ManageEngine Desktop Central

ManageEngine Desktop Central

Software de gerenciamento de desktop, dispositivo móvel e patch

4.3/5 (49 avaliações)

Resumo do ManageEngine Desktop Central

O Desktop Central do ManageEngine é um aplicativo de gestão integrada de área de trabalho e dispositivo móvel, que possibilita o gerenciamento centralizado de áreas de trabalho, servidores, laptops, tablets e smartphones.

O Desktop Central permite que os técnicos automatizem suas rotinas regulares de gerenciamento de área de trabalho. Instalação de correções, distribuição de software, gestão de ativos de TI, gerenciamento de licenças de software, supervisão de estatísticas de uso de software, gerenciamento de uso de dispositivos USB, controle de área de trabalho remota e muito mais podem ser automatizados com o Desktop Central. O software é compatível com o gerenciamento dos sistemas operacionais Mac, Windows e Linux.

Os usuários podem gerenciar seus dispositivos móveis para: implantar políticas e perfis; configurar dispositivos para Wi-Fi, contas de e-mail, VPN etc.; aplicar restrições ao uso da câmera e do navegador; proteger dispositivos móveis ativando códigos de acesso, bloqueio remoto e limpeza remota etc.

Todos os tablets ou smartphones iOS, Windows e Android podem ser gerenciados com o Desktop Central.

Preços

A partir de
US$ 795,00/ano
Opções de preços
Avaliação gratuita
Gratuito
Licença única
Assinatura
Relação qualidade/preço

Dispositivos

Porte da empresa

P
M
G

Mercados

Austrália, Brasil, Canadá, China, Europa e outros 5, Alemanha, Índia, Japão, América Latina, México

Idiomas

Chinês (simplificado), Danês, Holandês, Inglês, Filandês e outros 11, Francês, Alemão, Italiano, Japonês, Norueguês, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco, Turco

ManageEngine Desktop Central - Avaliações

Classificação geral
4.3/5
84% avaliações positivas
26
Excelente
15
Muito bom
5
Regular
2
Ruim
1
Péssimo
Dale S.
Traduzir com Google

MEDC is an important tool for us.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 23/09/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Patching is a breeze. RDP has saved me a lot of headaches since I don't always remember the FQDN of every machine in the building. Helps let me know if systems are down. Overall its a tool I cant live without at this point.

Vantagens

Inventory features. Makes it really easy to see what PC's are running and who is using them. Login history, Windows patching, software inventories, warranty information (except for HP) and a great built in RDP feature. This software makes life a LOT easier. Its pricing is pretty competitive for everything it offers. We have stuck with it for almost 3 years and don't plan to switch away unless there is a drastic change in its price or functionality. So far I would give it a solid 9.5/10.

Desvantagens

When you hit your license limit, if you don't realize it, and you do another installation, removing the license from an unused computer doesn't activate the one you were initially trying to activate. Often requiring you to jump through a little bit of hoops to get it going. Always make sure you have a free license prior to the install. The only other thing I would truly consider a con is some of the features are more buried then they should be, and its not always immediately obvious where your going to find what you are looking for. Once you have used it for a while, you get used to it though and its a non-issue.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação

10.0/10
Avaliador Verificado
Traduzir com Google

Comprehensive Desktop Management Solution

Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
Avaliado em 17/09/2019
Fonte da avaliação: Capterra

ManageEngine Desktop Central has helped us improve our overall technical and operational support to staff and further, helped consolidate software and resources.

Vantagens

ManageEngine Desktop Central is a robust set of tools that allow s you to deploy, automate, and support your end user's device with a simple to manage interface. Before using ManageEngine my team used a wide variety of tools and a lot of 'hands-on' involvement to maintain our diverse set of end-user equipment, but, with Desktop Central we are able to deploy images, software, manage patches, set security policies, and provide remote support all from one central location.

Desvantagens

The setup can be a little overwhelming at first due to all of the configuration and features. While the support team was good and very friendly, it would be better if there is more standardized KBs and how-to videos to help support some of the advanced functions.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação

9.0/10
Philipp M.
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Excellent product! Compared to other ME products also very few bugs. Support should be improved.

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 07/12/2017
Fonte da avaliação: Capterra

Huge time savings in supporting our end users!

