Twitter

Um serviço de mensagens de mídia social em rede e em tempo real

4,4 /5 (271 avaliações) Escreva uma avaliação!

Resumo do Twitter

O que é o Twitter?

O Twitter é um serviço de mensagens curtas em tempo real disponível em qualquer lugar. O Twitter é um aplicativo para vários setores e redes, usado por indivíduos, empresas globais e governos. Com o aplicativo do Twitter, compatível com a maioria dos dispositivos online, o titular da conta pode "tuitar" em tempo real, em qualquer lugar.

Aumente o alcance de suas iniciativas de relações públicas com acesso a uma rede de mais de 200 milhões de usuários ativos.

Resumo do Twitter

Preços

A partir de
N/A

Opções de preços

Teste Grátis
Relação qualidade/preço

Recursos do Twitter

Dispositivos
Porte da empresa
P M G
Mercados
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Austrália, China e outros 5, Índia, Japão, Alemanha, Brasil, México
Idiomas
Árabe, Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Checo, Danês e outros 22, Holandês, Inglês, Filandês, Francês, Alemão, Hebreu, Húngaro, Indonésio, Irlandês, Italiano, Japonês, Coreano, Norueguês, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco, Turco, Ucraniano, Taiwanês, Tailandês

Mídias

Tweet in real-time to your followers
Twitter mobile app
Twitterfeed on Twitter
Twitter - Vídeo Twitter - Vídeo Twitter - Vídeo Captura de tela do Twitter: Tweet in real-time to your followers Captura de tela do Twitter: Twitter mobile app Captura de tela do Twitter: Twitterfeed on Twitter

Twitter - Avaliações

Twitter - Avaliações

Classificação geral
4,4
/
5
Excelente
154

Muito bom
86

Regular
25

Ruim
5

Péssimo
1

Relação qualidade/preço
4,7
Recursos
4,2
Praticidade
4,5
Suporte ao cliente
3,9
89% dos usuários recomendam este app
Alisha S.

Twitter and my Art Brand


Traduzir com Google
Nathan S.

Twitter - The pros and cons of the better social network


Traduzir com Google
Brandon B.

Great Social Media Platform

Overall, Twitter is a great tool for social media. It is a great tool for businesses to talk to their customers, and it's a great tool to share content on.


Traduzir com Google
Avaliador Verificado

Not for me

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.


Traduzir com Google
Christiana C.

Best for Individual Branding

It is a plesant platform to use and once one can connect with audience it is goldmine.


Traduzir com Google
Alisha S.
Setor: Internet
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Twitter and my Art Brand

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 02/07/2018
Fonte da avaliação: GetApp

Vantagens

Not many people don't know what twitter is, it is probably one of the most recognizable social media platforms out there. I started using it for the purpose of advertising my art brand and it probably is the easiest, especially for beginners. It is very straight forward and forces you to keep your words under a certain count which helps with those of use that can be kinda longwinded...cough...cough. They integrate with just about everything and offer a really cool app called TweetDeck that can really help with organizing branded tweets, or any tweet, that you would want to save as a collection.

Desvantagens

The double edge sword of only having a certain word count is sometimes even the leanest ads don't make the cut and you really have to balance between the keywords and the ad itself which can be annoying when you have already spent so much time to make a short ad to begin with only to learn that it still is not short enough. Also, the chances of a tweet being seen, with so many people tweeting their thoughts constantly, is not always high and you have to be kinda aggressive with tweeting without being overbearing.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Nathan S.
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Twitter - The pros and cons of the better social network

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 15/10/2018
Fonte da avaliação: GetApp

Vantagens

In a world dominated by Facebook owned properties, it is great to have a platform like Twitter. As a social network/social media app, there are many things that stand out about Twitter, here is my list of pros, I will have to compare it to the biggest social network:

1) Interesting learning curve - if you come from other social media platforms, Twitter may seem confusing at first but once you learn how to use it, you discover that it actually makes sense. The learning curve is difficult at first, but once you learn to use 280 characters, it will revolutionize how you use other platforms. That alone is worth trying it out.
2) Twitter's advertising platform is easier to use than Facebook. Its easy and intuitive to set up ads based on Tweets that are popular (which is the holy grail to social media advertising), budgeting and targeting is fairly easy too.
3) The real time nature of Twitter is better than the algorithms used by other platforms, this makes it ideal to follow news, events and information in real time and also for businesses to share information with their customer base.

Desvantagens

There are only a few cons to Twitter at the moment

1) Editing Posts/Tweets the inability to edit tweets or posts after you have posted them is a huge con especially if you are a business or use it for PR.
2) Mobile support - Twitter's own apps do not have great mobile versions. Aside from Tweetdeck, there are very few alternatives to the main Twitter app that are worth using. With the limitation of the API, you are left with very few choices for mobile apps.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Brandon B.
Setor: Eletrônicos
Porte da empresa: 10.000+ funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Great Social Media Platform

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 08/09/2020
Fonte da avaliação: GetApp

Overall, Twitter is a great tool for social media. It is a great tool for businesses to talk to their customers, and it's a great tool to share content on.

