Sobre o SysTrack

O SysTrack é uma solução de monitoramento de experiência digital para TI que coleta e analisa dados sobre tudo o que pode afetar a experiência do usuário final e a produtividade dos negócios. No espaço de trabalho, o SysTrack captura dados como CPU, RAM e memória, além de outros 10 mil pontos de dados. Todos os pontos de dados são analisados pelo SysTrack e usados de inúmeras maneiras pela TI para ajudar a reduzir custos e otimizar as operações, incluindo diminuir a quantidade de tíquetes de suporte técnico, identificar provisionamento insuficiente ou excedente, reduzir o tempo médio até o reparo e muito mais.

Os principais benefícios do SysTrack incluem amplitude e profundidade dos dados coletados e analisados, capacidade de pontuar a experiência do usuário final e recursos de suporte projetados para automatizar a resolução de problemas. O SysTrack também é uma solução escalável. Alguns exemplos de casos de uso do SysTrack incluem: segmentação contínua de usuários (personas), aquisição baseada em necessidade, suporte proativo, transparência de contratos de nível de serviço, racionalização de orçamento, gestão de utilização de licenças de aplicativos, transformação de desktop e gestão de desempenho de hardware. As ferramentas do SysTrack ajudam os usuários a mapear o cenário de aplicativos, concentrar os recursos de TI, monitorar e solucionar problemas, quantificar o desempenho do acordo de nível de serviço, combinar o licenciamento com o uso efetivo e muito mais.

Preços a partir de:

N/D

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao SysTrack

Porte da empresa

P M G

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Estados Unidos

Idiomas

inglês, japonês

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5 principais alternativas ao SysTrack

Imagens

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Recursos

Total de recursos do SysTrack: 66

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento de manutenção
  • Agregação de dados
  • Alerta em tempo real
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Análise da causa raiz
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de problemas
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de painel
  • Dados em tempo real
  • Ferramentas de colaboração
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de licenças
  • Gestão de políticas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Integrações de terceiros
  • Monitoramento
  • Monitoramento da atividade dos funcionários
  • Monitoramento de TI
  • Monitoramento do desempenho
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Múltiplas contas de usuário
  • Notificações em tempo real
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Para MSPs (Serviços gerenciados)
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de tíquetes de suporte
  • Rastreamento do custo
  • Registro de auditoria
  • Registros de eventos
  • Relatórios de TI
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Supervisão de rede
  • Suporte remoto
  • Visualização de dados

Alternativas

Airdesk

4,5
#1 alternativa ao SysTrack
O Airdesk é um espaço de trabalho centralizado com uma visão 360º de todos os serviços do seu negócio. Com ele poderá...

Qumulo File Data Platform

4,9
#2 alternativa ao SysTrack
The breakthrough leader in enterprise data management. Qumulo is the only file-based, scale-out management platform...

Pulseway

4,7
#3 alternativa ao SysTrack
O Pulseway é a maneira mais fácil e eficiente de controlar o seu ambiente de TI.

Atera

4,6
#4 alternativa ao SysTrack
Solução RMM tudo-em-um para fornecedores de serviços gerenciados e empresas de suporte de TI. Combinando RMM, automação...

Avaliações

Classificação geral

4,9 /5
(23)
Relação qualidade/preço
4,8/5
Recursos
4,7/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,9/5

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Exibindo 5 avaliações de 23
Patrick
Classificação geral
  • Setor: Energias renováveis e meio ambiente
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Remote monitoring made easy!

Avaliado em 11/06/2019

Finding performance issues on specific laptop hardware identified that the entire estate was...

Finding performance issues on specific laptop hardware identified that the entire estate was woefully behind on driver, firmware and BIOS updates leaving masses of machine vulnerable to attack.

Vantagens

Finding out mass problems across a massively widespread estate is simple. Then diving down to individual devices to find the exact problem on them is simple and a huge leap ahead in problem solving.

Desvantagens

Finding specific information is a bit tricky the first time, but that is expected when there is so much information available.

Resposta do Lakeside Software

Thank you for your review, Patrick!

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Bancos
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen..

Avaliado em 06/06/2019

Calculating actual user virtual resource requirements for users for a better user experience -...

