Sobre o ECOUNT

Ecount ERP is a robust, scalable and flexible enterprise resource planning (ERP) solution that is designed for small and mid-sized businesses. Ecount includes accounting management software, inventory management software, production management software, purchasing management software, sales management software, and collaborative modules.

The cloud-based software allows users to manage all aspects of their business on an integrated system; diminishing the need to use a separate accounting, payroll, CRM and inventory software to keep track of the front and back office activities. Furthermore, a cloud-based system means all users can access the program without having to install anything on their computers – just log in through an Internet browser.

Ecount can be customized to fit the requirements of many different businesses. Ecount can be used in manufacturing, distribution, retail, trading, and service-based businesses. Each business can configure Ecount to meet their specific needs; with the ability to customize fields, report templates, invoice templates, input screens, modules and more.

Principais benefícios do ECOUNT

  • Cloud-based ERP for $55 per month for unlimited users.

  • No need to install software on multiple computers - simply log in through an Internet browser.

  • Integrated collaborative, inventory, accounting, payroll, sales, purchasing, and costing modules.

  • Gain access to accurate, real-time reporting.

  • Customizable to many different industries and business requirements.

  • Reduce redundant work and workflow bottlenecks.

  • Includes security & user authorization controls.

  • Dispositivos

    Porte da empresa

    P M G

    Mercados

    Austrália, Canadá, China, Alemanha, Reino Unido e outros 3, Índia, Japão, Estados Unidos

    Idiomas

    chinês, chinês tradicional, coreano, espanhol, indonésio, inglês, japonês

    Imagens

    Resource management
    Sales list
    Inventory management
    Messenger tool
    Customizable reporting
    Multi-location management
    Purchase order management
    Payroll management
    Invoice creation
    Ecount ERP mobile app
    Inventory control with mobile app
    Ver mais 12
    ECOUNT - Vídeo
    Captura de tela do ECOUNT: Resource management Captura de tela do ECOUNT: Sales list Captura de tela do ECOUNT: Inventory management Captura de tela do ECOUNT: Messenger tool Captura de tela do ECOUNT: Customizable reporting Captura de tela do ECOUNT: Multi-location management Captura de tela do ECOUNT: Purchase order management Captura de tela do ECOUNT: Payroll management Captura de tela do ECOUNT: Invoice creation Captura de tela do ECOUNT: Ecount ERP mobile app Captura de tela do ECOUNT: Inventory control with mobile app

