Atlassian Confluence
Crie, organize e discuta o trabalho com sua equipe
4,4 /5 (1730 avaliações) Escreva uma avaliação!Resumo do Atlassian Confluence
O que é o Atlassian Confluence?
O Confluence é um espaço de trabalho compartilhado para criar e gerenciar todo o seu trabalho. Ao contrário das ferramentas de compartilhamento de documentos e arquivos, o Confluence é aberto e colaborativo, ajudando sua equipe e sua empresa a trabalharem juntas. De equipes técnicas e gestão de projetos a marketing, RH e finanças, quanto mais pessoas em uma organização o usam, maior valor as equipes adquirem dele.
O Confluence facilita a organização e a localização das informações de que você precisa. Agrupe páginas relacionadas juntas em um espaço dedicado para o seu trabalho, sua equipe ou projetos multifuncionais. Dependendo das permissões, um espaço no Confluence pode ser disponibilizado apenas para você ou para toda a empresa. As árvores de páginas, que criam uma lista hierárquica de páginas em um espaço, destacam os tópicos nas páginas pai e ajudam a manter o trabalho organizado.
Precisa encontrar alguma coisa? Faça uma pesquisa rápida para encontrar qualquer página já criada. Você pode até localizar um comentário que alguém postou em uma página. Mesmo depois de alguém ter saído da sua empresa, você ainda pode procurar pelo trabalho que ele fez, portanto, o conhecimento nunca é perdido.
Quase todo tipo de projeto imaginável começou como uma página simples no Confluence, desde o planejamento de uma festa no escritório até a missão da NASA à Marte. Se precisar capturar anotações de reuniões, documentar requisitos de produtos ou iniciar uma revisão de design, o Confluence é uma plataforma flexível para todo o trabalho de sua equipe.
Adapte o Confluence ao seu estilo de trabalho específico para criar um local familiar para a sua equipe se conectar. O espaço de trabalho aberto do Confluence ajuda as equipes a criar, avaliar, revisar e finalizar planos colaborativamente para que o trabalho continue progredindo.
Não é surpresa que o Confluence funcione perfeitamente com as ferramentas da Atlassian. Suas páginas fornecem um ótimo cenário para tíquetes Jira Software ou placas e cartões Trello. Inserir tíquetes do Jira em suas páginas do Confluence é tão simples quanto copiar/colar ou criar novos tíquetes diretamente da sua página clicando com o botão direito no texto realçado. Se você trabalha no Trello, pode fazer atualizações em seus cartões diretamente das páginas do Confluence.
Além das integrações contínuas da Atlassian, existem centenas de aplicativos disponíveis para o Confluence no Atlassian Marketplace. Se você deseja adicionar planilhas à sua página, inserir diagramas, exibir protótipos de design ou integrar-se a outros aplicativos populares, como o Google Drive ou o Salesforce, os aplicativos do Marketplace facilitam a adição de mais potência às suas páginas para você fazer o seu melhor trabalho.
Resumo do Atlassian Confluence
Preços
Opções de preços
Recursos do Atlassian Confluence
Mídias

Atlassian Confluence - Avaliações
Atlassian Confluence - Avaliações
Confluence
Não utilizo mais o aplicativo o browser é bem melhor que ele
The Collaboration Platform You've Waited For
We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.
Easy and Simple Enterprise knowledge base and document management system
Confluence is really good for organizing all of your company/teams requirements related to content, document, knowledge management and file management.
Its a must for any company which is dependent on content and content based activities.
Great Resource Library within the JIRA Space
Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.
Best knowledge management and wiki out there
If you use other Atlassian products, Confluence is the perfect complement. Because exporting documents is so bad, it works best if you, your colleagues and your stakeholders/clients all exist in the same Atlassian ecosystem.
Compare as alternativas por classificação geral
Compare com alternativas
Confluence
Vantagens
Ele é leve e em suas especificações possuem muitas funcionalidades basicas para o usuário do aplicativo
Desvantagens
Não cumpre o que promete, não deixa editar nem criar operação básicas nas páginas e a visualização não possui zoom

