas de usuário
    • Notificações em tempo real
    • Painel de atividades
    • Pesquisa de texto completo
    • Pesquisa e filtro
    • Portal de autoatendimento
    • Portal do cliente
    • Priorização
    • Questionários e feedback
    • Rastreamento de interações
    • Rastreamento de visitantes do site
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios personalizáveis
    • Respondedores automáticos
    • Respostas predeterminadas
    • Roteamento automático
    • Roteamento de chamadas
    • Segmentação de clientes
    • Segmentação geográfica
    • Segurança de SSL
    • Supervisão de rede
    • Transferências/encaminhamento
    • Visualização de dados
    • Vários idiomas
    • Widgets

    Alternativas

    Zoho Desk

    4,5
    #1 alternativa ao Helpshift
    O Zoho Desk é uma plataforma de suporte técnico baseada na nuvem, desenvolvida para ajudar empresas de todos os...

    DeskPRO

    4,6
    #2 alternativa ao Helpshift
    Deskpro is multi-channel helpdesk software that can be Cloud or self-hosted. The helpdesk app includes using filters,...

    Zendesk

    4,4
    #3 alternativa ao Helpshift
    Zendesk's fully customizable help desk solution scales with your business and enables organizations to solve tickets...

    LiveAgent

    4,7
    #4 alternativa ao Helpshift
    O LiveAgent é uma solução de helpdesk baseada na Internet, que permite o gerenciamento de tíquetes de suporte em vários...

    Avaliações

    Classificação geral

    3,9 /5
    (27)
    Relação qualidade/preço
    3,8/5
    Recursos
    3,7/5
    Praticidade
    4,1/5
    Suporte ao cliente
    4,1/5

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    Exibindo 5 avaliações de 27
    Fabiana H.
    Classificação geral
    • Setor: Terceirização/Deslocalização
    • Porte da empresa: 201-500 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

    Effective Ticketing Software for Chats

    Avaliado em 20/02/2020

    We changed from Zendesk to Helpshift and must admit that it would've been the experience to stay...

    We changed from Zendesk to Helpshift and must admit that it would've been the experience to stay given the features and functionalities were very similar at the exception of the really goo chat features that HelpShift includes.

    Vantagens

    The macros and shortcuts surely improve an agent's productivity. Creating several different views and queues that users have access improves the tier distribution. Their In App messaging is a life saver and extremely polished.

    Desvantagens

    Microsoft PowerBI as their reporting system was very hard to work with. If you're not on the enterprise plan with the customer support fee, there's no way you're going to find any help or online resources that are helpful to answer your question.

    Alternativas consideradas

    Kustomer

    Razões para escolher o Helpshift

    We were looking for a better tool for In App Messaging.

    Software anterior

    Zendesk
    Richard K.
    Classificação geral
    • Setor: Jogos de computador
    • Porte da empresa: 201-500 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

    Customer facing first

    Avaliado em 27/03/2017

    HelpShift has been a paradigm shift in terms of quality and up to date support for our users....

    HelpShift has been a paradigm shift in terms of quality and up to date support for our users. Easily updatable FAQs and in-game support has been really well received by our players. Engagement is high and the easily searchable FAQs have been extremely helpful for self service support.

    Vantagens

    Helpshift is a great user experience, and integrates easily with our products.
    The easily updatable FAQs have been a massive win for me over other competing products.

    Desvantagens

    The analytics are thin and not quite usable.
    Management of user roles is extremely limited and messy (not able to add admins to groups).
    Views are a nightmare to manage as an admin and its far to easy to break them.

    Nikhilesh C.
    Classificação geral
    • Setor: Serviços e tecnologia da informação
    • Porte da empresa: 201-500 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Review as a Team leader

    Avaliado em 20/08/2021

    Efficient

    Efficient

    Vantagens

    Ease of use
    Can create different types of views as per the requirement
    Reports and analysis

    Desvantagens

    Can't export to tickets in excel
    Slow while assigning tickets in bulk

    Alternativas consideradas

    Salesforce Service Cloud

    Razões para mudar para o Helpshift

    In game support
    Marcio hoerlle L.
    Classificação geral
    • Setor: Internet
    • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

    Good platfom to reply Mobile app support tickets, but it lacks features.

    Avaliado em 16/10/2018

    It does the basic job of getting a ticket and responding, splitting incoming tickets into queues,...

    It does the basic job of getting a ticket and responding, splitting incoming tickets into queues, even classifying it with tags, but don't expect a fully developed solution like Zendesk. Helpshift is just no there yet.

    Vantagens

    The feature so far is the cod you can inject in your app to query the remote mobile device hardware and software spec that helps a lot when troubleshooting tickets received.

    Desvantagens

    it totally lacks a module do some BI number crunching providing basic information like, how much time an agent spent on a ticket ? What's the agent RPH ? there are no statistics at all to help managers to improve the service quality.

    Peeyush R.
    Classificação geral
    • Setor: Serviços e tecnologia da informação
    • Porte da empresa: 51-200 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    Advanced Chat Portal to use

    Avaliado em 01/04/2017

    Easy accessibility, Advanced Chat Portal, Easy Chat Transfers, Agent Tag Routing, Knowledge...

    Easy accessibility, Advanced Chat Portal, Easy Chat Transfers, Agent Tag Routing, Knowledge Database Integration. Multiple Widgets.

    Vantagens

    No Ugly Pop-Up, Persistent Chat, Chat transcripts, More competent service, Instant feedback,

    Desvantagens

    Not great on mobile platforms, he user interface and some of the user experience design can have some, let's say, interesting glitches. However, none of these problems affect security.

    Exibindo 5 avaliações de 27 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Helpshift

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Helpshift.

    O Helpshift oferece os seguintes planos de pagamento:

    • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
    • Teste Grátis: Disponível

    Os clientes habituais do Helpshift são:

    Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

    O Helpshift está nos seguintes idiomas:

    alemão, chinês, coreano, dinamarquês, espanhol, finlandês, francês, hebraico, holandês, húngaro, indonésio, inglês, irlandês, italiano, japonês, norueguês, polonês, português, russo, sueco, tailandês, tcheco, turco, ucraniano, zh-hant, árabe

    O Helpshift é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O Helpshift se integra com os seguintes aplicativos:

    Campaign Monitor, Constant Contact, Dropbox Business, Facebook, Gmail, Google Analytics, Google Calendar, Mailchimp, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Twitter, Zendesk

    O Helpshift oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

    Categorias relacionadas

    Veja todas as categorias de software encontradas para Helpshift.