Sobre o BQE CORE Suite

BQE CORE makes it easier and more profitable to run your business. It organizes information, automates repetitive tasks and allows your firm to spend more time providing service to your clients instead of managing internal processes.

BQE CORE is an integrated Time and Expense Tracking, Project Management, Billing and Accounting solution that is scalable for businesses of all sizes. It is built by Architects, Engineers, and CPA's to meet the specific needs of professional services firms. It is packed with simple, powerful features designed to help firms bolster their cash flow by expediting their billing process, while dramatically improving their project management and their ability to analyze performance.

Certified partnerships with Intuit, MYOB and other market leaders ensure that Core intuitively extracts, customizes and delivers customized output from any third-party accounting software.

Preços a partir de:

N/D

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao BQE CORE Suite

Principais benefícios do BQE CORE Suite

Improves Efficiency
BQE CORE automates repetitive tasks and keep all your billing, projects, accounting contacts, files and more in one place.

Speeds Up Cash Flow
With accurately tracked hours, and flexible billing options, CORE ensures that no billable hours sip through the cracks.

Anytime, Anywhere, Any Device
CORE is available across all major platforms so you can enjoy the freedom and flexibility to run a successful firm anywhere in the world.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Emirados Árabes Unidos, Austrália, Canadá, Reino Unido, Hong Kong, RAE da China, Irlanda, Malásia, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Singapura, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

N/D

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao BQE CORE Suite

Imagens

BQE CORE Suite Software - 1
BQE CORE Suite Software - 2
BQE CORE Suite Software - 3
BQE CORE Suite Software - 4
Ver mais 5
BQE CORE Suite - Vídeo
BQE CORE Suite Software - 1
BQE CORE Suite Software - 2
BQE CORE Suite Software - 3
BQE CORE Suite Software - 4

Recursos

Total de recursos do BQE CORE Suite: 160

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas/notificações
  • Alocação e planejamento de recursos
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise financeira
  • Aplicativo móvel
  • Aprendizado de máquina
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Atualização em tempo real
  • Automatização de processos e fluxos de trabalho
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de funcionários
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contabilidade fiduciária
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de horas pelo cliente
  • Controle de horas pelo projeto
  • Controle de licenças
  • Controle de licenças médicas
  • Controle de marcos
  • Controle de tempo offline
  • Controle de tempo por celular
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Coordenação de contas
  • Criação de faturas
  • Cronômetro
  • Custos do trabalho
  • Cálculo de horas extras
  • Dados em tempo real
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Depoimentos do cliente
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação automática
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Fluxo de trabalho do projeto
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de calendários
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de casos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recibos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reembolsos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pessoal
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Gestão financeira
  • Histórico de faturas
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Importação/exportação de dados
  • Incorporação
  • Indicadores de desempenho
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração do Microsoft Outlook
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Livro de contas a receber
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de tempo online
  • Monitoramento do progresso
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplos projetos
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel de atividades
  • Para contadores
  • Para empresas de CPA
  • Perfil dos funcionários
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Planejamento de projetos
  • Planificação/Programação de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de linguagem natural
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Rastreamento de data de vencimento
  • Rastreamento de itens faturáveis
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do projeto
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de voz
  • Registro automático de tempo
  • Registro de auditoria
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios de despesas
  • Relatórios do andamento
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Solicitações de tempo livre
  • Taxas de cobrança múltiplas
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Alternativas

Quickbooks Online

4,3
#1 alternativa ao BQE CORE Suite
O QuickBooks Online é uma solução de contabilidade completa para pequenas empresas, que permite aos usuários gerenciar...

BigTime

4,6
#2 alternativa ao BQE CORE Suite
BigTime is the access-anywhere operating system behind the greatest professional services teams on the planet. See how...

Striven

4,8
#3 alternativa ao BQE CORE Suite
Comprehensive cloud-based management solution for businesses. Includes Accounting, CRM, Projects, HR, etc on any device.

Unanet AE

4,4
#4 alternativa ao BQE CORE Suite
O InFocus da Clearview é uma solução de planejamento de recursos empresariais (ERP) para o setor de arquitetura/engenhar...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(554)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,6/5

Já tem o BQE CORE Suite?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Escreva uma avaliação!
Exibindo 5 avaliações de 554
Robert c. M.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Valuable software for billing at a law firm

Avaliado em 05/04/2019

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on...

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Vantagens

The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Desvantagens

It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

Seth T.
Classificação geral
  • Setor: Arquitetura e planejamento
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great for time and expense tracking, other features are less straightforward

Avaliado em 02/06/2022

Overall it gets the job done that we need it to do. Most things are pretty straightforward, but...

Overall it gets the job done that we need it to do. Most things are pretty straightforward, but some things you have to dig a little to figure out how to get the information you need.

Vantagens

Works really well for most of what I use it for: time and expense tracking. Customer support is very responsive.

Desvantagens

I wish it were easier to see how much money vs time is left in a project.

Stacy M.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

BillQuick - A look at one year post conversion

Avaliado em 30/06/2015

Vantagens

BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Desvantagens

The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve.

In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

Irving G.
Classificação geral
  • Setor: Design
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Running a design practice, what they didn't teach you in architecture school

Avaliado em 16/04/2022

I check what other apps and services are out there for architects and most are even more overwhelmin...

I check what other apps and services are out there for architects and most are even more overwhelming or offer more than needed for a small practice, or charge much more that it is worth.

Vantagens

Running a practice and staying financially solvent is key with a way to measure progress with tasks, time and fees. CORE does this and in a way architects can understand since it is designed by architects. However, it tries to cover all variations on running a firm and while appreciable, it can be confusing with too many choices to search and select from. The flexibility is a plus once you reach out to customer service (live24/7/365) and they kindly walk you through a solution.

Desvantagens

It's a bit complex at the onset of setting up the account and projects. You do it often enough, it does become second nature but it takes time and includes some missteps readily corrected by the help system.

Joe G.
Classificação geral
  • Setor: Contabilidade
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

BQE, so easy to use

Avaliado em 02/06/2022

Vantagens

so easy to use, very little training required. everything is where you expect it to be

Desvantagens

there are different reports or ways to view your time, this isnt very clear. i would like to use this feature but don't. this is of little importance to me. i am still able to do what i need to do in the software.

Exibindo 5 avaliações de 554 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o BQE CORE Suite

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o BQE CORE Suite.

O BQE CORE Suite oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

Our pricing structure is simple, flexible and designed to fit your needs – you only pay for the features that you and your staff actually use. Annual and multi-year commitment options are available to support the unique needs of your firm. Start a FREE trial today to learn how CORE can maximize productivity and unlock your firm's true profitability potential.

Os clientes habituais do BQE CORE Suite são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O BQE CORE Suite está nos seguintes idiomas:

inglês

O BQE CORE Suite é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O BQE CORE Suite se integra com os seguintes aplicativos:

Affinipay for Associations, ArchiSnapper, Box, Dropbox Business, Financials for Office 365, Google Drive, LawPay, MYOB Business, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Office 365 Document Management, OneDrive, Quickbooks Online, Stripe, Tax1099.com, Xero

O BQE CORE Suite oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para BQE CORE Suite.