Sobre o Syxsense

Syxsense is a cloud-based endpoint security software designed to help SecOps departments, managed service providers (MSPs), and IT professionals maintain threat prevention through authorization scanning, third-party patching, communication blocking from infected devices, and continuous collaboration across teams.

Key features of Syxsense include compliance management, audit trail, file access control, application security, password management, vulnerability protection, real-time monitoring, and maintenance scheduling. The security scanner enables managers to gain insights into antivirus status, security implementation, and authorization issues to prevent cyber attacks. Teams can also access live and accurate data about RAM usage, disk space, process monitoring, registry information, CPU, and more, which help recognize compromising of security standards.

Through security scans, Syxsense allows users to identify and eliminate risks by locking down ineffective user account profiles and insecure passwords. The system lets IT professionals generate interactive reports based on the most vulnerable devices, task summaries, and security risk assessment, whilst maintaining compliance with SOX, HIPAA, and PCI regulatory guidelines.

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Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Bélgica, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Luxemburgo, Países Baixos, Nova Zelândia, Singapura, Estados Unidos, África do Sul

Idiomas

inglês

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Imagens

Syxsense Software - 1
Syxsense Software - 2
Syxsense Software - 3
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Recursos

Total de recursos do Syxsense: 124

  • API
  • Acesso remoto e monitoramento
  • Acesso sem supervisão
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Alertas de riscos
  • Alertas por e-mail
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Análise de dados de riscos
  • Análise de dados em tempo real
  • Armazenamento de dados seguros
  • Arrastar e soltar
  • Atualização de definições de vírus
  • Atualização e instalação remotas
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de problemas
  • Auditoria de segurança
  • Autenticação
  • Autenticação de dois fatores
  • Avaliação de riscos
  • Avaliação de vulnerabilidades
  • Backup automático
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Campos personalizáveis
  • Compartilhamento de arquivos
  • Compartilhamento de tela
  • Comunicação multicanal
  • Conformidade com HIPAA
  • Conformidade com o PCI
  • Controle do acesso
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de painel
  • Criptografia
  • Dados em tempo real
  • Descoberta de recursos
  • Digitalização automática
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Formulários personalizáveis
  • Gerenciamento de aplicativos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de dispositivos
  • Gerenciamento de senhas
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de licenças
  • Gestão de políticas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terminais
  • Gestão de toda a rede
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do risco
  • Gravação de sessão
  • Imagem de marca personalizável
  • Implantação Automática de Atualizações
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Injeções SQL
  • Integração do Active Directory
  • Integrações de terceiros
  • Inteligência sobre ameaças
  • Lista negra/branca
  • Login seguro
  • Logon único
  • Monitoramento
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Múltiplas contas de usuário
  • Notificações em tempo real
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Personalização
  • Pesquisa e filtro
  • Portal de autoatendimento
  • Prioridade de Atualização
  • Priorização
  • Proteção contra ameaças
  • Proteção de senha
  • Proteção de vulnerabilidades
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de eventos
  • Rastreamento de recursos
  • Registro de auditoria
  • Registros de eventos
  • Relatórios de TI
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Scanner de vulnerabilidades
  • Seguimento de status
  • Seguimento/Análise de uso
  • Segurança de Endpoint
  • Segurança de SSL
  • Segurança de aplicativos
  • Segurança de aplicativos web
  • Segurança de dados
  • Segurança de rede
  • Segurança do contêiner runtime
  • Suporte remoto
  • Teste de Atualizações
  • Transferência de arquivos
  • Transferência de sessão
  • Varredura da Internet
  • Varredura de código-fonte
  • Varredura de rede
  • Visualização de dados

Alternativas

ManageEngine Patch Manager Plus

4,5
#1 alternativa ao Syxsense
O Patch Manager Plus permite que os usuários automatizem o patch do Windows, Mac, Linux e mais de 550 aplicativos de...

SolarWinds Service Desk

4,6
#2 alternativa ao Syxsense
O SolarWinds Service Desk é uma solução de gestão de ativos e central de serviços totalmente integrada que permite que...

PDQ Deploy

4,8
#3 alternativa ao Syxsense
PDQ Deploy is the best way to automate your patch management. Update third-party software, deploy custom scripts, and...

TeamViewer

4,6
#4 alternativa ao Syxsense
O TeamViewer é um software de suporte remoto, acesso remoto e gestão de reuniões online que suporta reinicialização,...

