Twilio

4,5 (448)
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Voz e mensagens para aplicativos móveis e da internet

Sobre o Twilio

O Twilio traz uma API avançada para serviços telefônicos, permitindo que as empresas façam e recebam chamadas telefônicas e mensagens de texto. Permite que os programadores integrem facilmente vários métodos de comunicação e usem habilidades e códigos existentes de desenvolvimento da internet, para resolver problemas de comunicação.


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Twilio

4,5 (448)
VS.
Mais avaliado

Preço inicial

0,01 US$
12,00 US$
mês

Opções de preços

Versão gratuita
Versão de teste gratuita
Versão gratuita
Versão de teste gratuita

Recursos

72
138

Integrações

7
194

Praticidade

4,2 (448)
4,3 (2 770)

Relação qualidade/preço

4,3 (448)
4,1 (2 770)

Atendimento ao cliente

4,1 (448)
4,2 (2 770)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Alternativas

Constant Contact

4,3
#1 alternativa ao Twilio
Seja para alcançar mais clientes, vender mais produtos ou simplesmente compartilhar sua paixão com o mundo, o Constant...

CloudTalk

4,4
#2 alternativa ao Twilio
O CloudTalk é uma solução de call center baseada na nuvem para equipes de vendas e suporte que buscam melhorar a...

360dialog

3,5
#3 alternativa ao Twilio
360dialog é uma solução iPaaS de mensagens e um fornecedor oficial de soluções comerciais do WhatsApp. A 360dialog...

ClickSend

3,8
#4 alternativa ao Twilio
Comunique-se com clientes e funcionários por SMS, voz, e-mail e rich media, entre outros, por painel ou API.

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(448)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,5/5
Praticidade
4,2/5
Suporte ao cliente
4,1/5

Já tem o Twilio?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 448
Marcelo
Marcelo
Classificação geral
  • Setor: Indústria têxtil
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Excelente plataforma de comunicação

Avaliado em 06/12/2022

Vantagens

Gosto muito da praticidade na criação de regras de atendimento, segmentação de campanhas por equipe, a função do API de WhatsApp Business é excelente e com um custo muito bom para pequenas empresas

Desvantagens

Como qualquer software bom é cobrado em dólar o que acaba ficando um pouco mais pesado, principalmente quando é necessário aumentar a utilização ou as licenças

Alternativas consideradas

Octadesk

Razões para mudar para o Twilio

Custo beneficio
Sam
Sam
Classificação geral
  • Setor: Logística e cadeia de fornecimento
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Twilio is great, but the learning curve is greater

Avaliado em 07/06/2022

Because I don't make any changes to Twilio on my own, the barrier to entry requires me to rely on...

Because I don't make any changes to Twilio on my own, the barrier to entry requires me to rely on third-party developers to fulfill all my requests due to my technological limitations.

While this could be considered a good thing, as most business owners should not be screwing around with their phone system, it does mean that I need to be reliant on a third party to help make the Twilio implementation I dream up.

When everything is set up correctly, I never have issues with Twilio. That level of reliability means a lot when it comes to a business phone system. Because of this, I wholeheartedly recommend Twilio to any business. Just be prepared to take a deep dive into the learning curve or hire a third party.

Vantagens

Twilio has set the bar pretty high with the customizability of telephony. You can do incredible things with Twilio. From a simple phone tree to complex actions that integrate other applications with the likes of Zapier and other no-code services, the sky is the limit for most small business owners to create great solutions.

Desvantagens

The downside is the learning curve. In comparison, I consider myself tutorial literate when coding and setting systems up. I can't seem the find the ability to build proficiency in Twilio. And while this is my own doing, it is my only con.

Twilio is incredible. For whatever reason, I have difficulty handling the tweaking on my own.

Robert
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Great APIs, terrible customer support and sales

Avaliado em 21/08/2023

Vantagens

Twilio is generally easy to set up and manage, their APIs are generally well-documented. The developer parts of the company that don't involve human interaction seem to be good. It is the backbone of a lot of our core company infrastructure.

Desvantagens

The (now terminated) salesperson we originally worked with was very helpful at the beginning and even roped in engineers to have discussions with us. They poorly explained the contract and even made promises that were not true. After we inked a volume deal with them, the support from sales became practically non-existent. The salesperson locked us into a contract.We were able to get a refund and have the contract terminated, although the refund process took months and lots of book and forth.

Mark
Classificação geral
  • Setor: E-Learning
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Customer support is dificult to reach and unresponsive

Avaliado em 02/10/2023

We have been a SendGrid customer for about 7 months. We use the service to handle the transactional...

We have been a SendGrid customer for about 7 months. We use the service to handle the transactional emails from our website. We have been satisfied with that service and decided to also use them for our marketing campaigns On September 30th we exported our MailChimp contacts and cleaned up the data. On October we upgraded our SendGrid plan to Basic 50k, contacted SendGrid support, informed them what we were doing and asked about the use of Tags. We then imported 47k contacts, prepared a time sensitive single send marketing piece which we released on October 2nd to our complete contact list. SendGrid shut down the campaign, disabled the links in the 13k emails that had been sent, making them useless, and suspended our account. We have been unable to reach SendGrid to resolve this. This action, and lack of it by Twillo/SendGrid has significantly impacted our business as the campaign was in support of a live continuing education course scheduled for Tuesday 10/3. At this point we are trying to salvage what we can by moving to another marketing service.

Vantagens

We were migrating our email marketing from MailChimp to Twillo's SendGrid. Relative to MailChimp we found SendGrid's email design tool to be more flexible and easier to use

Desvantagens

Customer support: Two issues1 -Customer support is difficult to access. The support phone number listed on Google is disconnected, there is no chat, "Contact support" on the website requires the user to fill in a text box labeled "Tell us your issue." We've tried this multiple times only to get an error message: "There was an error retrieving results for your query. Please try again." We've managed to get multiple messages to SendGrid Support by responding to previous support ticket emails. I see some one at SendGrid has deleted all but one of these. Obviously someone knows we have an urgent issue but no response and it has been over 18 hours since our first request for support. 2. When we informed Customer support that we were migrating our marketing champagne from Mail Chimp to SendGrid they failed to inform us about the possibility of the automated account suspension we have encountered, and how to avoid it .

Alternativas consideradas

Constant Contact e Mailchimp

Razões para escolher o Twilio

Fee structure and reputation for deliver-ability

Software anterior

Mailchimp

Razões para mudar para o Twilio

We were already using it for our transactional emails, fee structure and reputation for deliver-ability
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Amazing Company Building A Place for businesses of all sizes

Avaliado em 06/04/2024

The company exceeds expectations and has a lot of products in the ecosystem, that interconnect...

The company exceeds expectations and has a lot of products in the ecosystem, that interconnect businesses better with their customers

Vantagens

I like the company proposition, how there are tutorials and thorough documentation for everything that you will rarely talk to support about an error for example.

Desvantagens

They have some limitations when it comes to the WhatsApp API. A lot of bureaucracy and long wait times are not suitable for businesses looking for a solution.

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Perguntas frequentes sobre o Twilio

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Twilio.

O Twilio oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: 0,01 US$
  • Modelo de preços: Versão gratuita
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Twilio são:

Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000

O Twilio está nos seguintes idiomas:

inglês

O Twilio é compatível com os seguintes dispositivos:

O Twilio se integra com os seguintes aplicativos:

Freshdesk, NetSuite CRM, Oracle Service, Salesforce Service Cloud, SugarCRM, Zendesk Suite, Zoho CRM

O Twilio oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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