OfficeTools

Sobre o OfficeTools
O OfficeTools é uma solução de gerenciamento para escritórios contábeis e tributários que fornece aos usuários ferramentas para gerenciar clientes, projetos, tarefas, documentos, tempo, cobrança e muito mais.
O OfficeTools WorkSpace atua como um repositório centralizado de informações do cliente e sincroniza-se bidirecionalmente com softwares tributário e contábil, para garantir que as alterações nos dados sejam atualizadas nos sistemas. Projetos, compromissos e atribuições podem ser rastreados em calendários pessoais e de equipe. As tarefas podem ser delegadas aos membros da equipe com cargas de trabalho mais baixas. A lista de atividades fornece aos usuários uma visão de todos os itens em aberto que requerem conclusão e permite que os usuários cliquem no contato e na seção relevantes para cada tarefa. Os usuários podem registrar o tempo trabalhado em cada projeto ou cliente usando os temporizadores internos e sincronizar esses dados com cobrança e folha de pagamento.
O OfficeTools WorkSpace Portal permite aos clientes solicitar compromissos, assinar documentos e fazer pagamentos online. Confirmações e lembretes por e-mail e SMS garantem que os clientes estejam cientes da hora e data dos compromissos futuros e, quando chegarem ao escritório, o sistema de entrada/check-in do cliente poderá ser usado para registrar atualizações dos dados pessoais e informações de contato dos clientes. A funcionalidade integrada de assinatura eletrônica permite que os clientes assinem eletronicamente documentos e é compatível com assinatura sequencial e com várias partes. Todos os documentos assinados são armazenados automaticamente. Os usuários podem se comunicar diretamente com os clientes através do portal sobre quaisquer questões, consultas ou documentos ou informações ausentes.
Imagens






Está em dúvida sobre o OfficeTools?
Compare com uma alternativa popular
Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
Act!

Zoho Desk

Asana

Metatask

Avaliações
Já tem o OfficeTools?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

- Setor: Contabilidade
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
The Practice Management we have been searching for!
Avaliado em 17/10/2017
The amount of information this product can provide has been a powerful tool for our firm. It has...
The amount of information this product can provide has been a powerful tool for our firm. It has significantly reduced the amount of time it takes to setup new clients because we have been able to reduce the amount of software our company uses. It also is a time saving tool with the automatic email and text appointment reminders.
Vantagens
We love that is a one stop shop for all of our practice management needs. We have been able to reduce the number of programs our company uses because of this. The software is also incredibly easy to navigate. The team at OfficeTools is great if we ever have an issue that we can not resolve ourselves or with the online support.
Desvantagens
The only con we have found with this software is with some of the reports we want to see, it doesn't appear the program can produce. Luckily, there are workarounds for this.

- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great software, could use some improvements
Avaliado em 30/10/2017
Having all my firms client info in one place. Being able to track projects through the office.
Having all my firms client info in one place. Being able to track projects through the office.
Vantagens
I like having everything tied together, having all a single client's info in one place, being able to link related clients, have all notes in one place, etc.
Desvantagens
There are some bugs, it's also a very hefty program so it sometimes runs slow on our aging server. Also it's pretty complex to learn and some features are counterintuitive.
- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 4.0 /10
The software has the potential to be an elite program but it is grossly underdeveloped.
Avaliado em 19/10/2017
Vantagens
It has all in one capabilities such as client management, time tracking, billing and payment, reports, scheduling, and document storage.
The platform layout is clean and user friendly.
The learning curve to its features is low to mid-range which can be credited to it's design functionality.
It does utilize some integrations well such as the Dymo label printer and Drop Folders.
Overall, calls to Customer Support have been adequate with at least 90% problem resolution. I do have to knock the Customer Support to 2 stars because they do not have any early morning east coast support hours. If I have an issue with Office Tools I have to wait 4 hours to reach anybody on the phone. Half of my day is now gone.
Desvantagens
Communication from Office Tools to its software owners is horrible. Known disruptions in services was communicated after the fact.
Software updates are non-existent. As of this review, 10/19/17, there has only been 1 public release update to the software in all of 2017 (v2017.019) and that was in January. That is unacceptable.
The Contact Screen has a narrow scope in what it allows for user input. I believe there are only 5 open variable fields that we can alter to collect data specific to our practice. The rest of it is dead white space underneath of it.
Software only allows one taxpayer's information to be displayed on the main Contacts screen with the spouse relegated to a "More Contacts" tab. It is more efficient to have all contacts displayed on one screen.
Client portal only allows for 1 contact email address.
The portal is not a responsive web design and certainly not friendly to mobile devices. There are buttons in the portal that are only seen when scrolled over (Pay Now buttons on invoice tab).
Payments made via a portal invoice do not sync down to the billing screen.
Downloading multiple documents from the portal is inefficient. There is no "Download All" button.
E-signing process is convoluted to the signer and has bugs which have not been fixed.
Form letters do not give you access to all collected data variables.
No user community to introduce or vote on feature requests. LinkedIn or Facebook aren't the solution.

- Setor: Contabilidade
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
Workflow that works for us!
Avaliado em 12/12/2018
Excellent -- we rely on it to keep our systems working. It offers a lot of functionality including...
Excellent -- we rely on it to keep our systems working. It offers a lot of functionality including communication among the office and ease of retrieving prior information.
Vantagens
We appreciate the ability to have one software that provides so much utility -- Contact info, Notes, Documents, Projects, Calls, etc
Desvantagens
There is a learning curve on how to use the software fully. And the reports are a bit difficult to decipher.

- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Office Tools has been a very practice management tool for our firm
Avaliado em 25/10/2017
Vantagens
The product has a lot of features that made the implementation in the first year wonderful. The support staff was great and easy to access. Ease of use, reporting, billing features
Desvantagens
40% + cost increase for the new year. The Lacerte software integration did not work very well. There are issues that could not be resolved with the multi-firm features of the product
Perguntas frequentes sobre o OfficeTools
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o OfficeTools.P: Que tipo de planos o OfficeTools oferece?
O OfficeTools oferece os seguintes planos de pagamento:
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o OfficeTools?
Os clientes habituais do OfficeTools são:
Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000
P: Em que idioma o OfficeTools está?
O OfficeTools está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O OfficeTools é compatível com dispositivos móveis?
O OfficeTools é compatível com os seguintes dispositivos:
P: O OfficeTools se integra com quais outros aplicativos?
O OfficeTools se integra com os seguintes aplicativos:
APX e-Invoicing, Lacerte Tax, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced
P: Que nível de suporte o OfficeTools oferece?
O OfficeTools oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para OfficeTools.