
Sobre o Spiceworks
Saiba tudo o que acontece na rede, como quando o usuário instala um software indevidamente ou até quando o toner da impressora precisa de recarga. O Spiceworks permite monitorar e receber alertas sobre todos os eventos mais importantes da rede.
Preços a partir de:
Sem informação do fornecedor
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
5 principais alternativas ao Spiceworks
Consumidores típicos
- Autônomos
- Pequenas empresas (2-50)
- Médias empresas (51-500)
- Grandes empresas (500 ou mais)
Implantação
- Baseado na nuvem
- Instalação local
Idiomas
alemão, inglês
Preços a partir de:
Sem informação do fornecedor
- Versão gratuita
- Teste Grátis
- Assinatura
5 principais alternativas ao Spiceworks
Imagens

Recursos
Total de recursos do Spiceworks: 52
Alternativas
PRTG Network Monitor

Microsoft Excel

Jira

Zendesk Suite

Avaliações
Já tem o Spiceworks?
Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.
- Setor: Serviços financeiros
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Spiceworks
Avaliado em 28/09/2022
Vantagens
Gerenciamento de ativos e rastreabilidade dos ativos são de alto valor e proporciona um ótimo gerenciamento e visibilidade.
Desvantagens
Possui muitas propagandas durante a troca de páginas em visibilidade dos recursos.

- Setor: Hotelaria
- Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 10.0 /10
Great HelpDesk / Inventory solution
Avaliado em 04/07/2018
Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit...
Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit purposes.
Vantagens
I used a free version of Spiceworks for several years. Installation of the application only takes few minutes. In just a few clicks you have a full robust system for ticketing and inventory. Another great perk is Spiceworks community, merely priceless resource where all the IT folks share their knowledge and can help you with random IT dramas. Great way to keep an eye on the hardware inventory. Getting it configured and working properly can be a challenge, but the results are well worth it. Not to mention great helpdesk ticketing functionality, that allows to put an order on how your service requests are processed on a daily basis.
Desvantagens
I've only used a free version of the application. As I mentioned, one of the key reasons why I got it was for inventory purposes. Getting it work was a challenge. A lot of tweaking had to be done on the network to be able to query all of my PC and Mac workstations and servers. Nevertheless, the result was well worth it. Additionally, while the inventory is running, the system would be somewhat slow, but still managable. Great product! I highly recommend it to all IT admins out there.
- Setor: Serviços e tecnologia da informação
- Porte da empresa: Profissional autônomo
- Usado Outro durante Mais de dois anos
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Probabilidade de recomendação 8.0 /10
Great solution if you don't need advanced features, but still need to track issues
Avaliado em 28/05/2021
I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a...
I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a couple of technicians, and it worked fine, solving the issue of tracking requests and defining task lists and priorities.
Vantagens
If you chose the cloud way, there's nothing you need to install: just register and you're u and running.
The ticketing solution is simple and quite basic, but definitely easy to use and simple to manage: forget advanced automation, multiple queues and automated workflows, but you can define some rules and automatically assign or categorize your requests quite easily and effectively.
You also don't need to add users, just technicians: they're added as soon as they submit a request, and that simplifies user management.
It integrates with other Spiceworks tools such as Inventory, and that's quite useful.
Desvantagens
There's almost no automation (really basic), and you cannot manage different queues to route tickets to.
Alternativas consideradas
ManageEngine ServiceDesk PlusRazões para mudar para o Spiceworks
Essentially simplicity and price: it's a good solution in case you don't need the advanced feature of a proper incident/problem/change management tool, or you don't want to face a steep learning curve.- Setor: Gestão da educação
- Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Spiceworks IT Help Desk - So Good, Missing So Little
Avaliado em 11/09/2018
The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.
Unfortunately,...
The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.
Unfortunately, the lack of administrator reports with the little fluff, buried the project. We are now using another solution that follows a work order logic, and we've lost all our good internal processes. We miss you spiceworks.
Vantagens
We used Spiceworks for over a year. We lived and breathed in the Help Desk environment. It was great. We had memes on the office, making sure everyone put in our tickets, and tracked everything we possibly could. When techs were in the field, a quick app click, and recording our voices to tickets. It was just awesome.
Desvantagens
Then administration wanted to try getting logs / reports from the system. Spiceworks was excellent for IT, but junk for a non-IT administrator wanting oversight. The reports were too techy, too details, no summary. EG: Bar Graphs, Pie Charts, and fluff. Spiceworks was all business, which was the problem, I needed to show a little fluff.
The advertisements also made it a little, meh, for when other users were posting tickets. Lets face it, they weren't the kind who were looking for datacenter solutions (typical ads we saw).
- Setor: Software
- Porte da empresa: 2 - 10 funcionários
- Usado Diariamente durante Mais de um ano
-
Fonte da avaliação
Classificação geral
- Relação qualidade/preço
- Praticidade
- Suporte ao cliente
- Probabilidade de recomendação 6.0 /10
Mainstream spicework review
Avaliado em 24/12/2022
It make network infrastructure and cloud base management effective as an end user.
It make network infrastructure and cloud base management effective as an end user.
Vantagens
It's extensible and easy monitoring for use
Desvantagens
It's will be eventually replaced by new cloud developers, because it development phase is slowly shelving momentum.
Perguntas frequentes sobre o Spiceworks
Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Spiceworks.P: Que tipo de planos o Spiceworks oferece?
O Spiceworks oferece os seguintes planos de pagamento:
- Modelo de preços: Versão gratuita
- Avaliação gratuita: Disponível
P: Quem costuma usar o Spiceworks?
Os clientes habituais do Spiceworks são:
Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000
P: Em que idioma o Spiceworks está?
O Spiceworks está nos seguintes idiomas:
alemão, inglês
P: O Spiceworks é compatível com dispositivos móveis?
O Spiceworks é compatível com os seguintes dispositivos:
Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)
P: O Spiceworks se integra com quais outros aplicativos?
Não temos informações sobre quais integrações o Spiceworks oferece.
P: Que nível de suporte o Spiceworks oferece?
O Spiceworks oferece as seguintes opções de suporte:
FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Bate-papo
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