Sobre o Sprout

A Sprout Solutions é uma empresa de software como serviço (SaaS, na sigla em inglês) em rápido crescimento, destinada a desenvolver soluções. A visão da empresa se volta à expansão e ao crescimento do mercado empresarial em uma comunidade integrada e experiente em tecnologia nesta era digital. A era da entrada manual de dados para a folha de pagamento e os processos de RH estão prestes a terminar.

Por que Sprout? Fiel à missão de melhorar os negócios, a Sprout continua a se esforçar pela tecnologia que coloca o país na vanguarda da inovação.

O ecossistema da Sprout é uma solução segura que combina gestão de RH e API aberta para fornecer análises. Por meio de foco e conhecimento, a Sprout tem a capacidade de entender as nuances em torno da área de RH, tornando-se um dos principais players no mercado de BPO.

A Sprout Solutions atende a mais de 1.000 clientes em todo o país. A Sprout simplifica os processos de RH de pequenas, médias e grandes empresas. O objetivo é ajudar as empresas a crescer por meio do conjunto de soluções de back-end que abordam as dificuldades de folha de pagamento, RH e recrutamento.

Preços a partir de:

Sem informação do fornecedor

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Sprout

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Filipinas

Idiomas

inglês

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5 principais alternativas ao Sprout

Imagens

Sprout Software - 1
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Recursos

Total de recursos do Sprout: 56

  • API
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Agendamento
  • Alertas/notificações
  • Análise de tendências
  • Apreciação do desempenho
  • Aprendizagem e desenvolvimento
  • Armazenamento de documentos
  • Autoavaliação
  • Avaliação de pares
  • Banco de dados de funcionários
  • Biometria
  • Clock In/Out
  • Comentários de 360 graus
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de licenças
  • Controle de licenças médicas
  • Controle do processo de aprovação
  • Criação de fluxogramas
  • Cumprimento Tributário
  • Cálculo de horas extras
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão de RH
  • Gestão de avaliação de desempenho
  • Gestão de capacitação
  • Gestão de comparecimento
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de recrutamento e seleção
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Goal Setting/Tracking
  • Importação/exportação de dados
  • Indicadores de desempenho
  • Modelos personalizáveis
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Perfil dos funcionários
  • Permissões por função
  • Planejamento de pessoal
  • Portal do funcionário
  • Portal para funcionários
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Reconhecimento biométrico
  • Registro de auditoria
  • Relatório de Nóminas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Seguimento dos candidatos
  • Solicitações de tempo livre

Alternativas

Factorial

4,5
#1 alternativa ao Sprout
O Factorial é um software de RH eficaz para pequenas e médias empresas para automatizar tarefas administrativas como...

Bizneo HR

4,7
#2 alternativa ao Sprout
Bizneo é uma suíte modular para RH composta por mais de 10 módulos de gerenciamento 100% online, que permite cobrir...

Mirro

4,7
#3 alternativa ao Sprout
O Mirro é mais adequado para empresas orientadas a metas que desejam desenvolver uma cultura transparente, com as...

niikiis

4,5
#4 alternativa ao Sprout
O niikiis é um software configurável de experiência do funcionário tudo-em-um para pequenas e médias empresas.

Avaliações

Classificação geral

4,7 /5
(361)
Relação qualidade/preço
4,7/5
Recursos
4,7/5
Praticidade
4,7/5
Suporte ao cliente
4,5/5

Já tem o Sprout?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 361
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Consultoria de gestão
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Extremely helpful

Avaliado em 31/05/2018

Easy access to HR and Payroll matters.

Easy access to HR and Payroll matters.

Vantagens

Our company uses Sprout for HR and payroll purposes. We can easily view our documents, file for leaves, and see our payslips. The easy access that it provides is very convinient and helped us in getting the information we need real time.

Desvantagens

Login issues is one of the primary error we are encountering, it doesn't accept known password, and it takes time to reset the password.

Katrina
Classificação geral
  • Setor: Design
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Sprout: our daily go-to clock-in

Avaliado em 13/06/2022

As an employee who uses this daily, I can only really comment on the features that we essentially...

As an employee who uses this daily, I can only really comment on the features that we essentially interact with-- which is the attendance features: eg. clock-in & clock-out, requesting for certificate of attendances, and checking out the payroll details and BIR file.

