Sobre o Sage X3

Sage X3 is a cloud-based solution designed to help businesses within manufacturing, distribution, chemical & food & beverage sectors manage business operations, including accounting, payroll, purchasing, budgeting, quality control, and more. The platform lets users gain insight into business performance and cost at every stage of the pipeline.

Key features of Sage X3 include financial management, production management, supply chain management, inventory auditing, kitting, forecasting, cost tracking, manufacturing planning, and product identification. The financial management module allows enterprises to handle expenditures, accounts payable/receivable, and general ledgers. Users can also track fixed asset stock, financing, interim statements, and more. Sage X3 comes with user-defined dashboards to help users manage configurations based on data tables, using manual or automatic sorting, joins and selections for displaying turnover, margins, KPIs, and cash forecasts.

Sage X3 can either be deployed on-premise or hosted in the cloud. The application enables users to export data into Excel, PowerPoint or Word, insert charts/graphics into documents, and save them in a unified repository for future reference, ensuring collaboration across the pipeline.

Principais benefícios do Sage X3

  • Improve visibility across the supply chain with Sage X3 by optimizing purchase conditions and margins, while enabling a mobile sales force.

  • Features for manufacturing provide real-time control over production planning, improved accuracy for costing and pricing, and help organizations adapt to new regulations more quickly.

  • Automated customer invoice creation, revenue recognition entries, and budget adjustments help organizations speed up accounting processes with greater accuracy.

  • Sage X3 helps organizations keep up with demand through real-time inventory monitoring and status tracking.

  • Complete integration with manufacturing, inventory, purchasing, sales, and finance provides a 360-degree understanding of all customer activity.

  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Canadá, Alemanha, Reino Unido, Estados Unidos

    Idiomas

    inglês

    Imagens

    Sage X3 project management
    Sage X3 manufacturing management
    Sage X3 budget tracking
    Sage X3 collaboration tools
    Sage X3 inventory tracking
    Sage X3 quality assurance
    Ver mais 7
    Captura de tela do Sage X3: Sage X3 project management Captura de tela do Sage X3: Sage X3 manufacturing management Captura de tela do Sage X3: Sage X3 budget tracking Captura de tela do Sage X3: Sage X3 collaboration tools Captura de tela do Sage X3: Sage X3 inventory tracking Captura de tela do Sage X3: Sage X3 quality assurance

    Recursos

    Total de recursos do Sage X3: 130

    • API
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de faturas não pagas
    • Administração da distribuição
    • Administração de impostos
    • Agendamento
    • Alerta de pagamentos duplicados
    • Alertas/notificações
    • Análise da lista de materiais
    • Análise de dados em tempo real
    • Análise de tendências de vendas
    • Análise financeira
    • Atendimento do pedido
    • Auditoria de inventário
    • Automatização de vendas
    • Automação de marketing
    • Banco de dados de contatos
    • CRM
    • Cenários hipotéticos
    • Check-in/Check-out
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Compensação de cheques
    • Compensação de pagamento excedente
    • Compras e recebimento
    • Consolidação/Roll Up
    • Contas a pagar
    • Contas a receber
    • Controle de estoque
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de orçamento
    • Controle de qualidade
    • Controle do processo de aprovação
    • Custos do trabalho
    • Código de barras/RFID
    • Códigos SKU/UPC
    • Dados em tempo real
    • Demonstrativo de lucros e perdas
    • Depoimentos do cliente
    • Detecção de fraude
    • ERP
    • Extração de dados
    • Geração de relatórios financeiros
    • Gerenciamento de documentos
    • Gerenciamento de fornecedores
    • Gerenciamento de multicanal
    • Gerenciamento de pedidos de compra
    • Gestão 3PL
    • Gestão da cadeia de fornecedores
    • Gestão da manutenção
    • Gestão da qualidade
    • Gestão da segurança
    • Gestão de Pedidos em Espera
    • Gestão de RH
    • Gestão de aquisições
    • Gestão de armazéns
    • Gestão de ativos empresariais
    • Gestão de ativos fixos
    • Gestão de coletas
    • Gestão de devoluções
    • Gestão de estoques
    • Gestão de estoques de fabricação
    • Gestão de estoques do varejo
    • Gestão de fornecedores
    • Gestão de importação/exportação
    • Gestão de itens
    • Gestão de operações de câmbio
    • Gestão de pedidos
    • Gestão de pedidos especiais
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recebimento e armazenamento
    • Gestão de remessas
    • Gestão de renovações de pedidos
    • Gestão de tesouraria
    • Gestão de transportes
    • Gestão do fluxo de trabalho
    • Gestão do risco
    • Gestão financeira
    • Identificação do produto
    • Indicadores de desempenho
    • Integração da contabilidade
    • Kits
    • Listas de materiais
    • Livro de contas a receber
    • MES (Sistema de execução de manufaturas)
    • Monitoramento
    • Monitoramento em tempo real
    • Múltiplas empresas
    • Múltiplas moedas
    • Múltiplos países
    • Operações de negócios integradas
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Otimização de estoques
    • Pagamentos eletrônicos
    • Pagamentos online
    • Pagamentos parciais
    • Pagamentos recorrentes
    • Pedidos de vendas
    • Pedidos recorrentes
    • Pesquisa e filtro
    • Planejamento de fabricação
    • Planejamento de requisitos de material
    • Planejamento de vendas e operações
    • Planificação da produção
    • Ponto de vendas (PDV)
    • Preenchimento de cheques
    • Previsão
    • Previsão da demanda
    • Previsão de vendas
    • Processamento de faturas
    • Processamento de pagamentos ACH
    • Rastreamento de estoque
    • Rastreamento de pedidos
    • Rastreamento do custo
    • Rastreamento do número de série
    • Razão geral
    • Receitas e balanço
    • Reconciliação de pedidos
    • Reconhecimento de receita
    • Registro de auditoria
    • Registro de pedidos
    • Relatórios de vendas
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios e estatística
    • Relatórios em tempo real
    • Seguimento de status
    • Sincronização em tempo real
    • Troca de dados eletrônicos
    • Várias localizações

    Alternativas

    NetSuite

    4,1
    #1 alternativa ao Sage X3
    O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

    Odoo

    4,2
    #2 alternativa ao Sage X3
    O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

    QuickBooks Desktop Enterprise

    4,5
    #3 alternativa ao Sage X3
    O QuickBooks Enterprise é um software de contabilidade para pequenas empresas que fornece aos usuários acesso em tempo...

