Sobre o BQE Core Suite

BQE Core makes it easier and more profitable to run your business. It organizes information, automates repetitive tasks and allows your firm to spend more time providing service to your clients instead of managing internal processes. Sign up for a Free Trial

BQE Core is an integrated Time and Expense Tracking, Project Management, Billing and Accounting solution that is scalable for businesses of all sizes. It is built by Architects, Engineers, and CPA's to meet the specific needs of professional services firms. It is packed with simple, powerful features designed to help firms bolster their cash flow by expediting their billing process, while dramatically improving their project management and their ability to analyze performance.

Certified partnerships with Intuit, MYOB and other market leaders ensure that Core intuitively extracts, customizes and delivers customized output from any third-party accounting software.

Preços a partir de:

US$ 7,95/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao BQE Core Suite

Principais benefícios do BQE Core Suite

Improves Efficiency
BQE Core automates repetitive tasks and keep all your billing, projects, accounting contacts, files and more in one place.

Speeds Up Cash Flow
With accurately tracked hours, and flexible billing options, Core ensures that no billable hours sip through the cracks.

Anytime, Anywhere, Any Device
Core is available across all major platforms so you can enjoy the freedom and flexibility to run a successful firm anywhere in the world.

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Emirados Árabes Unidos, Austrália, Canadá, Reino Unido, Hong Kong, RAE da China e outros 6, Irlanda, Malásia, Países Baixos, Nova Zelândia, Singapura, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

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5 principais alternativas ao BQE Core Suite

Imagens

BQE Core Suite Software - 1
BQE Core Suite Software - 2
BQE Core Suite Software - 3
BQE Core Suite Software - 4
Ver mais 5
BQE Core Suite - Vídeo
BQE Core Suite Software - 1 BQE Core Suite Software - 2 BQE Core Suite Software - 3 BQE Core Suite Software - 4

Recursos

Total de recursos do BQE Core Suite: 154

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas/notificações
  • Alocação e planejamento de recursos
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise financeira
  • Aplicativo móvel
  • Aprendizado de máquina
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Atualização em tempo real
  • Automatização de processos e fluxos de trabalho
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de funcionários
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contabilidade fiduciária
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de horas pelo cliente
  • Controle de horas pelo projeto
  • Controle de licenças
  • Controle de licenças médicas
  • Controle de marcos
  • Controle de tempo offline
  • Controle de tempo por celular
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Coordenação de contas
  • Criação de faturas
  • Cronômetro
  • Custos do trabalho
  • Cálculo de horas extras
  • Dados em tempo real
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Estimativas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação automática
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Fluxo de trabalho do projeto
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de calendários
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de casos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recibos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reembolsos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pessoal
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Gestão financeira
  • Histórico de faturas
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Importação/exportação de dados
  • Incorporação
  • Indicadores de desempenho
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração do Microsoft Outlook
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de tempo online
  • Monitoramento do progresso
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplos projetos
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel de atividades
  • Para contadores
  • Para empresas de CPA
  • Perfil dos funcionários
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Planejamento de projetos
  • Planificação/Programação de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de linguagem natural
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Rastreamento de data de vencimento
  • Rastreamento de itens faturáveis
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do projeto
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de voz
  • Registro automático de tempo
  • Registro de auditoria
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios de despesas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Solicitações de tempo livre
  • Taxas de cobrança múltiplas
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Alternativas

BigTime

4,6
#1 alternativa ao BQE Core Suite
BigTime is the access-anywhere operating system behind the greatest professional services teams on the planet. See how...

HarmonyPSA

4,5
#2 alternativa ao BQE Core Suite
O HarmonyPSA é compatível com todo o ciclo de vida do negócio, desde a geração de leads até a renovação de contratos....

Odoo

4,2
#3 alternativa ao BQE Core Suite
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Striven

4,8
#4 alternativa ao BQE Core Suite
Comprehensive cloud-based management solution for businesses. Includes Accounting, CRM, Projects, HR, etc on any device.

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(475)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 475
Robert c. M.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Valuable software for billing at a law firm

Avaliado em 05/04/2019

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on...

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Vantagens

The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Desvantagens

It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

Laura S.
Classificação geral
  • Setor: Arquitetura e planejamento
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Core has been an integral in helping us to understand and grow our business

Avaliado em 11/05/2020

Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and...

Overall experience has been great as we use Core for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year.

Vantagens

A little over one year back as we started up our new business I was researching for the best accounting, time and expense tracking and billing software. I selected BQE Core because it had an intuitive interface, easy reporting and it was on cloud. For any startup business the cost is always a big factor, the fact that BQE Core was a fraction of other similar software packages was an added bonus! We use BQE for our integrated accounting, time/expenses, and invoices, and it has been integral in helping us to understand and grow our business in the first year. At every moment, I have the info available to understand my cash flow, liabilities and A/R all in one interface, which never would have been possible if I used other accounting software.

Desvantagens

In a separate excel doc I track our projected income and expenses for each two-week period so I can plan cash expenditure. If BQE had a feature to track overhead and projections in relation to billable work, that would really integrate all functionality in one software. Other than that, I don't have any suggestions for improvement.

Alternativas consideradas

Quickbooks Online

Razões para mudar para o BQE Core Suite

Core is more intuitive and a complete package for professional services.
Tanya F.
Classificação geral
  • Setor: Engenharia civil
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

BQE Core - Time and Billing

Avaliado em 31/08/2021

Vantagens

Time management for projects along with tracking time for payroll

Desvantagens

Some of the reporting features have to be worked at to come to the desired result.

Alternativas consideradas

BigTime e Striven
Stacy M.
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

BillQuick - A look at one year post conversion

Avaliado em 30/06/2015

Vantagens

BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Desvantagens

The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve.

In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

Jeanne H.
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Billings to financials in one place

Avaliado em 08/07/2021

Vantagens

One Integrated system that allows us do CRM - Project Management, Billing and Financials in one software without dealing with the integrations. No need to transfer information from various systems to produce financial statements. Good, what I like is that the product continues to improve, especially on the accounting end. Adding the contract balance to time entry screen would be most beneficial to us. Importing data to CRM is another feature that would make things more efficient.

Desvantagens

Contract balances available to our analysts when they enter their time, this feature was lost from Bill Quick to CORE. I've requested it multiple times.

Exibindo 5 avaliações de 475 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o BQE Core Suite

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o BQE Core Suite.

O BQE Core Suite oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 7,95/mês
  • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Os clientes habituais do BQE Core Suite são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O BQE Core Suite está nos seguintes idiomas:

inglês

O BQE Core Suite é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O BQE Core Suite se integra com os seguintes aplicativos:

Affinipay for Associations, ArchiSnapper, Box, Dropbox Business, Financials for Office 365, Google Drive, LawPay, MYOB Essentials, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Office 365 Document Management, OneDrive, Quickbooks Online, Stripe, Tax1099.com, Xero

O BQE Core Suite oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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