The Collaboration Platform You've Waited For
We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.
Vantagens
Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself
Desvantagens
Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.
Easy and Simple Enterprise knowledge base and document management system
Confluence is really good for organizing all of your company/teams requirements related to content, document, knowledge management and file management.
Its a must for any company which is dependent on content and content based activities.
Vantagens
From the word go, our team was able to jump start and create a solid knowledge base for our entire enterprise. Being in Education and E-Learning domain - content is the heart of our business.
Managing content created by various teams inside company, partner contributions, freelancers content is extremely crucial and critical.
Some of the most important features of this product for us are: Document Management, Knowledge base, Version Control System, Structured Pages, Search
Desvantagens
Confluence product does content related work really well. But that's not enough as we have grown in last 3 years and so are our requirements.
Integrations with forms, data collections, Kanban board, tasks etc have become kind of a must rather than good to have features.
We are currently on the premium plan and $10 per user for just managing document and collaboration seems little too much, specially when there are products which provide much more for less.

Great Resource Library within the JIRA Space
Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.
Vantagens
Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.
Desvantagens
Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

Best knowledge management and wiki out there
If you use other Atlassian products, Confluence is the perfect complement. Because exporting documents is so bad, it works best if you, your colleagues and your stakeholders/clients all exist in the same Atlassian ecosystem.
Vantagens
Highly configurable and easy to use document templates, beautiful interface akin to using Medium, and deep integration with Jira Software and Jira Service Management are the features I find most useful. Recent changes to Templates to enable you to quickly search and preview available templates is incredibly helpful, as inline commenting while editing and being able to quickly convert anything into a Jira issue. Being able to use Confluence to defer service management requests by offering reporters the option of self serving an answer to their question/problem is a stroke of genius.
Desvantagens
It's beyond irritating that exporting documents as a PDF is so horrendous out of the box. I also find the concept of Actions vs Jira issues confusing. I consistently find myself missing actions that have been buried in Confluence.
Compare as alternativas por recomendação dos usuários
Compare com alternativas
Preço do Atlassian Confluence
Preço do Atlassian Confluence
Compare as alternativas por relação qualidade/preço
Compare com alternativas
Recursos do Atlassian Confluence
Recursos do Atlassian Confluence
Compare as alternativas por avaliações dos recursos
Compare com alternativas
Categorias
Categorias
Perguntas frequentes sobre o Atlassian Confluence
Perguntas frequentes sobre o Atlassian Confluence
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Atlassian Confluence.
P: Que tipo de planos o Atlassian Confluence oferece?
O Atlassian Confluence oferece os seguintes planos de pagamento:
A partir de: US$ 5,00/mês
Modelo de preços: Gratuito, Assinatura
Teste Grátis: Disponível
P: Quais são os principais recursos do Atlassian Confluence?
Não temos informações sobre os recursos do Atlassian Confluence.
P: Quem costuma usar o Atlassian Confluence?
Os clientes habituais do Atlassian Confluence são:
Pequenas empresas, Grandes empresas, Sem fins lucrativos, Empresas de médio porte
P: Em que idioma o Atlassian Confluence está?
O Atlassian Confluence está nos seguintes idiomas:
Alemão, Coreano, Espanhol, Francês, Inglês, Japonês, Português, Russo
P: O Atlassian Confluence é compatível com disponíveis móveis?
O Atlassian Confluence é compatível com os seguintes dispositivos:
Android, iPhone, iPad
P: O Atlassian Confluence se integra com quais outros aplicativos?
O Atlassian Confluence se integra com os seguintes aplicativos:
Bitium, CA Flowdock, Creately, Gliffy, Jira, Jira Service Management, K3, Lucidchart, SharePoint, iorad
P: Que nível de suporte o Atlassian Confluence oferece?
O Atlassian Confluence oferece as seguintes opções de suporte:
FAQs, Fórum, Base de conhecimento, Suporte online, Suporte por telefone, Tutoriais em vídeo
Não utilizo mais o aplicativo o browser é bem melhor que ele