Sobre o Quickbase

Quickbase provides a no-code operational agility platform that enables organizations to improve operations through real-time insights and automation across complex processes and disparate systems. Our goal is to help companies achieve operational agility: to be more responsive to customers, more engaging to employees, and as adaptable as possible to what’s next. Quickbase helps nearly 6,000 customers, including over 80 percent of the Fortune 50.

Preços a partir de:

US$ 600,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Principais benefícios do Quickbase

• Make smarter decisions faster by bringing agility and visibility to the unique operational workflows at the edge of your business

• Surface hidden operational insights by uniting data across existing systems and put it to work in solutions tailored for you

• Respond faster to change, find better ways of working and free scarce development resources by safely engaging more people in creating and improving digital solutions.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglês

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Imagens

Quickbase Software - 1
Quickbase Software - 2
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Recursos

Total de recursos do Quickbase: 233

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de tarefas
  • Alertas/notificações
  • Alocação e planejamento de recursos
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Atendimento do pedido
  • Automatização de formulários
  • Automação dos processos comerciais
  • Backup e recuperação
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de imóveis
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Check-in/Check-out
  • Cobrança e faturamento
  • Codificação e controle de documentos
  • Colaboração em equipe
  • Comercial
  • Compatível com diversas linguagens de programação
  • Compras e recebimento
  • Compromissos recorrentes
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Contratos de especialidades
  • Contratos governamentais
  • Controle de defeitos
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de marcos
  • Controle de qualidade dos fornecedores
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle dos processos comerciais
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Conversão de e-mails em tarefas
  • Criar subtarefas
  • Criação de ordem de serviço
  • Criação e design de formulários
  • Dados em tempo real
  • Desenvolvimento colaborativo
  • Desenvolvimento de aplicativos web
  • Desenvolvimento de aplicativos web/mobile
  • Desenvolvimento móvel
  • Desenvolvimento personalizado
  • ERP
  • Edifícios residenciais
  • Edição/atualização de tarefas
  • Estimativas
  • Etiquetagem de tarefas
  • Facility Asset Management
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho baseado em regras
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Formulários na Internet
  • Formulários personalizáveis
  • Geração de documentos
  • Geração de leads
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gerenciamento da implantação
  • Gerenciamento de aplicativos
  • Gerenciamento de armazenamento de dados
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão 3PL
  • Gestão da depreciação
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão das normas ISO
  • Gestão de Comunicações
  • Gestão de RH
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de carteira
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de conflitos
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de dados do fornecedor
  • Gestão de dicionário de dados
  • Gestão de edição
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de frotas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de help desk
  • Gestão de ideias
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de integrações
  • Gestão de lances
  • Gestão de leads
  • Gestão de operadoras
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de pedido de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de permissões
  • Gestão de peças
  • Gestão de pneus
  • Gestão de processos judiciais
  • Gestão de projetos
  • Gestão de propriedade comercial
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de reclamações
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de suprimentos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de testes e controle de qualidade
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão de transportes
  • Gestão do ciclo de vida do contrato
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Gestão preventiva
  • Gestão territorial
  • Histórico de atendimento
  • Histórico de transações
  • Identificação do produto
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Incorporação
  • Indicadores de desempenho
  • Integração da contabilidade
  • Integração de bate-papo interno
  • Integrações de terceiros
  • Interface gráfica do usuário
  • Lado da compra (fornecedores)
  • Lembretes
  • Listas de tarefas
  • Logon único
  • Metodologias ágeis (Agile)
  • Migração de dados
  • Modelagem de dados
  • Modelagem de processos & Design
  • Modelagem visual
  • Modelos
  • Modelos de projetos
  • Modelos personalizáveis
  • Modelos pré-elaborados
  • Mão de obra variável
  • Métodos tradicionais
  • Módulos predefinidos
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Pagamento a fornecedores
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Painel personalizável
  • Para a área de AEC
  • Para desenvolvimento sem código
  • Para dispositivos iPad
  • Para imóveis comerciais
  • Para profissionais jurídicos
  • Permissões por função
  • Pesquisa de texto completo
  • Planificação/Programação de projetos
  • Plataforma no-code
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Previsão da demanda
  • Previsão de vendas
  • Priorização
  • Processamento de pedidos
  • Projeções
  • Quadro kanban
  • Qualificação de leads
  • RFI e envios
  • Rastreamento de clientes
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de garantias
  • Rastreamento de habilidades
  • Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de recomendações
  • Rastreamento de remessas
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do projeto
  • Registro de auditoria
  • Relacional
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Replicação de dados
  • Roteamento
  • Roteamento automático
  • Segmentação
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento de status
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Sell side (clientes)
  • Sincronização de dados
  • Sincronização em tempo real
  • Sistema de calendário ou lembretes
  • Tarefa de nível superior
  • Tarefas de importação
  • Tarefas recorrentes
  • Troca de dados eletrônicos
  • Troca de turnos
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de planilhas
  • Visualização em tabela de tarefas
  • Várias localizações

