Sobre o N-central

O SolarWinds N-central é um software de detecção e resposta de endpoint, projetado para ajudar fornecedores de serviços gerenciados (MSP na sigla em inglês) a prevenir, detectar, responder e se recuperar de ameaças. O gerenciador de automação permite que os usuários simplifiquem a aplicação de patches, padronizem os processos de integração para novos clientes e otimizem as operações de cobrança e emissão de tíquetes usando uma interface de arrastar e soltar, garantindo maior eficiência.

Os principais recursos do SolarWinds N-central incluem mapeamento de topologia de rede, monitoramento remoto, gerenciamento de patches, gestão de ativos, gerenciamento de backup, acesso remoto, rastreamento de conformidade, análise comportamental e gerenciamento de dispositivos. Desenvolvido pelo Bitdefender, o antivírus embutido e a solução de proteção da Internet permitem que as equipes conduzam automaticamente análises forenses e respondam às ameaças de forma autônoma.

O gerenciador de segurança no SolarWinds N-central oferece notificações proativas, filtragem de conteúdo da Internet, firewall, perfis e controle de aplicativos, desinstalação competitiva e varreduras baseadas em regras. O gerenciador móvel inclui perfis de dispositivo, integração, um localizador de dispositivo, gerenciamento de sistema e limpeza remota de dispositivo, permitindo aos usuários melhorar a segurança de tablets e smartphones.

A colaboração com a Microsoft permitiu que o SolarWinds N-central fornecesse gerenciamento abrangente de dispositivos com uma visão unificada dos dispositivos clientes em uma única plataforma. O NetPath permite que as empresas acessem informações de nó ou hop e ganhem visibilidade da infraestrutura e do desempenho de suas redes.

Preços a partir de:

N/D

  • Versão gratuita
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Dispositivos

Porte da empresa

P M G

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Recursos

Total de recursos do N-central: 77

  • API
  • Acesso remoto e monitoramento
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Antivírus
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de dados visual
  • Análise de rede
  • Análises de dados comportamentais
  • Arrastar e soltar
  • Atualização e instalação remotas
  • Auditoria de problemas
  • Automatização de processos e fluxos de trabalho
  • Backup e recuperação
  • Catálogo de serviço
  • Cobrança e faturamento
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Correspondência de assinaturas
  • Criptografia
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Gerenciamento da implantação
  • Gerenciamento de ameaças da web
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de credenciais
  • Gerenciamento de dispositivos
  • Gerenciamento de dispositivos móveis
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gerente de linha de base
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de edição
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de políticas
  • Gestão de problemas
  • Gestão de recursos de rede
  • Gestão de terminais
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do conhecimento
  • Lista negra/branca
  • Monitoramento
  • Monitoramento de e-mail
  • Monitoramento de endereço IP
  • Monitoramento de máquinas virtuais
  • Monitoramento de uso da Internet
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Monitoração da CPU
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do custo
  • Registros de eventos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Segurança de Endpoint

Alternativas

Pulseway

4,7
#1 alternativa ao N-central
O Pulseway é a maneira mais fácil e eficiente de controlar o seu ambiente de TI.

ConnectWise Automate

4,2
#2 alternativa ao N-central
Boost the effectiveness of your IT teams and simplify every aspect of your business with flexible remote monitoring and...

Atera

4,5
#3 alternativa ao N-central
Solução RMM tudo-em-um para fornecedores de serviços gerenciados e empresas de suporte de TI. Combinando RMM, automação...

Kaseya VSA

4
#4 alternativa ao N-central
Kaseya VSA is your comprehensive solution to providing IT services at scale, whether you're an in house IT department...

Avaliações

Classificação geral

3,8 /5
(35)
Relação qualidade/preço
3,4/5
Recursos
3,9/5
Praticidade
3,4/5
Suporte ao cliente
3,1/5

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Exibindo 5 avaliações de 35
Devon F.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

IT engineer review

Avaliado em 12/10/2018

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Has helped me immensly as an IT engineer and allowed me to maintain and improve my environment

Vantagens

Great control of an entire network. easy RDP tools and detailed stats. Great customised reports.big fan of the product as a whole and many functions to use within an IT industry

Desvantagens

difficult to implement at first. the support is good but i would like a more interactive support like calling in as the IM is abit tedious. the patch management needs to be simplified abit more. license compliance report is extremely confusing. Just an overall easier UI. Would be nice if you could integrate live graph monitoring to drill down into devices and IPs over a firewall etc. essentially you do have the NPM but that needs to be intergrated in nCentral then i would procure it. thus we can have a monitoring team and throw it on the screen. right now the alerts from SNMP is great but is difficult to drill into and shut down rogue devices etc

Elias P.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Powerful RMM Tool, Reporting Can Be Improved

Avaliado em 07/04/2021

Overall, we have been very happy with the product. It does require some investment in...

