Sobre o Chargebee

O Chargebee é um sistema de faturamento recorrente com certificação PCI DSS Nível 1 para negócios de SaaS (software como serviço) e comércio eletrônico por assinatura.

Uma plataforma flexível e personalizável que é compatível com mais de 30 integrações de gateway de pagamento líderes em todo o mundo (Stripe, Braintree etc.) e métodos alternativos de pagamento (PayPal, Amazon Payments etc.) para automatizar a coleta de pagamentos, faturamento, notificações por e-mail e gerenciamento de assinaturas.

Com insights úteis de métricas e análises de SaaS (software como serviço) em tempo real fornecidos no painel, você pode entender a economia da unidade de seu negócio de assinatura e impulsionar o crescimento de sua empresa com facilidade.

Você também pode adicionar usuários/funções de usuário ilimitados com acesso baseado em função, para que as equipes de suporte, vendas e contabilidade tenham acesso a informações relevantes e atualizadas dos clientes.

Com integrações poderosas, como Avalara, Xero, Quickbooks, Shopify, Squarespace, MailChimp, ShipStation, Refersion, Google Analytics, ChartMogul e Zapier, você pode vender produtos por assinatura online, enviar e-mails personalizados aos assinantes, enviar produtos, criar programas de indicação, acompanhar o comportamento dos usuários e fazer integrações com centenas de outros aplicativos da internet, tudo em um só lugar.

Com clientes em mais de 48 países, o Chargebee oferece a solução mais inteligente para gerenciar o faturamento com assinaturas e fornece uma plataforma escalável para você crescer sem se preocupar em perder o controle ou criar pesadelos administrativos.

Preços a partir de:

299,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Consumidores típicos

  • Autônomos
  • Pequenas empresas (2-50)
  • Médias empresas (51-500)
  • Grandes empresas (500 ou mais)

Implantação

  • Baseado na nuvem
  • Instalação local

Mercados

Andorra, Áustria, Austrália, Bélgica, Bulgária , Brasil, Canadá, Suíça, Chipre, Chéquia, Alemanha, Dinamarca, Estónia, Espanha, Finlândia, França, Reino Unido, Guernesey, Gibraltar, Grécia, Hong Kong, RAE da China, Croácia, Hungria, Irlanda, Ilha de Man, Islândia, Itália, Jersey, Japão, Listenstaine, Lituânia, Luxemburgo, Letónia, Mónaco, Malta, México, Malásia, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Polónia, Portugal, Roménia, Suécia, Singapura, Eslovénia, Eslováquia, São Marinho, Estados Unidos

Idiomas

alemão, espanhol, francês, inglês, italiano , português

Preços a partir de:

299,00 US$/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

Imagens

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Recursos

Total de recursos do Chargebee: 70

  • API
  • Administração de impostos
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados em tempo real
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • Campos personalizáveis
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Conciliação bancária
  • Conformidade com o PCI
  • Controles/permissões de acesso
  • Cálculos de impostos
  • Dados em tempo real
  • Estimativas
  • Faturamento de contingências
  • Faturas personalizáveis
  • Faturação online
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gestão de agências de cobranças
  • Gestão de assinaturas
  • Gestão de cancelamentos
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de restituições
  • Gestão de taxas de cobrança
  • Gestão do plano de assinatura
  • Histórico de faturas
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Múltiplas moedas
  • Múltiplas opções de pagamento
  • Pagamento a posteriori
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Pagamentos parciais
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Portal de autoatendimento
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de cartões de débito/crédito
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pagamentos ACH
  • Reconhecimento de receita
  • Regras personalizáveis
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Seguimento/Análise de uso
  • Segurança de dados
  • Visualização de dados
  • Vários idiomas

Alternativas

Stripe

4,7
#1 alternativa ao Chargebee
O Stripe é uma ferramenta de processamento de pagamentos online para negócios virtuais. O Stripe cuida de tudo,...

Zoho Invoice

4,6
#2 alternativa ao Chargebee
O Zoho Invoice é um software de faturamento e controle de horas baseado na Internet, que permite aos usuários personaliz...

MemberMouse

4,7
#3 alternativa ao Chargebee
MemberMouse is an enterprise-class, easy to use, scalable WordPress membership plugin that allows you to accept...

Odoo

4,1
#4 alternativa ao Chargebee
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(56)
Relação qualidade/preço
4,1/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,1/5
Suporte ao cliente
3,8/5

Já tem o Chargebee?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 56
Ram
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Great product and even better Customer Support

Avaliado em 04/10/2022

We are efficient in new client onboarding and subscription processes because of Chargebee. We were...

We are efficient in new client onboarding and subscription processes because of Chargebee. We were manually raising invoices before but with Chargebee the process is simplified and very effective.

Vantagens

We have a SMB and Enterprise Sales team and use Chargebee for accounting and subscription purposes to great effect. Invoicing a new client is very easy and UI is super fluid. We have raised a couple of tickets when we encountered bugs but their Customer Success team got in touch with us and solved it within a day.

