VICIdial

Software de call center de código aberto com discador preditivo.

Sobre o VICIdial

O VICIdial é um conjunto de softwares de contato/call center voltado para os requisitos de telefonia e comunicação de todos os negócios, incluindo o nível empresarial. Construído em uma plataforma de código aberto e com uma base de instalação global, o VICIdial possui um discador preditivo completo, além de funcionar como um sistema de Distribuição Automatizada de Chamadas (ACD na sigla em inglês). Os agentes são, portanto, capazes de ligar de forma preditiva ou manual através de listas de campanhas, enquanto também lidam com chamadas de entrada e saída de forma combinada. De uma única interface centralizada, com base na Internet, os agentes também podem responder a e-mails recebidos e participar de sessões de bate-papo ao vivo do cliente, incorporadas a um site existente via widget. As opções de roteamento e as regras de priorização da fila garantem que as chamadas e os e-mails sejam direcionados ao agente mais qualificado. Os gerentes podem ouvir as chamadas de agentes para supervisionar o desempenho.

Com mais de 2.000 recursos no total, o VICIdial inclui a gravação automática de chamadas, que pode ser interrompida ou iniciada a qualquer momento, enquanto registra chamadas e o status das chamadas. Os níveis e permissões do usuário podem ser definidos para restringir alguns recursos ou acessibilidade de campanhas, antes que a exportação de dados baseada na Internet e a geração de relatórios compartilháveis em tempo real permitam que agentes, gerentes e líderes de equipe autorizados analisem o desempenho da campanha de chamadas.

Preços a partir de:

N/D

  • Teste Grátis
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5 principais alternativas ao VICIdial

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Brasil, Canadá, China, Alemanha e outros 5, Reino Unido, Índia, Japão, México, Estados Unidos

Idiomas

alemão, chinês tradicional, dinamarquês, espanhol, francês e outros 8, holandês, inglês, italiano, japonês, polonês, português, russo, sueco

Preços a partir de:

N/D

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5 principais alternativas ao VICIdial

Imagens

Built-in reporting options include the ability to run real time and summary reports, such as breakdowns on agent calling times per campaign
Web-based administration provides centralized access to a multi-lingual admin screen rich with system options
The system also facilitates the handling of customer website chat, via an existing website and administered through the agent's web screen
Example view of the agent screen showing the Outbound Customers Soundboard, with the ability to hotkey common phrases
Example of a forecasting report option, visualizing predicted campaign call performance and trends
Android app front page screenshot
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VICIdial - Vídeo
Captura de tela do VICIdial: Built-in reporting options include the ability to run real time and summary reports, such as breakdowns on agent calling times per campaign Captura de tela do VICIdial: Web-based administration provides centralized access to a multi-lingual admin screen rich with system options Captura de tela do VICIdial: The system also facilitates the handling of customer website chat, via an existing website and administered through the agent's web screen Captura de tela do VICIdial: Example view of the agent screen showing the Outbound Customers Soundboard, with the ability to hotkey common phrases Captura de tela do VICIdial: Example of a forecasting report option, visualizing predicted campaign call performance and trends Captura de tela do VICIdial: Android app front page screenshot

