HoneyBook

Gerenciamento de clientes para autônomos e pequenas e médias empresas.

Sobre o HoneyBook

O HoneyBook é uma solução de gestão do relacionamento com o cliente (CRM na sigla em inglês) baseada na nuvem, projetada para pequenas empresas e autônomos, que ajuda os usuários a gerenciar processos de negócios, da consultoria ao faturamento. A plataforma permite aos usuários gerenciar projetos, contratar clientes, enviar faturas, assinar contratos online e gerenciar pagamentos.

O HoneyBook oferece a funcionalidade de gestão de tarefas que permite aos usuários visualizar e monitorar diferentes estágios de um projeto. Os usuários podem armazenar faturas, contratos e outros documentos em um único local. Eles também podem responder aos clientes com solicitações e acompanhamentos automatizados de compromissos, usando modelos e notificações personalizados.

Para ajudar os usuários a manterem o controle da carga de trabalho, o HoneyBook permite que lembretes de tarefas sejam criados e lembretes de pagamento automatizados podem ser enviados com base nas datas de vencimento dos pagamentos do projeto. O HoneyBook facilita pagamentos online seguros dentro do sistema; além disso, os contratos podem ser assinados digitalmente. A solução também fornece aos usuários as ferramentas necessárias para rastrear reservas, agendas de pagamento e clientes potenciais automaticamente. O HoneyBook pode ser integrado a ferramentas de terceiros, como Calendly, QuickBooks, Zapier, Google Calendar, Gmail e muito mais, para criar fluxos de trabalho ininterruptos e sincronização de dados.

Preços a partir de:

US$ 9,00/mês

  • Teste Grátis
  • Assinatura

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

US$ 9,00/mês

  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

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HoneyBook - Vídeo
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Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook: Captura de tela do HoneyBook:

Recursos

Total de recursos do HoneyBook: 107

  • Acesso para Celular
  • Agendamento
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de grupo
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados do atendimento ao cliente
  • Análise quantitativo
  • Armazenamento de documentos
  • Assinatura eletrônica
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • Bate-papo ao vivo
  • Biblioteca de conteúdo
  • CRM
  • Captura de leads
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Colaboração em equipe
  • Compartilhamento de arquivos
  • Compras e recebimento
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Contas de clientes
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de respostas por e-mail
  • Controle de versões
  • Controle do andamento
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de faturas
  • Cronograma de instalações
  • Cálculos de impostos
  • Elaboração de contratos
  • Escalonamento de solicitações
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Geração de leads
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de reuniões
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de calendários
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de formulários
  • Gestão de leads
  • Gestão de prazos
  • Gestão de projetos
  • Gestão de propostas
  • Gestão de respostas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pipeline
  • Gestão do pipeline de vendas
  • Gestão financeira
  • Histórico de faturas
  • Implantação baseada na web
  • Integração de redes sociais
  • Integração de serviços de processamento de pagamentos
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Lista negra/branca
  • Listas de tarefas
  • Modelos
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Modelos pré-elaborados
  • Monitoramento
  • Notificações em tempo real
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos em pessoa
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Painel personalizável
  • Perguntas frequentes (FAQ)
  • Pesquisa e filtro
  • Pesquisas do cliente
  • Planejamento de pessoal
  • Planejamento de projetos
  • Planejamento de tarefas
  • Planificação/Programação de projetos
  • Plataforma no-code
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de débito/crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de recomendações
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Reservas de quartos
  • Reservas online
  • Respostas predeterminadas
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento de status
  • Sincronização de calendários
  • Sistema de calendário ou lembretes
  • Suporte do cliente

Alternativas

HarmonyPSA

4,5
#1 alternativa ao HoneyBook
O HarmonyPSA é compatível com todo o ciclo de vida do negócio, desde a geração de leads até a renovação de contratos....

Marketing 360

4,7
#2 alternativa ao HoneyBook
Marketing 360 is trusted by over 20,000 small businesses. Business owners use our business growth platform because the...

Odoo

4,2
#3 alternativa ao HoneyBook
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Bitrix24

4
#4 alternativa ao HoneyBook
O Bitrix24 é uma plataforma gratuita de colaboração com código aberto e na nuvem, que oferece ferramentas de CRM,...

Avaliações

Classificação geral

4,9 /5
(358)
Relação qualidade/preço
4,7/5
Recursos
4,7/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,8/5

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Exibindo 5 avaliações de 358
Christina S.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

Avaliado em 20/09/2019

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were...

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Vantagens

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Desvantagens

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Resposta do HoneyBook

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Jennifer K.
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

HoneyBook is the right CRM for you!

Avaliado em 23/01/2021

I love HoneyBook. I have looked at switching just because I’m interested in seeing what else is...

I love HoneyBook. I have looked at switching just because I’m interested in seeing what else is available & how they compare, but I think my loyalty & the overall satisfaction with HoneyBook will keep me here!

Vantagens

HoneyBook just overall has so many great features that will help you run & maintain your business every day. During the onset of Covid & with so many of us experiencing cancellations & such, they were the only CRM I knew of that rolled out any help with legal documents to help you convey the right words to your clients to not only help you stay level headed & in charge of your business, but also helped your clients realize that cancelling should be a last resort & that we business owners are here for them!
I am also a big fan of most all of the templates that they provide for you to help set your business up for success! Aaaand in the Winter, I love the little Snowman icon that sips hot cocoa & makes the computer screen be a wintery scene. Adorable!
HoneyBook is very easy to use, & their customer service & tech departments are da bomb!

