Sobre o BigTime

BigTime is the access-anywhere operating system behind the greatest professional services teams on the planet. See how we help your project-driven firm track and bill its most important asset: time. BigTime can help you take the guesswork out of utilization, capacity planning, and revenue projections. Users can manage project teams, work in process (WIP), as well as measure profitability per project, and even per staff. BigTime helps users get paid faster with the least amount of friction. Organizations can streamline the workflow with the Quickbooks integration developed by the BigTime development team, selected by Intuit as their OEM developers.

Users can track and report on their team's time and expenses online using BigTime's iPhone or Android apps when they're on the go. BigTime's web app is accessible from a web browser and responds to any device size. Improve business cash flow with BigTime by tracking WIP, and effectively bill throughout the project to keep the cash flow coming in. Tracking and reporting accurately in BigTime allows users to give customers peace of mind that their investment is worthwhile, eliminating any objections to payment.

Users can manage contractors, and invite them to join the project team as needed, and track their time per project. BigTime's expert consultants will walk users through how BigTime can be used in their business to truly optimize business workflow.

Preços a partir de:

10,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao BigTime

Principais benefícios do BigTime

  • Track Smarter - The highest-rated time/expense entry system in the marketplace, BigTime starts with an intuitive data entry system that lets your users get in, log time, and get out.
  • Bill faster - You’ll invoice faster and realize more revenue by leveraging BigTime’s central hub for tracking WIP, drafts, billing rates, cost rates, PDF formats, billing rules and more.
  • Craft better teams - Get a real-time look at resource allocations and avoid over/under scheduling your team -- keeping your bottom line healthy, and your consulting teams happy.
  • Standardize workflows - Streamline your internal processes from project creation, setting budgets, approving time and expenses, to sending custom client invoices.
  • Level-up your leadership - Dashboards, analytics, and standard reports help your entire leadership team focus on the same set of real-time numbers, eliminating the need for a web of offline spreadsheets or manual tools.
  • Leverage your ecosystem - BigTime was built from the ground up to leverage your entire cloud-based ecosystem - with deep out-of-the-box integrations into the tools your team is already using.
  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Canadá, Estados Unidos

    Idiomas

    inglês

    Preços a partir de:

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    5 principais alternativas ao BigTime