Recursos

Total de recursos do VICIdial: 151

  • API
  • Acompanhamento da atividade do cliente
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração da distribuição
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de ligações
  • Agendamento de retorno de chamada
  • Alertas por e-mail
  • Alertas/notificações
  • Análise da produtividade
  • Análise de dados de campanhas
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise de tendências históricas
  • Application Management
  • Armazenamento de dados seguros
  • Arquivo morto e retenção
  • Atualização em tempo real
  • Avatares
  • Ações ativadas por eventos
  • Backup automático
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de funcionários
  • Banco de dados do cliente
  • Banco de dados integrado
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Bater ponto de entrada/saída
  • CRM
  • Call center de ligações de entrada
  • Call center de ligações saída
  • Call center misto
  • Campos personalizáveis
  • Captura de leads
  • Categorização/Agrupamento
  • Comentários/notas
  • Comparações em tempo real
  • Compras e recebimento
  • Compressão
  • Comunicação multicanal
  • Conferências
  • Conformidade FTC
  • Conformidade com FCC
  • Conformidade com HIPAA
  • Conformidade com o PCI
  • Consulta pontual
  • Controle de qualidade
  • Controles/permissões de acesso
  • Converter texto em voz
  • Dados em tempo real
  • Desenvolvimento personalizado
  • Detecção de duplicados
  • Detecção de secretária eletrônica
  • Discador automático
  • Discador automático
  • Discador manual
  • Discador preditivo
  • Discador progressivo
  • Disposição de chamadas
  • Distribuição automática de chamadas
  • Distribuição automática de leads
  • Distribuição de leads
  • Distribuição de multicanal
  • Extração de dados
  • Ferramentas de colaboração
  • Formulários personalizáveis
  • Função de pré-visualização
  • Geração de leads
  • Geração de relatórios administrativos
  • Gerenciamento de comentários
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de listas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão de atividades
  • Gestão de calendários
  • Gestão de call centers
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de experiência do cliente
  • Gestão de filas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de leads
  • Gestão de listas de chamadas
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gravação de chamadas
  • Gravação sob demanda
  • Histórico do cliente
  • ID de chamadas locais
  • Identificador de chamadas
  • Identificador de chamadas específico da campanha
  • Identificação de chamadas personalizável
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de telefonia por computador
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Logon único
  • Mensagens de SMS
  • Mensagens por voz
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoração de chamadas
  • Múltiplas campanhas
  • Múltiplas contas de usuário
  • Notificações em tempo real
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Previsão
  • Priorização
  • Processamento de lotes
  • Projeções
  • Questionários e feedback
  • Ramificação de perguntas
  • Rastreamento de chamadas
  • Rastreamento de habilidades
  • Rastreamento de interações
  • Reconhecimento de voz e IVR
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Registro de chamadas
  • Registros de eventos
  • Relatório de chamadas
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto
  • Roteamento de chamadas
  • Roteirização de chamadas
  • Segmentação de clientes
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Suporte de banco de dados
  • Tecnologia HTML5
  • Teste de performance
  • Transcrição de bate-papos
  • Transferência de arquivos
  • Transferência de chamadas
  • Visualização do discador
  • Vários idiomas

Alternativas

Zendesk

4,3
#1 alternativa ao VICIdial
Zendesk's fully customizable help desk solution scales with your business and enables organizations to solve tickets...

NOLA

5
#2 alternativa ao VICIdial
NOLA AUTOMATION is an auto dialer solution that helps call centers communicate with customers via various methods...

Five9

4,2
#3 alternativa ao VICIdial
O Five9 é uma solução de central de contato e call center baseada em inteligência artificial. A solução, baseada na...

LiveAgent

4,7
#4 alternativa ao VICIdial
O LiveAgent é uma solução de helpdesk baseada na Internet, que permite o gerenciamento de tíquetes de suporte em vários...

Avaliações

Classificação geral

4,7 /5
(251)
Relação qualidade/preço
4,8/5
Recursos
4,7/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 251
John a M.
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

I still can't believe it's free!

Avaliado em 07/06/2018

It allowed to make my calls with a predictive dialer with all the features you can imagine, ...

It allowed to make my calls with a predictive dialer with all the features you can imagine, eliminate my dependence on land lines, and have a system my agents could log in to locally or remotely.

Vantagens

First that you can download and install and use it completely 100% free, no strings attached. Second, it has every feature you could possibly imagine for dialing solution software and predictive dialers. Third, the reporting is all one 1 screen, there are many reports, inbound, outbound, carrier reports, etc. Fourth, they have a user forum where, and I kid you not, you can post a question or an issue you are having, and either a VICIdial expert or one of the other many experts on the forum will respond to your question usually within an hour or two, always that same day, and answer your question or help you work through your issue. Fifth, it's now the world's most popular dialing solution software, so you can find answers to about any question by just googling. Sixth, the hardware requirements are low. When I first installed VICIdial I used an old desktop and turned it into a VICIdial server. And seventh and maybe most importantly, VICIdial is constantly evolving. New revisions come out regularly, and new versions of the installer VICIbox are produced regularly, and they are new features constantly, and the program keeps getting better and better! In their next version of VICIbox they are offering a webrtc softphone built right into the program, so you won't need to download and configure softphones anymore. In summary, VICIdial is everything you always wanted in a predictive dialer or software dialing solution, and it is absolutely free of charge!

Desvantagens

I installed VICIdial in March of 2017. It took me a weekend to set up campaigns, upload lists to call, configure a VoIP carrier, and put in the settings I needed for my campaigns. I installed on a Sunday afternoon and started dialing the next day on Monday morning at 9AM. And everything worked! Now it's June of 2018 and I've been using VICIdial for 1 year and 2 months. Although I got everything working the very first day, over time I have discovered the hundreds of features VICIdial offers and how to set them and configure them. The VICIdial system I use today is much different from the one I started with a year ago. Well the system is exactly the same, same operating system, same vicidial same asterisk, but I take advantage of many features now that I didn't even realize VICIdial had when I first installed it. If there is a con about using this software, and I do not believe there is, it would be VICIdial has so many features it takes a little time to learn all of them

Resposta do Vicidial Group

Thank you for the glowing review!