Desvantagens

The only things I wish that HoneyBook would improve on the most would be trying different variations with the project pipeline, with adding more availability or being able to choose between pipelines for different project types, & working out some kinks with the scheduling system between what we intend for clients to see in availability & what they actually see; & for the client to be able to go in & change their selection of date & time immediately afterwards & up to half an hour later.

Bray B.
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best Business Decision we have made

Avaliado em 16/03/2021

Great! Fabulous! Wonderful! Customer Service is awesome and the website is NEVER Down. I have...

Great! Fabulous! Wonderful! Customer Service is awesome and the website is NEVER Down. I have business friends that are always complaining about their systems not working. We can't say that about Honeybook. Reliability is HUGE in the profession. It's very reliable!

Vantagens

We can conduct all of the business we need to within one software. We can create contracts, get them signed and get paid, all within HoneyBook. Our team can communicate with clients straight from HoneyBook. It will even allow us to communicate from emails within the website. Love it! Makes our jobs so much easier. It allows our creatives to create and not have to worry about all of the details associated with the business practice.

Desvantagens

We don't have any complaints. We book 40ish weddings a year and I strongly believe HoneyBook pushed us up to the next level with professionalism.

Paige E.
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Not User Friendly - Difficult Learning Curve

Avaliado em 07/06/2018

Vantagens

Keeps contracts in one place, able to accept credit cards. You can network with other vendors, and they seem to really concentrate more on this than actually developing software that works well.

Desvantagens

I am a "founding" Honeybook user and bought the lifetime membership. At first, HB was very convenient. The learning curve was very frustrating as the online software had many MANY bugs. It still does. The entire premise behind the software was to free up your time, have all your projects in one place, sign contract, get paid, etc. Yes, great idea! However, the software has so many glitches! You're not able to even edit a person in your contacts. Their customer support team used to be great you could actually message a real person - now you have to wait a day or two to get an email answer and most of the time they just send you a link to deal with your problem. Once you email your client the contract, everything goes down the Honeybook "rabbit hole". My clients are tech savvy and they can't even figure out Honeybook - the emails that I've received from frustrated clients is numerous. Save your time and money and get another online software that will actually do the job - like Sprout Studio or Dubsado. Wish I would have done that from the beginning. Regretting my purchase since my lifetime "membership" isn't transferrable and Honeybook continues to make money off of me by accepting credit card payments. I looked at 17hats, which also didn't have great reviews before I purchased Honeybook. Moving on, however, I'm assuming that the process will not be easy transferring existing contracts and other office files.

Monica B.
Classificação geral
  • Setor: Fotografia
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

I LOVE IT

Avaliado em 03/02/2021

The invoices are my favorite. I love being to bill clients through HB and not have to use a...

The invoices are my favorite. I love being to bill clients through HB and not have to use a different program to do that. I get to keep EVERYTHING in one spot which actually saves me money. I don’t need a separate software for bookkeeping, calendars, workflow, etc. It’s ALL here. In one place. I’m obsessed. I can’t imagine not having HB.

Vantagens

Very user friendly, they offer so much! I love being able to track my expenses and schedule clients. I love the workflow feature, it’s so helpful. I REALLY love the fact that clients can pay you through the HB invoice. That’s probably the best part. Its awesome that they added a COVID-19 tool kit that shows you which clients are most likely to be affected. And then they have email templates that are COVID related. So many resources are provided, it’s like they actually care about us 🥺 💕 haha.
Highly recommend

Desvantagens

The only thing that’s a little slow is the payment actually getting to my bank account. I’m not even sure if HB has anything to do with the time it takes, but I do wish it didn’t take 2 days to finally show up in my account. I wish there was an option to “instantly” transfer the funds for like a 1% fee. Like Venmo! That way if someone needs the money ASAP, they can instantly get it OR they can choose to wait the 1-2 business days to get the full payment. That would AMAZING

Exibindo 5 avaliações de 358 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o HoneyBook

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o HoneyBook.

O HoneyBook oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 9,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do HoneyBook.

Os clientes habituais do HoneyBook são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200

O HoneyBook está nos seguintes idiomas:

inglês

O HoneyBook é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular)

O HoneyBook se integra com os seguintes aplicativos:

10to8, AWeber, ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Agile CRM, Airtable, Asana, Autopilot, Avaza, Basecamp, BenchmarkONE, Calendly, Chatfuel, ClickFunnels, ClickUp, CoSchedule, Cognito Forms, Constant Contact, ConvertKit, Drift, Drip, Dropbox Business, Emma, Evernote Business, Facebook, FreshBooks, Gmail, Google Analytics, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Gravity Forms, HelloSign, Hive, HubSpot CRM, Insightly, Keap, Klaviyo, Mailchimp, Mailshake, Mautic, MeisterTask, Microsoft 365, Microsoft Excel, OneDrive, PayPal, Planning Pod, Process Street, Quickbooks Online, Route4Me, Salesforce Sales Cloud, Schedule it, Shopify, Slack, Square for Retail, Squarespace, Streak, Stripe, Teachable, Teamwork, TextMagic, Thryv, Todoist, Toggl Track, Trello, Twilio, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, WordPress, Wrike, Wunderlist, Xero, Zapier, Zoho Mail, monday.com

O HoneyBook oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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