
Float
Sobre o Float
O Float é o planejador visual das equipes modernas de hoje. Ele ajuda a acompanhar quem está trabalhando em quê e quando.
Pronto para abandonar as planilhas?
Reduza o caos do planejamento de recursos com o Float.
Preços a partir de:
7,50 US$/mês
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
5 principais alternativas ao Float
Consumidores típicos
- Autônomos
- Pequenas empresas (2-50)
- Médias empresas (51-500)
- Grandes empresas (500 ou mais)
Implantação
- Baseado na nuvem
- Instalação local
Mercados
Austrália, Bósnia e Herzegovina, Bélgica, Brasil, Canadá , Suíça, China, Alemanha, Espanha, França, Reino Unido, Hong Kong, RAE da China, Índia, Itália, Japão, México, Países Baixos, Noruega, Nova Zelândia, Suécia, Ucrânia, Estados Unidos e outros 17
Idiomas
inglês
Preços a partir de:
7,50 US$/mês
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
5 principais alternativas ao Float
Imagens







Recursos
Total de recursos do Float: 110
Alternativas
Microsoft Excel

Greenhouse

Basecamp

Visio

Avaliações
Já tem o Float?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

- Setor: Captação de recursos
- Porte da empresa: 11-50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Into the future you go with Float
Avaliado em 17/01/2019
It has transformed our creative deparment going from excel sheets sent around via email at the end...
It has transformed our creative deparment going from excel sheets sent around via email at the end of the week to everyone having an account and checking their workload for the day. It has also meant I can work closer with the finance department to forecast and see hours burnt.
Vantagens
Float completely transformed our creative department as it allowed me to be much more reactive with organising the workflow of the floor. Float gave me back so many hours to manage projects. It's very easy to use and a great way to see what projects are booked in with who. We have multiple projects and the colour coding tool for clients is a dream!
Desvantagens
The only con I have found with Float is aligning the same projects tasks in one line. For instance Person A could have Project X with 1st development ending on tuesday and 1st comments on wednesday starting 2nd development, if they have another project, say project Y that could be in the same row as 1st development and 2nd development could be a line below making it a bit hard to follow.
- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 2-10 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Excellent tool for team scheduling and follow-ups
Avaliado em 02/08/2019
Our company went from 1 to 5 people in the past year. We also have interns or students that are...
Our company went from 1 to 5 people in the past year. We also have interns or students that are only here for a while. We now have a tool that allows us to follow up projects and team schedules in a very clear way without creating big overhead costs. It works fast and efficient for us.
Vantagens
Easy to use. We can view the schedule of the entire team in one screen and make instant changes if necessary.
Desvantagens
When creating tasks, the difference between creating projects and clients can be annoying. Also: provide more colours! ;-)
Alternativas consideradas
Google SheetsRazões para escolher o Float
Google Sheets was becoming to complicated to follow up billable hours, tasks and schedules. Float brought all of those together for our team.Software anterior
Google SheetsRazões para mudar para o Float
Google Sheets was not efficient anymore. Teamleader had too many features for our current needs and would have created more overhead costs.- Setor: Publicidade e marketing
- Porte da empresa: 201-500 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great for a high level, resource management tool.
Avaliado em 02/09/2020
Vantagens
Its a user friendly tool that makes resource management and managing a team of 40 with varying skillsets, availability, and calendars feasible.
Desvantagens
It is not customizable, few api integrations that have worked, no development hope even when communicating with brand reps. You almost are forced to use it as is, off the shelf, or not at all.
Razões para mudar para o Float
Cheaper, visually appealing, you can stack by department, skill set, tag, etc. in ways other tools cannot.
- Setor: Alimentação e bebidas
- Porte da empresa: 10 000+ funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Life saver
Avaliado em 02/11/2022
Vantagens
Float has saved my life a time or two! Either by reminding me about an upcoming appointment I'd forgotten or even by lending me a few bucks for gas to get me through till pay day! Thanks Float!
Desvantagens
Not a thing to complain about here THANK YOU FLOAT!
- Setor: Software
- Porte da empresa: 51-200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
How Float works for us
Avaliado em 18/08/2020
After using the Trial, we found the best way to apply it to our business and implemented quickly...
After using the Trial, we found the best way to apply it to our business and implemented quickly for Live usage. We have been using Float daily since and it has been successful in providing a complete overview of staff workload and availability. It provides clarity for future scheduling.
Vantagens
* Provides an overview of scheduled work and staff availability for forecasting and scheduling
* Ability to assign consultants to specific projects, while also assigning individual tasks.
* Minimal duplication of work as the system maintains the lifetime of the projects
* Ability to link to Jira tasks
* Easy to schedule timeframes
* Can view based on teams or individuals
Desvantagens
Not a lot we didn't like, but it would be great to have;
* Task breakdowns
* Two way Jira linking (Currently only from Jira)
* Pull more data from Jira (Timeframes etc)
Razões para escolher o Float
It didn't provide an overview of staff availability for forecasting purposesRazões para mudar para o Float
It covered some of the basic features of Asana but providing an overview of staff available and scheduled work, which was a higher priority for us.Perguntas frequentes sobre o Float
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Float.P: Que tipo de planos o Float oferece?
O Float oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: 7,50 US$/mês
- Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Float?
Os clientes habituais do Float são:
Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
P: Em que idioma o Float está?
O Float está nos seguintes idiomas:
inglês
P: O Float é compatível com dispositivos móveis?
O Float é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Float se integra com quais outros aplicativos?
O Float se integra com os seguintes aplicativos:
Asana, Google Calendar, Jira, Microsoft Outlook, Okta, OneLogin, QuickBooks, Slack, Teamwork, Trello, WorkflowMax, Zapier
P: Que nível de suporte o Float oferece?
O Float oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para Float.
- Software de Gestão de Mão de Obra
- Sistemas de Agendamento de Compromissos
- Ferramentas de Gestão de Tarefas
- Software de Horário de Trabalho
- Sistemas de Agendamento
- Software de Calendário
- Software de Gestão de Recursos
- Ferramentas de Gestão de Tempo
- Sistemas para Agência de Publicidade
- Ferramentas de Gestão de Projetos
- Software de Gestão de Portfólios de Projeto
- Software de Publicidade de Display
- Software de Rastreamento de Projetos
- Ferramentas de Planejamento Estratégico
- Software de Gestão de Projetos sem Fins Lucrativos
- Software de Planejamento de Projeto