Sobre o Acumatica Cloud ERP

Acumatica Cloud ERP provides the best business management solution for transforming your company to thrive in the new digital economy.

Through leading-edge technology, best-in-class business functionality, and customer-friendly business practices, Acumatica delivers unparalleled value to small and midmarket organizations. Integrated workflows span the full suite of business management applications, from Financials, Project Accounting, and Inventory Management to CRM.

Specialized industry solutions include Construction Edition, Manufacturing Edition, Commerce Edition, Field Service Edition, and Distribution Edition.

Acumatica is built on a future-proof platform with open architecture for scalability, ease of use, and rapid integrations.

Connected Business. Delivered

Preços a partir de:

N/D

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Principais benefícios do Acumatica Cloud ERP

Choice of SaaS or in your facility:
Customers can deploy Acumatica on-premise, host Acumatica on a virtual or dedicated server, or run Acumatica on a cloud computing environment according to the needs and resources of the business.

Work Anywhere:
Acumatica requires only a browser and an internet connection, allowing users to work from anywhere and involve the entire organization in business process improvement. Centralized security allows users to control who has access to screens, reports, fields, and data records. Use any computer or handheld device.

Save on Implementation and Maintenance:
Acumatica helps save money because there is no client software to install or maintain. Acumatica runs on familiar technology, allowing users to automate processes without paying for individual user licenses, reduces auditing time by linking documents to transactions, and allows users to consolidate several subsidiaries on a single deployment.

Integrated Document Management:
Acumatica includes the ability to link documents directly to financial transactions, help files, input screens, and reports or organize them using a business wiki to simplify information sharing and reduce auditing costs.

Porte da empresa

P M G

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, México, Estados Unidos, África do Sul

Idiomas

chinês, dinamarquês, espanhol, francês, inglês, japonês, russo

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Imagens

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Recursos

Total de recursos do Acumatica Cloud ERP: 218

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Administração da distribuição
  • Administração de impostos
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise financeira
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura eletrônica
  • Atendimento do pedido
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de inventário
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Catalogação/Categorização
  • Catálogo de produtos
  • Cenários hipotéticos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Coleta de pagamento no campo
  • Comercial
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Consolidação/Roll Up
  • Contabilidade
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de despesas
  • Controle de estoque
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de orçamento
  • Controle de qualidade
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Coordenação de contas
  • Criação de painel
  • Custos do trabalho
  • Código de barras/RFID
  • Dados em tempo real
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • ERP
  • Edifícios residenciais
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Estimativas
  • Estoque gerenciado pelo fornecedor (VMI)
  • Etiquetagem
  • Etiquetas de remessas
  • Faturação automática
  • Ferramentas de colaboração
  • Ferramentas de planejamento
  • Fluxo de trabalho configurável
  • Formulários personalizáveis
  • GPS
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de multicanal
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gerenciamento de usuários
  • Gestão 3PL
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da produção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão da segurança
  • Gestão de Pedidos em Espera
  • Gestão de RH
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de ativos empresariais
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de campanhas
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques de fabricação
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de expedição
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de importação/exportação
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de itens
  • Gestão de leads
  • Gestão de operações de câmbio
  • Gestão de pedido de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de pedidos especiais
  • Gestão de permissões
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recebimento e armazenamento
  • Gestão de recibos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão de transportes
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do investimento
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do risco
  • Gestão financeira
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Identificação do produto
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Kits
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Lembretes
  • Listas de materiais
  • Mapas geográficos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento da produção
  • Monitoramento de transações
  • Monitoramento do progresso
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas empresas
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplos projetos
  • Notificações em tempo real
  • Número de ciclos
  • Operações de negócios integradas
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Para a área de AEC
  • Para governo
  • Pedidos de vendas
  • Pedidos recorrentes
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de cenários
  • Planejamento de fabricação
  • Planejamento de projetos
  • Planejamento de requisitos de material
  • Planejamento de vendas e operações
  • Planificação da produção
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Previsão da demanda
  • Previsão de vendas
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pedidos
  • Projeções
  • RFI e envios
  • Rastreabilidade
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de clientes
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de orçamentos/Custos do trabalho
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Rastreamento do número de série
  • Rastreamento do projeto
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Reconhecimento de receita
  • Registro de auditoria
  • Registro de pedidos
  • Relatório de historiais
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios de despesas
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reposição de estoque
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Sincronização de dados
  • Sincronização em tempo real
  • Troca de dados eletrônicos
  • Visualização de dados
  • Várias localizações
  • Vários idiomas

Alternativas

NetSuite

4,1
#1 alternativa ao Acumatica Cloud ERP
O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

Sage Intacct

4,2
#2 alternativa ao Acumatica Cloud ERP
Sage Intacct is a leading provider of best-in-class cloud ERP software, and is the preferred cloud financial management...

Dynamics 365

4,3
#3 alternativa ao Acumatica Cloud ERP
Microsoft Dynamics 365 is a multi-language, multi-currency enterprise resource planning (ERP) software. The solution is...

Epicor for Distribution

3,9
#4 alternativa ao Acumatica Cloud ERP
Epicor for Distribution is an end-to-end, integrated ERP solution designed to help wholesale distributors manage their...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(56)
Relação qualidade/preço
4,4/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,2/5

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Exibindo 5 avaliações de 56
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Best of Breed Cloud ERP System

Avaliado em 28/07/2018

Ease of use, great dashboards, powerful technology, easy to integrate, and easy access to data.

Ease of use, great dashboards, powerful technology, easy to integrate, and easy access to data.