Alternativas

Airtable

4,7
#1 alternativa ao Quickbase
Airtable is a mobile friendly organization & collaboration platform designed to provide any sized team with the tools...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#2 alternativa ao Quickbase
Diga olá à plataforma de gestão do relacionamento com o cliente (CRM) número 1 do mundo. Gerencie todas as etapas do...

Microsoft Project

4,4
#3 alternativa ao Quickbase
O Microsoft Project ajuda os usuários a planejarem projetos e colaborarem de praticamente qualquer lugar com as...

Salesforce CPQ & Billing

4,2
#4 alternativa ao Quickbase
Salesforce CPQ is a configure price quote solution fully native to the Salesforce platform that delivers automated...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(243)
Relação qualidade/preço
4,1/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,1/5
Suporte ao cliente
4,3/5

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Exibindo 5 avaliações de 243
George K.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Quickbase: the the missing link between applications and and business owners

Avaliado em 22/02/2016

I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my...

I have used Quickbase for about 2 years now, and I have needed to create the application for my company from scratch.
After having dabbled with the likes of designing a SQL or Access database, to creating a seemingly easier FileMaker application, Quickbase ended up winning those, hands down.

From a UI/UX perspective, Quickbase is a very intuitive products. You will immediately notice the attention to detail in designing this product the very first time you run into an error in a formula, or any design element. All feedback from the application is so detailed to the point where it practically resolves the issue for you. No other application has ever done that for me.

Furthermore, it allows even a non-technical user create fairly complex applications that are far from achievable using a normal database product.

Even if you are looking to create certain more advanced functionality in Quickbase, for instance, interacting with other applications via the API, you have native connectors within Quickbase which is constantly growing, and you can use applications like Zapier to further than integration without requiring any programming knowledge.

I can write about the benefits of this application for pages, but, I will just say that, if you are drowning in Excel sheets to run your business, and have no way to link your data in an elegant way, do yourself a favor, and check out Quickbase for this purpose.

Vantagens

- Easy of use (Great UI/UX)
- Flexible Interface
- Scalable
- Supports a full API for integration to virtually any other application
- Allows for scaling to a multi-user application, allowing for complex workflows to match business process.
- It's a mature product, which means that you would hard pressed to ask a question that hasn't already been answered by one of the Quickbase geniuses in the community forums.
- The community support is fantastic, and their support is very quick and efficient.

Desvantagens

- Reports are not easily formattable. So, if you want to send out reports to your clients, or internally within the company, you would have to resort to 3rd party tools to allow for such functionality.
I'm hoping that Quickbase will work on this particular aspect of their reporting in future releases.

Resposta do QuickBase

Thanks for the fantastic review, George! Glad to hear QuickBase is working for you and your organization. We are always working to enhance QuickBase -- including updating our reporting options -- so please stay tuned for great new features in the future!

Cody H.
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls

Avaliado em 29/12/2020

I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I...

I have used Quick Base for a long time, and can get around easier than many of my colleagues. I view that as a mark against Quick Base, but overall it serves well as a place to store and visualize data for a distributed team.

Vantagens

Quick Base is a solid way to visualize and share data with controls. It serves well as a data repository and tool for displaying large data sets.

Desvantagens

Not as intuitive as some of the competitors, sometimes it takes 2-3 menu clicks to get where you're going.