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    Recursos

    Total de recursos do BigTime: 181

    • API
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
    • Administração de impostos
    • Agendamento de projetos
    • Agendamento de recursos
    • Agendamento de tarefas
    • Alertas/notificações
    • Alocação e planejamento de recursos
    • Análise de dados em tempo real
    • Aplicativo móvel
    • Armazenamento de dados seguros
    • Arrastar e soltar
    • Atualização em tempo real
    • Automação dos processos comerciais
    • Backup automático
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • CRM
    • Campos personalizáveis
    • Cartão perfurado online
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança por horas
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Compartilhamento de arquivos
    • Configuração do fluxo de trabalho
    • Contabilidade
    • Contabilidade básica
    • Contabilidade de projetos
    • Controle de comparecimento
    • Controle de despesas
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de horas pelo cliente
    • Controle de horas pelo projeto
    • Controle de licenças médicas
    • Controle de marcos
    • Controle de tempo offline
    • Controle de tempo por celular
    • Controle do processo de aprovação
    • Controle do progresso de tarefas
    • Controle do tempo do projeto
    • Controles/permissões de acesso
    • Criar subtarefas
    • Criação de faturas
    • Cronômetro
    • Custos do trabalho
    • Cálculo de horas extras
    • Códigos/ícones com cores
    • Dados em tempo real
    • Edição/atualização de tarefas
    • Empresas de contabilidade CPA
    • Estimativa de custos
    • Estimativas
    • Etiquetagem de tarefas
    • Faturamento de contingências
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação automática
    • Faturação online
    • Ferramentas de colaboração
    • Fluxo de trabalho baseado em regras
    • Fluxo de trabalho configurável
    • Fluxo de trabalho de aprovações
    • Fluxo de trabalho do projeto
    • Geração de propostas
    • Gerenciamento de aplicativos
    • Gerenciamento de contatos
    • Gerenciamento de faturas
    • Gerenciamento de pedidos de compra
    • Gestão da folha de pagamento
    • Gestão de atribuições
    • Gestão de capacidades
    • Gestão de carteira
    • Gestão de clientes
    • Gestão de contratos e licenças
    • Gestão de custos
    • Gestão de custos de TI
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de integrações
    • Gestão de modelos
    • Gestão de orçamento
    • Gestão de pedido de mudanças
    • Gestão de prazos
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recibos
    • Gestão de recursos
    • Gestão de reembolsos
    • Gestão de requisitos
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de taxas de cobrança
    • Gestão do calendário
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão do pessoal
    • Gestão do quadro de horários
    • Gráfico de barras
    • Histórico de faturas
    • Horas faturáveis e não faturáveis
    • Imagem de marca personalizável
    • Importação/exportação de dados
    • Indicadores de desempenho
    • Integração da contabilidade
    • Integração de QuickBooks
    • Integrações de terceiros
    • Lembretes
    • Listas de materiais
    • Listas de tarefas
    • Logon único
    • Modelos
    • Modelos de documentos
    • Modelos de projetos
    • Modelos personalizáveis
    • Monitoramento
    • Monitoramento de tempo online
    • Monitoramento do progresso
    • Multidepartamento/Projeto
    • Múltiplos projetos
    • Notificações em tempo real
    • Orçamentos/Previsões
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos móveis
    • Pagamentos online
    • Painel de atividades
    • Painel personalizável
    • Para a área de AEC
    • Para contadores
    • Para empresas de CPA
    • Para governo
    • Permissões por função
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de pessoal
    • Planejamento de projetos
    • Planejamento de tarefas
    • Planificação/Programação de projetos
    • Portal de cobrança
    • Portal do cliente
    • Previsão
    • Priorização
    • Processamento de cartões de crédito
    • Processamento de faturas
    • Processamento de pagamentos
    • Projeções
    • Rastreamento de conformidade
    • Rastreamento de data de vencimento
    • Rastreamento de dependências
    • Rastreamento de edição
    • Rastreamento de habilidades
    • Rastreamento de itens faturáveis
    • Rastreamento de percentual de progressão
    • Rastreamento de trabalho
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Rastreamento do custo de produção
    • Rastreamento do projeto
    • Redação
    • Registro automático de tempo
    • Registro de auditoria
    • Relatório de custos de mão de obra
    • Relatórios de custos excedentes
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios de utilização
    • Relatórios do andamento
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios em tempo real
    • Relatórios personalizáveis
    • Relógio de ponto online
    • Seguimento de assalariados
    • Seguimento de relatórios/projetos
    • Seguimento de status
    • Seguimento do custo até a conclusão
    • Segurança de SSL
    • Solicitações de tempo livre
    • Tarefa de nível superior
    • Tarefas de importação
    • Tarefas recorrentes
    • Taxas de cobrança múltiplas
    • Visualização
    • Visualização de Gantt/linha do tempo
    • Visualização de dados
    • Várias localizações

    Alternativas

    BQE CORE Suite

    4,4
    #1 alternativa ao BigTime
    BQE CORE makes it easier and more profitable to run your business. It organizes information, automates repetitive tasks...

    NetSuite

    4,1
    #2 alternativa ao BigTime
    O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

    QuickBooks Time

    4,7
    #3 alternativa ao BigTime
    O TSheets é um serviço gerenciado de mão de obra e tempo online que permite que os usuários controlem o tempo no...

    monday.com

    4,6
    #4 alternativa ao BigTime
    O monday.com é a plataforma de trabalho mais fácil para gerenciar qualquer equipe e qualquer projeto: Sincronize,...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,6 /5
    (571)
    Relação qualidade/preço
    4,5/5
    Recursos
    4,4/5
    Praticidade
    4,5/5
    Suporte ao cliente
    4,7/5

    Já tem o BigTime?

    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

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    Exibindo 5 avaliações de 571
    Jessica D.
    Classificação geral
    • Setor: Software
    • Porte da empresa: 201-500 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    A fantastic tool for managing projects

    Avaliado em 05/06/2022

    The best approach to keep track of many projects' time and expenditures. Invoicing is also a breeze...

    The best approach to keep track of many projects' time and expenditures. Invoicing is also a breeze because to the platform's user-friendly interface. I can view all of my projects and team members in this platform, and we can all manage everything together. The Bigtime team's assistance is also a big plus in my book.

    Vantagens

    It's a piece of software that performs exactly what it's supposed to and does it well. The process of implementation was quite fair, and the accompanying customer service was excellent. Time tracking and the ability to divide it into other sections if necessary. For numerous projects, I've taken use of the platform's ability to develop custom reports, which have been useful.

    Desvantagens

    BigTime doesn't always communicate to itself, so you have to dig a little further to find the answer you're looking for. In addition, I've used BigTime's "help" option and spoken with a live person who was able to diagnose my difficulties immediately away.