Vantagens

- stable
- ease of use
- value for Money is excellent!!!
- covers (almost) all our endpoint management Needs
- steady improvement in functionality

Desvantagens

Technical Support should be improved! The technicians seem very knowledgeable! Anyhow, I miss the personal contact to the Support engineers. I don't like how, in a Support session, the technician connects to my PC and starts clicking around and Chat through Notepad. Any other vendor's Support technician would give me a call and stay on the phone while Troubleshooting Problems. It's a great way to learn about the product for me, and for the technician it may also be usefull as I may help the technician by providing Details more easely. I think that it would improve the Support process drastically. I really dislike the way Support works at the Moment!

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação

10.0/10
Avaliador Verificado
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Excellent Product

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 20/09/2018
Fonte da avaliação: Capterra

We're extremely happy with it. I'd not only buy it again but would recommend it to others and have done so.

Vantagens

We needed a product to apply patches to both Microsoft & 3rd Part products. Others we looked at were more expensive and not as feature rich. Desktop Central is excellent at what it does and the support team, normally accessed through chat, has been very good. It even has many features we've not taken advantage of yet but likely will in the future. However, we certainly have done more than just simple patching. We've used to to simplify group policy-like changes, restart all of our desktops on a schedule, apply started task changes, and so forth. We've been very happy with it. And it's very reasonanably priced in the marketplace.

Desvantagens

Sometimes it's a bit difficult to navigate through all of the different options, but even when that's true the chat support is very good at assistance.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação

10.0/10
Aaron W.
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So many useful features that you don't get with a normal Windows Domain controller

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 13/04/2019
Fonte da avaliação: Capterra

We use Desktop Central as it offers so many extra features, as I mentioned in my first paragraph. These features are really useful and save so much time.

Vantagens

There are so many useful features in Desktop Central. My favourite features are:
- Being able to remotely wake up and shut down computers
- Inventory history showing hardware changes
- Reports of which user logged onto which computers, which really helps find who works at which desk

Desvantagens

The updating routine for getting the latest version of Desktop Central is very tedious, requiring a backup, shut down, downloading a file, and then manually running a patch installer. I would like to see an automatic updater, but perhaps it is for those who are very strict about software installations.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade

Probabilidade de recomendação

10.0/10

Preço do ManageEngine Desktop Central

A partir de
US$ 795,00/ano
Opções de preços
Avaliação gratuita
Gratuito
Licença única
Assinatura
Relação qualidade/preço

Recursos do ManageEngine Desktop Central

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Auditoria
  • Controle do acesso
  • Integração de terceiros
  • Notificações automáticas
  • Segurança de SSL

  • Alertas/transferência
  • Criação de relatórios personalizável
  • Dados em tempo real
  • Ferramentas de colaboração
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Importação/exportação de dados
  • Integração de aplicativos
  • Interface para arrastar e soltar
  • Monitoramento
  • Monitoramento em tempo real
  • Painel de atividades
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real

Perguntas frequentes sobre o ManageEngine Desktop Central

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o ManageEngine Desktop Central.

P: Que tipo de planos o ManageEngine Desktop Central oferece?

O ManageEngine Desktop Central oferece os seguintes planos de pagamento:

A partir de: US$ 795,00/ano

Modelo de preços: Gratuito, Licença única, Assinatura

Avaliação gratuita: Disponível

P: Quais são os principais recursos do ManageEngine Desktop Central?

Não temos informações sobre os recursos do ManageEngine Desktop Central.

P: Quem costuma usar o ManageEngine Desktop Central?

Os clientes habituais do ManageEngine Desktop Central são:

Grandes empresas, Empresas de médio porte, Sem fins lucrativos, Administrações públicas, Pequenas empresas

P: Em que idioma o ManageEngine Desktop Central está?

O ManageEngine Desktop Central está nos seguintes idiomas:

Chinês (simplificado), Danês, Holandês, Inglês, Filandês, Francês, Alemão, Italiano, Japonês, Norueguês, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco, Turco

P: Que tipo de planos o ManageEngine Desktop Central oferece?

O ManageEngine Desktop Central tem os seguintes planos de preços:

Gratuito, Licença única, Assinatura

P: O ManageEngine Desktop Central é compatível com disponíveis móveis?

O ManageEngine Desktop Central é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P: O ManageEngine Desktop Central se integra com quais outros aplicativos?

O ManageEngine Desktop Central se integra com os seguintes aplicativos:

Axonius, ManageEngine ServiceDesk Plus, ManageEngine ServiceDesk Plus, Mobile Device Manager Plus, ServiceNow, Spiceworks, Zendesk, Zendesk

P: Que nível de suporte o ManageEngine Desktop Central oferece?

O ManageEngine Desktop Central oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs, Fórum, Base de conhecimento, Suporte online, Suporte por telefone, Tutoriais em vídeo

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