
Simphony POS
Sobre o Simphony POS
O Simphony POS, da Oracle MICROS, é um sistema de PDV baseado na nuvem desenvolvido para sincronizar as operações de atendimento, administração e cozinha. A plataforma ajuda os restaurantes a gerenciar processos relacionados a pedidos de retirada e entrega, menus e preços, programas de fidelidade do cliente e pagamentos online, entre outros aspectos. Os gestores podem avaliar dados de desempenho e relatórios de negócios em tempo real no painel centralizado.
O Simphony permite que os usuários gerenciem vários restaurantes em diversos locais para aumentar a visibilidade da marca e proporcionar uma experiência consistente aos clientes. O recurso de gestão de mesas permite que os funcionários façam reservas e gerenciem listas de espera, enquanto a ferramenta de pedidos com reconhecimento de fala, o recurso de reconhecimento automático de combinações e o menu online com fotos e promoções personalizadas ajudam a otimizar o processo de pedidos.
Com as ferramentas de previsão do Simphony, os gestores podem acompanhar as vendas e os principais indicadores de desempenho para criar orçamentos precisos em tempo real. O software permite que os usuários monitorem os níveis de estoque e envia alertas automáticos quando é necessário organizar ou reabastecer o estoque. No painel, os gestores podem revisar relatórios com dados em tempo real, materiais de treinamento e filmagens de vigilância por vídeo.
Consumidores típicos
- Autônomos
- Pequenas empresas (2-50)
- Médias empresas (51-500)
- Grandes empresas (500 ou mais)
Implantação
- Baseado na nuvem
- Instalação local
Imagens




Recursos
Total de recursos do Simphony POS: 75
Alternativas
LS Retail

Odoo

Lavu POS

NetSuite

Avaliações
Já tem o Simphony POS?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