Vantagens

What I loved about Twitter was the fact that you can, as a company or entity, communicate with your followers or fans. It makes them feel important, heard, understood, etc. I loved how easy it was to add pictures, videos, etc to my post. Overall it was a great asset and tool to use to promote things like a video game.

Desvantagens

Twitter lacks in terms of enforcement. That's probably the only downfall I've experienced with it. When I know that a post should be in violation of the ToS or Community Guidelines, Twitter disagrees when they review your report.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 10.0/10

Avaliador Verificado
Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
Porte da empresa: 2-10 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Not for me

Usado Outro durante Mais de dois anos
Avaliado em 05/11/2019
Fonte da avaliação: GetApp

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.

Vantagens

I like the ability to connect with others, promote events and activities, provide links to external sites (this is useful for fundraising organizations or if you want to direct people to your website/blog/news page). I like that in the past couple of years they gave users more control over blocking and reporting inappropriate behavior on the platform.

Desvantagens

The users. There are a lot of "bots" on Twitter (not real people, computers designed to harass, troll, and tweet out the garbage) that add negativity and distract from connecting with real users. I also hate the online troll community that seems to get its kicks from bashing/hating on others, and users that use the software to spread hate, fear, anger, and overall toxicity. Unfortunately, the platform has not done a great job of ensuring that online harassment is controlled under the guise of free speech.

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 0.0/10

Christiana C.
Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
Porte da empresa: 51-200 funcionários
Traduzido para o Português
Traduzido para o Português

Best for Individual Branding

Usado Diariamente durante Mais de dois anos
Avaliado em 19/07/2020
Fonte da avaliação: GetApp

It is a plesant platform to use and once one can connect with audience it is goldmine.

Vantagens

It is a place to connect with people that are willing to be loyal, the wide range of users is why I love the platform

Desvantagens

For me twitter is a place for personal opinions which when brands are entangled with it, it can spoil brands and reduce sales

Detalhamento da qualificação

Relação qualidade/preço
Praticidade
Suporte ao cliente

Probabilidade de recomendação: 6.0/10

Recomendação do usuário
8,4/10
Baseado em 271 usuários
Compare as alternativas por recomendação dos usuários
Compare com alternativas

Preço do Twitter

Preço do Twitter

A partir de
N/A
Teste Grátis
Relação qualidade/preço
Relação qualidade/preço
4,7/5
Baseado em 271 usuários
Compare as alternativas por relação qualidade/preço
Compare com alternativas

Recursos do Twitter

Recursos do Twitter

API
Administração de website
Catálogo de produtos
Controle do acesso
Formulários personalizados
Função de busca
Gerenciamento de SEO
Gestão de comércio eletrônico
Gestão de conteúdo
Gestão de pedidos
Imagem de marca personalizável
Importação/exportação de dados
Integração de redes sociais
Integração de terceiros
Interface para arrastar e soltar
Modelos personalizáveis
Notificações automáticas
Pagamentos eletrônicos
Painel de atividades
Relatórios e estatística
Recursos
4,2/5
Baseado em 271 usuários
Compare as alternativas por avaliações dos recursos
Compare com alternativas

Categorias

Perguntas frequentes sobre o Twitter

Perguntas frequentes sobre o Twitter

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Twitter.

P: Que tipo de planos o Twitter oferece?

O Twitter oferece os seguintes planos de pagamento:

Teste Grátis: Não disponível

P: Quais são os principais recursos do Twitter?

Não temos informações sobre os recursos do Twitter.

P: Quem costuma usar o Twitter?

Os clientes habituais do Twitter são:

Pequenas empresas, Grandes empresas, Administrações públicas, Sem fins lucrativos, Autônomos, Empresas de médio porte

P: Em que idioma o Twitter está?

O Twitter está nos seguintes idiomas:

Árabe, Chinês (simplificado), Chinês (tradicional), Checo, Danês, Holandês, Inglês, Filandês, Francês, Alemão, Hebreu, Húngaro, Indonésio, Irlandês, Italiano, Japonês, Coreano, Norueguês, Polonês, Português, Russo, Espanhol, Sueco, Turco, Ucraniano, Taiwanês, Tailandês

P: Que tipo de planos o Twitter oferece?

Não temos informações sobre os planos de pagamento do Twitter.

P: O Twitter é compatível com disponíveis móveis?

O Twitter é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P: O Twitter se integra com quais outros aplicativos?

O Twitter se integra com os seguintes aplicativos:

ClickMeeting, Firefish, Jimdo, Pivotal Tracker, Raven, Simple Sales Tracking, Sprout Social, SurveyGizmo, Topi, eStreamDesk Helpdesk

P: Que nível de suporte o Twitter oferece?

Não temos informações sobre as opções de suporte que o Twitter oferece.