SolarWinds Service Desk

Software de central de serviços e gestão de ativos de TI

4,6 /5 (498 avaliações) Escreva uma avaliação!

Resumo do SolarWinds Service Desk

O que é o SolarWinds Service Desk?

O Samanage permite que organizações modernas em todo o mundo ofereçam uma experiência de serviço superior aos funcionários. O software de gerenciamento de serviços de TI do Samanage acelera a eficiência e a visibilidade dos serviços solicitados e prestados em toda a organização, facilitando a otimização contínua dos processos e a maior produtividade. Com agilidade e capacidade de expansão sem precedentes, o Samanage oferece às organizações a capacidade de fornecer de forma rápida e consistente os serviços de que os funcionários precisam para realizar o trabalho.

Essa solução de gerenciamento de ativos e central de serviços totalmente integrada utiliza plataformas de SaaS (software como serviço)/multilocatário, permitindo que os prestadores de serviços internos otimizem a melhoria do processo e ganhem produtividade. A revolucionária interface do usuário oferece uma experiência incomparável e ativa a personalização sem código, permitindo que os clientes implantem totalmente uma solução robusta de gestão de serviços de TI (ITSM) em apenas alguns dias.

Resumo do SolarWinds Service Desk

Preços

A partir de
US$ 19,00/mês

Opções de preços

Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço

Recursos do SolarWinds Service Desk

Dispositivos
Porte da empresa
P M G
Mercados
Ásia, Austrália, Brasil, Canadá, China e outros 5, Europa, Alemanha, Japão, América Latina, México
Idiomas
Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Inglês, Francês, Alemão e outros 4, Japonês, Coreano, Português, Espanhol

Capturas de tela

Captura de tela do SolarWinds Service Desk:
Captura de tela do SolarWinds Service Desk: Captura de tela do SolarWinds Service Desk: Captura de tela do SolarWinds Service Desk: Captura de tela do SolarWinds Service Desk:

SolarWinds Service Desk - Avaliações

SolarWinds Service Desk - Avaliações

Classificação geral
4,6
/
5
Excelente
320

Muito bom
162

Regular
15

Ruim
0

Péssimo
1

Relação qualidade/preço
4,5
Recursos
4,4
Praticidade
4,6
Suporte ao cliente
4,7
97% dos usuários recomendam este app
Patrick B.

Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!


Traduzir com Google
Dillon K.

Huge Upgrade

Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.


Traduzir com Google
Avaliador Verificado

Good Out-Of-Box product for small, scalable team

We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.


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Matthaniel C.

Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory


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Brett H.

Great Cloud Service with Many Features, Expensive for the Full Version

Incident, problem, and change management are all extremely easy to set up and begin using due to the cloud-hosted nature of the product. As it is fully web-based, low-level training is not required for techs or users.


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Patrick B.
Setor: Biotecnologia
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português

Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 30/08/2018
Fonte da avaliação: Capterra

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vantagens

The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Desvantagens

The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Dillon K.
Setor: Serviços meio ambientais
Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
Traduzido para o Português

Huge Upgrade

Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
Avaliado em 04/12/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.

Vantagens

I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.

Desvantagens

We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Armazéns
Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
Traduzido para o Português

Good Out-Of-Box product for small, scalable team

Usado Diariamente durante Mais de um ano
Avaliado em 10/10/2018
Fonte da avaliação: Capterra

We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.

Vantagens

I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.

Desvantagens

There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 6.0/10

Matthaniel C.
Setor: Restaurantes
Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
Traduzido para o Português

Great Product for Helpdesk, Task Management and Software Inventory

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 21/10/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Vantagens

This solution is great for tracking incidents, solutions, problems, etc for company IT departments. It provides an easy to use interface that allows for easy creation of FAQs and a Solutions Database.

Desvantagens

There are some things bulk items that cannot be imported without the use of the API, which is a tiny bit annoying, and some of their python and Ruby API sample code is out of date or no longer maintained.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 9.0/10

Brett H.
Setor: Varejistas
Porte da empresa: 501-1.000 funcionários
Traduzido para o Português

Great Cloud Service with Many Features, Expensive for the Full Version

Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
Avaliado em 01/10/2019
Fonte da avaliação: Capterra

Incident, problem, and change management are all extremely easy to set up and begin using due to the cloud-hosted nature of the product. As it is fully web-based, low-level training is not required for techs or users.

Vantagens

Easy to deploy as it is a cloud-based system. Initial setup requires low effort and detail. Branding is easy to apply, functionality is easy to test out of the gate.

Desvantagens

Information on asset discovery, connections, and scanners feels lacking. Connecting to SCCM via the database has very little information, and after a month of attempts, it is not functional. Support has been a bit slow on response when inquiring regarding this issue, even after purchase.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 7.0/10

Recomendação do usuário
8,9/10
Baseado em 498 usuários
Compare as alternativas por recomendação dos usuários
Compare com alternativas

Preço do SolarWinds Service Desk

Preço do SolarWinds Service Desk

A partir de
US$ 19,00/mês
Teste Grátis
Assinatura
Relação qualidade/preço
Relação qualidade/preço
4,5/5
Baseado em 498 usuários
Compare as alternativas por relação qualidade/preço
Compare com alternativas

Recursos do SolarWinds Service Desk

Recursos do SolarWinds Service Desk

API
Acompanhamento de atividades
Alertas/transferência
Auditoria
Controle do acesso
Dados em tempo real
Ferramentas de colaboração
Gestão de conformidade
Gestão de permissões
Gestão do fluxo de trabalho
Importação/exportação de dados
Integração de terceiros
Interface para arrastar e soltar
Monitoramento
Monitoramento em tempo real
Notificações automáticas
Painel de atividades
Permissões por função
Relatórios e estatística
Visualização de dados
Recursos
4,4/5
Baseado em 498 usuários
Compare as alternativas por avaliações dos recursos
Compare com alternativas

Categorias

Perguntas frequentes sobre o SolarWinds Service Desk

Perguntas frequentes sobre o SolarWinds Service Desk

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SolarWinds Service Desk.

P: Que tipo de planos o SolarWinds Service Desk oferece?

O SolarWinds Service Desk oferece os seguintes planos de pagamento:

A partir de: US$ 19,00/mês

Modelo de preços: Assinatura

Teste Grátis: Disponível

P: Quais são os principais recursos do SolarWinds Service Desk?

Não temos informações sobre os recursos do SolarWinds Service Desk.

P: Quem costuma usar o SolarWinds Service Desk?

Os clientes habituais do SolarWinds Service Desk são:

Grandes empresas, Empresas de médio porte, Pequenas empresas

P: Em que idioma o SolarWinds Service Desk está?

O SolarWinds Service Desk está nos seguintes idiomas:

Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Inglês, Francês, Alemão, Japonês, Coreano, Português, Espanhol

P: Que tipo de planos o SolarWinds Service Desk oferece?

O SolarWinds Service Desk tem os seguintes planos de preços:

Assinatura

P: O SolarWinds Service Desk é compatível com disponíveis móveis?

O SolarWinds Service Desk é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone

P: O SolarWinds Service Desk se integra com quais outros aplicativos?

O SolarWinds Service Desk se integra com os seguintes aplicativos:

ActiveCampaign, Cyfe, Help Desk Migration, Hornbill, Isora, Retently, Slack, Teamwork, Wrike, Zendesk

P: Que nível de suporte o SolarWinds Service Desk oferece?

O SolarWinds Service Desk oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs, Fórum, Base de conhecimento, Suporte online, Suporte por telefone, Tutoriais em vídeo