Sobre o BigChange

BigChange is the complete Job Management Platform that’s helping field service businesses across the UK to win more work, take control of their operations and deliver winning customer experiences. Bringing customer relationship management (CRM), job scheduling, live tracking, field resource management, financial management and business intelligence into one simple to use and easy to integrate platform, cloud-based platform. BigChange liberates you from inefficient paper-based processes and the complexity of multiple different technology systems that hold your business back. Loved by office and field teams alike, our customers are achieving industry leading results and return on investment. The BigChange team is committed to customer success and no matter your sector or whether you have a mobile workforce of 10 or a 100, we’re here to make a big difference to the way you work and to help your business grow stronger.

Preços a partir de:

69,95 £/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao BigChange

Principais benefícios do BigChange

• BigChange Job Management Platform is a cloud-based field service management system that includes an integrated back-office CRM with drag and drop job / resource scheduling, customizable template-driven workflows, invoicing, health & safety and more.

• BigChange Job Management Platform adds an integrated vehicle tracking component spanning back-office live Google Mapping, geofencing, journey history logs, fleet and resource management, timesheets and performance reporting with alerts.

• An on-demand booking website is made available to customers, via which they can log into a branded portal from any web-enabled device to place new job bookings, check current job status, and view service histories and documentation.

• BigChange integrates with other third-party management applications including Sage, Xero, Microsoft Dynamics NAV, QuickBooks and SAP Business One.

• The companion BigChange JobWatch mobile app for Android and iOS devices adds field-based feature support along with electronic signatures, watermarked photo capture, expense logging, timesheets, holiday and absence recording, plus driver checking and vehicle maintenance.

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Chipre, França, Reino Unido, Nova Zelândia, Estados Unidos

Idiomas

inglês

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5 principais alternativas ao BigChange

Imagens

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Recursos

Total de recursos do BigChange: 236

  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de aulas
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de eventos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas do celular
  • Alertas/transferência
  • Antecedentes profissionais
  • Análise de dados em tempo real
  • Aplicativo móvel
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de documentos
  • Asset Lifecycle Management
  • Assinatura digital
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Avaliação de riscos
  • Ações corretivas e preventivas (CAPA)
  • Backup automático
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de custos
  • Banco de dados de empreiteiras
  • Banco de dados de funcionários
  • Banco de dados do cliente
  • Bater ponto de entrada/saída
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Captura de assinatura por celular
  • Captura de imagem
  • Check-in/Check-out
  • Cobrança e faturamento
  • Coleta de pagamento no campo
  • Compromissos recorrentes
  • Comércio e indústria
  • Conjunto pré-montado
  • Contabilidade
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de licenças
  • Controle de licenças médicas
  • Controle de quilometragem
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de ordem de serviço
  • Cronograma de instalações
  • Cumprimento do código
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Digitalização de documentos
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • For Freight Operations
  • Formulários personalizáveis
  • Frota de veículos
  • GPS
  • Geofencing
  • Geolocalização
  • Geração de relatórios de incidentes
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da segurança
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de calibração
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de combustível
  • Gestão de comparecimento
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de condutores
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de controle de qualidade
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de formulários
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de frotas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de itinerários
  • Gestão de lances
  • Gestão de leads
  • Gestão de modelos
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de pneus
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão de reservas
  • Gestão de solicitações de atendimento
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão de transportes
  • Gestão de visitantes
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do espaço
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico de rotas
  • Histórico do cliente
  • Hora estimada de chegada do condutor
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Imóveis residenciais
  • Incorporação de funcionários
  • Indicadores de desempenho
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Interface QM/ABPro
  • Layouts de imóveis
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Lembretes
  • Listas de materiais
  • Listas de tarefas
  • Localização do motorista em tempo real
  • Manutenção de equipamentos
  • Manutenção preditiva
  • Mapas geográficos
  • Mensagens de SMS
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos de relatórios
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de pragas
  • Monitoramento de uso de pesticidas
  • Monitoramento do progresso
  • Monitoramento em tempo real
  • Mão de obra variável
  • Múltiplos projetos
  • Notificações em tempo real
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de itinerários
  • Pagamento com dinheiro na entrega
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Painel de atividades
  • Para contratantes em geral
  • Para empresas de climatização
  • Para empresas de controle de pragas
  • Para equipamentos mecânicos
  • Para escolas
  • Para instaladores comerciais e/ou industriais
  • Para restaurantes
  • Para serralheiros
  • Para serviços de correio expresso
  • Para serviços de zeladoria
  • Permissões por função
  • Pesquisa de VIN
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Portal do cliente
  • Portal para funcionários
  • Previsão de trabalho
  • Priorização
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Propriedades comerciais
  • Prova de entrega
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de entrega
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de garantias
  • Rastreamento de habilidades
  • Rastreamento de inspeções com falha
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de qualificação
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do custo de produção
  • Rastreamento do projeto
  • Registro de auditoria
  • Registro de pedidos
  • Relatório de custos de mão de obra
  • Relatório de historiais
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reservas de quartos
  • Reservas online
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Solicitações de tempo livre
  • Tarefas recorrentes
  • Troca de turnos
  • Várias localizações