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(58)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,5/5
Praticidade
4,5/5
Suporte ao cliente
4,7/5

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Exibindo 5 avaliações de 58
Kerry L. Kerry L.
Classificação geral
  • Setor: Biotecnologia
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

A worthy tool in any seurity arsenal

Avaliado em 07/10/2020

Very satisfied with the product and it has been instrumental in our security program

Very satisfied with the product and it has been instrumental in our security program

Vantagens

I like the ability to see statuses at a qucik glance and this product provides that. No time wasted searching. Easy to use. Many, many features and more keep getting added

Desvantagens

Some of the more advanced features coulds do with better documentation

Paul B. Paul B.
Classificação geral
  • Setor: Atacadistas
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Additional features and reduced costs.

Avaliado em 08/10/2020

My over experience with Syxsense Manage has been excellent. When I came into this role there had...

My over experience with Syxsense Manage has been excellent. When I came into this role there had been a lack of follow up from my MSP on why patches where failing and as a result the estate wasn't patched to a level I was happy with. It only took 3 months with Sxysense Manage to get every machines completely 100% patched, including some key 3rd party applications not just Microsoft and Apple Mac OS patches.

Vantagens

It has allowed me to have a granularity over my estate patching that I never had when I had a Managed Service Provider patching my estate for me.

The remote control function is good in that all a device needs is to have an internet connection for us to be able to fix issues. This has helped us fix VPN issues, remotely.

Reporting, the detailed reporting is invaluable to prove the system is doing what I expect and when.

Desvantagens

Remote control tools is a little "flakely" over lower bandwidth connections.

Won P. Won P.
Classificação geral
  • Setor: Biotecnologia
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Syxsense makes sense if you are a small company who needs almost one stop management

Avaliado em 20/11/2020

Vantagens

The ability to do almost everything one would need in IT administration.

Desvantagens

Bugs with remote connectivity and control, website issues with site rendering. Lack of ability to transfer more than one file at a time from a target system

Grant B. Grant B.
Classificação geral
  • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Syxsense: a requirement in a "remote worker" age

Avaliado em 24/08/2021

Super easy to work with Company. Dedicated. Open to suggestions, but cover most of any circumstance.

Super easy to work with Company. Dedicated. Open to suggestions, but cover most of any circumstance.

Vantagens

Extremely easy to rollout to machines. Nothing to configure on each machine. Agent takes configurations and actions from the web console. Have a cloud based service reaches users who do not use VPN at all or very much.

Desvantagens

There are a lot of settings and configuration options. Mostly our problem is in deciding what options to apply and what affect they will have on the user population. Saying that, Syxsense onboarding has been tremendous! Their patient and insightful trainer led us through all of the options, even suggesting starting points for deployment that we could upgrade later.

Michael P. Michael P.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great for SMB Remote/Mobile Companies

Avaliado em 19/11/2020

Our deployment team at Syxsense went smoothly with the team giving us the best practices and...

Our deployment team at Syxsense went smoothly with the team giving us the best practices and setting our environment up.

Vantagens

It allows for our IT team to easily scan and patch Windows(desktop and server) and MacOS with OS and 3rd party updates. No need to manually upload updates, the full update catalog is done by Syxsense. We have a fully automated system scanning and patching schedule with different groups receiving patches at different calendar days. There are also tools included such as ability to view event logs on a machine, view the serial number of a device, and a big one, upload and remotely deploy software that our org didn't have before. A fair amount of our team of about 150 people are traveling or working remote which made a solution like Microsoft's SCCM or WSUS not practical. In addition, we don't have to have a separate management solution for Apple devices. We have the Syxsense agent on cloud hosted servers in Azure and AWS also. Lastly it is very easy to setup patching groups and windows as well as manually scan and patch if needed.

Desvantagens

The remote screen desktop connection tool could be a little more polished.

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Perguntas frequentes sobre o Syxsense

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Syxsense.

O Syxsense oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Contact Syxsense for pricing information. A 14-day free trial is available.

Os clientes habituais do Syxsense são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Syxsense está nos seguintes idiomas:

inglês

O Syxsense é compatível com os seguintes dispositivos:

O Syxsense se integra com os seguintes aplicativos:

Microsoft 365, Okta, ServiceNow, ServiceNow ITSM, Zendesk

O Syxsense oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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