Sobre o xMatters

O xMatters é uma plataforma útil de alerta de TI, que retransmite dados entre sistemas enquanto envolve as pessoas certas para resolver os incidentes mais rapidamente. O xMatters automatiza e dá estrutura à comunicação para que se possa proativamente impedir interrupções, resolver incidentes e manter as pessoas certas informadas. O xMatters reúne um conjunto de ferramentas para capacitar os departamentos de TI e desenvolvimento, permitindo a conectividade entre as soluções, bem como as transferências no processo.

Com a plataforma inteligente de comunicações baseada na nuvem do xMatters, os usuários podem executar tarefas ou resolver incidentes com eficiência conectando e notificando automaticamente as pessoas mais relevantes em uma empresa. As equipes e indivíduos de resolução são direcionados usando informações baseadas em agendas de plantão, conjuntos de habilidades e encaminhamentos. As informações de programação de plantão registram substituições e feriados, garantindo que apenas os funcionários presentes e relevantes sejam acionados. Os usuários podem criar e automatizar processos de incidentes críticos, enviar e automatizar escalas e configurar notificações automáticas usando os sistemas de supervisão e gerenciamento de serviços da empresa do usuário.

A tecnologia e os recursos incorporados no xMatters oferecem aos usuários uma solução de comunicação de TI automatizada e flexível. Como o xMatters é totalmente funcional em dispositivos móveis, tablets e computadores, os usuários podem receber atualizações e notificações em qualquer lugar. Ao direcionar equipes de pessoas relevantes, o xMatters visa resolver incidentes mais rapidamente. Para melhorar a eficiência geral dos processos de negócios e da resolução de incidentes, as partes interessadas e as equipes de TI são automaticamente informadas e atualizadas sobre quaisquer incidentes. O xMatters foi projetado para empresas gerenciarem processos e problemas essenciais de negócios de maneira rápida e eficiente, usando comunicação direcionada e automática. Embora usado por muitas grandes empresas, o xMatters é adequado e dimensionável para uso por equipes de TI de qualquer tamanho.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Austrália, China e outros 5, Índia, Japão, Alemanha, Brasil, México

Idiomas

Alemão, Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Coreano, Espanhol e outros 6, Francês, Inglês, Italiano, Japonês, Português, Russo

Imagens

Automated & flexible communication
Align resources
On-call scheduling
Collaborate across teams
Customized views
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xMatters - Vídeo
Captura de tela do xMatters: Automated & flexible communication Captura de tela do xMatters: Align resources Captura de tela do xMatters: On-call scheduling Captura de tela do xMatters: Collaborate across teams Captura de tela do xMatters: Customized views

Recursos

Total de recursos do xMatters: 74

  • API
  • Acesso remoto
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de eventos
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Ajustes automáticos
  • Alertas do celular
  • Alertas por e-mail
  • Alertas/transferência
  • Armazenamento de dados seguros
  • Atualizações em tempo real
  • Auditoria
  • Avaliação de habilidades
  • Ações ativadas por eventos
  • Banco de dados de funcionários
  • Bate-papo
  • Calendários de equipe
  • Campos personalizados
  • Categorias personalizáveis
  • Comunicação multicanal
  • Controle do acesso
  • Criação de painel
  • Feeds de RSS
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho do projeto
  • Geolocalização
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da comunicação
  • Gestão de atividades
  • Gestão de calendários
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de escalonamento
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de permissões
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Importação/exportação de dados
  • Integração de CRM
  • Integração de aplicativos
  • Integração de e-mail
  • Integração de terceiros
  • Integração do celular
  • Interface para arrastar e soltar
  • Lembretes
  • Logon único
  • Mapas geográficos
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos de documentos
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas partes
  • Notificações automáticas
  • Notificações em tempo real
  • Notificações por e-mail
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Planejamento de cenários
  • Portal de autoatendimento
  • Priorizar
  • Recebimento
  • Recuperação de desastres
  • Registros de eventos
  • Relatórios de desempenho
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Respondedores automáticos
  • Roteamento de chamadas
  • Sincronização de dados
  • Videoconferência
  • Várias localizações
  • Vários idiomas

Alternativas

Alloy Navigator

4,5
#1 alternativa ao xMatters
Alloy Navigator is an all-inclusive IT Service & Asset Management solution that provides thoughtful answers to your...