André L.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 1.0 /10

Dissappointing

Avaliado em 07/06/2022

I am using Quickbase to manage all my work on a daily basis. It has some advantages over alternative...

I am using Quickbase to manage all my work on a daily basis. It has some advantages over alternatives such as spreadsheets and email.

Vantagens

The email notifications in Quickbase contain a lot of useful information. It is sometimes easier to manage Quickbase tasks by reading the email notification summaries rather than navigating the Quickbase website. Thankfully, the website allows files to be uploaded so users can create their own templates for tasks.

Desvantagens

There is no API features and tickets cannot be associated with each other or dependent on each other.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Streamlining procedures and saving time for all departments

Avaliado em 03/03/2022

Because I've been using QuickBase for so long, I'm more familiar with it than most of my coworkers...

Because I've been using QuickBase for so long, I'm more familiar with it than most of my coworkers are. Despite this, I think QuickBase is a good tool for storing and visualizing data for a dispersed team, even though it has certain shortcomings. Overall, I found Quickbase to be the best data management program I've ever used. After I integrated my data into Quickbase, I felt more professional since I no longer had to utilize Excel or numbers or my notes to handle my data.

Vantagens

My favorite aspect of the workflow was that it could be constructed using a variety of different methods. QuickBase is an excellent tool for visualizing and sharing data. As a data store and visualization tool, it's a great fit. I appreciated the ease with which I was able to import all of my existing data from a variety of different applications.

Desvantagens

You could take a picture of your receipt or document and save it on your phone, which would allow you to transfer it to another device. Taking a photo with your phone is now more accessible than ever before, even if you don't have access to a scanner.

Brad E.
Classificação geral
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Quickbase transformed our business

Avaliado em 04/01/2017

My company is an energy efficiency contracting business with 20+ employees and $2.5M in annual...

My company is an energy efficiency contracting business with 20+ employees and $2.5M in annual revenue across residential and commercial business lines. Before we used Quickbase, we had used a combination of other software, and a proprietary software we built to manage our operations. Where these software fell short, Quickbase far exceeded. Simply put the ability create, extend, and change our application to meet our specific needs in a constantly changing environment is powerful. Our application has become our CRM, Project Management, and Operational tracking ad reporting software all built into one with a lot of automation and integration to boot!

Vantagens

Developing on Quickbase is incredibly easy. Most business operators with basic business software instincts can start building in Quickbase immediately, or they can choose an application on their exchange to start off with. Beyond the basics, where Quickbase really shines is how robust of a platform it is with incredible functionality including beautiful reporting, dynamic filtering, formula fields and form logic, integration ability, and more. There's always a new trick you can learn in Quickbase.

In terms of usability, that's really all in the app your choose to use or build. It can be really clunky or sleek. All depends on your ability to build a usable app. The design of the interface is basic, but they're in the process of rolling out a new UI called Mercury that looks great.

Desvantagens

Quickbase does not provide a ton of customer support. They rely on an incredible community of users and developers as well as approved Quickbase Solutions Providers (QSPs) that customers can contract with for help with building their applications. But if you're looking to go at it on your own, you will have to dig if you need help with something. As savvy of as Quickbase user I am, it took me three years before I even learned that I had an account manager at Quickbase.

Exibindo 5 avaliações de 243 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Quickbase

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Quickbase.

O Quickbase oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 600,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

30-day free trial, no credit card required. Team: from $600/month for up to 50 custom business apps. Option for annual billing. Business: from $2000/month for up to 100 custom business apps. Option for annual billing. Enterprise: contact Quickbase for pricing information.

Os clientes habituais do Quickbase são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

O Quickbase está nos seguintes idiomas:

inglês

O Quickbase é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Quickbase se integra com os seguintes aplicativos:

Bill.com, Boomi, Box, DocuSign, Dropbox Business, Easy Insight, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Drive, Marketo Engage, Microsoft Outlook, NetSuite, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage Intacct, Salesforce Service Cloud, Slack, SurveyMonkey, Tableau, Workato, Workday Financial Management, Zapier, Zendesk, Zuora

O Quickbase oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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