Sobre o Sales Layer

O Sales Layer é uma solução de gestão de informação sobre o produto baseada na nuvem, projetada para ajudar os profissionais de marketing de comércio eletrônico a gerenciar, organizar, sincronizar, atualizar, analisar a qualidade e publicar automaticamente as informações de seus produtos em vários canais e plataformas. Com o objetivo de ajudar as empresas a organizar, analisar e publicar informações de produtos, o Sales Layer fornece uma plataforma para gerenciar todo um catálogo de produtos de forma centralizada, pontuar listagens de catálogos com base na qualidade, editar informações em tempo real e conectar-se a plataformas de terceiros para publicar conteúdo.

O Sales Layer facilita o gerenciamento e a organização de catálogos de produtos online através da capacidade de importar e exportar informações sobre produtos, agrupar, categorizar, filtrar e pesquisar produtos e muito mais. Os usuários podem editar vários produtos simultaneamente com ações, incluindo alterar a família, atualizar tags e editar o status. O catálogo pode ser filtrado e pesquisado para encontrar produtos relevantes ao fazer alterações. A edição de conteúdo também pode ser automatizada por meio da configuração de fórmulas com regras baseadas em lógica. As listagens de produtos recebem automaticamente um índice de qualidade que analisa o nível de integridade do conteúdo e destaca elementos ou campos ausentes.

As permissões podem ser configuradas para controlar quais usuários têm acesso aos dados do produto e quem pode fazer alterações no catálogo. O acesso "somente leitura" também pode ser concedido a terceiros. A integração com plataformas de comércio eletrônico de terceiros, como WooCommerce, Magento, CS Cart e mais, permite que os usuários publiquem catálogos de produtos em vários canais. Quaisquer alterações no produto são sincronizadas automaticamente em todos os canais em tempo real para manter uma fonte única de verdade.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Brasil, Canadá, China, Alemanha e outros 5, Reino Unido, Índia, Japão, México, Estados Unidos

Idiomas

alemão, espanhol, inglês, italiano

Imagens

Identify product information gaps such as missing logos, descriptions, translations, and more
View charts and reports on quality, activity, completion rates, and more
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Recursos

Total de recursos do Sales Layer: 56

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Alertas/notificações
  • Automação da localização
  • Biblioteca de conteúdo
  • Catalogação/Categorização
  • Categorização/Agrupamento
  • Catálogo de produtos
  • Catálogo online
  • Conectores de dados
  • Controle de qualidade
  • Controle de qualidade dos dados
  • Controle de versões
  • Controles/permissões de acesso
  • Corresponder e fundir
  • Criação de catálogo
  • Edição sincronizada
  • Elaboração de conteúdo
  • Ferramentas de colaboração
  • Formulários personalizáveis
  • Gerenciamento de documentação
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de metadados
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento do processo
  • Gestão da hierarquia
  • Gestão de ativos digitais
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de dados do produto
  • Gestão de fórmulas
  • Gestão de preços
  • Gestão de recursos
  • Gestão de registros mestre
  • Gestão de vendas
  • Governança de dados
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Integração de site
  • Integrações de terceiros
  • Lógica condicional
  • Mapeamento de dados
  • Mapeamento de relacionamentos
  • Marcação
  • Modelagem de dados
  • Modelos
  • Permissões por função
  • Personalização
  • Pesquisa e filtro
  • Publicaçao de banco de dados
  • Recuperação de dados
  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Visualização
  • Vários domínios
  • Vários idiomas

Alternativas

eTEAM

5
#1 alternativa ao Sales Layer
eTEAM is a cloud-based digital asset management platform, which helps businesses organize resources such as product...

Pimcore

4,8
#2 alternativa ao Sales Layer
Pimcore is the world's most popular Open Source data and experience management platform that seamlessly connects...

Akeneo PIM

5
#3 alternativa ao Sales Layer
As soluções de PXM do Akeneo permitem que os profissionais de marketing criem experiências atraentes de produtos, em...

Centralpoint

4,7
#4 alternativa ao Sales Layer
Centralpoint by Oxcyon is a digital experience platform & content management solution for enterprises. The cloud-based...

Avaliações

Classificação geral

4,9 /5
(28)
Relação qualidade/preço
4,8/5
Recursos
4,8/5
Praticidade
4,9/5
Suporte ao cliente
4,9/5

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Exibindo 5 avaliações de 28
Craig M.
Classificação geral
  • Setor: Design
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

A great tool and partner to ensure our clients have an efficient PIM

Avaliado em 27/06/2019

We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our...

We specialise in building automated, personalised digital services, we chose Sales Layer as our Product Information Management partner as we share a common interest: catalog automation for businesses that sell products or services. Besides being a great solutions partner, Sales Layer is a very powerful PIM tool that we implement for our clients product work flow.

Vantagens

An advantage is that users can choose between the plug and play connectors that save us time setting up the PIM data with third-party services. We use Sales Layer PIM with our own Unify connector to automatically create and update 100's of data-sheets and in turn produce bespoke product/service brochures.

