Sobre o ChangeGear

O ChangeGear Service Desk é uma solução de gestão de serviços de TI (ITSM, na sigla em inglês). Os clientes podem optar por implantação SaaS ou no local, bem como licenças de usuário que melhor atendam aos requisitos: licenças de usuário simultâneo, licenças de usuário nomeado e licenças de solicitante ilimitadas.

O ChangeGear Service Desk foi desenvolvido para gerentes, líderes de equipe, membros da equipe e outros usuários finais visando otimizar a gestão de incidentes, a gestão de solicitações ou os fluxos de trabalho de gestão de problemas. Os gerentes podem obter informações mais detalhadas sobre as atividades da equipe e os membros da equipe usando fluxos de trabalho configuráveis. A solução oferece geração de relatórios configuráveis e recursos de painel que fornecem visibilidade completa dos processos em uma organização.

O ChangeGear Service Desk oferece um catálogo de serviços e módulos para gestão de problemas, gestão de mudanças e gestão de incidentes. Esses módulos ajudam as organizações de TI a gerenciar processos essenciais com base nas práticas recomendadas de biblioteca de infraestrutura de tecnologia da informação (ITIL, na sigla em inglês). Grandes organizações também podem criar módulos personalizados para processos complexos. Templates integrados de módulos de processo também estão disponíveis para RH, compras e gestão de projetos, permitindo que as equipes personalizem rapidamente os módulos e implementem processos rapidamente.

Os outros recursos do ChangeGear Service Desk incluem criação dinâmica de formulários, geração de relatórios padrão, calendário de anúncios, priorização de atividades diárias e espaços de trabalho personalizados. A solução também fornece APIs REST que permitem aos usuários integrar o aplicativo a outros serviços de diretório, ferramentas de supervisão de sistemas, sistema de e-mail e ferramentas de terceiros. O ChangeGear Service Desk aproveita vários recursos de segurança, incluindo criptografia AES, Single Sign-On e autenticação de usuário para oferecer um ambiente seguro.


Imagens

ChangeGear Software - 1
ChangeGear Software - 2
ChangeGear Software - 3
ChangeGear Software - 4
ChangeGear Software - 5
Ver mais 6
ChangeGear - Vídeo
ChangeGear Software - 1
ChangeGear Software - 2
ChangeGear Software - 3
ChangeGear Software - 4
ChangeGear Software - 5

Not sure about ChangeGear? Compare with a popular alternative

ChangeGear

4,0 (50)
Not available in your country
VS.
Highly reviewed

Preço inicial

No pricing found
No pricing found

Opções de preços

Versão gratuita
Versão de teste gratuita
Versão gratuita
Versão de teste gratuita

Recursos

75
105

Integrações

5
19

Praticidade

3,9 (50)
4,5 (408)

Relação qualidade/preço

4,1 (50)
4,5 (408)

Atendimento ao cliente

4,0 (50)
4,5 (408)

Alternativas

HaloITSM

4,7
#1 alternativa ao ChangeGear
O HaloITSM é uma solução de gerenciamento de serviços de TI que ajuda as empresas a otimizarem todo o ciclo de vida de...

SysAid

4,5
#2 alternativa ao ChangeGear
Transforme a produtividade do agente, aprimore a experiência do usuário final e gere valor em toda a organização, com...

Wrike

4,3
#3 alternativa ao ChangeGear
O Wrike é uma ferramenta de colaboração e gestão de projetos que ajuda os usuários a gerenciar projetos do início ao...

Alloy Navigator

4,6
#4 alternativa ao ChangeGear
Alloy Navigator is an all-inclusive IT Service & Asset Management solution that provides thoughtful answers to your...

Avaliações

Classificação geral

4,0 /5
(50)
Relação qualidade/preço
4,0/5
Recursos
3,9/5
Praticidade
3,9/5
Suporte ao cliente
4,0/5

Já tem o ChangeGear?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 50
David
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!

Avaliado em 20/12/2017

Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage...

Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.

Vantagens

Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.

Desvantagens

There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Administração pública
  • Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

change gear ticketing system

Avaliado em 24/02/2021

goof

goof

Vantagens

easy to understand the flow and good in getting alerts and notifications .very good as a ticketing system

Desvantagens

upgrade from 6 to 8 6 is 32 bit and 8 is 64 bit move to 7 and then 8

Laetitia
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Functionality

Avaliado em 05/12/2019

Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We...

Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.

Vantagens

Compared to other ITSM tool, ChangeGear very cost-effective. The licensing model is flexible and can scale easily. We selected the combine both the single user and site license option and this work great for our It team of 300+ users.

The platform aligns with the ITIL framework so integrating the tool with our ITIL processes (Change, Incident, Problem Management, Service Request fulfillment, etc ) did not require any customization.

Desvantagens

The Task functionality can be improved. We are experiencing some barriers with reporting of tasks.
The other challenge is that we can only apply 1 SLA to tickets ( for example, we can only apply the Response Time SLA OR Resolution Time to incident tickets. Not both)

Charles
Classificação geral
  • Setor: Administração pública
  • Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Daily User Review

Avaliado em 29/03/2019

Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services...

Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.

Vantagens

There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.

Desvantagens

Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

Jonathan
Classificação geral
  • Setor: Manutenção predial
  • Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

ChangeGear Product Review

Avaliado em 26/04/2019

We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC,...

We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.

Vantagens

Great, easy to use tool that provides customization capabilities to fit almost any business need.

Desvantagens

Transport structure and method between environments (DEV, TST, PRD). OID's and other configuration seem to get misaligned which causes the testing team to always have to perform thorough testing, even with the most simple changes.

Exibindo 5 avaliações de 50 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o ChangeGear

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o ChangeGear.

O ChangeGear oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Não disponível

Os clientes habituais do ChangeGear são:

51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000

O ChangeGear está nos seguintes idiomas:

inglês

O ChangeGear é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O ChangeGear se integra com os seguintes aplicativos:

BellaDati, Callture, Jira, Microsoft SharePoint, Network Performance Monitor

O ChangeGear oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para ChangeGear.