Symphony SUMMIT

4,4
#2 alternativa ao xMatters
Re-imagine IT Management with SummitAI, an AI-driven IT Management suite. Unleash enterprise productivity by...

HaloITSM

4,6
#3 alternativa ao xMatters
HaloITSM is an IT service management solution that helps businesses streamline the entire incident lifecycle, from...

Freshservice

4,5
#4 alternativa ao xMatters
O Freshservice é uma central de serviços ITIL online com recursos de emissão de tíquetes e gestão de ativos, além de...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(134)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,5/5
Suporte ao cliente
4,7/5

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Exibindo 5 avaliações de 134
Krishna C.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

xMatters for alerting

Avaliado em 02/04/2019

Vantagens

We use xMatters along with Jira to send out production pages to personal mobiles. Automated workflows, acknowledgements and escalations are great features.

Desvantagens

The UI is not so intuitive especially for first time users.

Resposta do xMatters

Thanks for your review, Krishna. We're glad you're leveraging our integrations. Do check out our latest feature, Flow Designer (xmatters.com/flow-designer). It's visual interface makes automating incident management workflows even easier.

Our UI is always in development. If you have changes you'd like to propose, visit our online community or send us a support ticket with your ideas so we can continue to improve.

Thanks, Krishna!

Lee T.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Vital tool for on-call support and gathering techs for troubleshooting conference calls

Avaliado em 10/01/2017

We use xMatters primarily as an extension to notifications coming from our ticketing system. We...

We use xMatters primarily as an extension to notifications coming from our ticketing system. We also use its form-based notifications to send out invitations to join a conference bridge for troubleshooting situations.

The integration from the ticketing system to xMatters On Demand (their cloud solution) was made difficult by the lack of a true outbound API from our old ticketing system. Regardless, xMatters has technical experts who were able to make it work. It took some trial and error, but the interface is based on Javascript so they were able to make quick code changes as needed.

Our technicians are able to login to xMatters and configure their own devices, and determine how they want to be notified, and even set timeframes for devices. The team leaders are able to define complex shifts and coverage times for our on-call groups so that the right on-call tech gets notified during the proper time of day. This includes the ability to configure schedules for users in different time zones.

There is a learning curve for the group "supervisors" to figure out how to set up the on-call shifts, but once they grasp the ideas of shifts and learn to use the calendar feature, it all makes sense.

We are also able to leverage the use of groups-within-groups, where one group of technicians acts as the triage team for multiple groups. This allows one team to handle simple incidents and requests, allowing the Level 3 technicians to focus on project and development work without being interrupted by simple service requests and routine incidents during the day, while still allowing them to be available when needed for after-hours on-call support.

We are also using xMatters form-based announcements, whenever it's necessary to send out a notification to a larger distribution of technicians, typically providing information about joining a conference bridge. We can either use xMatters' conference bridge or our own 3rd party conference bridges.

The forms feature allows us to build fill-in-the-blanks forms without having to write code. Also, forms can be saved with certain fields and drop-down selections already determined, creating "scenarios" that we can use over and over. We're still in the early learning stages of the forms capabilities; xMatters also offers integration capabilities that we haven't leveraged yet. For example, we should eventually be able to trigger messages that make calls to 3rd party systems using their Integration Builder features.

Vantagens

Flexibility in use, support is quick to respond, xMatters continues to add features through frequent updates to the instances

Desvantagens

We had to rely 100% on having their techs write the integration between our ticketing system and xMatters, which makes us reliant on them for any corrections/updates. This is likely due to our ticketing system - I can't speak to all implementations.

Also, there are some functions we used to have with the on-premise version that we don't have anymore in the cloud solution. This is not an insurmountable issue, but we did have to make some accommodations.

Resposta do xMatters

Hi Lee. Thanks very much for leaving an xMatters review on Capterra and for your positive comments. We are always looking at ways to improve our product for our customers and if there are specific features you are looking for please let your CSM know and we will review it internally. Our next quarterly release is coming soon and we look forward to sharing details on new enhancements especially with regards to integrations that should make it even easier for you to integrate with other tools that your organization leverages.

Aaron A.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

xMatters is great!

