Sobre o Preno

O Preno é uma solução de gestão de hotéis que automatiza e agiliza as tarefas diárias de administração, ajudando os operadores a gerenciar a recepção e os escritórios com eficiência. A plataforma pode ser usada por uma variedade de empresas de acomodação, como resorts, pousadas, aluguéis de temporada, hotéis boutique, vilas, lodges e flats.

Os recursos do Preno incluem fácil gestão de reservas com processos intuitivos de check-in e check-out. Basta arrastar e soltar na grade inicial para mover reservas e criar e armazenar perfis detalhados de hóspedes e informações de agentes. Isso permite economizar tempo na administração e fornecer sempre uma experiência integrada e personalizada ao hóspede. O faturamento de um hóspede ou agente também é fácil no Preno.

Além disso, o Preno integra-se aos gateways de pagamento para que se possa armazenar e cobrar cartões de crédito diretamente no aplicativo. A cobrança pode ser feita por quarto com a integração do Kounta POS, permitindo cobrar o consumo de restaurante diretamente no quarto dos hóspedes.

A integração do Preno aos principais gerenciadores de canal permite que os operadores de acomodação distribuam quartos por meio de agências de viagens online (OTA na sigla em inglês), como Booking.com e Expedia. As reservas que chegam através desses gerenciadores de canal são automaticamente colocadas na grade do Preno e, com a sincronização de disponibilidade em tempo real, as reservas duplas são coisa do passado.

A guia de geração de relatórios oferece relatórios detalhados em tempo real para que se possa sempre tomar as melhores decisões de negócios. É possível até mesmo definir metas para ver seu progresso no mês.

A integração de nível internacional do Preno ao Xero oferece processos contábeis simplificados. Os pagamentos feitos no Preno são fáceis de enviar e podem ser mapeados para as contas desejadas do Xero. A reconciliação é facilitada com a funcionalidade do Preno e do Xero, ajudando a economizar tempo e aumentar a precisão.

Preços a partir de:

NZ$ 89,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Reino Unido, Nova Zelândia

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

NZ$ 89,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

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Recursos

Total de recursos do Preno: 54

  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade incorporada
  • Cálculo de comissões
  • Distribuição de multicanal
  • Dormitórios
  • Estadia prolongada
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da experiência do hóspede
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da recepção
  • Gestão da reputação
  • Gestão de canais
  • Gestão de comissões
  • Gestão de estoques
  • Gestão de experiência do cliente
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de reservas
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tarefas doméstics
  • Gestão de taxas
  • Gestão de taxas de cobrança
  • Gestão de tesouraria
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integração de GDS/OTA
  • Integrações de terceiros
  • Monitoramento
  • Múltiplas propriedades
  • Observações da reserva
  • Otimização de preços
  • Pagamentos eletrônicos
  • Para aluguéis de férias
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Propriedade única
  • Quartos privados
  • Rastreamento de interações
  • Relatório de historiais
  • Relatórios e análise de dados
  • Reserva de atividades
  • Reserva de terceiros
  • Reservas de quartos
  • Reservas em grupo
  • Reservas online
  • Seguimento de status
  • Sistema de calendário ou lembretes
  • Suporte do cliente

Alternativas

Lobby PMS

5
#1 alternativa ao Preno
LobbyPMS is the perfect software for different types of accommodations as Hotels, hostels, apartments, glamping,...

NewBook

4,8
#2 alternativa ao Preno
NewBook is award-winning property management software built especially for the tourism and hospitality industries that...

Resly

5
#3 alternativa ao Preno
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task scheduling,...

Beds24

4,8
#4 alternativa ao Preno
Beds24 is a cloud-based property management solution that offers a channel manager and booking engine for businesses in...

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(29)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,8/5
Suporte ao cliente
4,8/5

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Exibindo 5 avaliações de 29
Michael W.
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Preno again!

Avaliado em 04/02/2020

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving...

Customized service and personal contact with no time wasting. Quick and efficient problem solving management>

Vantagens

Our company is using Preno for over 3 years. What can I say. If I would not love it I would have changed :)

Desvantagens

There is nothing I do not like. They constantly improving.

Jacqui A.
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

LOVE IT. I went from a paper based hard copy booking system to preno. It was an easy...

Avaliado em 10/05/2018

Easy to use so frees up my time

Easy to use so frees up my time

Vantagens

Ease of use. You could teach this system to almost any front end staff in a minimal amount of time. The team at Preno helped me to set up and guided me whenever i didn't understand something. I have been using this system for over 18 months and have not looked back. The Preno Team are always on hand if I have an issue (which is rarely as it functions at it is supposed to). They are very proactive about making changes and improvements but not so much that there are any interruptions to the flow or usage. They are open when you have a suggestion to improve on something. Billing can be done monthly or annually (you get to decide). As a small business this is important as is good reliable support.
I have no complaints at all. I HIGHLY RECOMMEND this product and the team.

