Jobber

Cotação, agendamento e faturamento para empresas de serviços domésticos

Sobre o Jobber

O Jobber é uma solução de gestão de trabalho de campo baseada na nuvem desenvolvida para pequenas e médias empresas. Desenvolvido e construído para aprendizado rápido e facilidade de uso, o Jobber possui todas as ferramentas e recursos flexíveis necessários para a realização do trabalho.

O Jobber foi desenvolvido para empresas nos setores de trabalho de campo, como encanamento, paisagismo e cuidados com o gramado, serviços de limpeza, conserto de computadores, sistemas de climatização, eletricistas, controle de pragas, prestadores de serviços de manutenção, limpeza de carpetes e muito mais.

O Jobber é compatível com uma ampla variedade de fluxos de trabalho agendados e não agendados, com recursos de contrato únicos e recorrentes. A grade de agendamento e a visualização do mapa do Jobber asseguram que as equipes sejam totalmente alocadas e encaminhadas com eficiência.

O sistema de faturamento do Jobber é totalmente integrado à plataforma de agendamento, gerando faturas de um ou mais serviços com apenas um clique, com rastreamento e geração de relatórios, para assegurar que uma empresa sempre receba o pagamento. Muitos usuários do Jobber eliminam o custo adicional de um sistema de contabilidade terceirizado.

Os gerentes de trabalho de campo podem acompanhar os detalhes exclusivos do cliente e do serviço diretamente no Jobber. De campos e formulários de serviço personalizados à adição de notas e anexos, as equipes estarão preparadas para o serviço. Os funcionários podem acessar as informações necessárias quando necessário, diretamente do campo, e os gerentes terão um registro claro de cada cliente e visita.

Fácil de usar a partir de qualquer dispositivo, os recursos de agendamento, cotação e faturamento ajudam as empresas a se organizarem e se concentrarem em fazer um bom trabalho. Com adições e melhorias feitas quase diariamente, o Jobber é um sistema empresarial baseado na nuvem desenvolvido de maneira ativa e vigorosa para empresas de trabalho de campo.

Preços a partir de:

US$ 35,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Jobber

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Nova Zelândia, Estados Unidos

Idiomas

inglês

Preços a partir de:

US$ 35,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Jobber

Imagens

Jobber Software - 1
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Recursos