Rogger F.
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

a Swiss Army Knife for those who are creative enough to use it well

Avaliado em 22/04/2020

At GOSAT we use VICIdial in our contact center for loan sales to a local bank in Brazil, where we...

At GOSAT we use VICIdial in our contact center for loan sales to a local bank in Brazil, where we integrate it 100% with the bank.

We also use VICIdial on clients of different segments in the market: collection, petrol, school, health and etc ...

Vantagens

VICIdial is the most popular open-source Contact Center Solution in the world and it can become a Swiss Army Knife for those who grasp the infinite possibilities of this incredible system.

We were able to meet all our needs and overcome all challenges using VICIdial.

Desvantagens

I know that VICIdial is not for this purpose, what I miss is an integration in the AGC interface (Agent) with WhatsAPP and Facebook messanger.
We do this today through other solutions, it would be perfect integrated with VICIdial.

Md A.
Classificação geral
  • Setor: Saúde, bem-estar e condicionamento físico
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

The ultimate selection for call center solution

Avaliado em 27/04/2021

Since I have started using vicidial, its changed my career path . So many deployment i have made in...

Since I have started using vicidial, its changed my career path . So many deployment i have made in last 12 years as per my company need. 550 seats with cluster setup for out and in bound was a best achievement in my carrier. API based dynamic IVR has minimized human interaction in our services.

Vantagens

Most useful feature is IVR with API and the survey feature.
Report feature is very strong, nothing missed. Finally the web phone feature that's solved millions of issues.
This is the only platform, what I need that can be implement or integrate, very impressive.

Desvantagens

Now a days everything we want to do using mobile phones, hence android app is required for agents.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Indústria farmacêutica
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

ViciDial

Avaliado em 04/04/2019

We are answering the calls efficiently and effectively. I am able to track agent performance at a...

We are answering the calls efficiently and effectively. I am able to track agent performance at a high level to monitor performance and efficiency.

I have great hope to read the manuals and learn what else I can do with Vici.

Vantagens

Vici is easy to use and contains a significant amount of reporting to track agent efficiency.

Desvantagens

The interface is outdated and could use a cosmetic overhaul. some of the reporting is inconsistent. The way abandonment is calculated in the real time main report is by taking dropped calls and dividing it into calls answered. Under inbound daily report it calculates the abandonment correctly by taking dropped calls and dividing it into calls offered.

Lacks some of the modern features available in other phone software: After Call Survey, Track short abandoned calls, Forced call backs, Scheduled reporting.

In the IVR we can only offer our customers to leave a voicemail with a window prompt instead of allowing them to press a number at any time to leave a vm.

Resposta do Vicidial Group

As for the inbound drop-rate, there are configuration changes you can make to have the Real-Time report use all-calls to calculate the drop percentage. The default behavior is to use Answered calls because the vast majority of VICIdial clients use outbound, and taking dropped calls out of Answered calls is a regulatory requirement in most countries.
Also, After-Call-Surveys and Force-Scheduled-Callbacks are available as standard features in VICIdial.

Kim H.
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Brings so much order to our dialing campaigns

Avaliado em 24/04/2021

Has been the most cost-efficient way to manage our call list that we have found .

Has been the most cost-efficient way to manage our call list that we have found .

Vantagens

The lack of cost involved is definitely the biggest pull to VICIdial . You can customize it to meet your needs and create different dialing categories . The ability to record and playback calls has made our training process a lot more efficient .

Desvantagens

The interface has an outdated look to it and can be hard to navigate .Especially until you get used to it .And the setup takes a long time .

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Perguntas frequentes sobre o VICIdial

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o VICIdial.

O VICIdial oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do VICIdial.

Os clientes habituais do VICIdial são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O VICIdial está nos seguintes idiomas:

alemão, chinês tradicional, dinamarquês, espanhol, francês, holandês, inglês, italiano, japonês, polonês, português, russo, sueco

O VICIdial é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O VICIdial se integra com os seguintes aplicativos:

Asterisk, AuguTech, Convoso, Data.com Contacts, Gmail, Google Docs, Google Workspace, HipChat, Insightly, Less Annoying CRM, Mailchimp, Oreka TR, PIMS Dialer, Pipedrive, Qubicles, Salesforce Sales Cloud, SugarCRM, TeamSupport, Vtiger CRM, WordPress, Zendesk, Zoho CRM, Zoiper, eFax Corporate

O VICIdial oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, 24 horas por dia (representante ao vivo), Bate-papo

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