Sobre o BQE CORE Suite

BQE’s powerful all-in-one platform and expert support give A & E firms the intuitive tools they need to meet the demands of their firm, empower their team, maximize profitability, and deliver superior results to clients.

BQE was designed for the A&E industry by architects and engineers. You need a platform that truly understands your firm and supports it with the specialized tools you need. After running their own successful A&E firms, our founders created the best-in-class platform they needed from the ground up. Our platform supports the specialized needs of the A&E industry. We understand your pain points like no one else.

We don’t stop at our software. You can also have access to our friendly, expert support team that’s as invested in your success as you are. Enjoy access to expert support to ensure your firm operates at its best. Our packages include customer onboarding and 24/7/365 support so you can make the most of the platform. Our support team understands your day-to-day challenges and can identify opportunities for back-office optimization.

Today, over 400,000 users trust BQE's award-winning software to streamline their business processes while offering groundbreaking insights that grow their firm and boost their profits.

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5 principais alternativas ao BQE CORE Suite

Principais benefícios do BQE CORE Suite

Improves Efficiency
BQE CORE automates repetitive tasks and keep all your billing, projects, accounting contacts, files and more in one place.

Speeds Up Cash Flow
With accurately tracked hours, and flexible billing options, CORE ensures that no billable hours sip through the cracks.

Anytime, Anywhere, Any Device
CORE is available across all major platforms so you can enjoy the freedom and flexibility to run a successful firm anywhere in the world.

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Emirados Árabes Unidos, Austrália, Canadá, Reino Unido, Hong Kong, RAE da China , Irlanda, Malásia, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Singapura, Estados Unidos

Idiomas

inglês

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5 principais alternativas ao BQE CORE Suite

Imagens

BQE CORE Suite Software - 1
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Recursos

Total de recursos do BQE CORE Suite: 164

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Acompanhamento do controle de ponto dos funcionários
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Alertas/notificações
  • Alocação e planejamento de recursos
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de dados visual
  • Análise financeira
  • Aplicativo móvel
  • Aprendizado de máquina
  • Armazenamento de dados seguros
  • Armazenamento de documentos
  • Atualização em tempo real
  • Automatização de processos e fluxos de trabalho
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de funcionários
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Contabilidade
  • Contabilidade básica
  • Contabilidade de fundos
  • Contabilidade de projetos
  • Contabilidade fiduciária
  • Contas a pagar
  • Contas a receber
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de despesas
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de horas pelo cliente
  • Controle de horas pelo projeto
  • Controle de licenças
  • Controle de licenças médicas
  • Controle de marcos
  • Controle de tempo offline
  • Controle de tempo por celular
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do progresso de tarefas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controle e acesso remoto
  • Coordenação de contas
  • Criação de faturas
  • Cronômetro
  • Custos do trabalho
  • Cálculo de horas extras
  • Dados em tempo real
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Depoimentos do cliente
  • Empresas de contabilidade CPA
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação automática
  • Faturação online
  • Ferramentas de colaboração
  • Fluxo de trabalho de aprovações
  • Fluxo de trabalho do projeto
  • Geração de relatórios financeiros
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de benefícios
  • Gestão de calendários
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de casos
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de orçamento
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recibos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reembolsos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do desempenho
  • Gestão do fluxo de caixa
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do pessoal
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão do tempo livre
  • Gestão financeira
  • Histórico de faturas
  • Horas faturáveis e não faturáveis
  • Implantação baseada na web
  • Importação/exportação de dados
  • Incorporação
  • Indicadores de desempenho
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integração do Microsoft Outlook
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Livro de contas a receber
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de tempo online
  • Monitoramento do progresso
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplos projetos
  • Organizações sem fins lucrativos
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel de atividades
  • Para contadores
  • Para empresas de CPA
  • Para pequenas empresas
  • Perfil dos funcionários
  • Permissões por função
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Planejamento de projetos
  • Planificação/Programação de projetos
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de linguagem natural
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Rastreamento de data de vencimento
  • Rastreamento de itens faturáveis
  • Rastreamento de percentual de progressão
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento de vagas e licenças
  • Rastreamento do projeto
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Reconhecimento de voz
  • Registro automático de tempo
  • Registro de auditoria
  • Relatórios de custos excedentes
  • Relatórios de despesas
  • Relatórios do andamento
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento de relatórios/projetos
  • Seguimento do custo até a conclusão
  • Solicitações de tempo livre
  • Taxas de cobrança múltiplas
  • Visualização de Gantt/linha do tempo
  • Visualização de dados
  • Várias localizações

Alternativas

Microsoft Excel

4,8
#1 alternativa ao BQE CORE Suite
Explore o Excel. Novas ferramentas de análise de dados ajudam a registrar e visualizar dados para melhor compreensão,...

Deltek Ajera

3,6
#2 alternativa ao BQE CORE Suite
Deltek Ajera is a project management solution that helps businesses streamline processes related to project accounting,...

Wrike

4,3
#3 alternativa ao BQE CORE Suite
O Wrike é uma ferramenta de colaboração e gestão de projetos que ajuda os usuários a gerenciar projetos do início ao...

Spider Impact

4,6
#4 alternativa ao BQE CORE Suite
O Spider Impact é uma solução integrada de planejamento, execução e gestão de estratégias que ajuda as empresas a...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(613)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,6/5

Já tem o BQE CORE Suite?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 613
Robert C.
Classificação geral
  • Setor: Serviços jurídicos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Valuable software for billing at a law firm

Avaliado em 05/04/2019

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on...