    Recursos

    Total de recursos do ECOUNT: 168

    • API
    • Acesso para Celular
    • Acompanhamento de atividades
    • Acompanhamento de faturas não pagas
    • Administração da distribuição
    • Administração de impostos
    • Agendamento
    • Alertas/notificações
    • Aplicativo móvel
    • Armazenamento de documentos
    • Atendimento do pedido
    • Auditoria de inventário
    • Backup automático
    • Banco de dados de contatos
    • Banco de dados de funcionários
    • Banco de dados do cliente
    • Bate-papo ao vivo
    • Bate-papo/Mensagens instantâneas
    • Biblioteca de imagens
    • CRM
    • Campos personalizáveis
    • Check-in/Check-out
    • Cobrança de projetos
    • Cobrança e faturamento
    • Cobrança por horas
    • Cobrança recorrente ou de assinaturas
    • Compartilhamento de arquivos
    • Compensação de cheques
    • Compras e recebimento
    • Consolidação/Roll Up
    • Contabilidade
    • Contabilidade de projetos
    • Contas a pagar
    • Contas a receber
    • Controle de comparencimento
    • Controle de defeitos
    • Controle de despesas
    • Controle de estoque
    • Controle de horas
    • Controle de horas e despesas
    • Controle de horas pelo cliente
    • Controle de orçamento
    • Controle do processo
    • Controle do processo de aprovação
    • Controles/permissões de acesso
    • Criação de faturas
    • Código de barras/RFID
    • Códigos SKU/UPC
    • Demonstrativo de lucros e perdas
    • Depoimentos do cliente
    • Entrada de pedidos em tempo real
    • Entrada remota de pedidos
    • Estoque gerenciado pelo fornecedor (VMI)
    • Etiquetas de recebimento
    • Etiquetas de remessas
    • Extração de dados
    • Faturas personalizáveis
    • Faturação online
    • Ferramentas de colaboração
    • Ferramentas de planejamento
    • Fluxo de trabalho de aprovações
    • Geração de relatórios financeiros
    • Gerenciamento de faturas
    • Gerenciamento de fornecedores
    • Gerenciamento de listas
    • Gerenciamento de multicanal
    • Gerenciamento de pedidos de compra
    • Gerenciamento de usuários
    • Gestão da cadeia de fornecedores
    • Gestão da folha de pagamento
    • Gestão da produção
    • Gestão da qualidade
    • Gestão de Pedidos em Espera
    • Gestão de RH
    • Gestão de armazéns
    • Gestão de ativos empresariais
    • Gestão de ativos fixos
    • Gestão de benefícios
    • Gestão de calendários
    • Gestão de capacitação
    • Gestão de comissões
    • Gestão de descontos
    • Gestão de devoluções
    • Gestão de estoques
    • Gestão de estoques de fabricação
    • Gestão de estoques do varejo
    • Gestão de fornecedores
    • Gestão de funcionários
    • Gestão de importação/exportação
    • Gestão de impostos de vendas
    • Gestão de indenizações
    • Gestão de itens
    • Gestão de mercadorias
    • Gestão de orçamento
    • Gestão de pedidos
    • Gestão de pedidos de trabalho
    • Gestão de pedidos especiais
    • Gestão de preços e margens
    • Gestão de projetos
    • Gestão de recebimento e armazenamento
    • Gestão de reembolsos
    • Gestão de remessas
    • Gestão de renovações de pedidos
    • Gestão de tarefas
    • Gestão de tesouraria
    • Gestão do desempenho
    • Gestão do quadro de horários
    • Gestão do tempo livre
    • Gestão financeira
    • Histórico de faturas
    • Histórico do cliente
    • Identificação do produto
    • Importação/exportação de dados
    • Integração da contabilidade
    • Integrações de terceiros
    • Kits
    • Leitura de código de barras/tíquetes
    • Listas de materiais
    • Livro de contas a receber
    • Migração de dados
    • Modelos de etiquetas
    • Modelos personalizáveis
    • Múltiplas contas de usuário
    • Múltiplas empresas
    • Múltiplas moedas
    • Múltiplos países
    • Organizações sem fins lucrativos
    • Orçamentos/Previsões
    • Orçamentos/estimativas
    • Otimização de estoques
    • Pagamentos parciais
    • Pagamentos recorrentes
    • Pedido por correio
    • Pedidos de vendas
    • Pedidos recorrentes
    • Perfil dos funcionários
    • Perfis de clientes
    • Personalização
    • Pesquisa e filtro
    • Portal de autoatendimento
    • Portal do cliente
    • Precificação de contratos
    • Preenchimento de cheques
    • Previsão
    • Previsão de vendas
    • Processamento de faturas
    • Rastreamento de estoque
    • Rastreamento de pedidos
    • Rastreamento de recursos
    • Rastreamento de vagas e licenças
    • Rastreamento do custo
    • Rastreamento do número de série
    • Razão geral
    • Receitas e balanço
    • Reconciliação de pedidos
    • Reconhecimento de códigos de barras
    • Registro de auditoria
    • Registro de pedidos
    • Relatórios de resumos
    • Relatórios e análise de dados
    • Relatórios em tempo real
    • Relatórios personalizáveis
    • Seguimento de relatórios/projetos
    • Seguimento do custo até a conclusão
    • Sincronização em tempo real
    • Várias localizações
    • Vários idiomas
    • Widgets

    Alternativas

    Odoo

    4,2
    #1 alternativa ao ECOUNT
    O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

    QuickBooks Desktop Enterprise

    4,5
    #2 alternativa ao ECOUNT
    O QuickBooks Enterprise é um software de contabilidade para pequenas empresas que fornece aos usuários acesso em tempo...

    NetSuite

    4,1
    #3 alternativa ao ECOUNT
    O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

    SAP Business ByDesign

    4,2
    #4 alternativa ao ECOUNT
    SAP Business ByDesign is an integrated business management solution delivered on a subscription basis through the...

    Avaliações

    Classificação geral

    4,4 /5
    (35)
    Relação qualidade/preço
    4,8/5
    Recursos
    4,3/5
    Praticidade
    4,1/5
    Suporte ao cliente
    4,6/5

    Já tem o ECOUNT?

    Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

    Escreva uma avaliação!
    Exibindo 5 avaliações de 35
    John Y.
    Classificação geral
    • Setor: Varejistas
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

    EcountERP is our choice after years of searching of ERP services

    Avaliado em 29/03/2017

    As a eCommerce company with about 40 staffs, we have used other ERP or accounting softwares,...

    As a eCommerce company with about 40 staffs, we have used other ERP or accounting softwares, including different Quickbooks desktop and online versions. We are now happy with EcountERP after 3 years. EcountERP is still evolving and more features are added from time to time. We just hope we can learn fast and catch up with the new features, especially the API feature they just introduced recently.

    I recommend EcountERP. I think you won't regret in spending the time to try it out

    Vantagens

    1. Fast Speed. It is way faster than Quickbooks Online version, especially for multinational access.
    2. Customization. The tons of customization possibility gives you lots of flexibility.
    3. Affordability. They do not charge per user base. It is a huge saving for a small company.

    Desvantagens

    1. They are not 100% compatible with bar code printer.
    2. Hope they can have those most popular report pre-configured.

    Joseph S.
    Classificação geral
    • Setor: Cosmético
    • Porte da empresa: 2-10 funcionários
    • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

    My experience with Ecount

    Avaliado em 17/03/2020

    Overall, I find it is a great deal. The technical support is very good.

    Overall, I find it is a great deal. The technical support is very good.