Desvantagens

There were bugs (duplicate invoice created, client email not registering etc) these happen more frequently than we'd like. It's not that much of a problem because they get resolved super quick

Mark
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Everything is in there

Avaliado em 03/02/2022

Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing...

Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing systems improves efficiency and we have a single source of the truth with respect ti critical business KPI's.

Vantagens

I like that we can also do quotes from the system that customers can accept and it takes them to the checkout. Huge time-save for our sales team.

Desvantagens

It's hard to do price indexation to subscriptions. It generates credits and credit notes that our customers initially don't understand without us explaining it.

Alternativas consideradas

Chargify

Razões para escolher o Chargebee

Recurly was more expensive and could not give us a good deal to their enterprise plan as an existing customer.

Software anterior

Recurly

Razões para mudar para o Chargebee

Chargebee was more simple which suited are business. Chargify was good too. Conceptually they can address complexer issues but it also makes it harder to implement. They could also not support future billing.

Resposta do Chargebee

Thanks so much for your positive feedback Mark. We really appreciate the time you took to write such a detailed review! Your feedback enables us here at Chargebee to further develop our products and services. In addition, your review will help our future customers to make more informed purchase decisions. Please do not hesitate to share any other feedback you have in the future. Thanks again for being an advocate for Chargebee.

Sam
Classificação geral
  • Setor: Engenharia civil
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Imperfect, but still pretty good

Avaliado em 18/10/2022

Mostly positive. Myself (non-technical) and my technical team have been able to integrate with our...

Mostly positive. Myself (non-technical) and my technical team have been able to integrate with our product and website with few issues aside from the previously mentioned requests. Also, my email with Chargebee is [email protected] (old email) even though I have [email protected] listed here.

Vantagens

I'm able to handle my payment processing, recurring subscriptions, license validation, reports and more all from the same product.

Desvantagens

Usually support is helpful but there have been a few times when the feature just isn't available and there was no timetable given as to when it could be added (or how I could make sure the development team received my request). Two examples- you can't hide the subscription amount when someone is signing up for a free trial and if you have a free trial assigned to a plan the user can't skip the free trial if they want to be charged immediately (you can help them with this on the backend, which adds friction).

Ryan
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Grossly incompentant

Avaliado em 21/07/2019

If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to...

If I could do things over again I would have selected a similar provider even if I was forced to pay several hundred dollars per month it would have obviously been worth it. Now I have to make the decision of whether I want to potentially lose over half my subscribers again like the last time I switched billing systems (to Chargebee) or accept that I'm locked in for life.

Vantagens

Easy to set up and has a good API. Support is good and fast response so long as the issues are simple and don't involve anything technical.

Desvantagens

The backend system is grossly unoptimized to the point many of my customers cannot be billed anymore. I was not informed of these issues when signing up and was promised that the system would be able to handle my very specific usecase. It clearly can't despite me giving them actual numbers. I've already lost over $6000 in charges I can't add to my customers' invoices and a few thousand dollars in invoices that can't be generated. For the past two months I've been unable to add charges for any of my customers and keep getting the runaround by different support agents as to what the cause is. First I was told I was violating a 150 API calls per minute limit despite the fact that not a single call had gone through successfully in the entire time period they were citing but also I'm skeptical of because each API call I make to their service takes between 2 and 10 seconds to complete. Now I'm told I need to batch things weekly because adding charges to my customers is too taxing on their CPUs. Billing line items should scale linearly but it is clear from how quickly their API bogs down that it scales exponentially for them at best and likely even worse. I never had this problem with my previous provider and they aren't even a billing or invoicing company.

giulio
Classificação geral
  • Setor: Software
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Chargebee experience

Avaliado em 27/04/2022

Vantagens

It's really easy to use and handles everything for you + it has great documentation for developers and I havem't encoutered any kind of bug which is truly amazing. Chargebee is basically perfect!

Desvantagens

Didn't find any cons, maybe it can get confusing seen the amount of settings but there is documentation made to help you.

Exibindo 5 avaliações de 56 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Chargebee

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Chargebee.

O Chargebee oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do Chargebee são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O Chargebee está nos seguintes idiomas:

alemão, espanhol, francês, inglês, italiano, português

O Chargebee é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Chargebee se integra com os seguintes aplicativos:

AskNicely, Authorize.Net, Avalara, Avalara - inactive, Baremetrics, BigCommerce, Braintree, Capsule, ChartMogul, Dasheroo, Formstack Forms, Freshdesk, GetAccept, Gmail, GoCardless, Google Analytics 360, Google Contacts, Gravity Forms, Groove, Groove, HubSpot CRM, Intercom, Klaviyo, Knack, LeadDyno, Mailchimp, Mailchimp Transactional Email, Moxo, Operations Hub, PayPal, Pipedrive, ProfitWell, Quickbooks Online, ReferralCandy, Refersion, Sage Intacct, Salesforce Sales Cloud, SendPulse, ShipStation, Shopify, Slack, Smartsheet, Stripe, Tapfiliate, TaxJar, Twilio, Typeform, Worldpay, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM

O Chargebee oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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