SysAid
Sobre o SysAid
O SysAid, um fornecedor de ITSM comprovado desde 2002, pode ajudar a revolucionar uma organização ao impulsionar o sucesso do cliente interno e externo com uma central de serviços eficiente, reduzindo o tempo médio de reparo (Mean Time to Repair, MTTR) de todo o ciclo de emissão de tíquetes e supervisionando ativos com tecnologias de ponto de extremidade.
Na verdade, o SysAid inclui descoberta de rede e gestão de ativos de TI (IT Asset Management, ITAM), incluindo gestão de dispositivos móveis e recursos supervaliosos, como portal de autoatendimento do usuário final, aplicativos móveis, redefinição automática de senha, bate-papo, referências para o setor de TI, fluxo de trabalho avançado e recursos de automação.
O SysAid fornece as poderosas ferramentas necessárias para gerenciar com eficácia sua estrutura de ITIL, além de ativar links cruciais entre incidentes, problemas e mudanças.
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Preço inicial
Opções de preços
Recursos
Integrações
Praticidade
Relação qualidade/preço
Atendimento ao cliente
Alternativas
Confluence
Milvus
ManageEngine Endpoint Central
Freshdesk
Avaliações
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- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: 11 - 50 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Uso do Sysaid
Avaliado em 16/08/2023
Realmente ótima, é uma ferramenta que supre na area de gerenciamento de TI
Realmente ótima, é uma ferramenta que supre na area de gerenciamento de TI
Vantagens
A facilidade e a rapidez do atendimento da matriz quando ocorre de ter dúvidas
Desvantagens
Documentação acho que poderia ser mais atualizada e as versões deveriam atualizar mais vezes
- Setor: Biotecnologia
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 9.0 /10
SysAid - Simple ITIL ticket management
Avaliado em 18/02/2021
SysAid has helped us implement ITIL within our organisation, track tickets and service records with...
SysAid has helped us implement ITIL within our organisation, track tickets and service records with SLA's and provide clear communication with our end users
Vantagens
I love the customizability in every small detail. You can craft everything to capture information exactly for your organization without missing anything.
Desvantagens
I didn't like how the RDS agent on the laptops is a little bit of a hassle to install and uninstall. The RDS it self it a little bit flakey but definitely not a deal breaker. I wish the UI was more modern.
Alternativas consideradas
Zendesk SuiteRazões para mudar para o SysAid
Pricing and deployment was much easier on SysAid, the pricing was almost 1/3rd of all the competitors for the same and more featureset- Setor: Petróleo e energia
- Porte da empresa: 5 001 - 10 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 7.0 /10
The Impact of SysAid
Avaliado em 06/12/2020
My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been faced
dur...
My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been faced
during usage. If one is not technically sound, it will be difficult to manage as an Administrator without the consent of
the professional support, but however, there is a user-guide to help.
Vantagens
The features I like most about the software is the Advanced reporting, It helps
to give detailed reports about your ticketing system as a whole,location-wise, computer assets, service
been used mostly etc. It also gives room to have full control as desired.
Desvantagens
The Features that should be improved is unable to filter the customized field which is the most
the critical feature that is important.
For instance, when an additional feature is created manually separate from the original features,
it is difficult to filter. for the implementation to take place, it will fee for a professional
support as it is concluded as a project.
- Setor: Transporte rodoviário e ferroviário
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 2.0 /10
Behind the times.
Avaliado em 25/09/2017
A haphazard ticket system that sometimes works better then nothing at all.
A haphazard ticket system that sometimes works better then nothing at all.
Vantagens
I like that you can make quick keys for EU's to access Web-Portal. I like the customization of tickets, assets and EU portals (once you can figure them out). I love the Language Configuration Text file you can use to make it totally your own. LDAP integration is a total dream come true.
Desvantagens
Customer service is HORRID! To the point of complaints have to go to CEO of SysAid and had to have HER get on the phone with us. Mobile apps for Android and Now iOS are broken or severely limited functionality and VERY outdated compared to other ITSM's apps. RDS never works correctly. Assets have never fully populated, even though all our systems have agents and services enabled correctly. SNMP devices are atrocious to get to populate and forget monitoring... You have to have a degree in Theoretical Physics near to find the OID's and a dedicated systems analyst to research them and keep them updated.
Dashboard has disappeared and can't get it to return, let alone ever work. The entire interface is clunky and looks like it was written when XP was in it's prime. WMI Scans are pointless as you can't do anything with the results of those found devices. Small to Medium business would be better off with Spiceworks IMHO.
Resposta do SysAid Technologies
Thank you for your honest feedback.
We understand that life is not always perfect, but we want to have open communication with our customers to keep improving.
Sometimes, our CEO jumps on welcome calls with clients, and personally introduces herself. You happened to be on such a call.
To answer your issues:
Mobile apps - We¿ve been working on new apps for the past few months and are currently releasing them to the App Stores. The iPhone app is available and adopted to iOS 11, and a new Android app is currently being uploaded.
Agents and asset management - We¿re working on a better user experience to deploy and manage agents and are constantly introducing updates.
Product interface - We just released a new user experience for end users in our Self-Service Portal and are currently upgrading the admin user interface. Take a look at the new Self-Service Portal, to view the new UI we¿re releasing.
Your account manager will contact you tomorrow to make sure your issues are addressed
- Setor: Supermercados
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Very Good and Would Recommend
Avaliado em 04/06/2024
Overall its good so far and customer service is very responsive
Overall its good so far and customer service is very responsive
Vantagens
Various abilities of tracking tickets, easily being able to edit and create reports showcasing various things and Customer service
Desvantagens
I have no complaints yet about Sysaid. Only thing Is if the projects were easier to manage and edit, as well as having access to more asset management abilities
Perguntas frequentes sobre o SysAid
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SysAid.P: Que tipo de planos o SysAid oferece?
O SysAid oferece os seguintes planos de pagamento:
- A partir de: 79,00 US$/mês
- Modelo de preços: Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o SysAid?
Os clientes habituais do SysAid são:
11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000
P: Em que idioma o SysAid está?
O SysAid está nos seguintes idiomas:
alemão, chinês, espanhol, francês, hebraico, inglês, italiano, japonês, português, russo
P: O SysAid é compatível com dispositivos móveis?
O SysAid é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O SysAid se integra com quais outros aplicativos?
O SysAid se integra com os seguintes aplicativos:
Docusign, Engage ESM - Bomgar, Google Apps for Work, Google Workspace, Jira, Microsoft 365, Microsoft 365 License Optimization, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, Nagios XI, Office 365 Document Management, Okta, OneLogin, Qlik Sense, Slack, SolarWinds Threat Monitor, TeamViewer Remote, Trello, Zapier
P: Que nível de suporte o SysAid oferece?
O SysAid oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
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- Software de Gestão de Ativos de TI
- Sistemas de Workflow
- Software para IT, Servidor e Monitoramento de Rede
- Sistemas de Service Desk
- Programas de Assistência Remota
- Sistemas de Monitoramento de Problemas
- Sistemas de Gestão de Conhecimento
- Ferramentas de TI
- Software de Base de Conhecimento
- Programas de Serviço de TI
- Sistemas de Tickets de TI