Jobber

Cotação, agendamento e faturamento para empresas de serviços domésticos

Sobre o Jobber

O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem desenvolvida para pequenas e médias empresas. Desenvolvido e construído para aprendizado rápido e facilidade de uso, o Jobber possui todas as ferramentas e recursos flexíveis necessários para a realização do trabalho.

O Jobber foi desenvolvido para empresas nos setores de trabalho de campo, como encanamento, paisagismo e cuidados com o gramado, serviços de limpeza, conserto de computadores, sistemas de climatização, eletricistas, controle de pragas, prestadores de serviços de manutenção, limpeza de carpetes e muito mais.

O Jobber é compatível com uma ampla variedade de fluxos de trabalho agendados e não agendados, com recursos de contrato únicos e recorrentes. A grade de agendamento e a visualização do mapa do Jobber asseguram que as equipes sejam totalmente alocadas e encaminhadas com eficiência.

O sistema de faturamento do Jobber é totalmente integrado à plataforma de agendamento, gerando faturas de um ou mais serviços com apenas um clique, com rastreamento e geração de relatórios, para assegurar que uma empresa sempre receba o pagamento. Muitos usuários do Jobber eliminam o custo adicional de um sistema de contabilidade terceirizado.

Os gerentes de trabalho de campo podem acompanhar os detalhes exclusivos do cliente e do serviço diretamente no Jobber. De campos e formulários de serviço personalizados à adição de notas e anexos, as equipes estarão preparadas para o serviço. Os funcionários podem acessar as informações necessárias quando necessário, diretamente do campo, e os gerentes terão um registro claro de cada cliente e visita.

Fácil de usar a partir de qualquer dispositivo, os recursos de agendamento, cotação e faturamento ajudam as empresas a se organizarem e se concentrarem em fazer um bom trabalho. Com adições e melhorias feitas quase diariamente, o Jobber é um sistema empresarial baseado na nuvem desenvolvido de maneira ativa e vigorosa para empresas de trabalho de campo.


Imagens

Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5
Ver mais 6
Jobber - Vídeo
Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5

Está em dúvida sobre o Jobber? Compare com uma alternativa popular

Jobber

4,5 (751)
VS.
Mais avaliado

Preço inicial

19,00 US$
mês
12,00 US$
mês

Opções de preços

Versão gratuita
Versão de teste gratuita
Versão gratuita
Versão de teste gratuita

Recursos

191
202

Integrações

10
70

Praticidade

4,5 (751)
4,1 (6 690)

Relação qualidade/preço

4,3 (751)
4,3 (6 690)

Atendimento ao cliente

4,5 (751)
4,1 (6 690)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Alternativas

Zoho CRM

4,3
#1 alternativa ao Jobber
O Zoho CRM é um software de CRM baseado na nuvem que ajuda empresas de todos os tamanhos a fechar negócios de maneira...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#2 alternativa ao Jobber
O Salesforce Sales Cloud é um aplicativo do Salesforce de gestão do relacionamento com o cliente (CRM, na sigla em...

Google Workspace

4,7
#3 alternativa ao Jobber
O Google Workspace é um conjunto de aplicativos do Google que oferece várias ferramentas para se comunicar e colaborar...

Google Meet

4,5
#4 alternativa ao Jobber
Google Meet é uma plataforma de videoconferência para as equipes se comunicarem por meio de mensagens, voz e vídeo. Os...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(751)
Relação qualidade/preço
4,3/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,5/5
Suporte ao cliente
4,5/5

Já tem o Jobber?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Exibindo 5 avaliações de 751
Paul
Paul
Classificação geral
  • Setor: Alimentação e bebidas
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Excellent company and excellent product

Avaliado em 08/03/2018

Makes things work so much better for us! There are small issues but we work through them. Nothing...

Makes things work so much better for us! There are small issues but we work through them. Nothing is perfect and for the price point this is phenomenally the best on the market.

Vantagens

Absolutely great system and easily adaptable to service companies. They are constantly adding features and functions and I hate to give only 4 stars on that but there are a few things that we would like to have but it doesn't incorporate. They are ALWAYS open to listening and I have actually had some of my ideas incorporated into the program. If I could give 10 stars on the customer service and value for the money I absolutely would. It is a simple program to use once you play with it for a bit. They are always updating which is awesome always new functionality available!

