Sobre o ConnectWise Automate

Boost the effectiveness of your IT teams and simplify every aspect of your business with flexible remote monitoring and management from ConnectWise Automate. Gain better visibility, remove delivery roadblocks, and increase service without increasing costs through a solution that helps you master discovery, management, patching, monitoring, and automation. Eliminate blind spots in your supported environments, automate any IT support task, and support more endpoints without adding headaches or head count.

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5 principais alternativas ao ConnectWise Automate

Principais benefícios do ConnectWise Automate

Designed with cutting-edge agent technology, the ConnectWise Automate remote monitoring and management (RMM) platform will greatly increase your operational efficiency and considerably improve resource utilization. With Automate, you can eliminate time-intensive, repetitive maintenance tasks, assign your technical resources to higher priority jobs and invest time in nurturing your clients and growing your business. In other words, you can do more with less as you leverage the power of automation. If you can think of a task that needs automation, Automate can do it!

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, Alemanha, Reino Unido, Irlanda, Nova Zelândia, Estados Unidos

Idiomas

inglês

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5 principais alternativas ao ConnectWise Automate

Imagens

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Recursos

Total de recursos do ConnectWise Automate: 112

  • API
  • Aceleração por comportamento
  • Agendamento
  • Agendamento da sincronização
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de tarefas
  • Alerta em tempo real
  • Alertas/notificações
  • Alertas/transferência
  • Antivírus
  • Análise de dados preditiva
  • Análise de rede
  • Arquivo morto e retenção
  • Arrastar e soltar
  • Atualização e instalação remotas
  • Atualização em tempo real
  • Auditoria de problemas
  • Backup automático
  • Backup e recuperação
  • Bate-papo ao vivo
  • Campos personalizáveis
  • Catálogo de serviço
  • Colaboração entre vários usuários
  • Conformidade com a lei Sarbanes-Oxley
  • Controle de versões
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Dados de importação e exportação
  • Dados em tempo real
  • Descoberta automática de dispositivos
  • Digitalização automática
  • Exames de diagnóstico
  • Geração de relatórios de atendimento
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Gerenciamento da implantação
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de credenciais
  • Gerenciamento de senhas
  • Gerenciamento de software
  • Gerente de linha de base
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de Remediação
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de auditorias
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de dados
  • Gestão de edição
  • Gestão de energia
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de lançamento
  • Gestão de licenças
  • Gestão de políticas
  • Gestão de terminais
  • Gestão de toda a rede
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Gestão do desempenho
  • Imagem de marca personalizável
  • Implantação Automática de Atualizações
  • Integração do Active Directory
  • Migração de dados
  • Monitoramento
  • Monitoramento de atividades
  • Monitoramento de e-mail
  • Monitoramento de endereço IP
  • Monitoramento de máquinas virtuais
  • Monitoramento de uso da Internet
  • Monitoramento do servidor
  • Monitoramento em tempo real
  • Monitoramento remoto e gestão
  • Monitoração da CPU
  • Monitoração da largura de banda
  • Multiplataforma
  • Painel
  • Painel de atividades
  • Para MSPs (Serviços gerenciados)
  • Permissões por função
  • Personalização
  • Pesquisa e filtro
  • Portal de autoatendimento
  • Portal do cliente
  • Priorização
  • Rastreamento da localização
  • Rastreamento de conformidade
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do custo
  • Recuperação de desastres
  • Registro de auditoria
  • Registros de eventos
  • Relatórios agendados/automatizados
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Resposta a Ameaças
  • Scanner de vulnerabilidades
  • Seguimento de status
  • Seguimento/Análise de uso
  • Segurança de SSL
  • Sistema de detecção de intrusões
  • Sistema de referências cruzadas
  • Supervisão de rede
  • VPN

Alternativas

TeamViewer

4,6
#1 alternativa ao ConnectWise Automate
O TeamViewer é um software de suporte remoto, acesso remoto e gestão de reuniões online que suporta reinicialização,...

Atera

4,6
#2 alternativa ao ConnectWise Automate
Solução RMM tudo-em-um para fornecedores de serviços gerenciados e empresas de suporte de TI. Combinando RMM, automação...

RMM

4,4
#3 alternativa ao ConnectWise Automate
O SolarWinds Remote Monitoring & Management oferece gerenciamento de patch, AV e backup, automação, central de...

