Sobre o SysAid

O SysAid, um fornecedor de ITSM comprovado desde 2002, pode ajudar a revolucionar uma organização ao impulsionar o sucesso do cliente interno e externo com uma central de serviços eficiente, reduzindo o tempo médio de reparo (Mean Time to Repair, MTTR) de todo o ciclo de emissão de tíquetes e supervisionando ativos com tecnologias de ponto de extremidade.

Na verdade, o SysAid inclui descoberta de rede e gestão de ativos de TI (IT Asset Management, ITAM), incluindo gestão de dispositivos móveis e recursos supervaliosos, como portal de autoatendimento do usuário final, aplicativos móveis, redefinição automática de senha, bate-papo, referências para o setor de TI, fluxo de trabalho avançado e recursos de automação.

O SysAid fornece as poderosas ferramentas necessárias para gerenciar com eficácia sua estrutura de ITIL, além de ativar links cruciais entre incidentes, problemas e mudanças.

Preços a partir de:

N/D

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Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Andorra, Albânia, Armênia, Argentina, Áustria e outros 18, Austrália, Bósnia e Herzegovina, Bélgica, Bolívia, Brasil, Bahamas, Canadá, China, Chipre, Alemanha, Dinamarca, Reino Unido, Irlanda, Israel, Índia, Japão, México, Estados Unidos

Idiomas

alemão, chinês, espanhol, francês, hebraico e outros 5, inglês, italiano, japonês, português, russo

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Imagens

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Recursos

Total de recursos do SysAid: 91

  • API
  • Acesso para Celular
  • Acompanhamento de atividades
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Análise da produtividade
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de dados visual
  • Análise de lucratividade
  • Armazenamento de documentos
  • Atribuição de solicitações
  • Auditoria de problemas
  • Bate-papo ao vivo
  • Bate-papo em tempo real
  • Bate-papo/Mensagens instantâneas
  • Benchmarking
  • Catálogo de serviço
  • Comunicação multicanal
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do tempo do projeto
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Cronômetro
  • Ferramentas de colaboração
  • Formulários personalizáveis
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Geração pontual de relatórios
  • Gerenciamento de aplicativos
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de tickets de suporte
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de carteira
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de estoques
  • Gestão de filas
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de help desk
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pesquisas/enquetes
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do conhecimento
  • Gestão do fluxo de trabalho
  • Imagem de marca personalizável
  • Indicadores de desempenho
  • Integração do Active Directory
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Macros e modelos de respostas
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoração da CPU
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Permissões por função
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Portal do funcionário
  • Priorização
  • Problemas recorrentes
  • Questionários e feedback
  • Rastreamento de ativos de TI
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de interações
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento de tíquetes de suporte
  • Registros de eventos
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Roteamento automático
  • Seguimento de status
  • Segurança de SSL
  • Supervisão de rede
  • Visualização de Gantt/linha do tempo

Alternativas

Alloy Navigator

4,5
#1 alternativa ao SysAid
Alloy Navigator is an all-inclusive IT Service & Asset Management solution that provides thoughtful answers to your...

EcholoN

4,7
#2 alternativa ao SysAid
EcholoN is a customer service management software designed to help businesses handle quality control processes,...

Freshservice

4,5
#3 alternativa ao SysAid
O Freshservice é uma central de serviços ITIL online com recursos de emissão de tíquetes e gestão de ativos, além de...

Vivantio

4,3
#4 alternativa ao SysAid
Using the comprehensive power of enterprise-level software with the flexibility of a modern cloud-based solution,...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(340)
Relação qualidade/preço
4,5/5
Recursos
4,4/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
4,5/5

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Exibindo 5 avaliações de 340
Thomas B.
Classificação geral
  • Setor: Escritório de advocacia
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

Avaliado em 19/06/2019

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has...

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Vantagens

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Desvantagens

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Alternativas consideradas

ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para escolher o SysAid

No longer fulfilled our growing list of requirements.

Software anterior

ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para mudar para o SysAid

Cost and Versatility
Charles K.
Classificação geral
  • Setor: Petróleo e energia
  • Porte da empresa: 5.001-10.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

The Impact of SysAid

Avaliado em 06/12/2020

My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been faced

dur...