    SAP Business ByDesign

    4,2
    #4 alternativa ao Sage X3
    SAP Business ByDesign is an integrated business management solution delivered on a subscription basis through the...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,3 /5
    (48)
    Relação qualidade/preço
    4,1/5
    Recursos
    4,2/5
    Praticidade
    3,9/5
    Suporte ao cliente
    3,8/5

    Já tem o Sage X3?

    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

    Escreva uma avaliação!
    Exibindo 5 avaliações de 48
    Somari D.
    Classificação geral
    • Setor: Engenharia mecânica ou industrial
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    ERP system with integrated accounting software for medium size business

    Avaliado em 16/12/2020

    We have been using X3 for 6 years now, and we have not had any major problems. X3 is easy to learn...

    We have been using X3 for 6 years now, and we have not had any major problems. X3 is easy to learn and understand. Access to certain functions are easily restricted to give only access relating to job functions of the users. Upgrading to newer versions are very easy, and the constant development ensures the software keeps getting better all the time.

    Vantagens

    Production lot tracking for quality control purposes works very well.
    There are no differences between the ERP/production and the accounting balances like sometimes happens with add on accounting software.

    Desvantagens

    The financial reporting software in X3 is not very good at all, but with SEI as an add-in, that problem is solved.

    Curtis W.
    Classificação geral
    • Setor: Atacadistas
    • Porte da empresa: 51-200 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

    Sage X3

    Avaliado em 14/05/2020

    Overall, our experience has been positive. I would recommend that companies ensure to include it in...

    Overall, our experience has been positive. I would recommend that companies ensure to include it in their RFP process.

    Vantagens

    Customizable features allow us to get the most out of the product. Workflows allow for controls for authorization where required.

    Desvantagens

    Adding in some features required a lot of custom coding. Most notably was allowing for automatic allocations of product that is being cut.

    Resposta do Sage

    Thank you for your review, it is great to hear that you are able to save time through automation using Sage X3.

    Millie B.
    Classificação geral
    • Setor: Escritório de advocacia
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    Good medium Company software

    Avaliado em 23/03/2021

    Quite a good tool for reporting, and there is a lot of options available, but you need to know how...

    Quite a good tool for reporting, and there is a lot of options available, but you need to know how to use the system.

    Vantagens

    Allows workflow be controlled for this to be authorised
    Very user friendly as far as inputting data is concerned
    Ease of customisation to improve the processes being manipulated.

    Desvantagens

    A little confusing with the many options available
    A little time consuming to finding your end goal, and therefore a lot had to be tailor made to suit our purpose

    Avaliador Verificado
    Classificação geral
    • Setor: Química
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente

    Sage X3 ERP has been a useful asset for our company, is great for stock/dropship companies.

    Avaliado em 10/07/2018

    Vantagens

    I like that X3 works really well for corporations that are made up of many different companies. X3 has the ability to handle multiple separate companies that each one of can be further separated into stock and financial sites that can all share customers, suppliers, G/L accounts, etc., providing smooth consolidation.
    X3 has a very easy to understand and easily navigable user interface.

    Desvantagens

    I do not like the limited capabilities of the canned reports and queries provided with X3.
    I also do not like the slow response time from the support staff.
    The program does not work well with customization because it causes a lot of problems when it comes time for patching and upgrading.

    Sheila P.
    Classificação geral
    • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

    Sage 500 to X3

    Avaliado em 16/12/2020

    Sage X3 has allowed us to streamline several processes which improves operational efficiencies and...

    Sage X3 has allowed us to streamline several processes which improves operational efficiencies and effectiveness. The software is a bit overwhelming with many options that don't pertain to our business and finding tasks is a bit cumbersome and time-consuming, although given more time using the software may improve this issue.

    Vantagens

    Overall, the system is more user-friendly as far as data entry is compared to Sage 500. We were able to customize what was needed, which have improved processes from the previous software.

    Desvantagens

    The software is a bit overwhelming with many options that don't pertain to our business and finding tasks is a bit cumbersome and time-consuming, although given more time using the software may improve this issue. We did have to customize quite a bit that we didn't initially think we would have to, and much of what was customized can't be (or not easily) modified by regular users (crystal reports).

    Exibindo 5 avaliações de 48 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o Sage X3

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Sage X3.

    O Sage X3 oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de:
    • Teste Grátis: Disponível

    Contact Sage for detailed pricing information.

    Não temos informações sobre os recursos do Sage X3.

    Os clientes habituais do Sage X3 são:

    2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

    O Sage X3 está nos seguintes idiomas:

    inglês

    O Sage X3 é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

    Não temos informações sobre quais integrações o Sage X3 oferece.

    O Sage X3 oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, 24 horas por dia (representante ao vivo), Bate-papo

    Categorias relacionadas

    Veja todas as categorias de software encontradas para Sage X3.