Desvantagens

The only thing that doesn't really suit my business is the housekeeping page. I would like that to be a little more customisable so I currently don't use it and hand write my housekeeping instructions still.

Resposta do Preno

Hi Jacqui,

Thank you for your review. Thank you for your feedback, the team is working hard on new updates to housekeeping.

We are always around to assist. The team appreciates all your support.

- Amelia Gain

Amy O.
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

Easy to use but lacks simple functions

Avaliado em 22/03/2018

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it...

It lacks simple functions. Whilst it is an easy program to use, it still needs some work to make it a successful program across the board.

Vantagens

The program is easy to use especially for training new staff. We love the credit card feature and how easy it is to pop the credit card in and charge the card the card without manually using an eftpos machine. Entering rates has never been more easier, we love the the tabs along the bottom to show for outstanding balances etc. Visually the program is easy on the eyes. Simple program good for very small properties. Not sure how it would go on a large hotel. I like the idea of the revenue reports, however this would only be functional if accounted for is accurate entered through.

Desvantagens

The program lacks a few simple features and functions. We don't like the check out process for a guest departure. When you click the checkout button (even when no money is owing on the profile) it takes you into the guest folio, you then have to go to the home tab and go through the pointless screen slide. A bit time consuming.
2. There is no where to set up a group master to add a payment too. There is way to much room for error for direct deposits to not be accounted for correctly or invoicing the incorrect people. The reconcile report can not show you if money has not been accounted for some where. It just shows that a button has been clicked and its shown up on a report. It is all to easy to clear a profile and void a profile for money to become easily untraceable. Simple functions for setting up groups (e.g. school groups, travel agents) can apparently only be done through Xero to apply payments and then to cash a guest profile off in preno you select relevant sub heading... If not set up correctly money is accounted for incorrectly and in our case untraceable from previous employees misuse. You need to stay on top of all transactions daily going back and forth between too many avenues. This is not a one stop shop program. A bed selection tab on the guests profile would be so handy the current way is harder to use, especially when converting to the housekeeping report. Overlapping bookings is easy to do if moving rooms. 1 month blocks would be nice to view.

Resposta do Preno

Hi Amy,

I think there were some unique issues in your handover from your previous management that proved challenging at the start. I think we did not give you enough training during this hand over too, but we know what it's like, it's a busy time.

We are different in how we leverage specialised apps like Xero and channel managers. This is what provides the time savings to so many of our users.

It sounds like you have a good handle of Preno now.

We appreciate your ongoing support and feedback!

Joyce M.
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great on-line Hotel management software program

Avaliado em 08/06/2021

Have found Preno has been very useful and important tool in my business, once I set up Preno it...

Have found Preno has been very useful and important tool in my business, once I set up Preno it meant my book keeping and diary work was at more than halved and the risk of overbooking minimized. Took so much stress out of the Hotel management side of my business.

Vantagens

Very easier to load guest information. One shop stop for bookings, payments, covers across booking channels so avoids overbookings, very easier to retrieve any data needs for accounting purposes.

Desvantagens

Nothing. I found it very useful. Even when using it with my phone to check for booking it was useful.

Wendy H.
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Don't hesitate - it's brilliant!

Avaliado em 28/09/2016

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the...

We we lucky enough to begin trialling Preno late 2015 alongside our existing system. We made the full switch in March 2016 as the season started to wane. No regrets, no issues - seamless transition and 100% happy with our decision. The Preno team are brilliant to work with - so responsive when very rare issues arise. Always listen, and try and find a resolution as quickly as possible. Full integration with both Xero and Staah for accounts and channel management has made our lives so much easier. Best decision we have made in a long time by far.

Vantagens

Everything - quick, responsive, intuitive - so easy to use. Integration with Staah & Xero just fabulous.

Desvantagens

Closing rooms off - but I know you are working on this. Needs to be easier from Preno side.

Resposta do Preno

Hi Wendy, awesome to hear such kind words from you! We're always working hard to make Preno better, and we'll have that update to make closing off rooms very soon! I'll make sure to update you when it's ready.

- Nick

Exibindo 5 avaliações de 29 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Preno

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Preno.

O Preno oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do Preno são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Preno está nos seguintes idiomas:

inglês

O Preno é compatível com os seguintes dispositivos:

O Preno se integra com os seguintes aplicativos:

Braintree, Lightspeed POS, SiteMinder, Stripe, Xero

O Preno oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo

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