Sobre o ServiceWorks

BOOST YOUR FIELD SERVICE OPERATIONS WITH US. No matter what service you offer we have solution for you. We offer end to end business solutions for managing service, retail and delivery operations.
Key Features
Multi-Location Inventory Management
Centralized Purchase Order System
Route optimization
Tracking of Drivers and Automated ETA calculation
Make Decisions based on transaction data
Customer feedback
Custom Notification via email,SMS and Robocall
Digital proof of order

Preços a partir de:

US$ 49,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao ServiceWorks

Principais benefícios do ServiceWorks

• Customer data can be accessed from anywhere, through any internet-enabled device, and devices can be scanned, updated, and tracked from the field.

• The drag-and-drop calendar allows users to easily schedule and reassign jobs.

• ServiceWorks offers electronic signature capture, enabling the secure signing of agreements, contracts, and other documents.

• GPS tracking lets managers view team locations in real time, visualized on a map, and ServiceWorks also stores routes to provide full location histories.

• Purchase order requests can be placed when creating new jobs based on required materials and inventory, and all materials used can be tracked and reported on.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Canadá, Estados Unidos

Idiomas

francês, inglês

Preços a partir de:

US$ 49,00/mês

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5 principais alternativas ao ServiceWorks

Imagens

ServiceWorks Software - 1
ServiceWorks Software - 2
ServiceWorks Software - 3
ServiceWorks Software - 4
ServiceWorks Software - 5
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ServiceWorks - Vídeo
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Recursos

Total de recursos do ServiceWorks: 192

  • API
  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento da atividade do cliente
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas de riscos
  • Alertas do celular
  • Alertas por e-mail
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Antecedentes profissionais
  • Aplicativo móvel
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura digital
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Backup automático
  • Banco de dados de clientes
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • Bater ponto de entrada/saída
  • CRM
  • Calendários de equipe
  • Campos personalizáveis
  • Captura de assinatura por celular
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Coleta de pagamento no campo
  • Coleta e encaminhamento
  • Compatível com iCalendar
  • Compras e recebimento
  • Compromissos recorrentes
  • Confirmação/lembretes
  • Contabilidade
  • Controle de comparecimento
  • Controle de estoque
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controle móvel do pessoal
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de faturas
  • Criação de ordem de serviço
  • Cálculo de comissões
  • Cálculos de impostos
  • Dados em tempo real
  • Disposição de chamadas
  • Estimativas
  • Estoque gerenciado pelo fornecedor (VMI)
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Formulários personalizáveis
  • GPS
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de atividades
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de comparecimento
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de custos
  • Gestão de eliminações
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de frotas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de itinerários
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico de faturas
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Impressão de códigos de barras
  • Indicador de disponibilidade
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração de site
  • Integrações de terceiros
  • Layouts de imóveis
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Lembretes
  • Manutenção de equipamentos
  • Mapas geográficos
  • Mensagens de SMS
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de pragas
  • Monitoramento de uso de pesticidas
  • Monitoramento do uso de produtos químicos
  • Monitoramento em tempo real
  • Notificações em tempo real
  • Notificações por push
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Otimização de itinerários
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Pagamentos parciais
  • Painel de atividades
  • Para empresas de controle de pragas
  • Para paisagistas e jardineiros
  • Para serviços de zeladoria
  • Pedidos de vendas
  • Perfis de usuário
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de lotes
  • Processamento de pagamentos
  • Questionários e feedback
  • Rastreabilidade
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de e-mails
  • Rastreamento de entrega
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de lotes
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do número de série
  • Rastreamento do projeto
  • Registro de auditoria
  • Registro de pedidos
  • Relatório de historiais
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reservas online
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Sincronização de calendários
  • Sincronização de dados
  • Tarefas recorrentes
  • Várias localizações

Alternativas

Jobber

4,6
#1 alternativa ao ServiceWorks
O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem que permite que pequenas e médias empresas...

Workiz

4,7
#2 alternativa ao ServiceWorks
Workiz is the only field service management and communication platform for small-medium on-demand businesses in North...

AroFlo

4,4
#3 alternativa ao ServiceWorks
AroFlo is a full featured, mobile job management system for the field service and construction industries that...

