Sobre o SolarWinds N-central

O SolarWinds N-central é um software de detecção e resposta de endpoint, projetado para ajudar fornecedores de serviços gerenciados (MSP na sigla em inglês) a prevenir, detectar, responder e se recuperar de ameaças. O gerenciador de automação permite que os usuários simplifiquem a aplicação de patches, padronizem os processos de integração para novos clientes e otimizem as operações de cobrança e emissão de tíquetes usando uma interface de arrastar e soltar, garantindo maior eficiência.

Os principais recursos do SolarWinds N-central incluem mapeamento de topologia de rede, monitoramento remoto, gerenciamento de patches, gestão de ativos, gerenciamento de backup, acesso remoto, rastreamento de conformidade, análise comportamental e gerenciamento de dispositivos. Desenvolvido pelo Bitdefender, o antivírus embutido e a solução de proteção da Internet permitem que as equipes conduzam automaticamente análises forenses e respondam às ameaças de forma autônoma.

O gerenciador de segurança no SolarWinds N-central oferece notificações proativas, filtragem de conteúdo da Internet, firewall, perfis e controle de aplicativos, desinstalação competitiva e varreduras baseadas em regras. O gerenciador móvel inclui perfis de dispositivo, integração, um localizador de dispositivo, gerenciamento de sistema e limpeza remota de dispositivo, permitindo aos usuários melhorar a segurança de tablets e smartphones.

A colaboração com a Microsoft permitiu que o SolarWinds N-central fornecesse gerenciamento abrangente de dispositivos com uma visão unificada dos dispositivos clientes em uma única plataforma. O NetPath permite que as empresas acessem informações de nó ou hop e ganhem visibilidade da infraestrutura e do desempenho de suas redes.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Estados Unidos, Canadá, Austrália, Alemanha, Brasil, México

Idiomas

Alemão, Espanhol, Francês, Inglês, Italiano, Português

Imagens

SolarWinds N-central device details view
SolarWinds N-central more device details
SolarWinds N-central active issues view
Ver mais 4
SolarWinds N-central - Vídeo
Captura de tela do SolarWinds N-central: SolarWinds N-central device details view Captura de tela do SolarWinds N-central: SolarWinds N-central more device details Captura de tela do SolarWinds N-central: SolarWinds N-central active issues view

Recursos

Total de recursos do SolarWinds N-central: 47

  • API
  • Acesso remoto
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Ajustes automáticos
  • Antivírus
  • Análise de dados
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de dados visual
  • Análises pontuais
  • Arquivo morto e retenção
  • Atualização e instalação remotas
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Controle remoto
  • Criação de relatórios personalizável
  • Geração pontual de relatórios
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de credenciais
  • Gestão de acordos de nível de serviço (SLA)
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de backups
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos
  • Gestão de edição
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Interface para arrastar e soltar
  • Monitoramento
  • Monitoramento de tempo de funcionamento
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de historial
  • Rastreamento do custo
  • Registros de eventos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Teste de performance

Alternativas

Splunk Enterprise

4,6
#1 alternativa ao SolarWinds N-central
Splunk Enterprise is a cloud-based platform designed to assist businesses with big data management and analysis of...

ConnectWise Automate

4,2
#2 alternativa ao SolarWinds N-central
Boost the effectiveness of your IT teams and simplify every aspect of your business with flexible remote monitoring and...

iLert

4,6
#3 alternativa ao SolarWinds N-central
O iLert é um software de monitoramento de sites projetado para ajudar as empresas a gerenciar o monitoramento de tempo...

Boundless Automation

5
#4 alternativa ao SolarWinds N-central
Boundless Automation is an IT service management software designed to help businesses configure, audit, and monitor...

Avaliações

Classificação geral

3,9 /5
(34)
Relação qualidade/preço
3,4/5
Recursos
4/5
Praticidade
3,4/5
Suporte ao cliente
3,1/5

Já tem o SolarWinds N-central?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Escreva uma avaliação!
Exibindo 5 avaliações de 34
Devon F.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

IT engineer review

Avaliado em 12/10/2018

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Vantagens

Great control of an entire network. easy RDP tools and detailed stats. Great customised reports.big fan of the product as a whole and many functions to use within an IT industry

Desvantagens

difficult to implement at first. the support is good but i would like a more interactive support like calling in as the IM is abit tedious. the patch management needs to be simplified abit more. license compliance report is extremely confusing. Just an overall easier UI. Would be nice if you could integrate live graph monitoring to drill down into devices and IPs over a firewall etc. essentially you do have the NPM but that needs to be intergrated in nCentral then i would procure it. thus we can have a monitoring team and throw it on the screen. right now the alerts from SNMP is great but is difficult to drill into and shut down rogue devices etc

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

It works well most of the time, however...

Avaliado em 25/01/2019

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform...