Avaliado em 17/01/2017

xMatters is simple to use, efficient and effective! We began using xMatters for basic paging and...

xMatters is simple to use, efficient and effective! We began using xMatters for basic paging and messaging for specific departments and teams but have now evolved into automation and integration with a few of our essential tools like NewRelic, Nagios, and ServiceNow. We love the fact that how well xMatters has worked for us to the point we are looking into their BCM solution as well. We are more efficient, more informed, and have a much faster response time to incidents involving critical business elements. The staff is awesome! They are always on top of any questions or concerns we may have.

Vantagens

The ease of use is a plus for users who may not be familiar with this type of tool. It's easy to teach and well received.

Desvantagens

The mobile app leaves something to be desired.

Resposta do xMatters

Hi Aaron. Thank you for taking the time to leave a review for xMatters. Reviews help us make better products and offer outstanding service. We are so excited to see how many systems you have integrated our xMatters solution with including: New Relic, Nagios, and ServiceNow. You¿ll be happy to hear that we will continue to build on our integration capabilities and make it even faster for you to integrate with systems in your toolchain. Our next release is coming out shortly, so stay tuned for the video highlighting some of those features. We are always looking to improve our product and mobile is a focus for us. If you have specific feedback on how we can improve it, please contact your CSM and they will track it.

Burdell C.
Classificação geral
  • Setor: Aviação e aeroespacial
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Excellent level of Customer Service

Avaliado em 20/01/2017

The xMatters staff continuously offers us a high level of Customer Service. When I have contacted...

The xMatters staff continuously offers us a high level of Customer Service. When I have contacted Rennie Chen or the Support Team (Kim Jue, Jason, Wong) I have always received excellent customer service. They diligently work with me to resolve any issues and answer any questions I might have. They also explain to me in detail the resolution for my issues. When I contact this team of professionals, I know any issues I'm experiencing will be resolved in a timely and efficient manner. I have enjoyed working with this team over the years.

Vantagens

User friendly

Desvantagens

* No calendar available to clients listing future Updates and Maintenance. My organization is requesting that I submit a Change Request when any change(s) are made in Production. This has been a nightmare for me because sometimes I'm not aware of these Updates and Maintenance until they are being implemented. I realize these changes are usually seamless however my organization has requested that I submitted a CR in advance for all Updates and Maintenance.

* Groups can not easily be exported from Non-Production to Production.

Resposta do xMatters

Dear Burdell. Thanks for your review of xMatters. We¿re so glad you have had great experiences with our team. We hope to keep wow¿ing you with our products and our people. If you subscribe to http://status.xmatters.com you can take a look at the status as well as information regarding upcoming releases. If you have any additional feedback on how we may improve this, please contact your CSM.

Christina M.
Classificação geral
  • Setor: Armazéns
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

xMatters Review

Avaliado em 16/01/2017

I feel the product does a great job and has been very reliable. The organization has been great...

I feel the product does a great job and has been very reliable. The organization has been great as far as informing their customers on new features and functionality. Where I do feel they could use some work is on their licensing model. I feel it is complicated to figure out their pricing model and they should address this as well as the product is very pricing if you want to extend it for "limited use" within your organization.

Vantagens

Ease of use, reliability and the find/assign with escalation capabilities. Having one tool to notify and also be able to do scheduling for on-call rotations is a benefit.

Desvantagens

Pricing is too high as well as the pricing model for purchasing licensing. It is based on business cases versus just something like we offer 3 types of licenses that do x, y, and z.

Resposta do xMatters

Hi Christina. We are so happy our product is working well for your business and appreciate you taking the time to review. Our next quarterly release is coming soon and we look forward to sharing details on our integration directory and enhanced timeline report.

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Perguntas frequentes sobre o xMatters

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o xMatters.

O xMatters oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 16,00/mês
  • Modelo de preços: Gratuito, Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do xMatters.

Os clientes habituais do xMatters são:

Pequenas empresas, Grandes empresas, Empresas de médio porte

O xMatters está nos seguintes idiomas:

Alemão, Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Coreano, Espanhol, Francês, Inglês, Italiano, Japonês, Português, Russo

O xMatters é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

O xMatters se integra com os seguintes aplicativos:

Cyfe, Fusion Framework System, Google Cloud Platform, PagerDuty, ScriptRunner for Jira, ServiceNow, Statuspage, Twitter, Workato, Zendesk

O xMatters oferece as seguintes opções de suporte:

Base de conhecimento, Suporte online, Tutoriais em vídeo, Fórum, Suporte por telefone, FAQs

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