Total de recursos do Jobber: 181

  • Acesso offline
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Agendamento de compromissos
  • Agendamento de grupo
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de recursos
  • Agendamento de tarefas
  • Agendamento de trabalhos
  • Agendamento em tempo real
  • Alertas do celular
  • Alertas por e-mail
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Antecedentes profissionais
  • Aplicativo móvel
  • Armazenamento de arquivos
  • Armazenamento de documentos
  • Arrastar e soltar
  • Assinatura digital
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Backup automático
  • Banco de dados de clientes
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados de custos
  • Banco de dados de empreiteiras
  • Banco de dados do cliente
  • Biblioteca de comentários
  • CRM
  • Calendários de equipe
  • Campos personalizáveis
  • Captura de assinatura por celular
  • Captura de fotos
  • Cobrança e faturamento
  • Coleta de pagamento no campo
  • Comercial
  • Compromissos recorrentes
  • Comércio e indústria
  • Confirmação/lembretes
  • Contabilidade
  • Controle de comparecimento
  • Controle de comparencimento
  • Controle de estoque
  • Controle de horas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Cotação automática
  • Criação de ordem de serviço
  • Cronograma de instalações
  • Custos do trabalho
  • Dados em tempo real
  • Digitalização de documentos
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Formulários personalizáveis
  • Fotos/imagens
  • GPS
  • Geolocalização
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da comunicação
  • Gestão da folha de pagamento
  • Gestão da manutenção do solo
  • Gestão da segurança
  • Gestão de atividades
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de calendários
  • Gestão de cartões de crédito
  • Gestão de clientes
  • Gestão de clientes
  • Gestão de compromissos
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de empreiteiras
  • Gestão de equipes
  • Gestão de estoques
  • Gestão de expedição
  • Gestão de frotas
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de itinerários
  • Gestão de lances
  • Gestão de leads
  • Gestão de pedido de mudanças
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de preços
  • Gestão de projetos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de terceirização
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Gestão do quadro de horários
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Histórico de atendimento
  • Histórico do cliente
  • Imagem de marca personalizável
  • Importação/exportação de dados
  • Imóveis residenciais
  • Indicadores de desempenho
  • Inspeções comerciais
  • Inspeções residenciais
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Lembretes
  • Mapas geográficos
  • Mensagens de SMS
  • Mensagens instantâneas
  • Modelos
  • Modelos de e-mails
  • Modelos personalizáveis
  • Monitoramento
  • Monitoramento de pragas
  • Monitoramento de uso de pesticidas
  • Monitoramento do uso de produtos químicos
  • Monitoramento em tempo real
  • Notificações em tempo real
  • Orçamentos de reparação
  • Orçamentos/Previsões
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de itinerários
  • Pagamentos eletrônicos
  • Pagamentos móveis
  • Pagamentos online
  • Painel de atividades
  • Para a indústria de encanamento
  • Para arboristas
  • Para contratantes em geral
  • Para empresas de climatização
  • Para empresas de controle de pragas
  • Para instaladores comerciais e/ou industriais
  • Para paisagistas e jardineiros
  • Para serralheiros
  • Para serviços de zeladoria
  • Pesquisa e filtro
  • Planejamento de pessoal
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Portal do cliente
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Projeções
  • Propriedades comerciais
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de garantias
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de irrigações
  • Rastreamento de trabalho
  • Rastreamento do custo
  • Registro de auditoria
  • Relatório de historiais
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Relógio de ponto online
  • Reservas online
  • Resumo de relatórios
  • Roteamento
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Sincronização de calendários
  • Sincronização de dados
  • Tarefas recorrentes
  • Tarifas de mão de obra
  • Várias localizações

Alternativas

Service Fusion

4,4
#1 alternativa ao Jobber
Service Fusion is a cloud-based field service management software that helps to connect office staff, technicians, and...

BuilderTREND

4,5
#2 alternativa ao Jobber
Buildertrend is the No. 1 construction project management software. Trusted by homebuilders, remodelers and specialty...

Tradify

4,7
#3 alternativa ao Jobber
Tradify is job management software designed for trade & service-based businesses that makes it easy to quote, schedule,...

Housecall Pro

4,7
#4 alternativa ao Jobber
Holiday Promo: Just $22 for your first month* call now to learn more 855-407-3088. Housecall Pro is a full-suite tool...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(586)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,5/5
Suporte ao cliente
4,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 586
Andy W.
Classificação geral
  • Industry: Serviços de Facilities
  • Company size: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Jobber is the BEST

Avaliado em 02/02/2019

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since...

I first started using jobber almost 5 years ago when I decided to test out the free trial. Since that day, I have continued using the software and have grown my business over 400%. I think one of my favourite parts about jobber is the level of exceptional customer service; not only online but also in person. Additionally, my work flow for my business has improved a vast amount over the years. Invoicing: What used to take me hours, is now a simple 30 minute task. Quoting: What used to be done on a scrap piece of paper, is now done on my iPhone. Scheduling: What used to be done on excel, is now organized through the online calendar which can be accessed anywhere, anytime. Overall, I would recommend jobber to anyone running a service based business, and would be happy to answer any further questions.

Vantagens

-The jobber platform is very easy to use and can be learned quickly.
-Batch invoice creation is extremely helpful.
-Jobber makes quoting, booking and scheduling jobs a breeze!
-Having a client hub is a real crowd pleaser.