Bill quick is a perfect solution to create invoices and be able to bill many different attorneys on different projects.

Vantagens

The ability to customize many of its features is great. You can setup and keep track of time associated
with various cases, clients, projects. There are so many reports that you can run to keep track of your spending. Able to export invoices to LEDES format. Able to import time from excel spreadsheet.

Desvantagens

It takes some time to learn the software, the tech support team was great in getting me up and running. If you want additional reports they have a custom report group but their cost is a bit high to modify reports. It looks a bit complicated but actually it is easy to use.

Kristen
Classificação geral
  • Setor: Arquitetura e planejamento
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

One program to replace two

Avaliado em 24/09/2022

Vantagens

I can do my accounting and invoicing and time expense tracking and payments all from the same program

Desvantagens

It is a lot to learn at once and took some cleaning up since we brought info over from Quickbooks and ArchiOffice

Alternativas consideradas

NetSuite CRM e Deltek Vision

Razões para escolher o BQE CORE Suite

To have eve thing in one place

Software anterior

QuickBooks Desktop Enterprise

Razões para mudar para o BQE CORE Suite

I am familiar with and love the customer support BQE provides
Stacy
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

BillQuick - A look at one year post conversion

Avaliado em 30/06/2015

Vantagens

BillQuick is a powerful tool in tracking project time and expenses for professional services. We converted from 7 years of Quick Books data. Although the conversion and integration was not a seemless process, and the learning curve was much longer than originally anticipated, we are now tracking project profitability at a much higher level than we ever have before.
BillQuick Tech Support is fantastic. They are patient and knowledgeable, and we have received a lot of added value by having the Gold Care Tech Support package added onto our services. Additionally, we have invested quite a bit of extra money on having Bill Quick Customization Department write customized reports. Although the standard reports section is extensive, we were unable to find reports that gave us exactly the data we wanted to see. It's nice that this additional service is offered, but it would be nice for them to give us a handful of customized reports as part of the conversion process and then charge extra from there on out.

Desvantagens

The software is not as user-friendly as it could be. Some things are overly complicated and require detailed use before you understand the functionality of the software. It could not be more different that QuickBooks, and the transition for us was difficult. Personally, I highly underestimated the learning curve.

In the beginning, we were only using BQ for time and expense logging and we maintained our Quick Books file for all other general accounting, which I would strongly discourage. Although the SYNC feature does work to sync data between programs, it is not a clean sync and much of it needed cleanup on either side of the sync. This was very frustrating. We just recently converted all of our general accounting in QB over to the Accounting portal in BillQuick. This has helped to have all of our financial records in one software system and our data is much more consistent. However, the "Accounting" portal is not perfect and there are a number of features that are lacking where QB has it all dialed in. Examples: 1) in looking at a vendor bill, there is no indication or PAID FLAT to see it has been PAID or not. To see if it is paid, I have to look at the previous checks. 2) In a report that lists all AP checks written for a particular time frame, there is no TOTAL at the end of the report. 3) BQ allows duplicate check numbers. (This is not a complete list, but the top 3 things that drive me insane.) These seem like basic accounting features and for them to not be included in an accounting software is frustrating. DISCLAIMER: we have not yet upgraded to BQ2015 and remain on BQ2014 for a while longer. My understanding is that BQ2015 has updated a number of accounting features, so I look forward to seeing if any of those issues are remedied.

Steven
Classificação geral
  • Setor: Seguros
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

CORE is a real time saver !

Avaliado em 03/08/2022

Implementation took longer than expected but has proved worth the extra time to get it right.

Implementation took longer than expected but has proved worth the extra time to get it right.

Vantagens

Using CORE to invoice our clients has freed up so much of my time I'm afraid I could have streamlined myself out of a job. Billing previews that used to take days are now done in hours. The time to create invoices and submit them for approval takes about 25% of the time before CORE. Easy to learn and a breeze to use.

Desvantagens

ORE is a very complex software system to set up, but once we worked out all of the nuances and specifications, this software rocks!

Razões para escolher o BQE CORE Suite

Centralized online database for multiple locations and web-based time tracking.

Software anterior

QuickBooks Desktop Pro

Razões para mudar para o BQE CORE Suite

Price was a key factor, but so was familiarity.
Chris
Classificação geral
  • Setor: Engenharia civil
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

BQE Online Functionality

Avaliado em 19/09/2022

Vantagens

Its ease of use. the software is innovative and very stable.

Desvantagens

I haven't found anything that is a detriment.

Exibindo 5 avaliações de 613 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o BQE CORE Suite

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o BQE CORE Suite.

O BQE CORE Suite oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

Our pricing structure is simple, flexible and designed to fit your needs – you only pay for the features that you and your staff actually use. Annual and multi-year commitment options are available to support the unique needs of your firm. Start a FREE trial today to learn how CORE can maximize productivity and unlock your firm's true profitability potential.

Os clientes habituais do BQE CORE Suite são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O BQE CORE Suite está nos seguintes idiomas:

inglês

O BQE CORE Suite é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O BQE CORE Suite se integra com os seguintes aplicativos:

Affinipay for Associations, ArchiSnapper, Box, Dropbox Business, Financials for Office 365, Google Drive, LawPay, MYOB Business, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Office 365 Document Management, OneDrive, Quickbooks Online, Stripe, Tax1099.com, Xero

O BQE CORE Suite oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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