Sobre o Stripe Billing

O Stripe Billing é uma solução completa de automação de cobrança que ajuda as empresas a gerenciar assinaturas e faturas com componentes de cobrança flexíveis e lógica de cobrança. O Stripe Billing ajuda as empresas a dar suporte a novos modelos de cobrança, capturar mais receita e aceitar mais pagamentos globalmente.

Com a API Stripe Billing, as empresas podem implementar sistemas de cobrança flexíveis em qualquer site que possa ser desenvolvido e personalizado usando modelos de preços e de lógica de assinatura. A API é compatível com todos os principais pagamentos com cartão de débito e crédito, bem como com métodos de pagamento locais em mais de 135 moedas. Os controles de faturamento granulares permitem que os usuários criem e testem planos de preços em qualquer modelo, como preços únicos, baseados em uso, recorrentes, diferenciados, entre outros.

Preços a partir de:

N/A

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Áustria, Austrália, Bélgica, Bulgária, Canadá e outros 33, Suíça, Chipre, Tchéquia, Alemanha, Dinamarca, Estônia, Espanha, Finlândia, França, Reino Unido, Grécia, Hong Kong, RAE da China, Hungria, Irlanda, Itália, Japão, Lituânia, Luxemburgo, Letônia, Malta, México, Malásia, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Polônia, Portugal, Romênia, Suécia, Singapura, Eslovênia, Eslováquia, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

N/A

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Imagens

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Stripe Billing Software - 2
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Recursos

Total de recursos do Stripe Billing: 66

  • API
  • Administração de impostos
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados em tempo real
  • Campos personalizáveis
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Conformidade com o PCI
  • Contas de clientes
  • Controles/permissões de acesso
  • Convites e lembretes por e-mail
  • Criação de faturas
  • Cálculos de impostos
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gerenciamento de faturas
  • Gestão da receita
  • Gestão de agências de cobranças
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de cancelamentos
  • Gestão de descontos
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de restituições
  • Gestão de taxas de cobrança
  • Gestão do plano de assinatura
  • Histórico de faturas
  • Histórico de transações
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Inscrição/Admissão
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplas opções de pagamento
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamento a posteriori
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel
  • Perfis de clientes
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Reconhecimento de receita
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento/Análise de uso
  • Visualização de dados
  • Vários idiomas

Alternativas

ChargeOver

4,8
#1 alternativa ao Stripe Billing
ChargeOver is a recurring billing & subscription billing management app which automatically sends invoices & receives...

Axonaut

0
#2 alternativa ao Stripe Billing
Axonaut is a cloud-based solution that helps small businesses streamline administrative processes related to customer...

Chargebee

4,4
#3 alternativa ao Stripe Billing
O Chargebee ajuda a gerenciar o faturamento recorrente e as assinaturas porque trabalha com uma camada de inteligência...

Odoo

4,2
#4 alternativa ao Stripe Billing
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Avaliações

Classificação geral

4,6 /5
(44)
Relação qualidade/preço
4,4/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
4,5/5

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Exibindo 5 avaliações de 44
Matthew V.
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Mensal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Perfect for one time payments and recurring

Avaliado em 05/12/2019

Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established...

Very satisfied. Definitely great for when you are starting out and even with an established business.

Vantagens

I like that I can use it directly as well as integrate it with my own point of sale system. I used to have to pay for a software that could do both one time payments and automatic recurring subscriptions but this beat them out. I work mostly from my computer and its easy to get into and if I can't remember how to do one functions I can easily get what I need from their support forums or support chat.

Desvantagens

Only thing this won't do is notify me if a payment doesn't go through, but there is a quick fix for that. I just use zapier and now I receive an email notification if that happens. Oh and I had a chargeback once I'd like to see an option to upload multiple documents for disputes not just one. I get that there is only so much file size available in messages plus my contract took care of that issue.

Alternativas consideradas

PayPal

Razões para escolher o Stripe Billing

Cost. There are a few more features in Zoho that came out recently that I would use but I am trying to keep my overhead as low as possible right now.

Software anterior

Zoho Subscriptions

Razões para mudar para o Stripe Billing

Better features in my opinion and how I operate.
Adonay S.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

The best payment gateway

Avaliado em 17/09/2020

Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options...