Desvantagens

Jobber is overall a 5/5 software system that has been the best thing for helping my business grow. Over the almost 5 years of using Jobber, the only thing I would like to remind people is that once you delete something, there is no way to get it back. I accidentally deleted an invoice once, and it was gone for good. This was my mistake, so as long as you're more cautious than I was that day, you'll be good.

Resposta do Jobber Software

Andy! Thanks so much for this thorough feedback. We're so proud to work with your team and are so glad to hear we've been able to help make improvements across your processes.

Unfortunately we can't always recover deleted items, but sometimes we can, so always feel free to reach out to our Success Team in the event we can recover something just in case.

Thanks again for taking the time to leave a review :)

Joel K.
Classificação geral
  • Industry: Manutenção predial
  • Company size: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Overall a great program

Avaliado em 19/05/2020

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client...

Ease of use and quickly putting in jobs. Could do a lot better if their software handled client credit on account and texting freestyle and dropped their monthly payment to more reasonable price for small business to use.

Vantagens

Great look and ease of use. Works on all devices.

Desvantagens

Compared to other programs like this, The cost for options is quite high. They are pushing more to have credit cards processed through them and have done away with paypal payments. There is only texting of canned messages. My biggest issue. Over all though the $130.00 a month for half way decent options is to high. If you pay a full year in advance then that price goes to 99.00 a month. So charging you 30 more paying by the month is another down fall for this software. To pay in advance for small business it penalizes them. Another downfall is how it handles your clients that over pay or pay in advance by applying credit to their account. I does not handle this very well at all!

Resposta do Jobber Software

Hi Joel, thank you for your review and this feedback. We'd like to make sure you're getting the most value of your plan so it's more than worth your monthly investment. Please reach out to our Success Team via phone (1-888-721-1115), chat, or email ([email protected]), and we'll do our best to make sure you're getting the most value out of Jobber. We'd also like to collect some additional feedback around what could be more helpful for your business, and do our best to potentially offer some alternative workflows that work best for you and your team. Thank you again for your feedback!

Mariela C.
Classificação geral
  • Industry: Serviços ao consumidor
  • Company size: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 4.0 /10

Overall good but ...

Avaliado em 18/12/2021

Vantagens

I used this software for a year in a home cleaning business.
I liked that you can get a file for each client with their jobs, so it's easier to find them in case you need them. And at the same time you can keep the instructions saved depending on the job.
Also is friendly to schedule if you have different teams.
The app is easy to use for workers and leave written instructions.

Desvantagens

- The dashboard in the app is not good. I always had to login through the browser to manage the jobs.
- I never could use the text message since it was not available in Australia.
- Monthly/year payment is the same even when you don’t get all the features.
- Reports are not sync with #job vs #invoice, so if you cancel your subscription you need to be aware about the description to find the correct job+Invoice. (jobs numbers are different than invoice number).
- I cancelled my subscription few days before to don't get charged the year but they did charge to my card anyway. So I have lost the currency conversion change (USD to AUD).
- I cancelled my subscription because I am closing the business, but they don't have a cheaper plan so don't loose all the data for the transition. for that I've switched to SERVICEM8, which you pay for what you use and has better features.

Resposta do Jobber Software

Hi there Mariela, thank you so much for taking the time to share your review!

It's wonderful to hear that you loved Jobber's features for running your home cleaning business.

All of our product updates come directly from customer feedback, and we are always looking for ways that we can improve. I will be sure to share your product and subscription feedback with our development teams.

If you have any further thoughts you'd like to share or are ever back in the market for software, we would love to connect with you! Our support number is 1-888-721-1115, and you can also reach out via live chat. All the best.

Madonna G.
Classificação geral
  • Industry: Serviços ao consumidor
  • Company size: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Customer service is beyond appalling! Features that you pay for just don't work.

Avaliado em 18/02/2018

You can sign up and pay them money without ever speaking to anyone but when you want to cancel they...

