Sobre o Spiceworks

Saiba tudo o que acontece na rede, como quando o usuário instala um software indevidamente ou até quando o toner da impressora precisa de recarga. O Spiceworks permite monitorar e receber alertas sobre todos os eventos mais importantes da rede.

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Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, China, Alemanha, Reino Unido, Índia, Japão, Estados Unidos

Idiomas

alemão, inglês

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Imagens

Spiceworks Software - 1
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Spiceworks Software - 1

Recursos

Total de recursos do Spiceworks: 49

  • Acesso para Celular
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de problemas
  • Alertas/transferência
  • Análise da causa raiz
  • Análise de rede
  • Análise do desempenho
  • Auditoria de problemas
  • Bate-papo em tempo real
  • Compras e recebimento
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Gerenciamento de conectividade
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerente de linha de base
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do conhecimento
  • Imagem de marca personalizável
  • Monitoramento
  • Monitoramento de atividades
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Alternativas

Zendesk

4,4
#1 alternativa ao Spiceworks
Zendesk's fully customizable help desk solution makes things easy on your customers, sets your teams up for success,...

Freshdesk

4,5
#2 alternativa ao Spiceworks
O Freshdesk é um sistema de atendimento ao cliente omnichannel baseado na nuvem para empresas de todos os tamanhos, com...

ManageEngine Desktop Central

4,5
#3 alternativa ao Spiceworks
Um aplicativo de gestão integrada de área de trabalho e dispositivo móvel que possibilita o gerenciamento centralizado...

Zoho Desk

4,5
#4 alternativa ao Spiceworks
O Zoho Desk é uma plataforma de suporte técnico baseada na nuvem, desenvolvida para ajudar empresas de todos os...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(505)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,2/5

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Exibindo 5 avaliações de 505
Robert R.
Classificação geral
  • Industry: Alimentação e bebidas
  • Company size: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

Avaliado em 10/09/2021

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Vantagens

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Desvantagens

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

John K.
Classificação geral
  • Industry: Rede de computadores
  • Company size: Profissional autônomo
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

Avaliado em 21/10/2019

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so...

Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Vantagens

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Desvantagens

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

Jeffrey S.
Classificação geral
  • Industry: Atacadistas
  • Company size: 51-200 funcionários
  • Usado Semanal durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Spiceworks helps multiple departments with more efficient reaction time and decisions.

Avaliado em 09/12/2021

It's easy to use once setup by most anyone. It does not have all the extra features that are...

It's easy to use once setup by most anyone. It does not have all the extra features that are typically not needed by 90% of the companies so it makes admin easier.

Vantagens

Its a feature rich and functional product for an amazing price. They keep adding more too.

Desvantagens

Setup can be a bit of a bear depending on how much you want to customize it.

Alternativas consideradas

Freshdesk

Razões para mudar para o Spiceworks

Having experience with Freshdesk which is a good product, the price sold it on us for the
Josh B.
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

Avaliado em 10/11/2017

Vantagens

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Desvantagens

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys.

We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets.

We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Paul K.
Classificação geral
  • Industry: Construção naval
  • Company size: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Spiceworks - Ticket management

Avaliado em 05/11/2021

It is actually hosted by Spiceworks, so nothing local. Setup was very simple. It is used everyday....

It is actually hosted by Spiceworks, so nothing local. Setup was very simple. It is used everyday. I can create tickets, there is a page for users to create tickets and they can be created via email. Once a ticket is created, you are notified by email. Very useful and simple.

Vantagens

It is free. It works better than some of the others that I have tried. It is completely configurable for whatever category you need. Always works. Perfect for a simple ticketing system.

Desvantagens

Since it is free, there are ads that show on website. Not really an issue. Not as granular as some of the others.

Alternativas consideradas

Zendesk, Zoho Desk e ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para mudar para o Spiceworks

It was free. I tried it and felt that it checked all of the boxes for us.
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Perguntas frequentes sobre o Spiceworks

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Spiceworks.

O Spiceworks oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Pricing model: Versão gratuita
  • Free Trial: Disponível

Os clientes habituais do Spiceworks são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

O Spiceworks está nos seguintes idiomas:

alemão, inglês

O Spiceworks é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Não temos informações sobre quais integrações o Spiceworks oferece.

O Spiceworks oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Bate-papo

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