Alternativas

Joblogic

4,5
#1 alternativa ao BigChange
Joblogic is a cloud-based field service management solution which allows you to connect your back office, mobile...

inspHire

4,5
#2 alternativa ao BigChange
inspHire is a cloud-based rental management software that helps small to large businesses handle purchase orders, track...

simPRO

4,2
#3 alternativa ao BigChange
simPRO is a powerful field service management software solution that helps trade industries streamline operations to...

Tradify

4,7
#4 alternativa ao BigChange
Tradify is job management platform & mobile app designed for small businesses that makes it easy to quote, schedule,...

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(165)
Relação qualidade/preço
4,4/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
4,7/5

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Exibindo 5 avaliações de 165
Colin
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Working with Big Change

Avaliado em 27/07/2020

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating...

See less, it’s like the solution has integrated well and forms part of our day to day operating model.

Vantagens

I think the best element of this product is that’s it very versatile as it allows you to design it around your current operation. Also the team are constantly releasing useful updates, some of which make life a little easier and some offer productivity gains.

Desvantagens

There nothing really that’s bad here, any elements that were hare to navigate are constantly being updated to make them as user friendly as possible.

Resposta do BigChange

What a great review - we are thrilled to hear how pleased you are with your system and benefit from our regular new system updates. BigChange is indeed a very versatile system and we are happy to be part of your operating model.
Thank you for choosing BigChange.

Jordan
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Big Change Revolutionised My Business

Avaliado em 23/10/2019

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with!...

I have dealt with all levels withing the business and found 99% of the people amazing to deal with! They have guided, trained and been far more accommodating then any other mobile resource software provider out there.

Vantagens

The facility to invoice live and make cash flow through the business improve.

Desvantagens

The schedule does not have dynamic scheduling

Alternativas consideradas

Joblogic, Commusoft e WorkflowMax

Razões para escolher o BigChange

How they promised they would adapt to suit my requirements, they did deliver!

Software anterior

Joblogic

Razões para mudar para o BigChange

Same as above!

Resposta do BigChange

Delighted to hear about your amazing experience with the BigChange system. We designed it to be 'Revolutionary' for everyone, for you the business owner, for your team for your customers and your cashflow. Nothing gives us more satisfaction than hearing great success stories like this.
Thank you once again for taking the time to leave a review.

All the best,
Team BigChange

Hannah
Classificação geral
  • Setor: Segurança e investigações
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Apardion Review - August 2022

Avaliado em 22/08/2022

So far Big Change has helped us reduce our paper usage, allows our resources to provide more...

So far Big Change has helped us reduce our paper usage, allows our resources to provide more information for all jobs. Any changes to any reports can be carried out much easier as we used to use paper copies of reports. Big Change has helped us save a lot of time on a daily basis.

Vantagens

System is suitable for many different types of jobs our company require on a daily basis. Schedule a job cannot be easier, likewise to edit a scheduled job is quick and simple.

Desvantagens

Can be rather difficult to set up CRM or jobs with many different settings, different features such as job types, job categories and templates are needed to set up a job, which can be time consuming or complicated for new users to remember.

Resposta do BigChange

Hi Hannah

Thanks for leaving us such a great review, we value each one of them equally but its always wonderful to see our customers getting so much value from BigChange. Job scheduling is at the core of what we do so its great to see that its so easy to use and that the system has allowed you to reduce your paper usage. We are Big on sustainability and helping our customers to do the same is a key part of our product offering.

Most importantly you are seeing the benefits of saving time every day and it's a pleasure for us to see our customers grow stronger using BigChange.

If you would like any further help with the system, I would be happy to connect you with your Customer Success representative.