Odoo

4,2
#4 alternativa ao ServiceWorks
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Avaliações

Classificação geral

4 /5
(21)
Relação qualidade/preço
4/5
Recursos
3,9/5
Praticidade
3,9/5
Suporte ao cliente
4,3/5

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Exibindo 5 avaliações de 21
David B.
Classificação geral
  • Setor: Energias renováveis e meio ambiente
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

How service works saved us at least one full time employee AND made our services better

Avaliado em 10/06/2021

Vantagens

The scheduling and ease of information gathering. The way it is setup we can easily navigate and find what our client wanted and we are now able to customise even more their experiences with us. It has removed a lot of non value added activities that we had to do manually. We have the opportunity to look for cost overruns and how efficient we are as a company every day and at any time we have access to progress reports.

Desvantagens

The initial configuration is rather easy but being in Quebec, Canada has made some issues difficult for us in setting up taxes and linking up quick books. Otherwise the CRM, Dispatch, job creating software ticks all the boxes for us.

Jessica V.
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great software

Avaliado em 26/03/2021

It's a great app for appliance repair companies like us.

It's a great app for appliance repair companies like us.

Vantagens

Offers a lot of options and makes everything really easy for the office and techs both.

Desvantagens

It has occasional bugs that make it impossible to work but it's rare and the customer service is great about fixing it!

Josh Z.
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Could be great. Maybe wait a few years

Avaliado em 11/12/2020

Vantagens

The software is inexpensive. The features they proclaim to have are great, but many of them do not work as advertised if at all.

Desvantagens

There are constant major changes that are not communicated. Repeat failiures within the software are almost a weekly event. It is to the point where we joke around about betting what is going to fail next. We have had issues with everything you can think of from ordering/checking in parts, submitting claims, sending notifications, routing, scheduling, accounts receivable, reports made, etc. You name it and it either is still not working or has broken multiple times in the last few months. Most recently was today when customers were getting notifications if the schedule date was changed on their ticket. It was the notification to let them know parts were in. Also today was the system automatically changing the status of tickets with backorder parts received to a status that isn't usable. These are both items that have failed before and I'm sure will fail again. They fail to test updates sufficiently when they are made time and time again. Their customer service is non existent. Easy way to tell is to try calling the number yourself. I'm convinced it is set to just go to voicemail automatically, and don't expect a call back. The only live person ever available was the sales rep who first set us up. He was great but has now left the company and I expect many users will do the same.

Resposta do Service Works

We are constantly trying to improve and provide all of our customers support and care. We always listen to our customers and add new features. We learn from you to make our software better everyday.
Thanks for the feedback and being an amazing customer!

Shirley M.
Classificação geral
  • Setor: Serviços ao consumidor
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Software for the Appliance Service Professional

Avaliado em 26/04/2021

the most important part of the program we were able to start using it almost immediately At the...

the most important part of the program we were able to start using it almost immediately At the time we got the program Service Works was not active in Canada but since we had used a previous product of their design they offered it to us and switched over our old program to the new one. While we have only used this product a couple of years we have worked with this team for years and they are great. I struggle with technical issues and they take time to explain (in English) what is going on.

Vantagens

There are many wonderful features but the feature we utilize the most is the dispatch. Being able to dispatch a call by location of the tech allows us to start the day knowing how the week is setting up.

Desvantagens

I am having a few issues learning all the features some are a bit redundant but we have to devote the time to learning to use the features making it a priority

Robert W.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

End of the search

Avaliado em 09/07/2020

My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT...

My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] delivers to my situation gives me all the confidence in the world that I will stay with this company for a long time. We can now set this aside as we rebuild our business in the future. We are licensed in NY. TN and AZ and are expecting 100 employee's in each location. This software will be going right along with us.

Vantagens

I like the population auto fills. The search ability is a key factor in running our business. We ran a business in Arizona with twenty-five employee's and keep tracking of what was going on was our biggest hurdle. I tried a lot of other software for this purpose (several costing 5 times the cost of sw) without the power of service works.

Desvantagens

Just like learning any new software there are some frustrations along the way. There are a few bugs in the system that haven't been ironed out yet, for example; sometimes I will but in place holder information like the phone number if I don't know it. I will enter all fours or something with the intent to go back and enter the number when I get it. SW uses the ph number for the customer number. I doesn't allow you you to edit the customer number, oh it has the edit icon and you can delete it, but it won't allow you you to enter anything. By the way the work around for this one is copy and paste.

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Perguntas frequentes sobre o ServiceWorks

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o ServiceWorks.

O ServiceWorks oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 49,00/mês
  • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Os clientes habituais do ServiceWorks são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O ServiceWorks está nos seguintes idiomas:

francês, inglês

O ServiceWorks é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O ServiceWorks se integra com os seguintes aplicativos:

Authorize.Net, Google Calendar, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Shopify, Square Payments, Stripe, Zapier

O ServiceWorks oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, 24 horas por dia (representante ao vivo), Bate-papo

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