Sobre o MRPeasy

MRPeasy is a cloud ERP/MRP software for small and midsize manufacturers and distributors.

It consists of five functional blocks:
- production planning;
- shop floor control and reporting;
- stock management;
- supply chain management;
- CRM.

By using MRPeasy manufacturing SMBs have access to the same sophisticated manufacturing resources planning functionality, what earlier was available for enterprises only.

Such functionality contains:
- serial numbers tracking;
- scrap reporting;
- parallel execution and overlap of manufacturing operations;
- dynamic rescheduling of manufacturing orders;
- shelf life and expiry date functionality;
- products with parameters;
- multi-stock and multi-production sites;
- kiosk mode for shop floor reporting;
- barcode generation.

Preços a partir de:

US$ 49,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Principais benefícios do MRPeasy

All needed functionality for small and midsize manufacturing and distributing company
Cloud-based, no initial investment needed;
Free support, backups, updates;
Full overview over orders, operations and stock;
Multi:
- user,
- currency,
- language,
- stock;
- production site.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Estônia, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

US$ 49,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

MRPeasy Software - 1
MRPeasy Software - 2
MRPeasy Software - 3
MRPeasy Software - 4
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MRPeasy - Vídeo
MRPeasy Software - 1 MRPeasy Software - 2 MRPeasy Software - 3 MRPeasy Software - 4

Recursos

Total de recursos do MRPeasy: 99

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas/notificações
  • Análise de custos
  • Análise de dados em tempo real
  • Arrastar e soltar
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Cobrança e faturamento
  • Compras e recebimento
  • Contabilidade
  • Contabilidade incorporada
  • Controle de estoque
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de qualidade
  • Controles/permissões de acesso
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Códigos SKU/UPC
  • Dados em tempo real
  • ERP
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Ferramentas de planejamento
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da produção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de RH
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de itens
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de recursos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão financeira
  • Identificação do produto
  • Importação/exportação de dados
  • Impressão de códigos de barras
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • MES (Sistema de execução de manufaturas)
  • Monitoramento da produção
  • Múltiplas moedas
  • Operações de negócios integradas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de capacidades
  • Planejamento de fabricação
  • Planejamento de requisitos de material
  • Planificação da produção
  • Previsão
  • Processamento de pedidos
  • Rastreabilidade
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de status
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Várias localizações

Alternativas

Katana

4,8
#1 alternativa ao MRPeasy
Software de estoque e manufatura moderno para pequenas empresas e negócios em expansão. Interface visual e planejamento...

EZOfficeInventory

4,6
#2 alternativa ao MRPeasy
Acompanhe e gerencie check-outs, locais e programações de manutenção de seus ativos com o software de gestão de ativos...

Microsoft Excel

4,8
#3 alternativa ao MRPeasy
Explore o Excel. Novas ferramentas de análise de dados ajudam a registrar e visualizar dados para melhor compreensão,...

shopVOX

4,6
#4 alternativa ao MRPeasy
shopVOX is a cloud-based custom manufacturing solution with features for sales lead management, quoting, business...

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(44)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,5/5
Suporte ao cliente
4,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 44
Ann R. Ann R.
Classificação geral
  • Setor: Fabricação de alimentos
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Forgot to Post new function - Adding document to a Manufacturing Order

Avaliado em 04/03/2019

This modification supports our move to one source always available anywhere we are.

This modification supports our move to one source always available anywhere we are.

Vantagens

We wanted this so we could upload our quality testing results to the MO and not have to maintain a separate manual file or data base. Everything in one place make audit and research SO much easier.

Desvantagens

This is such a great $$ performer, I can't really complain and the support is great.

Daniela R. Daniela R.
Classificação geral
  • Setor: Companhias aéreas/Aviação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Fantastic!

Avaliado em 16/09/2020

My experience with MRPeasy is fantastic! The transition has been seamless, my team really likes the...

My experience with MRPeasy is fantastic! The transition has been seamless, my team really likes the new upgrade.

Vantagens

Our Company had been using the same software for 17 years. This software is night and day compared to what we had. I have all the information I could need if I have any questions. I did not have that with our previous software. It's very user friendly and self explanatory, I can definitely figure out what I need with all the help they provide.

Desvantagens

The only thing I feel could be improved upon, is the quoting process. I don't like having to create an item to quote a product I might not receive. If it's possible to quote a job with out creating an item that would be amazing. Once I have the PO, then the system should prompt me to create the items.