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform R&D and bring some interesting products and tools to the table, HOWEVER, this means they are reaching the point where one hand is not talking to another, products are becoming "designed by committee" and other issues that can be resolved with improved internal communication.

Vantagens

Working for an MSP this is a very feature-rich product for remote control, remote monitoring, deploying and monitoring Anti-Virus, and some backup features (However I DO NOT recommenced the ArcServe-based product.)

Desvantagens

-Support has been very hit or miss and lately they have fallen into the "Miss" category
-We had an issue where monitored services of a device were disappearing. After opening a ticket with SolarWinds support they informed me that the software cannot properly track how/why these services were disappearing from devices. This lead to at least 2 events where monitored hard drives were not longer being monitored, we were not made aware of it, the drives filled up, and services crashed
-Product names keep being changed and we are not immediately made aware of it.

Phillip H.
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Covid-19 - reduction of services applied after 5 years during a pandemic.

Avaliado em 10/04/2020

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate...

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate with. It’s all sales sales sales.

Vantagens

Over the years this software has been hit and miss, we would spend a lot of time trying to get errors fixed. It was getting better, they also keep changing the sales rep that deals with me. When they call they talk about a different business and advise the customers name and customer to me. It’s happened twice!

Desvantagens

The biggest thing I didn’t like was when they removed remote control from my essential Licence’s. To make it worse it was done over the covid-19 pandemic. they are asking me to buy Licence’s and I have refused. We are social distancing and this has made it stressful for myself and my customers.

Resposta do SolarWinds MSP

Hi Phillip, I'm very sorry that you are unhappy. Our decision to remove remote control from N-central Essentials licenses was made months before the COVID-19 outbreak. We believe Professional N-central licenses provide the proper remote monitoring and management capability that workstations and servers require.

We understand that remote work and therefore remote control is very important for you right now. Therefore, we have offered SolarWinds Take Control Plus, a standalone remote support solution, free of charge for 90 days. In addition, for a limited time, Take Control Plus licenses also come with 25 additional end-user accounts (for a total of 35) for partners to extend to employees and clients. Simply complete this form before June 30, 2020
https://www.solarwindsmsp.com/products/take-control/trial

You may also be interested in these resources to help you navigate this unprecedented time: www.solarwindsmsp.com/covid-19-resources

Be well. - Shelley O'Brien, N-central PMM

Rob R.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great platform, but not good for smaller MSPs

Avaliado em 11/11/2020

From a technical standpoint, this platform can't be beat. From a business standpoint, they are a...

From a technical standpoint, this platform can't be beat. From a business standpoint, they are a nightmare. Whether or not it is a good fit for you will depend upon your business model and how you structure your contracts and billing.

Vantagens

It does everything you can think of. Probably the premiere RMM solution on the market.

Desvantagens

The pricing and licensing model is terrible. Every added option has a cost. This makes it very difficult to cost price for taking on new customers. If you dynamically bill your clients, you will get a lot of calls about the volatility in billing due to Solarwinds billing you for so many options. It was way better when they were just N-Able and not owned by Solarwinds.

George A.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

N-central is very useful for managing a large amount of Customer PCs

Avaliado em 11/06/2019

For the most part N-central helps me greatly in managing, backing up, and remotely logging into...

For the most part N-central helps me greatly in managing, backing up, and remotely logging into client PCs. if a few little kinks were ironed out of the system and previously mentioned patch management issue were resolved I would have no complaints at all. The on-boarding and setup process could possibly be made a little simpler with a default setup / template but that may be something that other users would not want depending on their configuration.

Vantagens

N-central makes it easy to deploy a "probe" to one server on a domain and then with the correct credintials deploy the client to all of the rest of the domain connected PCs automatically(scary virus like automatically).

Desvantagens

I hate that every time I get all of the patches approved and working in the n-central patch management it seems i come back a week-month later and they have made an update that breaks the patch management and i am getting warnings that patches are not installing. If the patch management had default patch all / patch important things only profiles that worked 100% of the time i would be very satisfied with N-Central.

Exibindo 5 avaliações de 34 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o SolarWinds N-central

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SolarWinds N-central.

O SolarWinds N-central oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Modelo de preços: Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Não temos informações sobre os recursos do SolarWinds N-central.

Os clientes habituais do SolarWinds N-central são:

Pequenas empresas, Grandes empresas, Empresas de médio porte

O SolarWinds N-central está nos seguintes idiomas:

Alemão, Espanhol, Francês, Inglês, Italiano, Português

O SolarWinds N-central é compatível com os seguintes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

O SolarWinds N-central se integra com os seguintes aplicativos:

HaloPSA, Microsoft 365

O SolarWinds N-central oferece as seguintes opções de suporte:

Suporte por telefone, FAQs, Base de conhecimento, Suporte online

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para SolarWinds N-central.