- Setor: Hotelaria
- Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Simphony Review - Minor DKL Food Group
Avaliado em 08/07/2020
Overall the software is a decent POS software, the customisation ability is a good fit for our...
Overall the software is a decent POS software, the customisation ability is a good fit for our business with the ability to fluidly adjust our products and menu to maneuver our business into strong customer sentiment positions.
Earlier versions were prone to bugs, however the later versions appear more streamlined and database resource utilisation is lighter than it used to be.
Once knowledge base is established and internal support personnel skills are enhanced the support of the software is quite easy.
Vantagens
The software once configured and implemented is easy to use, it's heavily customisable, allowing the ability to adapt for changes within the business and products.
The ability to update the software from the enterprise level out to all Properties\Workstations, is a convenient ability to have when managing a fleet of stores and POS terminals
It ties into its own reporting system and the MyMicros App makes store sales checking a breeze
Desvantagens
The software and the back end design is very complex, it takes a lot of training with skilled trainers in the Oracle business to build and maintain those skill sets.
Cost can be quite expensive when starting out, when there is a sufficient retail footprint the pricing can be negotiated to competitive rates
- Setor: Hotelaria
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
Oracle = A great global partner
Avaliado em 04/07/2020
I have been happy with our experience with Simphony. They provide a great product
I have been happy with our experience with Simphony. They provide a great product
Vantagens
One stop shop. POS, purchasing and reporting.
The software has great capabilities and covers all areas a hospitality business requires
Desvantagens
Most adjustments to the program involve an additional purchase.
Immediate support not often available
- Setor: Restaurantes
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 0.0 /10
What Happened to Micros? Oracle. Make a wise choice don't choose Simphony.
Avaliado em 05/10/2020
We used Micros Res 3700 and loved it had no choice but to make a switch as Oracle is not supporting...
We used Micros Res 3700 and loved it had no choice but to make a switch as Oracle is not supporting Micros Res 3700 any longer. We choose Simphony because Micros Res 3700 had the best support, including live support. Micros had service was 24/7.
It was a really bad choice.
Oracle Simphony has basiclly no support, you call support, they issue a ticket or tell you that someone will be calling you back and you never hear back from anyone. There is no support live help desk .
Since, Oracle purchased Micros, service and support has suffered greatly.
They are always trying to upsell you to purchased 3rd party items, that they eluded where included in product during the original meetings.
Micros NYC/Oracle is by far the worst software installers/developers that I have ever worked with.
Make a wise choice, don’t choose Oracle Simphony.
Vantagens
The ease of menu updating and cusomtization.
Desvantagens
There is no live support, no service, no support help desk; most times it takes days, weeks, even months to hear back from anyone.
Since our installation in July, 2020, 3 months later and there are many unresolved issues, with the credit card readers, time clock, reports not balancing to each and many other among other things, that just don’t work.
- Setor: Restaurantes
- Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Simphony
Avaliado em 25/06/2020
effort put in on setting it up - worth it - architecture is good & functional. Never really had...
effort put in on setting it up - worth it - architecture is good & functional. Never really had any down time - if internet down - all printers & KDS still work on the LAN. Have a good account manager too which helps!
Vantagens
Moved into teh cloud from Res to Simphony - was a great move for us - less spend on hardware, updates through icences /subscription to services. We integrate a lot through simphony with accounts, loyalty, takeaway/delievry platform, Gift certificates. Has great inventory mgt capabilities with theoreticals. We manage the one database across different concepts and countries pretty easily. Integretaed with payroll, Open table, Windcave - Tablets for servers. Real time updates pretty much on phone app. Kiosks integrated. It all works!
Desvantagens
Sometimes support a little clunky, but we get there in the end.
- Setor: Alimentação e bebidas
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
POS platform, not just a POS
Avaliado em 01/09/2020
We are integrating self-service ordering with Simphony, and it is a good solution that works for a...
We are integrating self-service ordering with Simphony, and it is a good solution that works for a huge amount of monthly transactions. Simphony gives us great flexibility and supports our solution in a good way.
Vantagens
Simphony is a whole suite of software including Gift & Loyalty, Reporting & Analytics and also provide extensibility by developing additional modules that can extend functionality in Simphony. It has API:s for integration and is well documented.
Desvantagens
It was hard to find out the correct deployment model in some cases. Setting up a large Simphony installation comes with a large amount of options and choices that is needed to get it up and running in a stable production environment. It takes some work to find the optimal deployment.
Perguntas frequentes sobre o Simphony POS
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Simphony POS.P: Que tipo de planos o Simphony POS oferece?
O Simphony POS oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: 1,00 €/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Não disponível
P: Quem costuma usar o Simphony POS?
Os clientes habituais do Simphony POS são:
Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000
P: Em que idioma o Simphony POS está?
O Simphony POS está nos seguintes idiomas:
alemão, chinês, chinês tradicional, coreano, dinamarquês, espanhol, finlandês, francês, hebraico, inglês, italiano, japonês, neerlandês, norueguês, português, russo, sueco, tailandês, turco, árabe
P: O Simphony POS é compatível com dispositivos móveis?
O Simphony POS é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Simphony POS se integra com quais outros aplicativos?
O Simphony POS se integra com os seguintes aplicativos:
FreedomPay, Restaurant365, SevenRooms
P: Que nível de suporte o Simphony POS oferece?
O Simphony POS oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para Simphony POS.
- Software de Gestão de Serviços Alimentares
- Sistemas PDV
- Sistemas para Restaurante
- Sistema de Caixa para Restaurante
- Sistemas para Bar
- Software de Entrega de Comida
- Software de Gestão de Estoque
- Sistemas de Reservas
- Software de Distribuição de Serviços Alimentares
- Software de Rastreabilidade de Alimentos
- Programas de Fidelidade para Pequenas Empresas
- Sistemas de Fidelização de Clientes
- Sistemas para Padaria
- Sistemas PDV para iPad
- Software de Pedidos Online