Sobre o Spruce

Spruce® software provides advanced point-of-sale and business management solutions for lumberyards, hardware stores, and other building materials suppliers.

This industry-specific software has helped operations improve productivity, control costs, increase profitability, and remain competitive for nearly 35 years.
Spruce is cloud-based with an intuitive interface that is easy to use. Built with comprehensive document management functionality, all transactions are automatically linked. Plus, using a document scanner, you can attach packing lists, notes, tax forms, or virtually any Windows file.

Stay informed on operations and make appropriate business decisions with integrated business intelligence and tailored analytic views. Reports have drill-down capability to see the details behind the data and you can export them to a Microsoft Excel or PDF file. Plus, optional alerts can proactively notify you of events that could impact your business.

Spruce helps you manage your business and stay productive from anywhere. With the Spruce AnyWare mobile app, employees can capture proof-of-delivery, submit orders, receive inventory, and more. Spruce ProLink allows customers to access their account information, make payments, and place orders online. Both products will make your business more efficient and customer-focused, so you can compete and win against national chains.

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5 principais alternativas ao Spruce

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Ilhas Caimão, Estados Unidos

Idiomas

inglês

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5 principais alternativas ao Spruce

Imagens

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Recursos

Total de recursos do Spruce: 181

  • API
  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento da atividade do cliente
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento de faturas não pagas
  • Administração da distribuição
  • Administração de impostos
  • Agendamento
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Aluguel de equipamentos
  • Aluguem de curto e longo prazo
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise de lucratividade
  • Análise de tendências
  • Análise de tendências de vendas
  • Análise financeira
  • Análises pontuais
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Arquivo morto e retenção
  • Assinatura digital
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de inventário
  • Automação de pedidos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Captura de documentos
  • Cartão Fidelidade
  • Classificação de documentos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Compartilhamento de arquivos
  • Compensação de cheques
  • Compensação de pagamento excedente
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Conectores de dados
  • Consulta pontual
  • Contabilidade
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Contas de clientes
  • Controle de estoque
  • Controle do processo de aprovação
  • Controles/permissões de acesso
  • Coordenação de contas
  • Criação de diagramas
  • Criação de painel
  • Cálculo de taxa de atraso
  • Dados em tempo real
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Depoimentos do cliente
  • ERP
  • Estoque gerenciado pelo fornecedor (VMI)
  • Extração de dados
  • Faturação automática
  • Geração de relatórios financeiros
  • Geração pontual de relatórios
  • Gerenciamento de arquivos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de artigos reservados
  • Gestão de associação
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de coletas
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de conteúdo
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de recompensas
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de taxas
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão de vales-presente
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão financeira
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Identificação do produto
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Indexação
  • Indicadores chave de desempenho (KPI)
  • Indicadores de desempenho
  • Indicadores de tendências e problemas
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Listas de materiais
  • Livro de contas a receber
  • Mapeamento de dados
  • Marketing de multicanal
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Operações de negócios integradas
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • PDV para varejo
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos online
  • Pagamentos parciais
  • Pagamentos recorrentes
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Painel personalizável
  • Pedidos de vendas
  • Perfis de clientes
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de fabricação
  • Planejamento estratégico
  • Planificação da produção
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Portal do associado
  • Portal do cliente
  • Preenchimento de cheques
  • Preparação de dados por autoatendimento
  • Preparação do Formulário W-1099
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Processamento de pedidos
  • Programa de fidelidade
  • Publicação e compartilhamento
  • Quadros de resultados
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento do custo
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconciliação de pedidos
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Recuperação de arquivos
  • Registro de auditoria
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Segmentação
  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Transferência eletrônica de fundos
  • Transformação de dados
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Alternativas

RockSolid MAX

3,8
#1 alternativa ao Spruce
RockSolid MAX helps home and building suppliers manage inventories, purchasing, transactions, and other operations via...

NetSuite

4,1
#2 alternativa ao Spruce
O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

Acumen

3,5
#3 alternativa ao Spruce
Acumen is an accounting software that helps enterprises manage and streamline accounting operations on a centralized...

Odoo

4,1
#4 alternativa ao Spruce
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Avaliações

Classificação geral

3,6 /5
(21)
Relação qualidade/preço
3,2/5
Recursos
3,6/5
Praticidade
3,4/5
Suporte ao cliente
3/5

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Exibindo 5 avaliações de 21
Bonnie B.
Classificação geral
  • Setor: Materiais de construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Getting Used to Spruce

Avaliado em 14/04/2022

I like Spruce in general. I think we would have had a better experience with our turnover from ECI...

I like Spruce in general. I think we would have had a better experience with our turnover from ECI to Spruce had the pandemic not hit and we had had trainers on site.....but we have made it!