    Lori B.
    Classificação geral
    • Setor: Construção
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

    Big Time

    Avaliado em 04/11/2019

    Time and Expense reporting for employees who work in different sites. Invoicing has simplified our...

    Time and Expense reporting for employees who work in different sites. Invoicing has simplified our billing system.

    Vantagens

    Ease of use for time reporting, expense tracking, invoicing and tracking jobsites. Mobile App.

    Desvantagens

    Mobile App is very limited and a lot of glitches.

    Alternativas consideradas

    Emburse SpringAhead

    Razões para mudar para o BigTime

    Spring Ahead was limited on tracking specific tasks. They did not offer invoicing or mobile app ability.

    Resposta do BigTime Software

    Lori,

    Thanks so much for posting a review for us here at BigTime - we really appreciate your time and your feedback. We're happy to hear that you're finding the software easy to use for the tracking of your time and expenses, as well as invoicing and making things easier on the go. If you're having difficulty with the mobile app, please reach out to our Support Team for assistance and let your Customer Success Rep know too and we'll see what we can do to help.

    Thanks again!
    The BigTime Customer Success Team

    Jenna G.
    Classificação geral
    • Setor: Contabilidade
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 2.0 /10

    Bigtime

    Avaliado em 01/08/2019

    Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a...

    Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

    Vantagens

    I like that you are able to create your own engagements per client.

    Desvantagens

    I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

    Alternativas consideradas

    QuickBooks Desktop Enterprise

    Razões para mudar para o BigTime

    They company told me it was an easy use.

    Resposta do BigTime Software

    Jenna,

    Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

    Knowledge Base Articles/Videos:
    http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
    http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
    http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

    Our Invoicing Webinar:
    https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
    Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

    Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

    Thanks again,
    The BigTime Customer Success Team

    Jonathan B.
    Classificação geral
    • Setor: Arquitetura e planejamento
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Really Great Software for my day to day!

    Avaliado em 11/05/2022

    Vantagens

    As a startup architectural business, keeping track of billable time on jobs is of utmost importance. I just finished the implementation phase and I am extremely pleased with BigTime and the implementation staff. When making my decision to go with BigTime, I researched various companies. I found BigTime’s fee structure to be welcoming of startup businesses. Once we began the process of implementation, I realized that BigTIme is very robust and that I currently only need a small portion of what the software can do. My contact at BigTime was easy to work with and he let me lead the process and drill down to only what I need and exactly what I need. During one video call my contact invited a BigTime programmer to listen to what I was trying to accomplish. That step made all the difference and I am extremely grateful for the custom reports that were set up for me. It’s a good feeling to know that the fee structure and software capabilities of BigTime are all in place for me to grow my business. Thank you [SENSITIVE CONTENT] and BigTime!

    Desvantagens

    Nothing to note yet. There might be something once I get farther in.

    Scott D.
    Classificação geral
    • Setor: Software
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Best thing my company ever did

    Avaliado em 16/09/2021

    Now that we have made the switch to BigTime, we have begun to realize how much time was wasted...

    Now that we have made the switch to BigTime, we have begun to realize how much time was wasted using spreadsheets, outdated time tracking software, a different project management tool for each project. We are saving time and endless headaches.

    Vantagens

    Prior to BigTime, my organization used a hodgepodge of systems to track time, track expenses, and invoice. Having all three of those in one spot has saved us 40+ man-hours a month. The customer service is also fantastic. Our implementation specialist, [SENSITIVE CONTENT ] is very easy to work with and really knows his stuff.

    Desvantagens

    Coming from a mess of different tools and consolidating into one simple, easy to use tool, it is really hard for me to say what can be improved at this point.

    Alternativas consideradas

    NetSuite

    Razões para mudar para o BigTime

    The cost was a large driving factor, but simplicity was really the reason.
    Exibindo 5 avaliações de 571 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o BigTime

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o BigTime.

    O BigTime oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: 10,00 US$/mês
    • Modelo de preços: Assinatura
    • Avaliação gratuita: Disponível

    Os clientes habituais do BigTime são:

    2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

    O BigTime está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O BigTime é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    O BigTime se integra com os seguintes aplicativos:

    Gmail, Google Calendar, Google Docs, HubSpot CRM, Intuit Data Protect, Jira, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage Business Cloud Accounting, Sage Intacct, Salesforce Platform, Salesforce Sales Cloud, Slack, Stax, Zapier

    O BigTime oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

    Categorias relacionadas

    Veja todas as categorias de software encontradas para BigTime.