Sobre o Dolibarr

Dolibarr is a modern and easy to use web software to manage your business (contacts, invoices, orders, products, stocks, agenda, emailings, etc...).
It's an opensource and free software designed for small companies, foundations and freelances.
You can install and use it as a standalone application, or online on a mutualized or dedicated server to use it from anywhere. Dolibarr is also available on ready to use Cloud services.

Preços a partir de:

US$ 9,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Dolibarr

Principais benefícios do Dolibarr

Using DoliCloud is the best way to manage your company or foundation at best cost. You benefit also a fast and very secured platform with guarantee to have the most competent team on Dolibarr ERP & CRM software (NLTechno company, that provides DoliCloud service, is the first contributor on Dolibarr Opensource project). You also keep control on all your data (full files and database access).

Dispositivos

Porte da empresa

P M G

Mercados

Canadá, Alemanha, França, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas

alemão, espanhol, finlandês, francês, inglês e outros 5, italiano, português, russo, sueco, turco

Preços a partir de:

US$ 9,00/mês

  • Versão gratuita
  • Teste Grátis
  • Assinatura

5 principais alternativas ao Dolibarr

Imagens

Dolibarr Software - 1
Dolibarr Software - 2
Dolibarr Software - 3
Dolibarr Software - 4
Dolibarr Software - 5
Dolibarr Software - 6
Dolibarr Software - 7
Ver mais 8
Dolibarr Software - 1 Dolibarr Software - 2 Dolibarr Software - 3 Dolibarr Software - 4 Dolibarr Software - 5 Dolibarr Software - 6 Dolibarr Software - 7

Recursos

Total de recursos do Dolibarr: 107

  • API
  • Acesso para Celular
  • Administração de impostos
  • Alertas/notificações
  • Análise de dados do atendimento ao cliente
  • Armazenamento de documentos
  • Automação de marketing
  • Banco de dados de contatos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Captura de leads
  • Catalogação/Categorização
  • Cobrança de projetos
  • Cobrança e faturamento
  • Cobrança por horas
  • Cobrança recorrente de vários períodos
  • Cobrança recorrente ou de assinaturas
  • Compras e recebimento
  • Conciliação bancária
  • Configurador de produto
  • Contabilidade
  • Controle de despesas
  • Controle de horas e despesas
  • Controle de respostas por e-mail
  • Controle do andamento
  • Controle do processo de aprovação
  • Controle do tempo do projeto
  • Controles/permissões de acesso
  • Coordenação de contas
  • Criação de faturas
  • Dados em tempo real
  • Distribuição de leads
  • Faturação automática
  • Faturação online
  • Ferramentas de prospecção
  • Geração de leads
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de e-mails
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de RH
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de leads
  • Gestão de oportunidades
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços
  • Gestão de projetos
  • Gestão de recibos
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reembolsos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de requerimentos
  • Gestão de suprimentos
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de vendas de campo
  • Histórico de faturas
  • Histórico de transações
  • Implantação baseada na web
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Listas de materiais
  • Marketing por e-mail
  • Múltiplas moedas
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamento a fornecedores
  • Pagamento a posteriori
  • Pagamento recorrente
  • Pagamentos online
  • Pesquisa e filtro
  • Pesquisas do cliente
  • Planejamento de fabricação
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Portal de cobrança
  • Portal do cliente
  • Processamento de faturas
  • Processamento de pagamentos
  • Processamento de pedidos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de fonte
  • Rastreamento de pedidos
  • Razão geral
  • Relatórios de compras
  • Relatórios de resumos
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Reposição de estoque
  • Segmentação
  • Segmentação de leads
  • Sistema de calendário ou lembretes
  • Suporte do cliente
  • Tarefas de equipes
  • Upload de recibos por celular
  • Várias localizações

Alternativas

Odoo

4,2
#1 alternativa ao Dolibarr
O Odoo é um pacote de aplicativos de negócios de código aberto personalizáveis e integrados. A maioria das necessidades...

HarmonyPSA

4,5
#2 alternativa ao Dolibarr
O HarmonyPSA é compatível com todo o ciclo de vida do negócio, desde a geração de leads até a renovação de contratos....

Axonaut

0
#3 alternativa ao Dolibarr
Axonaut is a cloud-based solution that helps small businesses streamline administrative processes related to customer...

NetSuite

4,1
#4 alternativa ao Dolibarr
O NetSuite é uma solução de ERP na nuvem usada por mais de 24 mil clientes de alto crescimento em todo o mundo para...

Avaliações

Classificação geral

4,5 /5
(89)
Relação qualidade/preço
4,7/5
Recursos
4,2/5
Praticidade
4,4/5
Suporte ao cliente
3,7/5

Já tem o Dolibarr?

Ajude os compradores de software! As avaliações de programas ajudam outras pessoas a tomarem melhores decisões.

Escreva uma avaliação!
Exibindo 5 avaliações de 89
Sk J.
Classificação geral
  • Setor: Serviços de informação
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Outro durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

Software developers' delight

Avaliado em 16/09/2018

Vantagens

If you have a web hosting, you can install this software through your web hosting account and then access the same anywhere on the cloud. You can also choose the option to download this software on your PC (Windows, Ubuntu, Fedora-Redhat-Mandriva). Liked the modular approach that helps select run only the modules one need. Being a free, open source software, it is software developers' delight. For instance, right now, GST is a hot market in India. Why not come out with your own GST module! There is Dolistore where software developers can market their developed module.