Desvantagens

I don't like the fact that Visits and Jobs are treated separately with no way to combine them. I wish that you could set this up and for us, just delete the visit altogether because for us a Job is a Visit. They are always 1 to 1 ratio for us. It makes some of the scheduling frustrating because you can schedule a job but not have a visit scheduled. I can completely see how other companies need the ability for multiple visits on 1 job though.
Would like to see compulsory custom fields so you don't forget to fill out important data on quotes or invoices.
This is a big one, if you don't use the Stripe Jobber Payments then you cannot post a refund to a clients account. You basically have to do a work around and then post a negative invoice. It is very frustrating for a basic accounting function. We often have customers place deposits or pay in advance and they don't use their full deposit for our service. We have to issue a refund and it is a real pain to do.

Megan
Megan
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Jobber Does it Better

Avaliado em 01/06/2023

We love Jobber. We have had a wonderful experience and continue to have a wonderful experience...

We love Jobber. We have had a wonderful experience and continue to have a wonderful experience every single day. We are very very heavy users of this product and we are very happy with this product! Their customer support is phenomenal as well. Available by chat almost always within a minute or so and they are always INCREDIBLY helpful!

Vantagens

We love the Jobs being able to be assigned to our Tech's and crews in real time. We love the GPS feature for when homeowners claim that a crew member was or was not there when they said they were. We love the invoice and payment all being directly attached to the job for easy research or review. We love the scheduler and the ability to send booking confirmations in multiple formats. We love the automated Job Completion emails (especially for our property manager clients). There's more but it would take too long.

Desvantagens

The only thing I don't love about Jobber is when I want to send a booking confirmation or an invoice to a tenant AND the property manager, it will overwrite the phone number in the Client's field due to our connection with Quickbooks Online. It is a glitch that they don't have pointed right at this time, the newly added phone number automatically gets added as the "Main" phone number for the client and then when it syncs to QBO it overwrites the main number in QBO and keeps overwriting the phone # as Main back and forth until we can catch it and delete the auto saved phone number and remark the Client's phone as the main phone. It is a clunky process for us.

Resposta do Jobber Software

Hello Megan!

Thank you so much for the wonderful review. We think it's great that you are benefitting from the GPS waypoints feature and the client communications tools. We love that you love, invoicing and Jobber Payments! Thank you for the feedback on the client sync with the Quickbooks Online Integration. The Support Team is always happy to help and we are so glad that you are having such a fantastic Jobber experience.

Take Care!

Kay
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Customer Experience is Unacceptable

Avaliado em 19/03/2024

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for...

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for over 9+ business days. I have been on the phone with customer service daily for 2+ hours with NO response, NO ability to escalate, and now work has completely HALTED. Regardless of the APP, the experience is NOT worth it.

Vantagens

App is great, customer service is terrible.

Desvantagens

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for over 9+ business days. I have been on the phone with customer service daily for 2+ hours with NO response, NO ability to escalate, and now work has completely HALTED.

Christa
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Jobber is #1 helping any business to GET THE JOB DONE!

Avaliado em 20/04/2023

Jobber helped to complete the gap and provide a spot where every memember of our business from the...

Jobber helped to complete the gap and provide a spot where every memember of our business from the Owner to the Job site employee, from the job site to the office and then from the office right into the customers own portal. Ease of use is top notch!

Vantagens

Mobile usage, invoicing, customer management, credit card processing, Live texting and complete company involvement.

Desvantagens

We do not have a con list. We love it!We can't say enough about the ease of usage of the entire program.

Resposta do Jobber Software

Thanks for your review, Christa! We are so thrilled that using Jobber has been such a positive experience for you and your team and that you've been finding it easy to use as well. Thanks again!

Ryan
Classificação geral
  • Setor: Construção
  • Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Serves 95% of all of our business needs

Avaliado em 18/04/2023

Vantagens

The product is so easy to use. Employees, admins, customers - all enjoy this software.

Desvantagens

I wish there was a way to incorporate cost of operations (not just direct/exact cost) into estimates. I also wish that there was a way to respond to customers feedback and request for changes directly through the software.

Resposta do Jobber Software

Hi there, Ryan!

We are so glad that Jobber solves 95% of your business needs and that your whole team loves the platform! We appreciate the valuable feedback you provided on quoting, we are always looking to grow and improve and hopefully, someday we are able to solve that other 5%!

Thank you kindly for the review.

Exibindo 5 avaliações de 751 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Jobber

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Jobber.

O Jobber oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: 19,00 US$/mês
  • Modelo de preços: Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Jobber são:

Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50

O Jobber está nos seguintes idiomas:

inglês

O Jobber é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Jobber se integra com os seguintes aplicativos:

Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, QuickBooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier, authorize.net

O Jobber oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para Jobber.