Sobre o Solutionreach

Solutionreach is a patient engagement platform designed for healthcare practices of all sizes, including primary care, multi-unit operations, and specialty practices. With this solution, healthcare teams can access a comprehensive set of capabilities including website management, online scheduling, reputation management, follow-up surveys, patient portal, telehealth, and more.

Solutionreach provides smart appointment reminders that are shared with patients via text using an actual office phone number. With digital intake forms, patients can click on a direct link to review and sign pre-filled forms using their mobile devices. Additionally, practices can send out group messages based on specific patient criteria, such as age, procedure code, gender, etc. Groups can also be contacted due to inclement weather, doctor absences, and other reasons. Other Solutionreach features include lead tracking, SEO management, social media monitoring, reporting/analytics, team chat, and more.

Preços a partir de:

329,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Solutionreach

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

329,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Solutionreach

Imagens

Solutionreach Software - 1
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Recursos

Total de recursos do Solutionreach: 68

  • Acesso para Celular
  • Admissão de pacientes
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento do paciente
  • Alertas do celular
  • Alertas/notificações
  • Armazenamento de dados seguros
  • Automação de marketing
  • Banco de dados de clientes
  • Banco de dados de contatos
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Cobrança de consultas médicas
  • Cobrança e faturamento
  • Compromissos recorrentes
  • Comunicação de duas vias
  • Comunicação multicanal
  • Comunicações com pacientes
  • Confirmação/lembretes
  • Conformidade com HIPAA
  • Controle do processo de aprovação
  • Conversas em tempo real
  • Educação do paciente
  • Envolvimento do paciente
  • Formulários na Internet
  • Formulários personalizáveis
  • Gerenciamento de registros
  • Gestão da comunicação
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de consultório odontológico
  • Gestão de fichas dos pacientes
  • Gestão de formulários
  • Gestão de inscrições
  • Gestão de pacientes
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão de reservas
  • Integração de redes sociais
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Lembretes de chamadas
  • Lembretes de pagamento
  • Lembretes por SMS
  • Lembretes por e-mail
  • Mapeamento ortodôntico
  • Marketing por e-mail
  • Mensagem one-to-one
  • Mensagens de SMS
  • Mensagens em dois sentidos
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento do progresso
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos online
  • Para optometristas
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Questionários e feedback
  • Questionários para pacientes
  • Rastreamento de no-show
  • Rastreamento de retiradas de produtos
  • Reagendamento
  • Reservas online
  • Sincronização de calendários
  • Videoconferência
  • Várias localizações
  • Vários idiomas

Alternativas

Weave

4,1
#1 alternativa ao Solutionreach
Weave is the all-in-one customer communications and engagement platform for small business. From the first phone call...

Eaglesoft

4,1
#2 alternativa ao Solutionreach
Eaglesoft is a dental practice management solution that helps clinics assists with medical charting, patient scheduling,...

Demandforce

3,7
#3 alternativa ao Solutionreach
Demandforce helps medical practices, veterinary practices, salons, and spas to automate front office tasks and...

PatientPop

4,2
#4 alternativa ao Solutionreach
PatientPop is a medical practice management system blending web-based marketing, patient acquisition and reputation...

Avaliações

Classificação geral

3,9 /5
(213)
Relação qualidade/preço
3,6/5
Recursos
3,9/5
Praticidade
4,0/5
Suporte ao cliente
3,7/5

Já tem o Solutionreach?

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Exibindo 5 avaliações de 213
Ana Marie
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Useful and time saving

Avaliado em 20/07/2019

Vantagens

helps with appointment reminders AND review management for a reasonable price; customer service is amazing

Desvantagens

I truly have no complaints. It provided everything I was looking for (review management, managing appointments (reminders for upcoming apts, reminders to book an apt, newsletters and drip campaigns).

meg
Classificação geral
  • Setor: Saúde, bem-estar e condicionamento físico
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Used by us since 2014

Avaliado em 11/01/2022

We have grown with SR in so many ways. The pros are high (quality product, low maintenance, easy to...