Overall, we have been very happy with the product. It does require some investment in configuration, but that investment allows for a very powerful product. I have been extremely impressed with N-Central management's willingness to help ensure our deployment is successful.

Vantagens

N-Central is very powerful and customizable. Configuration is very granular and allows experienced administrators to configure almost limitless monitoring. N-Central staff has gone above and beyond what was expected to make sure our deployment is successful.

Desvantagens

Reporting could be improved. The reporting interface is very basic and requires a separate Microsoft Windows SQL server to use. From speaking with contacts at N-Central, this system is planned to be replaced in the very near future.

Phillip H.
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Covid-19 - reduction of services applied after 5 years during a pandemic.

Avaliado em 10/04/2020

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate...

Over all they are very good at taking your money and over the years have been hard to communicate with. It’s all sales sales sales.

Vantagens

Over the years this software has been hit and miss, we would spend a lot of time trying to get errors fixed. It was getting better, they also keep changing the sales rep that deals with me. When they call they talk about a different business and advise the customers name and customer to me. It’s happened twice!

Desvantagens

The biggest thing I didn’t like was when they removed remote control from my essential Licence’s. To make it worse it was done over the covid-19 pandemic. they are asking me to buy Licence’s and I have refused. We are social distancing and this has made it stressful for myself and my customers.

Resposta do SolarWinds MSP

Hi Phillip, I'm very sorry that you are unhappy. Our decision to remove remote control from N-central Essentials licenses was made months before the COVID-19 outbreak. We believe Professional N-central licenses provide the proper remote monitoring and management capability that workstations and servers require.

We understand that remote work and therefore remote control is very important for you right now. Therefore, we have offered SolarWinds Take Control Plus, a standalone remote support solution, free of charge for 90 days. In addition, for a limited time, Take Control Plus licenses also come with 25 additional end-user accounts (for a total of 35) for partners to extend to employees and clients. Simply complete this form before June 30, 2020
https://www.solarwindsmsp.com/products/take-control/trial

You may also be interested in these resources to help you navigate this unprecedented time: www.solarwindsmsp.com/covid-19-resources

Be well. - Shelley O'Brien, N-central PMM

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

It works well most of the time, however...

Avaliado em 25/01/2019

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform...

SolarWinds is turning into a VERY large company. This is great as they get the cash flow to perform R&D and bring some interesting products and tools to the table, HOWEVER, this means they are reaching the point where one hand is not talking to another, products are becoming "designed by committee" and other issues that can be resolved with improved internal communication.

Vantagens

Working for an MSP this is a very feature-rich product for remote control, remote monitoring, deploying and monitoring Anti-Virus, and some backup features (However I DO NOT recommenced the ArcServe-based product.)

Desvantagens

-Support has been very hit or miss and lately they have fallen into the "Miss" category
-We had an issue where monitored services of a device were disappearing. After opening a ticket with SolarWinds support they informed me that the software cannot properly track how/why these services were disappearing from devices. This lead to at least 2 events where monitored hard drives were not longer being monitored, we were not made aware of it, the drives filled up, and services crashed
-Product names keep being changed and we are not immediately made aware of it.

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Good Product

Avaliado em 21/05/2019

Overall I would recommend the product as it has been very beneficial for our company. To get the...

Overall I would recommend the product as it has been very beneficial for our company. To get the full use of the product, you'll need to dedicate a resource to managing the platform so that they can learn the various ins/outs of the product.

Vantagens

It's a good product once you get through the learning curve. The product admins are eager to make the product more effective and efficient at helping you manage your client's networks.

Desvantagens

Support is frustrating to deal with at the initial levels. If you can get past the L1 technicians in your support case, it is usually pretty good but it will take some work to get the case escalated.

Product development is pretty slow as it often takes several releases that are 'coming' to make it into the product. And then the first iteration of the new feature usually isn't fully developed and will take another release or two to be fully functional.

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Perguntas frequentes sobre o N-central

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o N-central.

O N-central oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do N-central são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Não temos informações sobre os idiomas do N-central.

O N-central é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O N-central se integra com os seguintes aplicativos:

Microsoft 365

O N-central oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone

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