Many thanks

Ian Burgess
Chief Customer Officer
[email protected]

Terry Clark
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

If you are an existing company and you take on this product, expect a disappointing Big...

Avaliado em 04/08/2022

You are expected to do all of the onboarding with little or no support.
My team are unimpressed...

You are expected to do all of the onboarding with little or no support.
My team are unimpressed with my decision to use Big Change and we have reverted back to our original CRM system Podio by Citrex a far superior product.

Vantagens

Sales reps are likeable and extremely helpful.
[SENSITIVE CONTENT] in customer services is a good guy but he must follow through on what he saw and understood when we asked him to come and visit us to see the issues we were having.

Desvantagens

The product is only fit for a one trade business- the sales reps will say yes to all your questions without ensuring their answers to be true
Our IT engineer worked on the installation and onboarding full time and was not given the promised support from Big Change
We lost three members of our team, who jointly made a major mistake due to failure of linking separate trades within our organisation.
You will be charged for everything and there are extras on every turn you take.

Resposta do BigChange

Hi Terry

We also pride ourselves on honesty and integrity and I am familiar with some of the points you have raised to the team around some of the additional things you would like BigChange to be able to do. We are always keen to work with customers directly hence our visit to you and your teams back in March. It is important that we listen to customer and act and I am aware that after the meeting we offered to help document the items you mentioned in an improvement plan but that was not something you were keen on at the time. We have a large customer base who are getting incredible value from BigChange and we remain focused on helping all of our customers to gain more and more value from the platform. We would love to spend more time with you and your team and help you to get that value from BigChange to help your business.

Many thanks

Ian Burgess
Chief Customer Officer

vicky
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Big Change - Good System once you get the hang of it but hard to learn and quite time...

Avaliado em 22/07/2022

I am feeling better about it now but initially this is very hard for anyone to set up within a...

I am feeling better about it now but initially this is very hard for anyone to set up within a business that has their own job that they also need to do. The short videos take forever as you need to rewatch, then you have your test and then you have to try and Implement what you have just watched. If you forget a part of it or it doesn't make sense you have to go back to the video again. Very Hard Work and Extremely time consuming. What would be better is that everything is set up in the back office by big change and then training is provided to the customer on how to use it.

Vantagens

I like the Scheduling feature once the jobs are on. Very easy to schedule and reallocate jobs when you need to.
I also like the Easy Views - This is one of the most helpful sections of the system.

Desvantagens

Having to create a Customer site (Child Company) for every new job you get and then creating a new job especially when you may never work at that site again. would be much easier quicker and convenient if you could free type the site address in.
The training side of it I have to admit is awful. It has taken me so long to get where I am now and most of that has been my time sat playing around with the system - The training videos are too fast, it skips parts out or assumes you know where exactly you are meant to go on the system to do or find something, or it says this part will be covered in another module. A guide for logging a customer - Guide for Logging a Customer Site - A Guide for inputting a job - A Guide for raising an Invoice would be so much better than trying to watch a video take notes and then try and remember how to do it, Esp as customers are expected to input and set up everything virtually within the system.
MAPS - It would be helpful if it would advise how many miles away the engineer is until he reaches his destination.
JOBS / INVOICES - Once the Jobs or Invoices are complete you can't amend any of the details this is very annoying as you are having to duplicate everything and then save any pictures etc and worksheets and move them over to the next one. ALSO the description you type when raising the job. If you make a spelling mistake and the Job is complete you can't correct this field - This is then on the customers Invoice.

Resposta do BigChange

Hi Vicky,

Thank you so much for taking the time to leave a detailed review. I am glad that you are making use of BigChange and if you need any further help please let me know and I can have your designated Customer Success representative can help.

Many thanks
Ian Burgess
Chief Customer Officer
[email protected]
07879 698697

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Perguntas frequentes sobre o BigChange

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o BigChange.

O BigChange oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: 69,95 £/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Não disponível

JourneyWatch = £14.95 per vehicle, per month JobWatch = £69.95 per vehicle, per month JobWatch Plus = £99.95 per vehicle, per month

Os clientes habituais do BigChange são:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O BigChange está nos seguintes idiomas:

inglês

O BigChange é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O BigChange se integra com os seguintes aplicativos:

Google Maps, Microsoft Outlook, Microsoft Word, QuickBooks Online Advanced, SAP Business One, Xero, inspHire, what3words

O BigChange oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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