Spiceworks Cloud Help Desk

Spiceworks Cloud Help Desk

4,4 (560)
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Software de monitoramento de servidores

Sobre o Spiceworks Cloud Help Desk

Saiba tudo o que acontece na rede, como quando o usuário instala um software indevidamente ou até quando o toner da impressora precisa de recarga. O Spiceworks permite monitorar e receber alertas sobre todos os eventos mais importantes da rede.


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Spiceworks Cloud Help Desk

4,4 (560)
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Mais avaliado

Preço inicial

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15,00 US$
mês

Opções de preços

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Recursos

56
116

Integrações

Nenhuma integração encontrada
85

Praticidade

4,3 (560)
4,5 (3 282)

Relação qualidade/preço

4,6 (560)
4,4 (3 282)

Atendimento ao cliente

4,2 (560)
4,5 (3 282)
As barras de classificação verdes mostram o produto vencedor com base na nota média e no número de avaliações.

Alternativas

Freshdesk

4,5
#1 alternativa ao Spiceworks Cloud Help Desk
O Freshdesk é um sistema de atendimento ao cliente omnichannel baseado na nuvem para empresas de todos os tamanhos, com...

PRTG

4,6
#2 alternativa ao Spiceworks Cloud Help Desk
O PRTG monitora sua rede sem interrupção para alertá-lo sobre problemas antes que eles se tornem emergências.

ServiceNow

4,5
#3 alternativa ao Spiceworks Cloud Help Desk
O ServiceNow é um provedor de plataforma como serviço de aplicativos de serviço de TI. A empresa fornece uma gama de...

SolarWinds Service Desk

4,6
#4 alternativa ao Spiceworks Cloud Help Desk
O SolarWinds Service Desk é uma solução de gestão de ativos e central de serviços totalmente integrada que permite que...

Avaliações

Classificação geral

4,4 /5
(560)
Relação qualidade/preço
4,6/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,3/5
Suporte ao cliente
4,2/5

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Exibindo 5 avaliações de 560
Carlos
Classificação geral
  • Setor: Serviços financeiros
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Diariamente durante 6 a 12 meses
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Spiceworks

Avaliado em 28/09/2022

Vantagens

Gerenciamento de ativos e rastreabilidade dos ativos são de alto valor e proporciona um ótimo gerenciamento e visibilidade.

Desvantagens

Possui muitas propagandas durante a troca de páginas em visibilidade dos recursos.

Sergey
Sergey
Classificação geral
  • Setor: Hotelaria
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Great HelpDesk / Inventory solution

Avaliado em 04/07/2018

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit...

Cost, up-to-date picture of the hardware inventory, logs, that can be used for internal audit purposes.

Vantagens

I used a free version of Spiceworks for several years. Installation of the application only takes few minutes. In just a few clicks you have a full robust system for ticketing and inventory. Another great perk is Spiceworks community, merely priceless resource where all the IT folks share their knowledge and can help you with random IT dramas. Great way to keep an eye on the hardware inventory. Getting it configured and working properly can be a challenge, but the results are well worth it. Not to mention great helpdesk ticketing functionality, that allows to put an order on how your service requests are processed on a daily basis.

Desvantagens

I've only used a free version of the application. As I mentioned, one of the key reasons why I got it was for inventory purposes. Getting it work was a challenge. A lot of tweaking had to be done on the network to be able to query all of my PC and Mac workstations and servers. Nevertheless, the result was well worth it. Additionally, while the inventory is running, the system would be somewhat slow, but still managable. Great product! I highly recommend it to all IT admins out there.

Sergio
Classificação geral
  • Setor: Serviços e tecnologia da informação
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Outro durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Great solution if you don't need advanced features, but still need to track issues

Avaliado em 28/05/2021

I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a...

I implemented and used it in some companies of different sizes, where requests were managed by a couple of technicians, and it worked fine, solving the issue of tracking requests and defining task lists and priorities.

Vantagens

If you chose the cloud way, there's nothing you need to install: just register and you're u and running.
The ticketing solution is simple and quite basic, but definitely easy to use and simple to manage: forget advanced automation, multiple queues and automated workflows, but you can define some rules and automatically assign or categorize your requests quite easily and effectively.
You also don't need to add users, just technicians: they're added as soon as they submit a request, and that simplifies user management.
It integrates with other Spiceworks tools such as Inventory, and that's quite useful.

Desvantagens

There's almost no automation (really basic), and you cannot manage different queues to route tickets to.

Alternativas consideradas

ManageEngine ServiceDesk Plus

Razões para mudar para o Spiceworks Cloud Help Desk

Essentially simplicity and price: it's a good solution in case you don't need the advanced feature of a proper incident/problem/change management tool, or you don't want to face a steep learning curve.
Michael
Classificação geral
  • Setor: Gestão da educação
  • Porte da empresa: 201 - 500 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Spiceworks IT Help Desk - So Good, Missing So Little

Avaliado em 11/09/2018

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately,...

The IT Help Desk really was good, and too this day I wish we were still using it.

Unfortunately, the lack of administrator reports with the little fluff, buried the project. We are now using another solution that follows a work order logic, and we've lost all our good internal processes. We miss you spiceworks.

Vantagens

We used Spiceworks for over a year. We lived and breathed in the Help Desk environment. It was great. We had memes on the office, making sure everyone put in our tickets, and tracked everything we possibly could. When techs were in the field, a quick app click, and recording our voices to tickets. It was just awesome.

Desvantagens

Then administration wanted to try getting logs / reports from the system. Spiceworks was excellent for IT, but junk for a non-IT administrator wanting oversight. The reports were too techy, too details, no summary. EG: Bar Graphs, Pie Charts, and fluff. Spiceworks was all business, which was the problem, I needed to show a little fluff.

The advertisements also made it a little, meh, for when other users were posting tickets. Lets face it, they weren't the kind who were looking for datacenter solutions (typical ads we saw).

Riyasudeen
Classificação geral
  • Setor: Varejistas
  • Porte da empresa: 1 001 - 5 000 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 8.0 /10

Spiceworks Review

Avaliado em 02/11/2021

Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information...

Very satisfied software for IT inventory management and keep record of overall computer information which will be very useful to get reports for the auditing.

Vantagens

Inventory management is the one of the best feature in this software. Can able to scan the devices in the network and keep track of all the information of each and every devices.

Desvantagens

Less customization option available for this software, so in some places have to follow the common standards instead of customized functions depends on the user needs

Alternativas consideradas

ManageEngine Endpoint Central

Razões para mudar para o Spiceworks Cloud Help Desk

Free of cost software if installed locally and have to pay only when choosing the cloud storage
Exibindo 5 avaliações de 560 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Spiceworks Cloud Help Desk

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Spiceworks Cloud Help Desk.

O Spiceworks Cloud Help Desk oferece os seguintes planos de pagamento:

  • Modelo de preços: Versão gratuita
  • Avaliação gratuita: Disponível

Os clientes habituais do Spiceworks Cloud Help Desk são:

Profissional autônomo, 2 - 10, 11 - 50, 51 - 200, 201 - 500, 501 - 1 000, 1 001 - 5 000

O Spiceworks Cloud Help Desk está nos seguintes idiomas:

alemão, inglês

O Spiceworks Cloud Help Desk é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular), iPhone (celular), iPad (tablet)

Não temos informações sobre quais integrações o Spiceworks Cloud Help Desk oferece.

O Spiceworks Cloud Help Desk oferece as seguintes opções de suporte:

FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Bate-papo

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