Vantagens

Acumatica is a very scaleable solution. I love the fact that our business can grow and we can scale this product with our business. GAAP Accounting hasn't changed in ages, so what Acumatica brings to the table is new technology and robust functionality. I love the fact that all of our users can have access to the system with custom user roles. The network of connected applications continues to grow, making it easy to integrate with Amazon, Concur, and Docusign (among many others). Lastly, the unlimited user licensing is incredible. This allows our company to grow without paying a penalty for the growth.

Desvantagens

There is very little about this product that I don't like. Acumatica only sells through a channel of partners. This is great if you find a competent, high-performing partner. If not, you may not take full advantage of everything this product has to offer. Make sure that you vet the partner you do business with just as much as the feature functionality.

Theresa
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

2022 Review

Avaliado em 12/04/2022

Vantagens

This product allows us to keep track of information that we need at a relatively inexpensive price

Desvantagens

The time and expense module is not a smooth system to use. The setup of our employees and contractors is difficult and we have to use a different numbering system when it moves over to AP. The approval set up is clunky. The approval of invoices is good and is fairly intuitive for our employees.

Alternativas consideradas

Epicor for Distribution e NetSuite

Razões para escolher o Acumatica Cloud ERP

Open Systems was a DOS based system that was very difficult to set up. The reporting was clunky and since I had used DOS, I was able to set the reports up but I could not pass it along to any other employee.

Razões para mudar para o Acumatica Cloud ERP

Price.
Omer
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Most expensive cheap ERP

Avaliado em 03/09/2020

Pay a little more get way better results..we spent a fortune on customizations for basic features...

Pay a little more get way better results..we spent a fortune on customizations for basic features of other programs.

Vantagens

After we spent almost same money as we paid for this program, we realize we could have purchased something better.
Money we spent for customizations for things we assumed should be standard is crazy high and still not functioning..we have 50+ users and inventory is a mess, purchasing is a mess,..

Desvantagens

What you purchase out of box is not a functioning basic program..dont fall into price on the box..at the end you will spend same money as other expensive programs and result will be better and you will be less irritated.

Alternativas consideradas

SAP Concur

Razões para mudar para o Acumatica Cloud ERP

not paying per user was the only reason..

Resposta do Acumatica

updated 4/26/22-Thanks for continuing to work with Acumatica and your Partner team to make the most of your Acumatica solution investment. We continue to make improvements that customers ask for to enhance the user experience and provide best-in-class functionality. We appreciate your feedback and are thankful to have you as a valued Acumatica customer. - Kim @Acumatica.
***
Thank you so much for sharing your honest feedback on Acumatica with the review on Capterra. We really appreciate you taking the time to let us know about areas that we can improve on. Would it be alright to have someone from our product/customer success team get in touch with you to go over the concerns? We really strive to provide the best support that we can so your input would really help to that effect. Thanks for considering, Kim Plank - [email protected]

Chris
Classificação geral
  • Setor: Materiais de construção
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Initial Impression Is Good

Avaliado em 13/05/2022

Vantagens

We have been working to implement Acumatica for over 2 years with the initial phase of the rollout being 2 months old. While we have many bugs to work out in the software development, the initial impression is huge as our company grows larger. Compared to our previous ERP, Acumatica will allow us to venture further in reporting, manufacturing, accounting and other features.

Desvantagens

Nothing against the software per say, however it can be very lengthy to develop into exactly what you want in an ERP. We've worked tirelessly with a consulting company to help us create the perfect software.

Chris
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Flexible and Growth Oriented

Avaliado em 30/03/2022

We've been extremely pleased with the system after our first full year. Having a government...

We've been extremely pleased with the system after our first full year. Having a government auditor (DCAA) review the system and gain approval was nerve wracking, but they were very impressed with the system. The flexibility for a growing organization that struggles with blockages has really allowed us to focus on our growth initiatives instead of worrying about our system.

Vantagens

The flexibility the system provides allows our team to work in different aspects of the business while addressing our individual needs and having data connected. Being able to search is a very big pro for us. While we have some customizations for our DCAA compliance, the majority of the system is native and comes down to configuration, which was a requirement for our ERP selection.

Desvantagens

Some of the controls can be improved as once something has been submitted/approved, it can be hard to fix upon reviews (ex. Journal Transactions can't be adjusted once released, so you have to reverse the entire entry and start again). There are a lot of tables that are named similarly, so building inquiries or trying to find the correct table and field can be challenging.

Razões para escolher o Acumatica Cloud ERP

It was time for a true ERP that could be used as a backbone for growth in the organization.

Software anterior

QuickBooks Desktop Pro

Razões para mudar para o Acumatica Cloud ERP

The pricing structure, flexibility, ease of user interface, integration capabilities, and overall robustness of core functionality.
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Perguntas frequentes sobre o Acumatica Cloud ERP

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Acumatica Cloud ERP.

O Acumatica Cloud ERP oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Avaliação gratuita: Não disponível

Acumatica pricing is based on the resources used, not the number of users. Option 1: Traditional License - Purchase software and annual maintenance costs Option 2: SaaS - Low monthly rate that covers software, environment, maintenance Parameters: - Priced by suite (Financial, Distribution, CRM, ecommerce, manufacturing) - Priced by resources (pay for processing power) - Unlimited users

Os clientes habituais do Acumatica Cloud ERP são:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

O Acumatica Cloud ERP está nos seguintes idiomas:

chinês, dinamarquês, espanhol, francês, inglês, japonês, russo

O Acumatica Cloud ERP é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Acumatica Cloud ERP se integra com os seguintes aplicativos:

Adobe Acrobat Sign, Adobe Commerce, Avalara, BigCommerce, DiCentral, Dropbox Business, Microsoft 365, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Tableau

O Acumatica Cloud ERP oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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