We have grown with SR in so many ways. The pros are high (quality product, low maintenance, easy to utilize), the cons are expected (longer times to reach support, things falling through cracks) and we know what to expect from them.
At one point, we left SR for DemandForce and quickly returned since we were unable to customize the communication received from patients on our behalf in a way that reflected our brand. We haven't left since!

Vantagens

SR is a great platform for reminders, group messaging, and newsletters. It may be great in other aspects, but I don't utilize those features. In the 7 years we have used SR, they have made many changes and added many products.
It is one of the softwares we utilize, but it is the most low maintenance and I love that. I only log on when I need to and that's an awesome benefit.

Desvantagens

I wish the SR Intake form would write into more software. We have Eaglesoft and Eyefinity, but SR Intake only writes into Eaglesoft. Super helpful. Would be much more helpful if it would do the same with our vision PMS.

Alternativas consideradas

Demandforce, Lighthouse 360 e PatientPop

Razões para mudar para o Solutionreach

They have platforms for both companies: dental and optometry. We couldn't select a product that didn't do both.
Beth
Classificação geral
  • Setor: Hospitais e Saúde
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Beginning product

Avaliado em 13/10/2022

Vantagens

I liked how this product saved me time in my day to do the tedious things like confirming appointments.

Desvantagens

As of now, we do not use Solution Reach. We now use Weave. I would have liked to see Solution Reach have the products that Weave had like texting.

Joann
Classificação geral
  • Setor: Consultório médico
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Patient Engagement

Avaliado em 04/08/2022

Solution Reach opened up a number of avenues to help us better engage our patients and potential...

Solution Reach opened up a number of avenues to help us better engage our patients and potential patients. They made it easy for us to try and buy and we've never turned back!

Vantagens

The software turned our simple phone system to messaging offering another way to engage our patients and potential patients.

Desvantagens

Would love to be able to do patient appointment scheduling online, but doesn't adapt to our emr, but we keep checking back!

Deb
Classificação geral
  • Setor: Saúde, bem-estar e condicionamento físico
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Solutionreach elevates our customer service

Avaliado em 15/07/2021

Solutionreach has allowed our team to improve the efficiency of daily operations by automating some...

Solutionreach has allowed our team to improve the efficiency of daily operations by automating some of the tasks that are essential to maintaining a well scheduled day of patient care.

Vantagens

The messaging ability of the platform was easy to incorporate and is utilized by all team members from any computer in the office. This increases our ability to work as a team and not rely solely on just a couple of team members sitting in the business area.

Desvantagens

Sometimes we experience “glitches” where the communication software lags causing us to not receive messages from our patients.

Alternativas consideradas

Lighthouse 360

Razões para escolher o Solutionreach

When I switched many years ago, Soutionreach afforded the options of combining ease of appointment confirmation with digital check-in for the patient.

Software anterior

Demandforce

Razões para mudar para o Solutionreach

Truly, we had a wonderful sales person who listened to our needs and showed how SR could assist our office team. Customer service was definitely one of the best aspects of making the transition to a new platform.

Resposta do Solutionreach

Deb,

Wow, we were blown away by your positive words. Thank you for taking the time to write such a detailed review!

I am glad that not only do your team members find Solutionreach easy to use but that our customer service also meets your high standards.

Thank you again for taking time out of your busy day to share your experience with us.

Exibindo 5 avaliações de 213 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Solutionreach

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Solutionreach.

O Solutionreach oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: 329,00 US$/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Não disponível

What's included in the Solutionreach platform: Two-way texting, HIPAA-consent, automated reminders, automated recall, appointment confirmation, quick message templates, message flagging, marketing campaigns, waitlist, customization, group messages, missed appointment messages, patient loyalty surveys, reports and analytics, robust patient newsletter template library, patient referrals, team chat, birthday messages.

Os clientes habituais do Solutionreach são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O Solutionreach está nos seguintes idiomas:

inglês

O Solutionreach é compatível com os seguintes dispositivos:

Não temos informações sobre quais integrações o Solutionreach oferece.

O Solutionreach oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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