
SysAid
Sobre o SysAid
O SysAid, um fornecedor de ITSM comprovado desde 2002, pode ajudar a revolucionar uma organização ao impulsionar o sucesso do cliente interno e externo com uma central de serviços eficiente, reduzindo o tempo médio de reparo (Mean Time to Repair, MTTR) de todo o ciclo de emissão de tíquetes e supervisionando ativos com tecnologias de ponto de extremidade.
Na verdade, o SysAid inclui descoberta de rede e gestão de ativos de TI (IT Asset Management, ITAM), incluindo gestão de dispositivos móveis e recursos supervaliosos, como portal de autoatendimento do usuário final, aplicativos móveis, redefinição automática de senha, bate-papo, referências para o setor de TI, fluxo de trabalho avançado e recursos de automação.
O SysAid fornece as poderosas ferramentas necessárias para gerenciar com eficácia sua estrutura de ITIL, além de ativar links cruciais entre incidentes, problemas e mudanças.
Preços a partir de:
Sem informação do fornecedor
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
Consumidores típicos
- Autônomos
- Pequenas empresas (2-50)
- Médias empresas (51-500)
- Grandes empresas (500 ou mais)
Implantação
- Baseado na nuvem
- Instalação local
Preços a partir de:
Sem informação do fornecedor
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
Imagens





Recursos
Total de recursos do SysAid: 108
Alternativas
Confluence

Milvus

ManageEngine Endpoint Central

SolarWinds Service Desk

Avaliações
Já tem o SysAid?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

- Setor: Gestão da educação
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
My experience with SysAid
Avaliado em 05/09/2019
My experience is very good, we have already used it for 4 years and we have never had big problems
My experience is very good, we have already used it for 4 years and we have never had big problems
Vantagens
It is very easy to use for the administrator and for the end user.
Desvantagens
The software has changed a lot, but when I implemented it it was all manual
- Setor: Educação superior
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
SysAid is Great!
Avaliado em 26/10/2021
It's wonderful. It does everything we need it to and we have plenty of support in regards to the...
It's wonderful. It does everything we need it to and we have plenty of support in regards to the system.
Vantagens
Easy to use and easy to train others to use it.
Desvantagens
Customization for the site could be a lot easier.
Alternativas consideradas
Zendesk SuiteRazões para escolher o SysAid
OTRS is open source and free to use but everything that is done within it needs to be scripted out and is very time consuming.Razões para mudar para o SysAid
Zendesk had too many features rolled into one and a high asking price.- Setor: Arquitetura e planejamento
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 4.0 /10
Feature-rich but clunky
Avaliado em 07/12/2017
Full help desk ticket tracking as well as workstation polling.
Full help desk ticket tracking as well as workstation polling.
Vantagens
Does a great job at tracking and managing helpdesk tickets as well as your environment. Allows for multiple users which can trade off tickets. Very configurable to your requirements. The cloud-hosted version has never had an un-planned outage since we began using the product.
Desvantagens
Very clunky interface, certain items do not work in Chrome certain items do not work in IE, the polling client on workstations updates every minute which results in an extremely high connection rate which throws off firewall reports (It's not mission critical every hour or two would be fine), need a lot more polish compared to other options now available, customer service is not US based and very quick to dismiss you.
Resposta do SysAid Technologies
We have made vast strides in modernizing our user interface - we recently released a new interface for the end users - our Self-Service Portal, and next up is the admin interface.
Our Agent technologies polls the server / RDS every 30 seconds for messages in order to allow online features such as broadcast messages to end users, initiate a remote control session, initiate a chat with end users and more... the packet sent/received is extremely small and does not cause any significant network traffic. The one time FULL computer inventory sent after initial deployment is a bit larger ~ 300K - that is what you may have seen in your FW traffic. Your account manager will be happy to review this with you.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Sys-Aid Review
Avaliado em 06/12/2022
Overall our experience has been good. We use this product and a few modules within it. We also have...
Overall our experience has been good. We use this product and a few modules within it. We also have other departments using it to manage their tickets.
Vantagens
The best feature is the self unlock tool for end users and the ability for them to get suggestions on KB articles to read themselves as they are entering in their ticket.
Desvantagens
Workflows are hard to set up and support is not helpful with this.
- Setor: Construção
- Porte da empresa: 51 - 200 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
All essencials in one service desk
Avaliado em 17/06/2020
IT issues such as internet/ server down, softwares not working, new hiring / off board processes,...
IT issues such as internet/ server down, softwares not working, new hiring / off board processes, approvals trough dynamic workflows usage.
The most we like that is automated and no more manual work needed anymore which saves us a lot of time to focus on tasks with higher priority and urgency.
Vantagens
No need for multiple tools and softwares anymore as SysAid has all essencials in one service desk. Easy to use and friendly. Lots of 3rd parties integrations available, such as Teamviewer, Office365, Sap and much more.
Desvantagens
I like everything as is completely customizable and automated, maybe like less that the integration with softwares like Sap required a special coding and configuration but fully understand as it was based on our needs which is amazing to have the option to customize according to our requirements and needs. There are tons of softwares that dont offer this and only what it comes by default , out of the box.
Alternativas consideradas
Zendesk SuiteRazões para mudar para o SysAid
Because has all essencials in one service desk, place, no need for multiple tools, all in one. Inexpensive , easy to configure, use and very friendly tool.Perguntas frequentes sobre o SysAid
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SysAid.P: Que tipo de planos o SysAid oferece?
O SysAid oferece os seguintes planos de pagamento:
- Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o SysAid?
Os clientes habituais do SysAid são:
51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000
P: Em que idioma o SysAid está?
O SysAid está nos seguintes idiomas:
alemão, chinês, espanhol, francês, hebraico, inglês, italiano, japonês, português, russo
P: O SysAid é compatível com dispositivos móveis?
O SysAid é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O SysAid se integra com quais outros aplicativos?
O SysAid se integra com os seguintes aplicativos:
DocuSign, Engage ESM - Bomgar, Google Apps for Work, Google Workspace, Jira, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, Nagios XI, Office 365 Document Management, Office 365 License Management, Okta, OneLogin, Qlik Sense, Slack, SolarWinds Threat Monitor, TeamViewer, Trello, Zapier
P: Que nível de suporte o SysAid oferece?
O SysAid oferece as seguintes opções de suporte:
Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo
Categorias relacionadas
Veja todas as categorias de software encontradas para SysAid.
- Sistemas de Help Desk
- Software ITSM
- Software de Gestão de Ativos de TI
- Software para IT, Servidor e Monitoramento de Rede
- Sistemas de Service Desk
- Programas de Assistência Remota
- Sistemas de Monitoramento de Problemas
- Sistemas de Gestão de Conhecimento
- Ferramentas de TI
- Software de Base de Conhecimento
- Programas de Serviço de TI