You can sign up and pay them money without ever speaking to anyone but when you want to cancel they say that you MUST call there office in the US and if you don't and your subscription expires, you have no access to your account. Meanwhile, your clients are still getting appointment emails and the program keeps going along without you able to stop it. Customer service is beyond appalling, you send a request and you get a response after 4-6 days with a question and then you have to wait another 4 -6 days for another one-line email with another question - it is beyond frustrating. Features I am paying for just don't work and it has been 8 weeks now and I am being asked the same questions over and over with no answers.

Vantagens

Absolutely nothing worth the price they are asking. Super expensive with features that just don't work and they don't seem to care.

Desvantagens

I signed up because of the payroll and employee scheduling capabilities but it turns out that during my first QB sync that this doesn't work. It syncs employees time in at 5 hours earlier so I am having to manually input them every week. Appalling customer service - minimum 4 days to reply to emails (new person each time who asks the SAME questions over and over) its been 7 weeks and they haven't worked it out yet.

Resposta do Rebecca

Hi there Madonna,

First off, we would like to apologize for all of the frustration you experienced with our team and the issues happening with time entries not properly syncing over to QuickBooks Online. What happened here is far from our goal at Jobber, which is to help people in small businesses be successful.

We took a look at the history of this issue and it looks like there were some communication issues between our Tier 1 and Tier 3 support team and a breakdown in our normal processes. We know our customers are busy people, so our goal is to provide quick solutions, and the fastest possible turnaround time when issues do occur. What happened with your issue is far from what we see as our standard of customer service, and we're very sorry this was your experience.

In terms of the timesheet syncing errors, our developers are still looking into what went wrong by working with the QuickBooks Online development team. This is an issue we haven't seen before, and we are working hard to understand the root of the problem. The goal of timesheet syncing is to save our customers time and guarantee accuracy, so we absolutely want to make sure this is resolved.

Thank you for taking the time to leave this feedback for our team. We've taken note of what happened in all of these areas to prevent issues like this going forward, and again, we're very sorry this was your experience.

Marcus W.
Classificação geral
  • Industry: Serviços meio ambientais
  • Company size: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Good Software.....Greedy Management

Avaliado em 11/10/2021

Vantagens

I love how easy it was to set everything up and get started with this software. The calendar is great as well as many other features.

Desvantagens

I HATE that I cannot charge our clients the credit card processing fee automatically. It is very time consuming to have to tell every single person to call or email the office if they want the 3% convenience fee added to their invoice and update their payment settings. This was supposed to make collecting money easy - not so time consuming and such a headache.

I also HATE that management is so greedy that they would only allow pictures on line items in the most expensive plan offered. I was unaware that Jobber had a "bug" at the time I started using this and months later, half way through a quote, I suddenly discover I am no longer allowed to add pictures to line items without upgrading to the most expensive plan for an extra $100 a month. We only have 5 users and will never be interested in the additional features with the grow plan. It feels very wrong that Jobber would only give this option for $200 a month when numerous other softwares offer pictures for under $100 a month.

Resposta do Jobber Software

Hi Marcus, thank you for taking the time to share your feedback. It's wonderful that you're finding Jobber easy to use in running your day-to-day operations, and that you're enjoying the scheduling features.

We are always eager to learn about how we can improve, and we are very sorry to hear about your negative experience.

Our team would love the opportunity to directly discuss your product feedback, and better understand how these features would positively impact your business. Our support team is available from 8am-5pm MT, M-F at your convenience by phone (1-888-721-1115) or email ([email protected]). We would be happy to address your concerns about your subscription and feature changes.

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Perguntas frequentes sobre o Jobber

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Jobber.

O Jobber oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 35,00/mês
  • Pricing model: Assinatura
  • Free Trial: Disponível

Os clientes habituais do Jobber são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

O Jobber está nos seguintes idiomas:

inglês

O Jobber é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O Jobber se integra com os seguintes aplicativos:

Authorize.Net, Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier

O Jobber oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

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