Calculating actual user virtual resource requirements for users for a better user experience - Reduction of virtual resource consumption over the course of the year by 80,000 vCPU and 60 Terabytes of memory from 75,000 VDI sessions.
General Troubleshooting of user issues - Troubleshooting causes of user experience and proving that issues sometimes stem from underlying infrastructure.
Identifying unused software - Reducing licencing cost by identifying unused software and removing from users devices.

Vantagens

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen without putting unnecessary strain on local resources. It's strength lies in the ability to turn this data into actionable and easy to read presentable views for users of all levels. The ability to prove the issues that users are facing are not always the fault of the OS or Applications but sit with underlying infrastructure.

Desvantagens

Feature requests are slow to be released.

Resposta do Lakeside Software

Thank you for your review!

Luke
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 1 001-5 000 funcionários
  • Usado Semanal durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

One of the industries best!

Avaliado em 07/06/2019

Vantagens

• Trends & reporting (CPU, boot time, memory usage, apps, etc). Proper analysis of poor computer performance can be obtained to determine who to be replaced first on replacement programmes, for example. Trends/reporting is also a useful monitoring tool for troubleshooting devices with performance issues.
• Device reporting by models (amount on estate). Whilst its possible to do this via SCCM, Systrack can do this within a few clicks. It will however need a lookup table to convert Lenovo model numbers into readable model names although Systrack have worked with us to ensure these are converted.
• Web history logging for security purposes
• Dependencies – the ability to see the full chain of what the device is connected to & latencies to identify any performance/network issues with particular servers.
• Application discovery – to quickly identify applications installed on the device – similar function in SCCM but its nice to have this all in one place.
• Accurate last login for users on devices, as well as all devices they have logged into. This data is on SCCM but Systrack makes it much easier to pull this data all together.

Desvantagens

There's so much data available and sometimes it's difficult to get exactly what you're after without consulting systrack to assist you... but hands down they have been able to meet pretty much all of our requests to create custom dashboards.
Cost - understandably its an amazing tool but at quite a price tag.
It can be a very proactive tool but this won't suit if the organization if they are not able to make time for using the product.

Resposta do Lakeside Software

Thank you for your review, Luke!

Amarpreet
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 10 000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Modern workplace monitoring solution in Digital Workplace ERA.

Avaliado em 07/03/2022

Essential Tool for day to day operations to help organizations reduce tickets in Service Desk and...

Essential Tool for day to day operations to help organizations reduce tickets in Service Desk and enable automations in surveys/remediation and a crisp CTO/CIO view dashboards.

Vantagens

Technical Support is good and they will respond with the possible available fix if something is not readily available to deploy.

Desvantagens

Although design and build of this application is not very complicated but the dashboard creation is little tricky and confusing. i hope the company is already working on to make it more user friendly.

Stephen
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 5 001-10 000 funcionários
  • Usado Outro durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

SysTrack Review

Avaliado em 25/06/2019

SysTrack solves the problem of not having enough INSIGHT on your environments. This is made even...

SysTrack solves the problem of not having enough INSIGHT on your environments. This is made even worse when you have an already overstretched IT ops team. SysTrack allows you to get better insight into what's happening, monitor user experience (which is key!) and allow Ops teams to be proactive and resolve issues quickly before they escalate, which saves an organisation both time and money, improves user experience (and NPS scores) and helps de-risk transformation.

Vantagens

Having had previous hands on experience with SysTrack before joining Citrix, I was very pleased with the amount of data and thus insights that SysTrack gives customers.

In my role speaking to my customers who struggle to monitor their complex Citrix environments or are looking for a single tool to monitor Citrix as well as their physical desktop estate or are looking for a comprehensive tool for analysis and assessment, it's SysTrack that is always top of the list due to its rich set of features.

Desvantagens

It's been a while since I actually used it but it was a little complicated to tune and perhaps some more intuitive dashboards? These may have been addressed though... :-)

Resposta do Lakeside Software

Thank you for your review, Stephen!

Exibindo 5 avaliações de 23 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o SysTrack

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SysTrack.

O SysTrack oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do SysTrack são:

201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O SysTrack está nos seguintes idiomas:

inglês, japonês

O SysTrack é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular)

O SysTrack se integra com os seguintes aplicativos:

Citrix Endpoint Management, ServiceNow, Splunk Cloud, VMware

O SysTrack oferece as seguintes opções de suporte:

Suporte por telefone, Assistência 24/7

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