My overall experience on SysAid has been awesome, however, there are some challenges been faced

during usage. If one is not technically sound, it will be difficult to manage as an Administrator without the consent of

the professional support, but however, there is a user-guide to help.

Vantagens

The features I like most about the software is the Advanced reporting, It helps

to give detailed reports about your ticketing system as a whole,location-wise, computer assets, service

been used mostly etc. It also gives room to have full control as desired.

Desvantagens

The Features that should be improved is unable to filter the customized field which is the most

the critical feature that is important.

For instance, when an additional feature is created manually separate from the original features,

it is difficult to filter. for the implementation to take place, it will fee for a professional

support as it is concluded as a project.

Alternativas consideradas

SapphireIMS

Razões para escolher o SysAid

It was switched because there are some features required for the operation which is not available.

Software anterior

Spiceworks

Razões para mudar para o SysAid

We chose SysAid over Spiceworks, because it contains more features.
Rafael V.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 0.0 /10

Not so great customer service.

Avaliado em 12/07/2017

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

Vantagens

The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.

Desvantagens

I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times.

I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support.

Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.

William A.
Classificação geral
  • Setor: Química
  • Porte da empresa: 201-500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Improving the monitoring of IT processes

Avaliado em 08/06/2021

We have been using SysAid for almost 10 years. We started with the free solution and migrated to...

We have been using SysAid for almost 10 years. We started with the free solution and migrated to the Cloud solution when it was available, which helped us since we did not have to allocate infrastructure on site. Sysaid has been improving its platform incorporating new functionalities and improving the current ones. SysAid has become the tool for daily use where we practically enter everything we do in IT, which allows us to later review the information or generate a source of knowledge.

Vantagens

SysAid sticks to our needs in the IT department. It allows us to record all events or problems with the necessary information. The monitoring is very simple and with the information that allows to generate data analysis for decision making. Asset management allows us to have a history of events as well as the support provided.

Desvantagens

SysAid has many functionalities, so it is necessary to do a good analysis of what is really required and what will be used. At the moment there is nothing that we dislike with the use and management of Sysaid.

Tim H.
Classificação geral
  • Setor: Aparelhos médicos
  • Porte da empresa: 1.001-5.000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Not the bigest name but a full featured surprisingly good solution

Avaliado em 20/01/2021

I have nothing negative to say about them. Our account manager has been excellent. As far as I can...

I have nothing negative to say about them. Our account manager has been excellent. As far as I can remember, we have had no outages during the last 2 years. If you are looking for an ITSM solution, at least give them a try, you might be pleasantly surprised.

Vantagens

Due to the help offered by Sysaid, it was easy to get the solution configured to our needs. If needed, we could have given them our requirements and they would have configured it for us. I like to learn a solution by doing the config myself, so just relied on them to point me in the right direction as and when needed. I didn't need a lot of help during the initial setup, but when I reached out to them, the service was always excellent. On the surface it looks quite simple but when you dig into the admin settings, it has a lot of powerful features that make it very customizable.

Desvantagens

Rendering email in the ticket was clumsy but has improved recently. It is perfectly useable but others do it better.

Alternativas consideradas

ManageEngine ServiceDesk Plus MSP

Razões para mudar para o SysAid

We already use MESD in other areas of the company and we needed a SaaS solution. The MSP version wasn't available as SaaS. Having said that, we might still have chosen Sysaid even if it was.
Exibindo 5 avaliações de 340 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o SysAid

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o SysAid.

O SysAid oferece os seguintes planos de pagamento:

Os clientes habituais do SysAid são:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O SysAid está nos seguintes idiomas:

alemão, chinês, espanhol, francês, hebraico, inglês, italiano, japonês, português, russo

O SysAid é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

O SysAid se integra com os seguintes aplicativos:

Asterisk, Google Workspace, Jira, LogMeIn Rescue, Microsoft 365, Nagios XI, OneLogin, Qlik Sense, QuickBooks Online Advanced, Sage 50cloud, Salesforce Platform, Slack, TeamViewer, Trello

O SysAid oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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