Desvantagens

Although basic ERP needs of small and medium enterprises are well met, if you immediately want a feature-rich software that helps comply with the existing federal setup of your region, it will need customization which may require adding/tweaking codes. For instance in India as part of the mandatory GST compliance, one needs a specific GST module which is not present with the shipped version.

Jean-noel G.
Classificação geral
  • Setor: Serviços de informação
  • Porte da empresa: 11-50 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 9.0 /10

Dolibarr as a Prospect/customer management and invoicing system

Avaliado em 16/12/2019

We create all prospects, customers, products (but just a few) and services and it is easy to create...

We create all prospects, customers, products (but just a few) and services and it is easy to create them. the software help us a lot to make the follow-up of invoice payments.

Vantagens

The software is quite easy to use.
A lot of plugins can help to manage better the company and the leads/proposals.
Update is better even if they can still improve it

Desvantagens

For the contract management for employees, the features are too lights !

Alternativas consideradas

Vtiger CRM

Razões para escolher o Dolibarr

Because vtiger is not really an open source now and some modules very expensive

Software anterior

Vtiger CRM

Razões para mudar para o Dolibarr

Easy to use, fast to install, easy to secure, mobile app available Dolibarr is installed on a cloud server and in such we do not have to manage the server itself. Only Dolibarr. We also installed time sheet modules to help in managing our consultants.
Talha A.
Classificação geral
  • Setor: Roupa e moda
  • Porte da empresa: 10.000+ funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 6.0 /10

Dolibarr to manage finance and account

Avaliado em 09/10/2020

Overall at this level, this software meet requirements with some headache, much modifications was...

Overall at this level, this software meet requirements with some headache, much modifications was made by our devolpers.

Vantagens

Very easy to configure, import, export of master data like materials, vendors, customers etc, of previous erp is sophestically covered.
Invoicing, banks, account, reconsillation is ok, suitable for small industries. User authorizations, checks and control is available.

Desvantagens

All business finance stratigies is not functional, like releasing payments etc. Some flaws found in invoicing status, margin report should be modified.

Anthony V.
Classificação geral
  • Setor: Publicidade e marketing
  • Porte da empresa: Profissional autônomo
  • Usado Semanal durante Mais de um ano
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 10.0 /10

My weekly assistant

Avaliado em 01/08/2021

I have been using Dolibarr for more than a year now and I absolutely love it (and so does my...

I have been using Dolibarr for more than a year now and I absolutely love it (and so does my accountant). As a freelancer I used to work in Excel and keep track of my leads in a separate CRM. This was becoming quite difficult to track vendor and client invoices nationally and internationally and if I wanted to add something to my CRM, I had to pay for an upgrade. With Dolibarr I can do everything myself and expand the field I require.

Vantagens

The amount of flexibility in this software is massive. Every single function is customisable and the functionality that is already included out of the box is everything a starting company needs. I'm using the CRM and invoicing module every week. My accountant has her own login to view and download all supplier and client invoices.

Desvantagens

The software has some learning curve. I host the software on my own server so if you don't know how to do this yourself, you probably will have to hire someone with technical skills. You are actually buying a lego-box but still need to build the castle yourself so you will have to put in some hours/days to set everything up.

Alexis J.
Classificação geral
  • Setor: Bibliotecas
  • Porte da empresa: 2-10 funcionários
  • Usado Diariamente durante Mais de dois anos
  • Fonte da avaliação

Classificação geral

  • Relação qualidade/preço
  • Praticidade
  • Suporte ao cliente
  • Probabilidade de recomendação 7.0 /10

Good product, wish it will continue to evolve !

Avaliado em 16/12/2019

Well i use it for a litle library in lebanon. We bub books in france in euros, and sell it in...

Well i use it for a litle library in lebanon. We bub books in france in euros, and sell it in lebanon in usd and LBP.
We also work in consignation, so we put our books in other stores... and we collect then the money each 2 month...

Vantagens

I like that it has a very good process from proposal to facture. it's modular so i can select the modules i need. So i can chose the level of complication for the end user.
I liked also to be able to buy some plugins that did something.

Desvantagens

Well, it's doing it's job !
i was a litle lost with the multi curency module.
and a module for putting goods in a parthner store (and getting out of the my stock) but doing facturation when it is sold by the parthner. would be realy nice.
in french we call this "consignation".

Exibindo 5 avaliações de 89 Leia todas as avaliações

Perguntas frequentes sobre o Dolibarr

Abaixo estão algumas perguntas frequentes sobre o Dolibarr.

O Dolibarr oferece os seguintes planos de pagamento:

  • A partir de: US$ 9,00/mês
  • Modelo de preços: Versão gratuita, Assinatura
  • Teste Grátis: Disponível

Free if installed "On premise". From 9 euros / month with a Saas provider

Os clientes habituais do Dolibarr são:

Profissional autônomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000

O Dolibarr está nos seguintes idiomas:

alemão, espanhol, finlandês, francês, inglês, italiano, português, russo, sueco, turco

O Dolibarr é compatível com os seguintes dispositivos:

Android (celular)

O Dolibarr se integra com os seguintes aplicativos:

Google Analytics, Google Calendar, Google Contacts, Google Maps, Magento Commerce, Mailchimp, PayPal, PrestaShop, Sage Business Cloud Accounting, SendGrid, Sendinblue, Stripe

O Dolibarr oferece as seguintes opções de suporte:

Email/Help Desk, FAQs/Fórum, Base de conhecimento, Suporte por telefone

Categorias relacionadas

Veja todas as categorias de software encontradas para Dolibarr.