Mostly great, like I said, the learning curve isn't the shortest, but as they have lots of options (that, after going through that learning curve you'll find they're needed in order to give your customers the best options and support) you'll be able to offer a great service for your clients, no need to get in trouble with clients because of the payment gateway.

Vantagens

They take privacy in a very serious way. And they know their product is used mostly by developers, so their site has plenty of support, examples forums and every kind of resource that makes it easier for developers to implement payments on any platform. Also, they have options to manage clients and subscriptions that can be billed for in a fixed period of time, give them free trials, etc. Their commissions aren't the cheapest, but I consider they aren't also very expensive.
Another thing that we liked is that they keep developing their offer, like accepting payments via convenience stores (currently in beta while i'm writing this review)

Desvantagens

It has a big learning curve. At first it's difficult to get familiar with all the concepts they use for their different parts of the process, I wasn't able to find a simple tutorial on their site (found some in external sites).

Stephanie V.
Classificação geral
  • Setor: Imobiliárias
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Awesome tool for billing management!

Avaliado em 23/07/2021

I would say I am very satisfied so far and glad that we switched to stripe! Making integrations...

I would say I am very satisfied so far and glad that we switched to stripe! Making integrations from online payment forms is also a great feature that I love. I have and would keep recommending this platform to other business owners who want peace of mind in terms of keeping track on their revenue!

Vantagens

I really like how organized it is! From the dashboard to pulling up individual clients' profiles. History checking is great too making sure we don't miss any payments made whether they went through or got declined. Updating subscription with proration charge calculation is also very helpful -- one feature we didn't have from our previous vendor.

Desvantagens

I would say I am have not tried adding a note to a specific charge or transaction-- it would have been nice to have this feature added in the future as it will be easier to back track why a certain amount was charged if there's an inconsistency with the regular pricing. This would really make a difference rather than going back and forth with our CRM to check for notes.

Karen P.
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 4.0 /10

Stipe Has Limitations and Difficult to Work With

Avaliado em 20/05/2021

It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline...

It is like using software from the 1990s. This is great to use because you do not need a landline but they need to add functionality such as taking a credit card in the field or in the store without an internet connection.

Vantagens

I like that I can take payments via my ecommerce website.

Desvantagens

I cannot input a custom note to the customer. I have to have too much info to run a credit card such as billing address. This is very cumbersome. I need to have a credit card swipe to bypass having to key in a lot more info. I have asked customer service about this and they say someone will call to discuss but that has never happened

Alternativas consideradas

Shopify

Razões para escolher o Stripe Billing

needed ecommerce plus point of sale solution that was all in one, not one service for ecommerce billing and one for in person point of sale billing

Software anterior

Womply e Square Payments

Razões para mudar para o Stripe Billing

Shopify is expensive and bills per transaction as well as a percentage of sale
Chika R.
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Stripe Review

Avaliado em 29/05/2021

Stripe is a fantastic online-only credit card processor with reasonable processing rates and little...

Stripe is a fantastic online-only credit card processor with reasonable processing rates and little hidden fees. Businesses with developers that can create a custom online e-commerce experience would benefit from the free and straightforward API. Businesses with limited technological resources will be forced to pay extra for an e-commerce solution.

Vantagens

Stripe is very straight forward when it comes to making online payments. Stripe charges a flat fee for accepting online credit card payments. The company has excellent developer tools, predictable flat-rate pricing, advanced reporting tools, integrates properly with Xero accounting software. excellent marketplace tools, exceptional subscription tools, multi-currency support and its ideal for international merchants. Stripe offers secure transactions, easy to use reporting features and consistent service.

Desvantagens

It’s UI could be improved. There isn't a clear breakdown of fees when it comes to volume discounts. There is no automatic tax assistance. This is the most important one for us. Stripe allows you to define tax rates for customers that need to process complex tax scenarios like collecting VAT or GST, but your software team must build out the infrastructure to support appropriate collection. In the future, I hope Stripe improves its built-in tax support.

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Perguntas frequentes sobre o Stripe Billing

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Stripe Billing.

Os clientes habituais do Stripe Billing são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Stripe Billing está nos seguintes idiomas:

inglês

O Stripe Billing é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Stripe Billing se integra com os seguintes aplicativos:

NetSuite

O Stripe Billing oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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