    Vantagens

    It is basic enough for a small company to use

    Desvantagens

    It does not connect with other providers such as Amazon/Shopify/Ebay/PayPal/Bank Institute etc..

    Kate W.
    Classificação geral
    • Setor: Logística e cadeia de fornecimento
    • Porte da empresa: 11-50 funcionários
    • Usado Outro durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Praticidade
    • Probabilidade de recomendação 5.0 /10

    Review on ECOUNT

    Avaliado em 12/12/2017

    If ECOUNT continually improves its functionality and eliminates things where customers find painful...

    If ECOUNT continually improves its functionality and eliminates things where customers find painful to use, it would be great. It is overall easy to use and the price is awesome. Users of Cloud ERP are growing, and if the company polishes here and there of this product, it'll earn popularity and will grow in the market.

    Vantagens

    1. Once grasp, it is easy to use
    2. Easy to change - for mistakes, for revised line items (our customers occasionally change their purchasing quantities and items, etc) and it is easy to update these changes.
    3. Easy to update A/R payments received

    Desvantagens

    1. For most reporting, customization is very limited/ impossible to create what I needed because there are only few options given - e. g. shipped date, customers' PO# and our invoice# are crucial when I create a monthly A/R statement by each customers.
    2. When a customer receives an invoice, he/she must confirm to that email to open it - this is the one of the most wired settings I've seen. Many customers have responded that there is no attached invoice. I have to explain every customers how to open the invoice - it doesn't save time or bring any convenience. The words "Confirm Received Document" doesn't work because customers don't see any attached doc or received any, so they don't want to confirm. This means, they don't have the invoice and I have to send in later date again. It should be more like, click here if you want to open the invoice or just visually show the attached invoice. Then, they'll do the rest.
    3. Sending invoices only one at a time instead of sending them all at once.

    Kyle T.
    Classificação geral
    • Setor: Automação industrial
    • Porte da empresa: 51-200 funcionários
    • Usado Outro durante 1 a 5 meses
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

    Ecount ERP

    Avaliado em 09/03/2020

    Vantagens

    The pricing and customer service were great. It is used by other companies that we know but we were not ready to use it yet.

    Desvantagens

    There was a lot of different sections in ecount so it appeared to be hard to navigate and be able to set up and use for a small amount of transactions.

    Daniel R.
    Classificação geral
    • Setor: Fabricação elétrica/eletrônica
    • Porte da empresa: 51-200 funcionários
    • Usado Diariamente durante Mais de um ano
    • Fonte da avaliação

    Classificação geral

    • Relação qualidade/preço
    • Praticidade
    • Suporte ao cliente
    • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

    Best value for Money for ERP for small and midsize companies

    Avaliado em 27/03/2017

    It is from my long experience, the best ERP one can expect for just a single monthly payment of $$...

    It is from my long experience, the best ERP one can expect for just a single monthly payment of $$ USD

    We use it for our company in China and it is a breeze.
    Multilingual, security, 24/7 access, usable even with low internet speed.
    Of course features & functionality might not match the top ERP around, but the cost difference is so huge, that you quickly learn to optimize the use of Ecount ERP.

    Online support via skype or the phone works well.
    And it is FREE!
    For difficult cases, they will escalate to right person.
    This did concern for us, tax settings for China book keeping, or use of advanced features.

    You will need a consultant for installation if you are not familiar with ERP since Ecount ERP will not charge you with 50 to 100 days for installation as other top ERP proposed to us.

    If you consider as your first ERP or moving from existing ERP, Ecount should do the job.

    To improve:
    In project management, templates are missing. Therefore we do not use it
    CRM features are poor, we do not use it either.

    Vantagens

    Value for money.
    It does the job for a manufacturing company based in China with advanced assembly BOM.
    Available even with low internet speed.

    Desvantagens

    Project management and CRM features are poor. But it is not the most important for an ERP

    Exibindo 5 avaliações de 35 Leia todas as avaliações

    Perguntas frequentes sobre o ECOUNT

    Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o ECOUNT.

    O ECOUNT oferece os seguintes planos de pagamento:

    • A partir de: US$ 55,00/mês
    • Modelo de preços: Assinatura
    • Teste Grátis: Disponível

    Ecount ERP is a flat subscription of $55/month for all users, all modules, and an unlimited number of stores/offices. An annual subscription of $600 is also available.

    Não temos informações sobre os recursos do ECOUNT.

    Os clientes habituais do ECOUNT são:

    2-10, 11-50, 51-200, 201-500

    O ECOUNT está nos seguintes idiomas:

    chinês, chinês tradicional, coreano, espanhol, indonésio, inglês, japonês

    O ECOUNT é compatível com os seguintes dispositivos:

    Android (celular), iPhone (celular)

    Não temos informações sobre quais integrações o ECOUNT oferece.

    O ECOUNT oferece as seguintes opções de suporte:

    Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Bate-papo

    Categorias relacionadas

    Veja todas as categorias de software encontradas para ECOUNT.