Vantagens

I think that Spruce is easy to use once it is gotten used too. It is somewhat like our old system, with some defined differences. I love the ease of looking at customer's accounts. I love the posting of accounts payable invoices and paying the invoices.

Desvantagens

There are little aspects about Spruce that are aggravating, like the re-receiving in purchasing seems to have extra steps that are un-necessary. The backing out of invoices and deposits seems to also be a little extra

Kyle P.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Very Satisfied

Avaliado em 10/01/2019

As with any software of this nature it is only as good as the information you put into it. If you...

As with any software of this nature it is only as good as the information you put into it. If you do not input purchase orders correctly or receive the product correctly it will not keep your inventory correct or cost correct. The learning curve is not high but you do have to take the time to learn how to use the software and what the different functions will do. As with any software change or upgrade do your homework first and list out your expectations to see if the software you are looking at will meet those expectations.

Vantagens

Very user friendly. POS works well and is quick to get customer invoiced. The document management built into the software is very good and eliminates the need for paper files. Can easily tag external documents and scan into the software and tag to specific invoices, orders, quotes. Customer support has been great to deal with. They provide a good online help system with videos and documents to explain how to work with the software. There are lots of add on features if you need them. The implementation went very smooth when we switched over from the ECS PRO system we were on. The day we went live we were up and running that afternoon on the ECI Spruce system. The implementation team outlined a course of action over several months to get everything in place and tested before the actual go live date. The key to the success we had was in the planning done by Spruce and on us acting on there advice and getting the training and pre implementation check list done.

Desvantagens

Crystal reports (optional add on) does take some time to get used to and is a little hard to use on initial setup. But overall it offers good reports.

Martin S.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

My experience with Spruce

Avaliado em 18/04/2022

My Spruce experience is very good overall. I have demoed other products and am glad that I...

My Spruce experience is very good overall. I have demoed other products and am glad that I remained with Spruce. The support is getting better, and the system is very dependable.

Vantagens

Integrating accounting with the point of sale and purchasing functions.
I also like being on the cloud as opposed to having inhouse servers.
I like how the system updates POS transactions to the accounting modules.

Desvantagens

Limited ability for a user to get software changes done in the system. The lumber world requires software engineers to understand how the programs should work. As a lumber and building material sales company, it is difficult to interface with the software folks.

Monica D.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Spruce - Mostly Good!

Avaliado em 18/04/2022

Spruce has been an upgrade for us overall and we look forward to utilizing more aspects of the...

Spruce has been an upgrade for us overall and we look forward to utilizing more aspects of the software in the near future. Our biggest gripe with Spruce has been the lack of available customer service representatives when we call with an issue. There are times that weeks go by before someone calls us back. It has definitely been the most frustrating part of our experience thus far. The customer service reps are knowledgeable - there just aren't enough of them to handle all of the calls.

Vantagens

Integration was a bit of a struggle at first but once we got things figured out, the software has run very well. It has a ton of capability - we haven't even scratched the surface yet! We plan on implementing more features soon - rental and customer loyalty - and look forward to streamlining those in our store.

Desvantagens

There are aspects of the software that feel a little clunky still, or that require a lot of back and forth to accomplish a task.

Thomas F.
Classificação geral
  • Setor: Materiais de construção
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Review of Spruce at Cleveland Lumber

Avaliado em 01/07/2021

We have seen much greater control over our inventory, also we are able to monitor exceptions easier...

We have seen much greater control over our inventory, also we are able to monitor exceptions easier through reporting. Also, purchasing has been easier by being able to see our ordering history and usage on different products. Our daily balancing procedure has been simplified thanks to Spruce. While our staff has struggled some to adapt to the system most of this is due to their refusal to go to training.

Vantagens

As a manager I like the features that allow for reporting on data collected through the normal course of business such as product use by month. Also, the ability to price certain items based on a fixed margin based on current cost if selected. Lastly, while not a uncommon feature, I like to be able to send documents such as invoices via e-mail which our last system wouldn't do. We also like the Delivery feature that allows sales people to see the status of there delivery. There are many more, but these are just a few.

Desvantagens

While probably not an issue at every business, our staff is a little older, less sophisticated and not very computer literate. It would be nice to have people that specialize in each segment of our business to come spend more time doing individual training to get them up to speed on their specific roll in the new system. It can be overwhelming for the implementation specialist to train everyone and also for those like myself to train everyone in rolls that I am not so familiar in such as Manufacturing.

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Perguntas frequentes sobre o Spruce

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Spruce.

O Spruce oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Não disponível

Contact ECi Software Solutions for pricing information.

Os clientes habituais do Spruce são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

O Spruce está nos seguintes idiomas:

inglês

O Spruce é compatível com os seguintes dispositivos:

Não temos informações sobre quais integrações o Spruce oferece.

O Spruce oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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