Sobre o Spiceworks

Saiba tudo o que acontece na rede, como quando o usuário instala um software indevidamente ou até quando o toner da impressora precisa de recarga. O Spiceworks permite monitorar e receber alertas sobre todos os eventos mais importantes da rede.

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Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Austrália, Canadá, China, Alemanha, Reino Unido, Índia, Japão, Estados Unidos

Idiomas

alemão, inglês

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Imagens

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Recursos

Total de recursos do Spiceworks: 49

  • Acesso para Celular
  • Agendamento de manutenção
  • Agendamento de problemas
  • Alertas/transferência
  • Análise da causa raiz
  • Análise de rede
  • Análise do desempenho
  • Auditoria de problemas
  • Bate-papo em tempo real
  • Compras e recebimento
  • Configuração do fluxo de trabalho
  • Controle e acesso remoto
  • Controles/permissões de acesso
  • Ferramentas de diagnóstico
  • Geração de relatórios de tempo de funcionamento
  • Gerenciamento de conectividade
  • Gerenciamento de configuração
  • Gerenciamento de correções
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerente de linha de base
  • Gestão da base de conhecimento
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de aquisições
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de atribuições
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de conformidade
  • Gestão de estoques
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de licenças
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de problemas
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de tíquetes
  • Gestão do SLA (acordo do nível de serviço)
  • Gestão do conhecimento
  • Imagem de marca personalizável
  • Monitoramento
  • Monitoramento de atividades
  • Monitoração da largura de banda
  • Painel
  • Portal de autoatendimento
  • Rastreamento de recursos
  • Relatórios de tráfego da Internet
  • Relatórios e análise de dados
  • Roteamento automático
  • Supervisão de rede

Alternativas

Zendesk

4,4
#1 alternativa ao Spiceworks
Zendesk's fully customizable help desk solution makes things easy on your customers, sets your teams up for success,...

Zoho Desk

4,5
#2 alternativa ao Spiceworks
O Zoho Desk é uma plataforma de suporte técnico baseada na nuvem, desenvolvida para ajudar empresas de todos os...

Freshdesk

4,5
#3 alternativa ao Spiceworks
O Freshdesk é um sistema de atendimento ao cliente omnichannel baseado na nuvem para empresas de todos os tamanhos, com...

ManageEngine Endpoint Central

4,5
#4 alternativa ao Spiceworks
Um aplicativo de gestão integrada de área de trabalho e dispositivo móvel que possibilita o gerenciamento centralizado...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(510)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,2/5

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Exibindo 5 avaliações de 510
Robert R.
Classificação geral
  • Setor: Alimentação e bebidas
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

Avaliado em 10/09/2021

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Vantagens

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Desvantagens

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Classificação geral
  • Setor: Gestão de organizações sem fins lucrativos
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Help Desk Where You Want It

Avaliado em 06/06/2021

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure;...

Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Vantagens

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Desvantagens

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Alternativas consideradas

Zoho Desk, ServiceNow e Zendesk

Razões para mudar para o Spiceworks

First it was/is free. This proved great for our tight budget. We added Manage Engine and the integration proved invaluable. With the two combined, we now have analytics and desktop management and patching.
Jeffrey R.
Classificação geral
  • Setor: Telecomunicações
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante 1 a 5 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Spiceworks Helpdesk - A great option for small business or a start up operation.

Avaliado em 10/05/2022

I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a...

I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a small startup and both cases the software just works and functions as intended. A few tweaks here and there could make this software perfect but in any case it is a goto software for me.

Vantagens

I loved that the price is free! This makes a huge impact to the success of a startup or small company. The other key feature is the fact that the product works. It functions exactly how a ticket system should function.

Desvantagens

I hate that it is so difficult to be able to get our clients to use the site. This is primarily because routing the DNS information from our domain to their site is cumbersome at best. If they provide a simpler way to route your domain to their site it would improve the offering and would even be worth a few dollars per month for this functionality.

Josh B.
Classificação geral
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

Avaliado em 10/11/2017

Vantagens

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Desvantagens

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys.

We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets.

We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Aslam S.
Classificação geral
  • Setor: Suprimentos e equipamentos para empresas
  • Porte da empresa: 51-200 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Simple Ticketing tool that gets the job done.

Avaliado em 23/06/2022

Vantagens

Simple and effortless tool to manage tickets.

Desvantagens

Ads occupy a lot of space. Streamlining it and sprucing up with a new ui would be incredible.

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Perguntas frequentes sobre o Spiceworks

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Spiceworks.

O Spiceworks oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Modelo de preços: Versão gratuita
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Spiceworks são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

O Spiceworks está nos seguintes idiomas:

alemão, inglês

O Spiceworks é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Não temos informações sobre quais integrações o Spiceworks oferece.

O Spiceworks oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Bate-papo

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