Alternativas consideradas

Bronto Marketing Platform

Razões para escolher o MRPeasy

I did not have videos, tutorial, information I could look up. Every time I needed something I had to call a representative that has all of Texas to cater too. I would be weeks before he could get to me or I would just have to figure it out.

Razões para mudar para o MRPeasy

I felt it was the best option for our needs, after trying out all the systems and looking at multiple reviews, videos. I felt more comfortable with MRPeasy.

Resposta do MRPeasy

Thank you for the review.
For quoting without stock item use Invoice mode, not Customer order mode.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Editoras
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Ideal ERP for small to medium manufacturers

Avaliado em 24/10/2021

Vantagens

The UX is very neat and intuitive. The dashboard cames with colored squares each one named exactly according what it does like procurement or production planning.

Desvantagens

It lacks Customizable Templates, Commission Management and Automatic Billing.

Alternativas consideradas

EZOfficeInventory

Software anterior

ASCTrac WMS

Resposta do MRPeasy

Thank you for your positive review. We're very happy that you also found good use for MRPeasy in your industry.

In fact, the PDF editor does allow to customize templates. Please contact our support for more information.

Sue G. Sue G.
Classificação geral
  • Setor: Bens de consumo
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

MRPEasy software - almost great

Avaliado em 09/09/2016

I needed an affordable cloud based MRP that was easy to set up and use with a manufacturing focus. ...

I needed an affordable cloud based MRP that was easy to set up and use with a manufacturing focus. It was easy to set up, but onerous to update. The initial training and set up support was very helpful, but once I bought in and really needed assistance, my helpful support person was replaced with the anonymous support team that took 24 hours to answer any questions and the answer was almost always either a. no the software doesn't do that, b. thats a good idea, we may decide to do that later, or c. you can pay us to make that change to our software. For the price, it's ok, a lot of potential, but not great.

Vantagens

the ease of use, wide range of potential ability, accessibility, focus on manufacturing. there is the potential to customize the software for an extra fee.

Desvantagens

technical support is rather lacking. There's a lot of potential in the software capability but every aspect of use is limited. There's a lot of features that are "almost there", but to fix them costs extra. Entering inventory manually is a basic thing and should be simple, but because it creates automatic write offs, adjusting inventory manually can create annoying issues. When I reported this and asked support about it, I was told to stop manually entering inventory and to trust the system - not an easy thing to hear.

Resposta do MRPEasy

Thank you. Your "Advice for Buyers" is great.
We're happy to answer your questions. You won't always have the same staff member to work with because when you purchase the software and have questions regarding functionality and terms, a sales rep helps you. One you purchase the software, and have questions about the technology and customizations, our technical support team is there to help.

We make new releases of the software 2-3 times a quarter. We always encourage our customers to send us feature requests, and we analyze and consider each of them. We can customize the software, however, in some cases those customizations do require some cost.

We have a large support team available to answer questions. Since they work in shifts, and each work for all of our customers, you'll notice they don't personalize their responses. However, each customer's tech support request is answered within 24 hours to ensure that our team can collaborate on a solution that works best for the user.

Jeff M. Jeff M.
Classificação geral
  • Setor: Aviação e aeroespacial
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Intuitive, easy to use, responsive

Avaliado em 01/11/2021

Scheduling manufacturing orders (materials, people, and work cells), is very simple. Makes...

Scheduling manufacturing orders (materials, people, and work cells), is very simple. Makes ordering materials simple. Also, easy to update quotes from multiple vendors. Serial number and lot tracking are also great in this system.

Vantagens

Scheduling manufacturing orders is very simple. Shows you immediately if you can hit your need date based upon material availability (or expected arrival time). The support team is also incredibly responsive. Multiple questions to the support ticket have lead to new features.

Desvantagens

Reporting can be improved. All the data I require is in the system, but not always the easiest to access or generate a report about.

Resposta do MRPeasy

Thank you for the feedback!

Exibindo 5 avaliações de 44 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o MRPeasy

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o MRPeasy.

O MRPeasy oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 49,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Up to 30 day free trial. Starter plan: $49 per user/month Professional: $69 per user/month Enterprise: $99 per user/month Unlimited: $149 per user/month

Os clientes habituais do MRPeasy são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

O MRPeasy está nos seguintes idiomas:

inglês

O MRPeasy é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O MRPeasy se integra com os seguintes aplicativos:

BigCommerce, Dropbox Business, Google Drive, Magento Commerce, OneDrive, Pipedrive, Quickbooks Online, ShipStation, Shopify, WooCommerce, Xero, Zapier

O MRPeasy oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Bate-papo

Categorias relacionadas

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