As an agency it's crucial that our clients are able to centralise and independently manage their products and services whilst maintaining data integrity. In the past our clients have struggled when managing data across multiple channels, implementing Sales Layer has allowed Libris to offer clients a simple, flexible solution to organise, control, analyse and connect product data.

Desvantagens

We don’t have many complaints yet. We keep trusting Sales Layer PIM for our own team and our clients to ensure a cost-effective and results-driven solution for Product Information Management.

Resposta do sales layer

We're proud of our partnership and Libris' great services, thank you so much!

Jelle S.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Managing lots of clients needs with a single PIM system

Avaliado em 02/03/2020

Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information...

Our favourite thing about Sales Layer is that it has not only solved our product information management needs, but it is opening up new doors to possibilities we hadn't thought of before. This allows us to offer more services and agility to our clients. It’s very difficult to standardize product data from very different companies. Sales Layer is very flexible and we have found that it can adapt to any situation. The robust technical development behind it is very impressive.

Vantagens

We handle product information for several clients from very different industries. A central system like Sales Layer's PIM has solved dozens of needs for us on a single platform. Bulk uploading and export and import features are very easy to use. We are starting to test more PIM functionalities that will reinforce our work of connections with marketplaces, such as their Amazon connector, and with ecommerce platforms like Bigcommerce.

Desvantagens

We haven’t experienced any technical difficulties or communication problems so far. Implementing and using the software has been phenomenal thanks to the Sales Layer excellent support team. Our own team is very happy with the knowledge provided and the quick turnarounds. The greatest inconvenience is that we have not had time to explore in depth all the PIM’s functions that we could take advantage of.

Resposta do Sales Layer

Thank you! We're happy to provide a solution that fits lots of businesses.

Danie R.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Incredible platform to manage product information

Avaliado em 08/03/2021

We needed a platform to connect and share thousands of products. Sales Layer
does the job, is...

We needed a platform to connect and share thousands of products. Sales Layer
does the job, is flexible, scalable and collaborative - everything I expect from a
system that needs to adapt to our company, not the other way around.

Vantagens

The integration with Magento has been very useful. Synchronizing our images from
Dropbox is also a nice feature. It’s super positive to work on a system where you
can implement what you need and customize new features as you see fit. Great
support and super fast and friendly onboarding.

Desvantagens

There’s a slight time difference between our company’s time zone and theirs, but
that was definitely never an inconvenience. I can’t remember any query that has
not been answered in less than 5 minutes.

Kelly michael S.
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Improving Product Management Software

Avaliado em 27/11/2020

We have enjoyed the value that Sales Layer brings, we wish it integrated better with other...

We have enjoyed the value that Sales Layer brings, we wish it integrated better with other enterprise platforms such as Salesforce.

Vantagens

Sales Layer makes it easy to update hundreds or thousands of products at once via import/exports with Excel.

Desvantagens

There is not sufficient documentation on how to use Sales Layer.

Resposta do Sales Layer

Thank you for trusting us, and our support team is always happy to help you on getting started with the software

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Suprimentos e equipamentos para empresas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

A great way to keep your product information organized

Avaliado em 26/05/2019

PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce...

PIM tools are more and more essential each day for companies that need to send data to e-commerce platforms like Shopify while saving time to analyze traffic, customer behaviour and product performance. Sales Layer is the most effortless, comprehensive and simple PIM we could have found.

Vantagens

When we choose any new software for our company, we always take good care of analyzing if the technology is simple and flexible. Sales Layer has all those perks, and I've never heard any complaint inside my team like the common "oh no, another software training!". In fact, they got ready for us the connector we needed to send product information from the PIM to Shopify, and all the functions are very fun to use, like the possibility to add fields and customise the product-view, the simple export option, and the copy paste feature that let us add large amounts of data from Excel easily.

Desvantagens

I had problems in the beginning understanding the hierarchy between Family/Category/Products/variants, this was cleared up by the on-boarding team. So my recommendation is to listen to the on-boarding team before you start importing products, so you get the foundation right!

Resposta do sales layer

Thank you! We are very happy that you have found in Sales Layer the solution that your catalog needed.

Exibindo 5 avaliações de 28 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Sales Layer

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Sales Layer.

O Sales Layer oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 1.000,00/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do Sales Layer.

Os clientes habituais do Sales Layer são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Sales Layer está nos seguintes idiomas:

alemão, espanhol, inglês, italiano

O Sales Layer é compatível com os seguintes dispositivos:

O Sales Layer se integra com os seguintes aplicativos:

Amazon Seller Tool, Amazon Vendor Tool, BigCommerce, CS-Cart, ChannelAdvisor, Houzz Pro, Lengow, Magento Commerce, Microsoft Excel, PrestaShop, Shopify, WooCommerce, WordPress

O Sales Layer oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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