TBH, there's a lot to look at in the webpage once you login. I don't actually look through the Attendance Summary and Leave Credits because I don't quite understand it. The Pending requests on the righthand side also gets stacked up with requests and I don't bother to reduce them since it's tedious to delete and time consuming to do so when they're age-old requests that are no longer relevant (eg. some of these date back to last year, February requests, which idk why I would still need a record of it for me to look at everyday.) Perhaps better to keep these kinds of records on a separate page since they take up real estate on the dashboard.

Vantagens

The first time I used this software was at the start of 2021, and I remember finding it a little difficult to navigate where the time-in button was because the "time card" button had an arrow, it felt like it contained settings or options for the time card. I was expecting the immediate clock-in to be as quick as one button/toggle. I struggled missing a few days because I had not clicked on "Yes" after the pop-up box of "Are you sure you want to log in?". I honestly felt like there were too many prompts to get to finish my simple daily objective. Now that I'm tenured, it's muscle-memory at this point but I still believe there could be faster ways to clock-in and -out (eg. toggle/one-click clock-in button aided with colors like green for timed-in and gray for timed-out. No need to add "Are you sure?", especially if the purpose is for daily use, it's kinda a no-brainer so if you plan on doing that mayhaps provide that prompt for a specific duration (eg. timing in 2-3 hours earlier than usual or timing-out earlier than required).

I also really liked the reminders of anniversaries on the lefthand side of the screen. It makes me know a little bit about my teammates / co-workers.

Desvantagens

No multiple selection actions especially for unattended requests. You have to go through a series of clicks to be able to delete a request, same with other intended actions. I think what I like least about this software are the additional/unnecessary popups. Try trusting the recall of your daily users and try testing with immediate actions on straight-forward icons (eg. "x" means delete, but of course that needs a "are you sure" dialog box; maybe an image of a gray clock could mean "you're still not timed-in" or "you've clocked out" where you don't need too many prompts to remind the user about since it's a daily thing.)

Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Consultoria de gestão
  • Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

I am not as satisfied given the technical glitches encountered and not an easy customer...

Avaliado em 14/05/2018

Vantagens

This is one of the leading HR and payroll software company in the Philippines. The product preface looks friendly and is a direct and easy click for the users. It's a helpful tool to keep track of employees information where one could upload and download documents related to ones employment - an easy file. It could also be set-up to sync the shift-timings and the biologs of an employee which is also related to the payroll system. It serves as an in-depth manager dashboard for tracking attendance, approving leaves and monitoring leave credits as well as the tenureship of an employee.

Desvantagens

There are a number of times that I needed to contact our HR Business Partner as the normal "reset password" won't work. This is time consuming especially on critical days of timesheet checking and submissions as well as checking on the credited payout for the month. One of the technical glitches is that it sometimes does not record the time-in where logs are not synced. Our team is set to work on the Pacific hours and assigning right shift timings is a bit challenging with our management team.

Aldrin
Classificação geral
  • Setor: Terceirização/Deslocalização
  • Porte da empresa: 501 - 1 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Why do I like Sprout?

Avaliado em 13/06/2022

I have been using Sprout even from my previous employer so it just speaks a lot about the reliabilit...

I have been using Sprout even from my previous employer so it just speaks a lot about the reliability of it. I haven't had any issue with the software itself so this is highly recommended.

Vantagens

Attendance Tracking, Leave Management, Payroll Processing, are just few of functionalities that Sprout does best. Ease of use is ensured, all while ensuring that security for both the company and employee is in place.

Desvantagens

Allowing the system to further categorize entries such as Leaves, Overtimes can go a long way for a company to make use of the available data from its employees.

Maria Corazon Antonette
Classificação geral
  • Setor: Terceirização/Deslocalização
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

SProut in my daily life

Avaliado em 13/06/2022

My overall experiance with sprout is very statisfactory for it is easy to log in and out. MAde it...

My overall experiance with sprout is very statisfactory for it is easy to log in and out. MAde it easier for us to track attendance and see our payslip.

Vantagens

I like that I have the capability to log in via my phone and PC. IT gives me the ease of making sure that I will not be late for office, specially I am working WFH.

Desvantagens

Some inconsisencies whenever the app is down or on maintainance. But it normally goes back to the original state. Like missing leave credits or biologs. The usual biologs are not being detected as well and needds to file COA.

Exibindo 5 avaliações de 361 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Sprout

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Sprout.

O Sprout oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Avaliação gratuita: Não disponível

Os clientes habituais do Sprout são:

51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000

O Sprout está nos seguintes idiomas:

inglês

O Sprout é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Não temos informações sobre quais integrações o Sprout oferece.

O Sprout oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento

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