Join.Me

4,3
#4 alternativa ao ConnectWise Automate
O join.me é uma ferramenta de conferência e reunião on-line que permite que várias pessoas de vários locais se conectem...

Avaliações

Classificação geral

4,1 /5
(114)
Relação qualidade/preço
3,8/5
Recursos
4,3/5
Praticidade
3,5/5
Suporte ao cliente
3,6/5

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Exibindo 5 avaliações de 114
Daren A.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Connectwise Automate

Avaliado em 11/12/2019

We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Vantagens

There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Desvantagens

Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

Alternativas consideradas

RMM

Razões para escolher o ConnectWise Automate

We were already using Connectwise Connect and Manage so wanted one general product instead of some of this and some of that.

Software anterior

RMM

Razões para mudar para o ConnectWise Automate

As mentioned before, we switched because we wanted to have all our products on one platform and not a piece there and a piece here.
Avaliador Verificado
Classificação geral
  • Setor: Engenharia mecânica ou industrial
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

If you have the money to spend, spend it.. if not.. there is other options`

Avaliado em 06/05/2021

Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you...

Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you work in a critical industry, I wouldn't recommend this as being your only source of remote access since support is very slow and very unhelpful in most situations.

Vantagens

The best part of this software is how robust the software is. When you purchase this software, you receive control and "WSUS" as part of your package. The software contains reports, pulls data on each computer, provides some integration and overall is a great automation and remote access tool.

Desvantagens

Support is very slow to respond. Getting credits for downtime on their hosted web server is like pulling teeth. When you get into the chat queue, you may be waiting an hour or more for someone overseas who doesn't know how to fix the issue anyway. Then you have to wait until someone gets back with you when they "open a ticket." Honestly.... the only reason I WOULDN'T buy this software is their support system lacks ability for true support!

Alternativas consideradas

TeamViewer

Razões para escolher o ConnectWise Automate

The ability to do more than just remote access the PC was the main reason for the switch. Cost was a close second reason.

Software anterior

TeamViewer

Razões para mudar para o ConnectWise Automate

Overall cost is the main reason.
Warren L.
Classificação geral
  • Setor: Segurança de rede e informática
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Automate - Good but feeling outdated.

Avaliado em 20/05/2022

We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to...

We've been using Automate for over a decade, and are currently in the process of migrating to Connectwise's replacement product. It has served us well, and given us tons of info to proactively resolve problems. It's remote access Software, Screen Connect, is also a God send.

Vantagens

The reporting and amount of data in the program is insanely big. Through PowerBI, I've been able to display a lot of this data to show our customers just how much we know.

Desvantagens

The GUI hasn't had an update for so long and it does now fee very dated. It also slows down, he more clients you add.

Sam H.
Classificação geral
  • Setor: Rede de computadores
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Connectwise Automate

Avaliado em 25/03/2020

Connectwise Automate is a critical part of my business that I use. I could not work without it and...

Connectwise Automate is a critical part of my business that I use. I could not work without it and I really enjoy working with this tool!

Vantagens

I really like the features that Connectwise Automate offers. The ability to remotely patch servers and endpoint devices is excellent.

Desvantagens

The only issue we have with this software is the customer support and occasional instability of the software.

Alternativas consideradas

TeamViewer, LastPass, GoTo Meeting, Central e Join.Me

Razões para mudar para o ConnectWise Automate

Connectwise offers what all of these tools do with many other additional options!
Christopher J.
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Manage multiple environments with ease

Avaliado em 25/01/2019

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for...

Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.

Vantagens

This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications

Desvantagens

The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

Exibindo 5 avaliações de 114 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o ConnectWise Automate

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o ConnectWise Automate.

O ConnectWise Automate oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de:
  • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
  • Avaliação gratuita: Disponível

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Os clientes habituais do ConnectWise Automate são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O ConnectWise Automate está nos seguintes idiomas:

inglês

O ConnectWise Automate é compatível com os seguintes dispositivos:

O ConnectWise Automate se integra com os seguintes aplicativos:

Acronis Cyber Backup, Auvik, ConnectWise Control, ConnectWise Manage, SecureAnywhere

O ConnectWise Automate oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone, Assistência 24/7, Bate-papo

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